1. leht 2-st

Aidake tuvastada vitara (97) viga.

Postitatud: L Nov 15, 2008 6:59 pm
Postitas MikkM
Aloha!


Nimelt olen täna esimest päeva vitara omanik (kandilise kerega JLX) 1.6 16v (7x kw) (97a)

Nimelt mingi kala nelik veoga.

Täpsemalt kui tagurdan 4wd sees ja rattad välja pööratud, siis ees nagu miski kraksub, viskab üle vms.

Mina kui endine esiveo omanik kahtlustaks pooltelge või selle otsa.

Samas vahest on ka edaspidi sõites ja otse.

Näitasin sõbrale tema arvas üldse et tagant poolt tuleb :shock:

Ometi kui auto 2wd siis tagavedu ja mingeid hääli ei tee...

Äkki on tartus või kesk-eestis mõni pädev 4x4 mees, kes prooviks ja annaks adekvaatse hinnangu...

Või oskab mõni mees nõuandeid anda mida proovida et viga teada saada.


Mikk

Postitatud: L Nov 15, 2008 7:38 pm
Postitas Landy
Kuna tegu on keskdifrita ja lülitatava nelikveoskeemiga autoga, siis ta PEABKI asfaldil pooma,jõnksutama ja krõpsuma hakkama.

See näitab, et nelikevoskeem on KORRAS.

Pealegi ei tohi sellise 4WD-ga asfaldil sõita.

Postitatud: L Nov 15, 2008 7:57 pm
Postitas MikkM
:shock: :shock: :shock:

Polegi kuulnud sellisest asjast...

Äkki kellegil täiendavat lugemist pakkuda?

Või leiab Sir. Landy Aega täpsustada kus tohiks kasutada jne.


Mul on ikka selline tunne et midagi on katki.... ( aga usaldan targemaid )

Kas sõita võib ainult "muda augus" selle nelikveoga siis?

Kruusatee?

Pehmel pinnasel ei tee nii ? (lähen katsetama siis)


Tekkis tohutult küsimusi, aga ei taha tüütu olla, hakkan parem foorumis/netis tuhlama...

Postitatud: L Nov 15, 2008 8:06 pm
Postitas Landy

Postitatud: L Nov 15, 2008 8:13 pm
Postitas Landy
Et mitte koormata ja lõhkuda vahekasti tohib sinu autol nelikvedu kasutada vaid pehmel ja libedal pinnasel (ka lahtise kruusa puhul),kus rattad saavad takistuste "läbi libiseda".

Pole lolle küsimusi, ol rumalad vastused. :D

Kõige targem on tulla mõne kogenud offroaderiga koos mõnele lihtsale safarile ja lasta endale põhitõed selgeks teha ning võtta ka sõidukoolitust.

P.S. Märgi oma profiili ka oma asukoht, siis lihtsam soovitada!

Postitatud: L Nov 15, 2008 8:31 pm
Postitas MikkM
Landy kirjutas:Et mitte koormata ja lõhkuda vahekasti tohib sinu autol nelikvedu kasutada vaid pehmel ja libedal pinnasel (ka lahtise kruusa puhul),kus rattad saavad takistuste "läbi libiseda".
Selge, aga kas ma ikka võin kuskile sellise autoga minna ja "küljed poriseks teha" Et näiteks selline põllutee kus kohati on kõvem pinnas, suured augud, siis väga pehme pinnas, ja need olud vahetuvad sõites omavahel iga paari sekundi tagant. Kas siis tuleks sõita 4wd või kõvema koha peal välja lülitada jälle ja siis hiljem sisse jälle ?

Siit veel üks küsimus (endale tundub eriti loll, kuna minu silmis peaks vastus ei olema, kuigi proovinud pole).

Kas esi silla/aeglusti sisse/välja lülitamist võib hoo pealt teha? :oops:
Landy kirjutas: P.S. Märgi oma profiili ka oma asukoht, siis lihtsam soovitada!
Märgitud.


Kuigi kisub juba OT -ks (off-topic), siiski kasutan võimalust ja küsin veel ühe asja ära.

Et minul selle "lisakäigukangil" on siis järjekord selline:

4L
N
4H
2H

Oli vist nii...
Saan aru et 4L on aeglusti nelik veoga, 4H nelikvedu, 2H tagavedu
Tekkis küsimus et milleks see N seal?
Loogika järgi pakun et Neutraal, aga kas selle N -i peal olles on 2wd või 4wd järel ? kui õieti mäletan siis armatuuris kustus ära 4WD märk N peal olles...



Aitäh info eest!!!

Mikk

Postitatud: L Nov 15, 2008 8:54 pm
Postitas Landy
MikkM kirjutas: Selge, aga kas ma ikka võin kuskile sellise autoga minna ja "küljed poriseks teha" Et näiteks selline põllutee kus kohati on kõvem pinnas, suured augud, siis väga pehme pinnas, ja need olud vahetuvad sõites omavahel iga paari sekundi tagant. Kas siis tuleks sõita 4wd või kõvema koha peal välja lülitada jälle ja siis hiljem sisse jälle ?
Nelikveoga (Nii 4H, kui 4L) vei tohi sõita vaid kõvakeattega teedel (asfalat, bentoon, jne) Muudel teedel ja pinnasel võib sellega sõita. Oluline on aeglusti lülitada sisse aegasti enne tõelislet pehmel pinnasel jõudmist.
Siit veel üks küsimus (endale tundub eriti loll, kuna minu silmis peaks vastus ei olema, kuigi proovinud pole).
Kas esi silla/aeglusti sisse/välja lülitamist võib hoo pealt teha? :oops:
See on auto markide ja mudelite kupa erinev. Pead vaatama, kas sellekoahne silt on äkki kangide juures (keskonsoolil/armatuuril või kindalaekal) või lugema auto kasutusjuhendist.
Kahjuks Vitara kohat ei oska peast öelda.
Et minul selle "lisakäigukangil" on siis järjekord selline:
4L
N
4H
2H
Saan aru et 4L on aeglusti nelik veoga, 4H nelikvedu, 2H tagavedu
Tekkis küsimus et milleks see N seal?
Loogika järgi pakun et Neutraal, aga kas selle N -i peal olles on 2wd või 4wd järel ? kui õieti mäletan siis armatuuris kustus ära 4WD märk N peal olles...
"N" on jah neutraal ning siis on veovõllid eraldatud käigukastist ja veojõudu ratstele ning ratstelet käigukastile edasi ei kanta. Kasutakse näiteks auto pukseerimisel.

Postitatud: L Nov 15, 2008 9:45 pm
Postitas antik
Landy kirjutas:"N" on jah neutraal ning siis on veovõllid eraldatud käigukastist ja veojõudu ratstele ning ratstelet käigukastile edasi ei kanta. Kasutakse näiteks auto pukseerimisel.
L täht tähendab "Lower gear", ehk madalam/aeglasem käik, H täht tähendab "High gear", kõrgem/kiirem käik. Neutraal on suht segane minu jaoks- näiteks mul on originaaldokumentatsioonis Ford Mavericku kohta kirjas saksa keeles:
N= Das Getriebe ist ausgekuppelt und keinerlei Antrieb mehr auf den Rädern.

Achtung! Benutzen Sie diese Position nur zum Schalten, nie zum Parken.

Achtung! Beim Schalten von 4L nach 4H oder umgekehrt den Wählhebel zügig über die Position N hingwegführen
Kes oskab nii hästi saksa keelt, et täpselt ära tõlkida mõte?

Postitatud: P Nov 16, 2008 1:23 pm
Postitas merekas
Kui tartusse satud võin aidata topauto tartus.
Küsida Allanit aitan hea meelega.

Postitatud: E Nov 17, 2008 7:22 pm
Postitas MikkM
Sai täna tartus ühes karjääris käidud (raadi lennuvälja lähistel)
Raksub ikka meeletult, ja tundus tollel hetkel et tuleb põhiliselt eest juhipoolselt rattalt.

Mingi hetk tunduds et mäest ülesse minnes käis midagi nii palju üle et vedu kadus.... suuremaid pöördeid andes käis nagu raginat rohkem...


:cry:


Mikk

Postitatud: E Nov 17, 2008 9:18 pm
Postitas Landy
Siis on mitu võimlauts:
*HUB- viskab üle (sul ilmselt originaased automaat hubid)
*Püsikiirusliigendi hakkab otsi andma
*Rattalaager otsakorral (siis oleks ka muud sümptomid)

Seega, suta-vuta mõne spetsialisti manu.

Postitatud: E Nov 17, 2008 9:48 pm
Postitas elucas
N seal vahel on selleks, et sa kogematta hoopealt aeglustit sisse ei lükkaks.
Selline trikk lõppeks vahekastile letaalselt.

E'Lucas.

Postitatud: T Nov 18, 2008 10:01 am
Postitas rommi
antik kirjutas:Das Getriebe ist ausgekuppelt und keinerlei Antrieb mehr auf den Rädern.
Kes oskab nii hästi saksa keelt, et täpselt ära tõlkida mõte?
no enamvähem tõlge oleks, et:
"N = Käigukast on vaba peal ja rattaid ringi ei aeta."

PS! mitte muud keeled pole rasked... vaid Eesti keel on see raske juhus, kuhu tõlkimine on keeruline :)

Postitatud: T Nov 18, 2008 10:16 am
Postitas fagott
antik kirjutas:
Landy kirjutas:"N" on jah neutraal ning siis on veovõllid eraldatud käigukastist ja veojõudu ratstele ning ratstelet käigukastile edasi ei kanta. Kasutakse näiteks auto pukseerimisel.
L täht tähendab "Lower gear", ehk madalam/aeglasem käik, H täht tähendab "High gear", kõrgem/kiirem käik. Neutraal on suht segane minu jaoks- näiteks mul on originaaldokumentatsioonis Ford Mavericku kohta kirjas saksa keeles:
N= Das Getriebe ist ausgekuppelt und keinerlei Antrieb mehr auf den Rädern.

Achtung! Benutzen Sie diese Position nur zum Schalten, nie zum Parken.

Achtung! Beim Schalten von 4L nach 4H oder umgekehrt den Wählhebel zügig über die Position N hingwegführen
Kes oskab nii hästi saksa keelt, et täpselt ära tõlkida mõte?
No ma tõlgin ära:

1.Asendis N on käigukast sildadest lahutatud
2.Kasutage seda ainult lülitamiseks,mitte mingil juhul parkimiseks(Väga loogiline,näiteks kui paned automaatkasti parkingu peale ja vahekast on neutraalis,siis auto veereb minema,samuti,kui manuaalil on käik sees).
3.L-N-H või H-N-L lülitusel liigutada kangi astmelt astmele,st. mitte hooga ühest äärest teise lajatada.Viimast raske seletada inimesele,kes kunagi seda kangi sõidu ajal puudutanud pole või pole näinud,kuidas seda tehakse.Parem üldse mitte sõidu ajal teha.

Postitatud: T Nov 18, 2008 11:04 pm
Postitas jlx
Arvatavasti on vigane automaat hub,pooltelg läheb enne ribadeks kui ta jõuab tugevat raginat tegema hakata.