1. leht 2-st
Kahiseb tagasilla juurest, pidur või laager vms?
Postitatud: K Juun 11, 2008 10:15 pm
Postitas speedbird1229
Tere!
Piduriketaste ring niikuinii tahaks juba ammu mul tegemist, võib-olla ongi järgmine mure sellest tingitud. Nimelt tagasillast kostub märgatavat kahinat kiiruse suurenedes, järsemal pidurdamisel muutub valjemaks. Enne oli sarnane kahin ainult siis kui järsemalt pidurdada, normaalsel sõidul ei olnud kosta. Kas võib tegu olla kulunud piduritega või peaks mõtlema laagri peale? Kui suur töö oleks mul laager ise ära vahetada?
Tänud!
Postitatud: K Juun 11, 2008 10:52 pm
Postitas maffia666
Töö on täiesti teostatav kodustes tingimustes. Normaalse kiirusega tehes võttis aega mul ühe öhtupooliku kui õieti mäletan. Ja laager/kulund pooltelg hakkab tegema ulguvat/hõõruvat häält mis kiiruse kasvades muutub valjemaks ja pidurdamine ei tohiks eriti häält muuta sellel. Lõpuks peaks hakkama simmeri vahelt õli välja ajama kui kulumine juba väga suur on.
Postitatud: N Juun 12, 2008 11:51 am
Postitas speedbird1229
Väga hea seda kuulda, siis peaks vast hakkama saama küll. Kas kodustes tingimustes tähendab ka seda, et kasutades masina tavalist tungrauda tõstmiseks?
Üks kiire küsimus veel! Milliseid võtmeid läheb vaja piduriklotside vahetamiseks ees ja taga? Täna õhtul plaanis see töö ette võtta ja vajadusel saan enne mingeid tööriistu juurde osta.
Tänud!
Postitatud: N Juun 12, 2008 12:42 pm
Postitas maffia666
Ise ajasin pakkude otsa nii et sild rippus vabalt alla poole, siis on tifri kallal parem lammutada. Ja mõlemad rattad peab korraga ikka üles ajama. Piduriklotside vahetus omalgi ees kohe, vaja läheb veljevõtit, ja 12 või oli 13 padrunit ja lihtvõtit et supordid lahti saada.
Ja kui laagrid ära vahetad siis võiks juba mõlema poole omad korraga koos simmeritega. Et sateliite hoidev pulk lahti saada on vaja välis tähik võtit (mis läheb poldi peale mitte sisse). Võtad tagumised supordid ära ja lükkad pooltelgesi sisse poole ja neid kinnihoidvad poolkuud (c klipid) kukuvad küljest ära. Tõmbad poolteljed välja ja lõõd pika toruga laagrid välja. Vasakult poolt lõõd parema välja jne.
Loodan et ei saand väga pikk ja segane jutt, aga keerulist pole seal midagi.
Ja kahinat võib teha ka veel kulunud LSD kettad
Postitatud: N Juun 12, 2008 1:12 pm
Postitas speedbird1229
Tänud selgituse eest! Eks ta veidi segane tundub enne kui pole asja kallale asunud, aga kindlasti tööd tegema hakates on palju abi
Aga klotside vahetuseks piisab vast ühe ratta ülesajamisest masina standardtungrauaga ja seega siis mingeid tollvõtmeid seal tarvis ei ole nagu aru saan. Väga hea

Postitatud: N Juun 12, 2008 1:47 pm
Postitas urmas
speedbird1229 kirjutas:Väga hea seda kuulda, siis peaks vast hakkama saama küll. Kas kodustes tingimustes tähendab ka seda, et kasutades masina tavalist tungrauda tõstmiseks?
Üks kiire küsimus veel! Milliseid võtmeid läheb vaja piduriklotside vahetamiseks ees ja taga? Täna õhtul plaanis see töö ette võtta ja vajadusel saan enne mingeid tööriistu juurde osta.
Tänud!
Ees Nr.8 padrun või silmusvõti (tähik), miski kruvikeeraja. Töösilinder oleks hea pitskruviga sisse vajutada.
Taga: näpitsad, miski kruvkeeraja, tavotti (võta lahti ja mäkerda kokku klotside kaugust reguleerv virbel).
Ja nagu ikka ameerika ning vene tehnikaga-kilone haamer hoia haardeulatuses

Postitatud: N Juun 12, 2008 1:56 pm
Postitas speedbird1229
Hehee, võtan teadmiseks

Hoian tehasekäsiraamatu ka käeulatuses, see üsna hästi räägib lahti asja, kuid võtmete tüüpe jah ei olnud mu meelest.
Postitatud: T Juun 17, 2008 10:31 am
Postitas speedbird1229
Urmas: Vaja läks täpselt neid KÕIKI asju

Jõudsin tookord ainult ühe tagaratta vahetada, aega jäi väheks. Reedel plaan ülejäänud kolm teha.
Postitatud: T Juun 17, 2008 10:49 am
Postitas urmas
speedbird1229 kirjutas:Urmas: Vaja läks täpselt neid KÕIKI asju

Jõudsin tookord ainult ühe tagaratta vahetada, aega jäi väheks. Reedel plaan ülejäänud kolm teha.
Mh! Vähevõitu. See ju ca 30min per ratasl. Lisa paigalduskomplekti üks validool, juhuks kui tuleb tahtmine haamrit viibutada

Postitatud: T Juun 17, 2008 12:24 pm
Postitas speedbird1229
Hehee

Kuule ma loodan jah, et järgmiste ratastega läheb u. 30 minutit per wheel. Asi polekski nii keeruliseks osutunud, kuid ühe klotsikupatuse kinnituspoldi pesaga oli probleem ja ei õnnestunud sealt kuidagi polti sisse keerata. Pidime siis keermelõikuriga uuesti üle tegema selle koha, pärast seda käis perfektselt.
Postitatud: T Juun 17, 2008 12:34 pm
Postitas urmas
speedbird1229 kirjutas:Hehee

Kuule ma loodan jah, et järgmiste ratastega läheb u. 30 minutit per wheel. Asi polekski nii keeruliseks osutunud, kuid ühe klotsikupatuse kinnituspoldi pesaga oli probleem ja ei õnnestunud sealt kuidagi polti sisse keerata. Pidime siis keermelõikuriga uuesti üle tegema selle koha, pärast seda käis perfektselt.
Tagaraata juures on viis (5) keermega mutrit ja need on rattamutrid. Muu on miski aretus eelmise omaniku poolt vbl.
Postitatud: T Juun 17, 2008 1:04 pm
Postitas speedbird1229
Ei ma mõtlen need kaks pikka polti, mis hoiavad pidurit ennast kinni selle suure metallist kesta küljes, mis piduriketta taga on. See peaks ikka kõik originaallahendus ju olema.
Postitatud: T Juun 17, 2008 2:32 pm
Postitas sennaH
urmas kirjutas:speedbird1229 kirjutas:Hehee

Kuule ma loodan jah, et järgmiste ratastega läheb u. 30 minutit per wheel. Asi polekski nii keeruliseks osutunud, kuid ühe klotsikupatuse kinnituspoldi pesaga oli probleem ja ei õnnestunud sealt kuidagi polti sisse keerata. Pidime siis keermelõikuriga uuesti üle tegema selle koha, pärast seda käis perfektselt.
Tagaraata juures on viis (5) keermega mutrit ja need on rattamutrid. Muu on miski aretus eelmise omaniku poolt vbl.
Urmas mulle tundub jutu põhjal, et tegemist on ketaspiduritega ja seda ka taga

Postitatud: T Juun 17, 2008 2:51 pm
Postitas speedbird1229
Just, kettad on ees ja taga

Re: Kahiseb tagasilla juurest, pidur või laager vms?
Postitatud: P Sept 06, 2015 9:50 pm
Postitas maksipoiss
Sarnane jama ka nüüd minu jeebu kallal (WJ). Parema tagaratta juures pidurdamisel tugev kahin. Kõigepealt said vahetatud ainult klotsid, ei aidanud. Kuna ka kettad olid suht õhukesed ja tugeva kulumis randiga ,said needki paari kuu pärast koos klotsidega välja vahetatud, ei aidanud. Nüüd said korda tehtud ka suht kulunud sadula kinnituskronsad, ei aidanud (vähemalt jõhker vilistamine pidurdamisel kadus ära). Samal rattal ei taha ka pooltelje simmer pidama jääda, laagrit ja simmerit on juba kaks korda vahetatud ja ikka ei pea.( Sealt töökojas, kus teist korda vahetati, öeldi juba ette et ei pruugi pidama jääda kuna simmeri koha peale on rant sisse kulunud) . Et siis mis krdi värk seal olla võib?