1. leht 5-st
TR-KOLL !!
Postitatud: K Juun 11, 2008 11:08 pm
Postitas Kristjan 4x4
2007 Klaperjaht oli esimene tõsisem võistlus kus võistlesime UAZikuga. Lõbu oli esimese suure mäeni ja siis kostus kisa kära tagasillast

, taldrik ja tigu ei jõudnud kokkulepele kes keda tõukab, tõmbab, lükkab, niisiis jäimegi mäe alla purunenud tagasillaga aga pole mid imestada see ju venalane ja jäimegi lindi taha. Tagajärg suur ka kulukas vaja autot millel gaas, mis muidugi toimib ka nii nagu vaja, pidureid mis pidurdavad, sidurit mis lahutab ja millel oleks korralik käigukast mis ragise, muidugi ei saa mainimata jätta roolivõimu!!
Sügisel asusime siis tooriku otsingutele ja oli kindel otsus tehtud, kas jeep wrangler või toyota ländgruiser. Imestuseks leidsime vana TUUKRI teami mitzubishi mis oli võistlusvalmiduses ja see pakkus aina rohkem huvi. Sai käidud siis lähemalt asja uudistamas kõik mis oli ühele korralikule offroad aoutole vajalik oli olemas boger, 2 vintsi, kony, korralik tõste, 3,0 V6 bens VÕTA JA SÕIDA

.
Hooja viimasele sõidule oli kindel plaan oma autoga kohale minna ja unistus saigi teoks ASMV 2007 saavutasime uue auto ja esimese sõiduga Vabaklassis 4-da koha.
TR-KOLL sai alguse samuti sirgalas kui TR3 med kihutasid liinide all mööda ja näitasid tagatulesid. Saarekollil katkestasime 2 põlenud keneka tõttu, sest lihtsalt ei laadinud ja jäime lootusetusse kohta kinni kus ise ilma vooluta ei liiguks meetritgi. Saime appi JANMARI posid kes tulid ise vintsides meile järgi ja samamoodi välja. Päästeoperatsioon kestis mitu tundi aga selle ajaga kogesime mida reduktorsild suudab ja aina rohkem tekkis plaan omale reduktorsillad alla saada!!
Hakkasimegi siis otsima kust võib saada kas volvot või unimoogi, pärast kuuajalisi otsinguid oli lootus null ja tuju samuti. Siis äkki leidsime naabrimehe sirelite vahelt unimoogi

mis oli seal olnud kes teab kui kaua, sai siis hakkatud uurima, et vaja ja ostame ära kuid see ettevõttmine ei olnud sugugi nii lihtne nagu arvasime taheti vaese unimoogi eest kohe miljonääriks saada aga see ei läinud sugugi meile. Pärast pikkaajalist tüütamist saime lõppuks kaubale ja jaäime rahule meie ja samuti naabrimees, läksime ja lõikasime siis moogi sirelitest välja ja tirisime väikese kolliga moogi treila peale no küll oli kitsas

. Olemas oli (unimoog pluss mitzu)
TR-KOLL
re
Postitatud: K Juun 11, 2008 11:25 pm
Postitas Kristjan 4x4
Lammutasime moogi ära, alles jäid sillad, raam, vedrud, vahekäigukast kõik ülejäänu läks rookimisele

milleks vaja

Alustasime siis vaikselt sildade ja käigukasti lammutasimist mis vana see tuleb uus laagrid ja simmekad. Sai siis laiali võetud ja oh imet konserveerimismääre sees ja kulumist lihtsalt pole nagu poleks ringigi käinud
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/28030267
THE käiguvahekast uunimoog mis pidavat pommkindel olema aga eks metsas näeme
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/28032415
re
Postitatud: K Juun 11, 2008 11:33 pm
Postitas Kristjan 4x4
Väikselt kollilt võtsime mootori 3,0 V6 ja kabiini
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/28031819. Mootori kaalusime koos sidurikoja komplektse siduri, starteri, keneka ja muu kolaga süütesüsteem ühesõnaga täis pauk, kaalult lugeisime välja 105kg
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/28032333 Eriku BMW V8 oli vist 228kg
Postitatud: N Juun 12, 2008 8:41 am
Postitas Landy
Kõva töö tehtud. Tunnustus!
Tagumine vints jääbki teil sedasi
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/28027249
"pea alaspidi"?
Postitatud: N Juun 12, 2008 11:32 am
Postitas K.Kotkas
ma ootan lõptulemuse ära. Hetkel nendelt piltidelt vajaks projekt detailidesse suuremat pühendusmist..
e kas seal on mitsu amordid ja mogi vedrud ? ja see käigukasti ühendus, ning auto kogupikkus...
Ma parem ei hakka köhima auto kõrguse osas, enne kui asi valmis pole, kuid hetkel läheb kategooriasse "läti torn"
aga muidu, ka olen alati õnnelik, kui TR3 -me lisaverd tuleb.
PS.
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91 on abix kindlasti.
Vaata ka seda pilti siin, mis annab aimdust, kuhu tuleks sihtida:
http://www.4x4foto.com/main.php?g2_itemId=43731
Postitatud: N Juun 12, 2008 4:29 pm
Postitas Veiko
Mis selle auto kõrgus on?Tundub küll,et päris kõrge.Isiklikult laseks sellu kuudi seal madamale ehk siis tooks raami rohkem tuppa.Kitsaskoht mis sellega kaasneb on,et pedaalid surutakse rohkem kokku.
Siiralt hea meel on selle üle,et tehakse kuid vaadake kõik kohad kriitiliselt üle kas igale poole on nii palju metalli(ehk kaalu) vaja kui seal hetkel on.
Edu ehitamisel ja Suvesõit saab olema loodetavasti enimene korralik võistlus.
Edu
Veiko
PS See sinine Soome koll on täitsa tore.Ma natukene juurdlesin piltide peal selle üle.
Postitatud: N Juun 12, 2008 5:01 pm
Postitas Urvo
Offtopic, aga see sinine Soome koll on minu arust küll väga ilus ja kena auto, kuid seal on mõned asjad mis mulle kohe üldse ei meeldi. Esiteks td5 mootor(tuunitud väidetavalt 190hp'ni), Discovery 2 raam, LRi roolikarp, olematu vedrustus(silla ja raami vahel on liikumisruumi 5cm)
Hea auto, aga on kohti, mis saaks paremaks teha. Samas, mehed said 3. koha.
Rääkides TR-kollist, siis seal tuleks jah tõsiselt mõelda kere langetamisele. Väga hästi on tehtud näiteks Kostivere meestel(võtke nendega ühendust, et jagaksid teile ka teadmisi)
PS! Ma sügavalt loodan, et te Mogi vedrusid ei kasuta

re
Postitatud: R Juun 13, 2008 1:04 am
Postitas Kristjan 4x4
Auto kõrgus vist üle 2 meetri

aga raskuskese viidud võimalikult alla akud paagid ja kõik muu mis kaalub ja puuri teeme autole ümber. Samas on madalal ja kõrgel omad eelised madal ei vaju nii sügavale kuna kere ja muud plekkid tulevad enne vastu, kõrge kannab rohkem vett ja muda, kui põhi alla ja rehv peab siis läheb läbi sealt kus madal ei liigu

Kui saab siiber siis teeme kas topelt kõrgemaks või madalamaks, kõik katsetamise värk

re
Postitatud: L Juun 14, 2008 11:30 pm
Postitas Kristjan 4x4
Lõppuks saime kätte kauaoodatud roolisilindri ja hakkasime siis legot kokku panema, pilte pole hetkel, sest fotograaf oli ajaloo eksamil
Peale rooli vaja vedada täisti uus elekter ja siis veel veidi nokitsemist pluss iluravi putkale

Re: re
Postitatud: P Juun 15, 2008 7:54 pm
Postitas Kristjan 4x4
Kristjan 4x4 kirjutas:Lõppuks saime kätte kauaoodatud roolisilindri ja hakkasime siis legot kokku panema, pilte pole hetkel, sest fotograaf oli ajaloo eksamil
Peale rooli vaja vedada täisti uus elekter ja siis veel veidi nokitsemist pluss iluravi putkale

Saime tehtud oma jõududega mõned pildid sellest suurest silindrist
http://fotoalbum.ee/photos/shefff/29879653 http://fotoalbum.ee/photos/shefff/29879641
re
Postitatud: P Juun 15, 2008 8:04 pm
Postitas Kristjan 4x4
Sai täna mõõdetud veits autot ja kõrguseks saime 2400 mm oi oi

ja pikkuseks tuli 3400 mm raamit raamini. Moogi vedrud ikka päris prissked poisid ja sellepärast vahetusse, no küll rapputab

Postitatud: P Juun 15, 2008 8:13 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Palju teile selle silindriga (arvestuslikult) vasakule ja paremale keeramise jõudude vahe tuli ? kg ja % ?
Postitatud: P Juun 15, 2008 8:35 pm
Postitas Kristjan 4x4
selle keermisjõu kohta ütleks, et auto keerab kummli ja peale ka veel

nii nagu koku sai nii jäi ja toimib

Postitatud: P Juun 15, 2008 8:36 pm
Postitas coollaager
arvestusikult täpselt sama raske ja ka rataste pööramis kiirus täpselt sama, vähemalt ideejärgi peaks olema. seda seetõttu, et silindril mansetid võlli keskel ja ka sisemises otsas, seega silinder mõlemat pidi sama kiirusega.
re!
Postitatud: T Juun 17, 2008 11:10 pm
Postitas Kristjan 4x4
Moogi vedru ja koni omavaheline koostöö kujunes väga raputavaks, nüüd eksperimenteerime mazi kapiinialt rotitud vedrudega, lisame neile veidi vazi ja mosse vedrusid, ning üritame leida selle kõige parema kiirema ja odavama

Pilti ka
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/30079947
Väike eputamise pilt ka
http://fotoalbum.ee/photos/coollaager/29976409 