1. leht 2-st

Keerdvedrudel Samurai tõstmine

Postitatud: R Sept 26, 2008 1:01 pm
Postitas rommi
Niisiis, pärast samukaga Mustjõel käiku Iveco esitluse ajal sai selgeks, et uuema keerdudel samuka esimesed vedrud on ikka sellised pastakavedrud, et need jäävad isegi pastaka jaoks lahjaks. Rääkimata hooga auku sõitmisest ja selle tagajärjel soovimatust hüppest, mispeale auto otsustab ise mis suunas teekonda jätkata.
Sai valitud veidi tugevamad ja pikemad vedrud ja suured tänud soovituste eest Veikole :hail Üldjoontes jääb setup mugav, pika käiguga ja samas kannatab veel välja ka vintsi ning mõned lisakilod esiraua jaoks.

Kasutatud materjalid:
Pilt Pilt

Samurail on originaalis coil-over tüüpi vedrustus ja sinna vedru leida on suht keeruline. (kui ei taha just amorti ja vedrut üksteisest lahutada) Leidsin õigete mõõtudega vedru, mis peaks lisama umbes 3" tõstet.
Amortideks kasutasin kunagi 4Runneri alt üle jäänud tagumisi amorti. Suht korralikud veel ja samas mitte ka liiga jäigad. Ja mis põhiline - PALJU pikemad :)

Pilt

Kuna 4Runneri amordi silm ei taha hästi sinna samuka pisikese sillakinnituse vahele ära mahtuda, siis sai amordi silm sedapsi ümber tehtud.

Pilt Pilt
Pilt Pilt

Nüüd oli vaja teha vedrukannud, mis hoiaksid amordi ümbert kinni. Sai valmis tehtud sellised vigurid. Vedrukannud kinnituvad klambritega amordi peale ja on reguleeritava kõrgusega.

Pilt Pilt


Lõpptulemus midagi sellist:

Pilt Pilt

Varsti saab äkki ka mõne flexipildi :)

Postitatud: R Sept 26, 2008 3:28 pm
Postitas Stupiduser
Pead vist vägevad puhvrid tegema, et amorti põhja ei hakkaks peksma kogu aeg...

Postitatud: R Sept 26, 2008 3:45 pm
Postitas rommi
miks peaks amorti põhja peksma... et vedru saab enne kokku kui amort põhja jõuab ;)

Postitatud: R Sept 26, 2008 4:37 pm
Postitas Stupiduser
Uue amordi "tuubiosa" on ju kolmandiku võrra pikem kui vanal.
Kas vedru surutakse kah samapalju varem kokku?

Silla külge kinnituse jätad sama?
Minu mäletamist mööda paistis see keerdvedruga Samurail suht nigel olevat.

Sillakäigu amordiga piiramine on teadupärast saatanast! Eriti amordi/vedru kokkusurumisel. Need kolakad peaksid ikka läbi kummipukside tulema.

Postitatud: R Sept 26, 2008 5:45 pm
Postitas rommi
Uus vedru on ka ju kolmadiku võrra pikem. Lahtises olekus paistab keeruvahe väksem aga sõiduasendis surutakse jällegi vana pastakavedru rohkem kokku. Vana amorti lõi põhja aga oma lolluse tõttu, sest tõstsin ajutiselt silla peal kinnitusi aga läbilöögipukse ei allapoole ei viinud. Seekord sai täpselt kõik välja mõõdetud. Sillakäik sissepoole jääb täpselt sama mis originaalil, auto sõiduasend on natuke kõrgem ja väljapoole käik suureneb. Ühesõnaga liigub niipalju kui amort lubab see on 24cm. Vanal amort käis pikkus kuskil 14cm. Praeguse seisuga jääb sissepoole liikuma umbes 10cm ja 14 väljapoole (sissepoole rohkem ei saa, sest siis või keeramise ajal koopasse minna tänu laia offsetiga velgedele) Üldiselt saab vedrutaldrikut tõsta, kui väga vaja, allapoole enam lasta ei saa.
Täna panen auto kokku, eks siis täpsemalt vaatan kuidas sild liigub. Üks asi on paberil arvutada aga eks paistab mis saab.

PS! sillakinnitused tugevdatud ja ka amordipüstik on ülevalt ka tugevdatud, seal see originaalplekk on ikka väga õhukesekene.

Postitatud: L Sept 27, 2008 11:20 am
Postitas rommi
Selline tulemus siis...

peaaegu lahtises asendis:
Pilt

ja peaaegu kokkusurutud asendis... üldiselt seni kuni lukke ei paigalda, siis see masin seda vedrut rohkem kokku ei saa ka.
Pilt

Pilt

Sõitu olen seni veel proovinud vaid linnatänavate aukudes ja võib VÄGA rahule jääda. Gaasiamort on ikka märksa mõnusam kui õli. Ilma stabikavardata ei kalluta kurvis enam nagu varem (va ringide peal, siis jõuab gaasikas kokku minna) Lühikestes ja järskudes kurvides on täiesti normaalse kaldega. Sillakäigu pikemaks ehitamine pole ka enam mõistlik, sest siis tuleks radiaalvarda puksid juba uniballile teha ja mõningaid muid ehitusi. Aga eks paista... järgmine prioriteet on tagavedrustus.
Kokkuvõttes, kogu see esivedrustus (kui arvestada, et second-hand amordid olid olemas) läks kokku maksma alla tuhande krooni ja kolm õhtut nokitsemist. Polee pahaa :)

Postitatud: P Sept 28, 2008 12:14 am
Postitas ehitusmasin
:lol: :lol: Sa oled jälle vaeva näinud?

Tubli tubli!!!

Aga taga vedrustuse teeme koos?

Eksole!

Mul taga bull shitt koos audi b4-ja vedrude ja Hiluxi amortidega taob läbi,
tarvis kobedamat vedru diam.102-110mm pikkus min 395mm
max 415mm.
Aidake!!!! :oops:

Postitatud: P Sept 28, 2008 1:18 am
Postitas rommi
B4 vedru ongi paras pask... ma otsin ka taha mingid muud ;)

PS! Muide täna keerasin tagasilla nuraga ka õigeks, valedest kardaaninurkadest tulenev vibra jäi väiksemaks või õigemini peaaegu kadus. Ilmselt nuut tuli niipalju välja et mingi loks tekkis sinna. Nokk kinni saba lahti :)

Postitatud: P Sept 28, 2008 9:13 am
Postitas yanekk
ehitusmasin kirjutas: tarvis kobedamat vedru diam.102-110mm pikkus min 395mm
max 415mm.
Aidake!!!! :oops:
Piisava visaduse korral leiad vedrud ka Autoosad.ee,margipõhiselt on vedrude mõõdud kõik kirjas.

Postitatud: P Sept 28, 2008 2:35 pm
Postitas d22
OT,Enda Jimnyil taga passat -92,tagumised, ees passat variant, tagumised, ,umbes sama aastakäik,ostisin need uuena forsist,450 kr tükk.Pikkused mõlemal kuskil 390mm, keeru jämedus 10,5 mm, variandi omal 12 mm.Tõstet autol 3 tolli.Kui aus olla siis taga käib 235/75 R15 vastu natuke,kui taga rahvas peal,et siis variandi vedrud oleks ok arvan.

Postitatud: E Sept 29, 2008 10:27 am
Postitas rommi
Vedru jäikus ei sõltu ainult materjali paksusest aga need Variant'i vedrud tunduvad sobilikud küll, äkki oskad ka vedru keerdude arvu öelda?

Ise kammisin ka autoosad.ee-d ja jäin pidama bemmi vedrude peal.
Rootsi vedrud, külmkeeratud ja täitsa head kvaliteetsed paistsid. Auto all toimivad ka täiesti okeilt. (materjal 11, diam 99, kõrgus oli vist 375)
http://www.lesjoforsab.com

PS! kas meil siin keegi KYBi ka maale veab? Mõtlesin, et pistaks samukale tagumikku sellised torud: http://www.coolparts.com/products/KYB_M ... 513-0.html

Postitatud: E Sept 29, 2008 11:53 pm
Postitas R.Laansalu
KYB`i tarnib Balti Autoosad AS.

Postitatud: L Okt 11, 2008 6:34 pm
Postitas rommi
mõned pildikesed ka flexi proovist... lähedal oli õnneks üks väga sobilik trepp keset õue :)
Üldiselt radius armidega masina kohta flexib küll ja veel. Esiotsa tellin kunagi natuke veel pikema käiguga amordid ja saab super. (linnamasina kohta). See betoonmoodustis oli maast 82cm, pluss maapinna kalle.
Ma usun, et kuskil 90cm peaks saama küll ühte ratast tõsta, nii et teised jäävad maad katsuma. Järgmisena tööna custom stange ja vints ette.

Pilt Pilt Pilt

veel pilte siin:
http://www.4x4matk.ee/samurai98/flex/

Postitatud: L Okt 11, 2008 8:08 pm
Postitas mardo
See trepp on hea proovikoht kuid pilte vaadata jääb trepil olev rehv koopasse kinni :( või see pilt petab?

Postitatud: P Okt 12, 2008 12:49 am
Postitas rommi
mardo kirjutas:See trepp on hea proovikoht kuid pilte vaadata jääb trepil olev rehv koopasse kinni :( või see pilt petab?
jah, õige tähelepanek... kuigi päris koopasse kinni ei jää. Keerates jääb ette va plastikosa, mis nagunii varsti eemaldatud saab. Muidugi alati võib ka läbilöögipukse allapoole tuua aga hetkel olen üritanud ratta nii sissepoole liikuma saada kui vähegi võimalik. Praegu on originaal läbilöögi padjad ja vedru läheb enne kokku kui sild üldse padjani jõuab.