Part time 4wd conversion kit

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Part time 4wd conversion kit

Postitus Postitas tarmo »

Jäi silma huvitav kit, mille abil saaks 80-se cruiseri muuta full time 4wd-st part time 4wd-ks. Vahekasti läheb esikardaani lahtiühendamist võimaldav süsteem ja esisilda siis hub'id. Asja hind ca 5,7k.

Kas on reaalne, et kütusekulu võiks väheneda praeguse 12-13 pealt 9-10 liitri peale 100 km kohta? Väidetavalt näiteks 4,2D patrolil ta 9 liitri kandis on.
Kui on reaalne, siis tasuvusaeg oleks umbes-täpselt 10000 km, mis on ju köömes. Pärast seda oleks juba kokkuhoid. Kas tasub jamada?

Samas ei ole siis enam võimalik kasutada keskdifrit ja talvel on lukus/puuduv keskdiffer nõmedavõitu :evil:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kardaani pead siis lühemaks tegema? See ju ka maksab.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Minu aru saamist mööda toimub esikardaani lahti ühendamine vahekasti sees, mis eeldab muidugi kasti maha võtmist ja laiali lammutamist. Kit ise näeb välja selline: http://cgi.ebay.com.au/Toyota-Landcruis ... m153.l1262
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

tarmo kirjutas:Minu aru saamist mööda toimub esikardaani lahti ühendamine vahekasti sees, mis eeldab muidugi kasti maha võtmist ja laiali lammutamist. Kit ise näeb välja selline: http://cgi.ebay.com.au/Toyota-Landcruis ... m153.l1262
Eee - vaadates neid juppe küll sellist muljet ei jää, et vahekastis midagi hullult lülitatavaks muutuks
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Muutub ikke lülitavaks. Asendatakse selle pildil oleva lülitusmuhviga vahekastis olev DIFFER (differentsiaal on tegelikult pildil oleva muhvi sees), mida siis hetkel lukku ja lahti lülitada võimalik. Antud kontekstis selle muhvi abil lihtsalt lülitatakse kas esisild sisse või välja.
Muutub niipalju, et enamus aeg on auto siis tagaveoline. Lukus keskdifriga on üsna kehva talvel sõita, kui seda võrrelda siis hetkel lahtise keskdifferentsiaaliga neliveo puhul. Üldiselt kipub auto rohkem otse minema.
Ja tegelikuses on üleüldse lukus difriga talvel sõitmine minu jaoks üllatusi palju põhjustanud. iial ei tea kas auto on üle või alajuhitav :D Ilmselt on see tingitud sellest, et kui tagarattal juhtub kasvõi hetkeks parem pidamine olema on tegu alajuhitavusega(ehk siis ei kuula nina) ja kui ees jälle juhtub väike võimalus rehvi pidamiseks olema, siis muutub asi ülejuhitavaks..
Nii LC60 kui ka Hilux olid mul niiöelda Part-Time lahendusega ja talvel sai ikke üsna tihti ennast põllupealt leitud:D Muidugi tuleb tunnistada, et sai siis ka vähe ikke kangutatud lumistel külavaheteedel. Kuid jah, ma ei tea, mina igaljuhul mingit konkreetset reeglit ei leidnud.
muidugi Hilux oli nagu selgelt siiski ülejuhitavam kui LC60 kuna Hiluxil saba ju ei kaalu mitte midagi.
Ise ka antud kit'i peale mõelnud, kuid just talvel sõitmine paneb mõtlema kas ma ikka tahan seda.

Ahjaa, Tarmo, niipalju veel, et selle kolu saatmine eestisse on päris kallis. Minu käest ta küsis Steve selle transa eest ca paarsada austraallast lisaks ja esialgu jäi võtmata.
Uuri RooDogsi poistelt ka seda, nad suudavad odavamalt saata asju mingil põhjusel. Igaljuhul siduri komplekti puhul tuli väga arvestatav vahe RooDogsi poiste kasuks. Kui mälu ei peta siis vist isegi kuskil 150-200 AUD'd
Viimati muutis Olle, K Okt 01, 2008 10:18 am, muudetud 1 kord kokku.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Mell
Fitting 44"
Postitusi: 481
Liitunud: T Mär 20, 2007 8:39 pm
Asukoht: Sweet Home Kalamaja

Re: Part time 4wd conversion kit

Postitus Postitas Mell »

Kas on reaalne, et kütusekulu võiks väheneda praeguse 12-13 pealt 9-10 liitri peale 100 km kohta? Väidetavalt näiteks 4,2D patrolil ta 9 liitri kandis on.
Mina oma Patrolil sellise kütusekuluga küll hakkama ei saa,pigem sinna 13 liitri kanti.Rehvid küll ka 33/12,5*15 AT.
GAZ 69A
Elu on ilus
5177232
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Leidsin ka kirjad üles:
RooDogsilt selline kiri,
Thanks Olle,
the sports tuff h/duty clutch will be fine for your vehicle,
packed weight is 14kg so it does get expensive by air so i have worked out a quote by sea mail also,
air mail would be $225.00aus 1-3 weeks delivery or sea mail $79.00aus approx 3 months delivery,
regards Neil - roodogs4wdspares


Ja nüüd Steve pakkumine
The cost of air postage is $375 AUD.

So total price including delivery is $1050 AUD for the Exedy Safarri Tuff Clutch for Dsl 80 series.
We would need a Pay Pal payment to steve@the4wdshop.com.au


Lisaks sellele küsis RooDogs siduri komplektilt kokku vaid 600 AUD koos saatmisega. (Täpselt sama asi)
Muidugi ei ütle ma, et nii võib juhtuda ka Part-Time kit'iga. Vabalt võib olla, et see on tegelt hoopis Stevel odavam.
Loo moraal aga, et uuri teistelt poistelt ka hinda , vaatamata sellele, et neil niiöelda toodet netis väljas ei ole. :idea:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Olle kirjutas:Lukus keskdifriga on üsna kehva talvel sõita, kui seda võrrelda siis hetkel lahtise keskdifferentsiaaliga neliveo puhul. Üldiselt kipub auto rohkem otse minema.
Ja tegelikuses on üleüldse lukus difriga talvel sõitmine minu jaoks üllatusi palju põhjustanud. iial ei tea kas auto on üle või alajuhitav :D
Äkki on siin oluline erinevus kas sõita pika või lühikese teljevahega masinaga. Nii Niva, kui LR 90 puhul on lume-libedaga oluliselt mõnusam ja kindlam sõita lukus keskdifrida. Masinad tundusid neis tingimustes hulga stabiilsemad ja kuulasid paremini sõna. Ka kurve oli veidi prem võtta.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
kaalikas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 132
Liitunud: T Dets 21, 2004 4:18 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas kaalikas »

On olemas LC 80 millel on tehasest part-time ja hubid,kütet võtab kuskil 12 sajale,nii et,olulist vahet nagu pole!
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Kui palju kütet saab osta selle kit i hinna eest ja kui palju vahetuse eest? Kui suur on aastane läbisõit ja kaua on plaanis seda autot pidada. See peaks andma vastuse tasuvuses. Kulu vähenemist üle 1 liitri ei usu, enne mingi -0,5 l/100. Keskdifriga AWD igal juhul mugavam ja turvalisem kõikjal peale kuiva asfaldi, seal pole vahet. Imeodavalt ei tule selliste autode kilomeeter niikuinii kätte. 0,5l/100 kokkuhoidu annab säästuks ca. 9000 EEK/ 200 000km! Kusjuures väike vahe on kas käia raha kohe välja või tilgutada mitme aasta jooksul.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Totu - kogu see kalkulatsioon on esimeses postis tehtud.

Arvamus 9 l/100 km kohta tugines muide JR jutul (vist ka foorumist paari aasta tagune jutt), et 4,2 patrol võttis 9 l /100 km kohta. Kinnitage või lükake ümber...
Mell (vist JR patroli järgmine omanik?) siin väitis, et alla 13 hakkama ei saa samas.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Kütusekulu sõltub niiiii paljudest asjadest, hetkel küsimus, palju ta väheneb esisilla mittepöörlemise tõttu. Ise väidan et LR Disco kulutab 300 TDI mootor 2,5l, 83 kW, manuaalkast, keskdifriga pidev nelivedu, auto tegelik mass 2,5T) 8,3- 8,7 L/100 km. See tulemus on saadud kahel puhkusereisil 235/70R16 asfaldirehvidega ja rõhuga 2,1 bar, maanteekiirustega 90-110, sisaldades mägesid ja linnu. Samas olen saanud ka 20 ja rohkem sajale. Tee väike katse enne auto modimist? Võta esikardaan ära. laena lülitatavad rummulukud ja liikle, mõõtes kütusekulu, igapäevaselt, lukus keskdifriga, vaid tagaveoga. Tehniliselt vastab see olukord soovitud lülitatavale esisillale. Saad, ilma lisakuludeta, TÄPSE tulemuse konkreetsel autol, konkreetse sõidustiiliga. Ja ei pea enam oletama.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Panda
Fitting 38"
Postitusi: 328
Liitunud: E Juul 23, 2007 4:40 pm
Asukoht: Jõelähtme, puhtam Ülgase
Kontakt:

Postitus Postitas Panda »

Õige jutt totu.
Mõtekas oleks niiviisi see asi omal nahal järgi proovida. :idea:
4-Runner,UAZ 3303
Mudasõltlane alates 1999 sügissõidust.
Pandakaru 4x4
Vasta

Mine “Toyota”