1. leht 2-st
pidurivedelik
Postitatud: P Jaan 04, 2009 7:39 pm
Postitas arts
Mis vahe on pidurivedelikel DOT3 ja DOT4? Küsimus siis selles, et kui on pidurivedeliku paagi punnile kirjutatud ONLY DOT3 ,kas siis DOT4-ja tohib lisada?
Postitatud: P Jaan 04, 2009 7:55 pm
Postitas einar
tohib,
dot4 lihtsalt pisut uuem õli
Postitatud: P Jaan 04, 2009 8:05 pm
Postitas Inz
ära marke segamini aja
muidu saad pärast tihendeid vahetada

Re: pidurivedelik
Postitatud: P Jaan 04, 2009 8:15 pm
Postitas yanekk
arts kirjutas:Mis vahe on pidurivedelikel DOT3 ja DOT4? Küsimus siis selles, et kui on pidurivedeliku paagi punnile kirjutatud ONLY DOT3 ,kas siis DOT4-ja tohib lisada?
Natuke lugemist,
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_3
Postitatud: P Jaan 04, 2009 8:46 pm
Postitas einar
Inz kirjutas:ära marke segamini aja
muidu saad pärast tihendeid vahetada

dot3 ja Dot4 ongi põhimõtteliselt samad õlid,
nii et võid julgelt dot 4ja lisada
Postitatud: P Jaan 04, 2009 9:01 pm
Postitas malvekas
Kõigepealt vahe on see, et:DOT 3 sobib kõigile autodele, kus pole nõutud DOT 4 kasutamist.
DOT 4 on kõrgekvaliteediline piduri- ja sidurivedelik, millel on kõrge keemistemperatuur ja suurepärased määrimis- ning viskoossusomadused. DOT 4 on vajalik uuemates autodes, sest nende moodne aerodüünamika, pidurdamine suurematel kiirustel ja asbestivabade piduridetailide suurem soojusjuhtivus põhjustavad pidurivedeliku kõrgema temperatuuri.
Mineraalõli ja alkoholi baasil valmistatavat punakas-oranzi värvi pidurivedelikku kasutatakse veel vaid vanemat tüüpi vene autodel (v.a. Zhiguli). Välismaal on need muutunud juba suisa harulduseks, kuid siiski veel olemas. Tavaliselt rohekat värvi vedelik kannab seal tähist HSMO (Hydraulic system mineral oil). Neid eelnimetatud tüüpi pidurivedelikke DOT -idega segada ei tohi. Omavahel võib äärmisel vajadusel segada DOT 3, DOT 4 ja DOT 5. Kasutusel oleva pidurivedeliku tüüpi ei ole soovitav vahetada. Kui seda siiski teha, tasub läbi pesta kogu süsteem, kasutades alkoholi või sama vedelikku, mida sisse valatakse. Samuti pole võimalik minna DOT 5 kasutajatel tagasi DOT 3-4 --le. See on võimalik vaid juhul kui vahetatakse välja kogu hüdrosüsteem. Atsetooni või mineraalsete lahustite kasutamine süsteemi puhastamiseks võib rikkuda kummidetaile.
Igaljuhul, kui on kahtlus, mis õli sees on, siis osta juba paar pudelit uut DOT 4 ja vaheta kogu süsteemis olev õli ära. Pidurite pealt ei tasu kokku hoida.
Postitatud: E Jaan 12, 2009 12:23 pm
Postitas 777
DOT3 - Glükooli baasil, keem temp 205
DOT4 - Boor estri baasil, keem temp 230
DOT5 - Silikooni baasil, keem temp 265
DOT5.1 - Boor estri baasil, keem temp 265
DOT3 ja DOT4 on on valmistatud erineval baasil, seega segamine teoreetiliselt ei ole soovitav, kuid on ette tulnud juhuseid, kus ma ka ise olen neid seganud, ning pole probleeme esinenud. Võib-olla kellelgi teisel on, seega kindluse mõttes, lihtsam kogu süsteemis õli vahetada ning siis panna juba 5.1, mis on kõrgeima keem temperatuuriga.
Postitatud: E Jaan 12, 2009 1:23 pm
Postitas Madis
777 kirjutas:DOT5 on ABS süsteemide jaoks, ülejäänud 3, 4, 5.1 ABS-ta süsteemide jaoks.
Usun, et loed ise ka uuesti ja tunnistad, et ajad jama

Postitatud: E Jaan 12, 2009 3:32 pm
Postitas 777
Ok, valet pidi oli, kustutasin ära.
DOT 5 ei sobi ABS süsteemidesse, ülejäänud 3, 4 ja 5.1 sobivad nii ABS-i kui tavasse.
Postitatud: E Jaan 12, 2009 10:08 pm
Postitas mart77
Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes
Mart
Postitatud: T Jaan 13, 2009 12:48 am
Postitas srock
Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügil

Mis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
Postitatud: T Jaan 13, 2009 9:21 am
Postitas Landy
srock kirjutas:Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügil

Mis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
See oli mu mälestuste järgi Volga pidurisüteemile mõeldud.
Postitatud: T Jaan 13, 2009 9:51 am
Postitas boob
mart77 kirjutas:Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes
Mart
Mis eesmärk on süstlal?
Ma olen siiani purgi/pudeli vms tühja anuma ning kena voolikuga kõik süsteemid ära õhutanud ja ka õlid ära vahetanud kuid süstalt pole veel vaja läinud

Postitatud: T Jaan 13, 2009 11:47 am
Postitas isakene
srock kirjutas:Suvesõidul oli poes ainult Nevat müügil

Mis see endast kujutab ja kas tohib segamini panna DOT3 -ga -tekkis küsimus?
See on ainult Ladale mõeldud kraam, millest tuleb kauge kaarega mööda käia.

Ma ei ole hullemat pidurisüsteemi rikkujat veel näinud...
Postitatud: T Jaan 13, 2009 8:44 pm
Postitas jeebu
boob kirjutas:mart77 kirjutas:Ja kui keegi vahetama hakkab, siis soovitan soojalt läbi põigata Tartus asuvast arstividinade kauplusest. Hankisin sealt jupi läbipaistvat vollat ja suuremat sorti süstla ning õhutamine ja läbipesu toimusid mängeldes
Mart
Mis eesmärk on süstlal?
Ma olen siiani purgi/pudeli vms tühja anuma ning kena voolikuga kõik süsteemid ära õhutanud ja ka õlid ära vahetanud kuid süstalt pole veel vaja läinud

Süstlaga õhutatakse altüles nii et paned selle süstla õli täis ja peenikevoolik õhutusnipli külge ja surud alt üles õhu välja. Vähemalt ma olen niimoodi sidurit õhutanud kuna japsidel on sidurist õhu kättesaamine paras peavalu aga se süstal töötab alati 100%