Kahiseb tagasilla juurest, pidur või laager vms?

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Kahiseb tagasilla juurest, pidur või laager vms?

Postitus Postitas speedbird1229 »

Tere!

Piduriketaste ring niikuinii tahaks juba ammu mul tegemist, võib-olla ongi järgmine mure sellest tingitud. Nimelt tagasillast kostub märgatavat kahinat kiiruse suurenedes, järsemal pidurdamisel muutub valjemaks. Enne oli sarnane kahin ainult siis kui järsemalt pidurdada, normaalsel sõidul ei olnud kosta. Kas võib tegu olla kulunud piduritega või peaks mõtlema laagri peale? Kui suur töö oleks mul laager ise ära vahetada?

Tänud!
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
maffia666
Off Roader Wannabe
Postitusi: 36
Liitunud: P Dets 16, 2007 1:54 pm

Postitus Postitas maffia666 »

Töö on täiesti teostatav kodustes tingimustes. Normaalse kiirusega tehes võttis aega mul ühe öhtupooliku kui õieti mäletan. Ja laager/kulund pooltelg hakkab tegema ulguvat/hõõruvat häält mis kiiruse kasvades muutub valjemaks ja pidurdamine ei tohiks eriti häält muuta sellel. Lõpuks peaks hakkama simmeri vahelt õli välja ajama kui kulumine juba väga suur on.
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Väga hea seda kuulda, siis peaks vast hakkama saama küll. Kas kodustes tingimustes tähendab ka seda, et kasutades masina tavalist tungrauda tõstmiseks?

Üks kiire küsimus veel! Milliseid võtmeid läheb vaja piduriklotside vahetamiseks ees ja taga? Täna õhtul plaanis see töö ette võtta ja vajadusel saan enne mingeid tööriistu juurde osta.

Tänud!
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
maffia666
Off Roader Wannabe
Postitusi: 36
Liitunud: P Dets 16, 2007 1:54 pm

Postitus Postitas maffia666 »

Ise ajasin pakkude otsa nii et sild rippus vabalt alla poole, siis on tifri kallal parem lammutada. Ja mõlemad rattad peab korraga ikka üles ajama. Piduriklotside vahetus omalgi ees kohe, vaja läheb veljevõtit, ja 12 või oli 13 padrunit ja lihtvõtit et supordid lahti saada.
Ja kui laagrid ära vahetad siis võiks juba mõlema poole omad korraga koos simmeritega. Et sateliite hoidev pulk lahti saada on vaja välis tähik võtit (mis läheb poldi peale mitte sisse). Võtad tagumised supordid ära ja lükkad pooltelgesi sisse poole ja neid kinnihoidvad poolkuud (c klipid) kukuvad küljest ära. Tõmbad poolteljed välja ja lõõd pika toruga laagrid välja. Vasakult poolt lõõd parema välja jne.
Loodan et ei saand väga pikk ja segane jutt, aga keerulist pole seal midagi.

Ja kahinat võib teha ka veel kulunud LSD kettad
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Tänud selgituse eest! Eks ta veidi segane tundub enne kui pole asja kallale asunud, aga kindlasti tööd tegema hakates on palju abi :wink:

Aga klotside vahetuseks piisab vast ühe ratta ülesajamisest masina standardtungrauaga ja seega siis mingeid tollvõtmeid seal tarvis ei ole nagu aru saan. Väga hea :)
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

speedbird1229 kirjutas:Väga hea seda kuulda, siis peaks vast hakkama saama küll. Kas kodustes tingimustes tähendab ka seda, et kasutades masina tavalist tungrauda tõstmiseks?

Üks kiire küsimus veel! Milliseid võtmeid läheb vaja piduriklotside vahetamiseks ees ja taga? Täna õhtul plaanis see töö ette võtta ja vajadusel saan enne mingeid tööriistu juurde osta.

Tänud!
Ees Nr.8 padrun või silmusvõti (tähik), miski kruvikeeraja. Töösilinder oleks hea pitskruviga sisse vajutada.
Taga: näpitsad, miski kruvkeeraja, tavotti (võta lahti ja mäkerda kokku klotside kaugust reguleerv virbel).
Ja nagu ikka ameerika ning vene tehnikaga-kilone haamer hoia haardeulatuses :D
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Hehee, võtan teadmiseks :D Hoian tehasekäsiraamatu ka käeulatuses, see üsna hästi räägib lahti asja, kuid võtmete tüüpe jah ei olnud mu meelest.
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Urmas: Vaja läks täpselt neid KÕIKI asju :D Jõudsin tookord ainult ühe tagaratta vahetada, aega jäi väheks. Reedel plaan ülejäänud kolm teha.
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

speedbird1229 kirjutas:Urmas: Vaja läks täpselt neid KÕIKI asju :D Jõudsin tookord ainult ühe tagaratta vahetada, aega jäi väheks. Reedel plaan ülejäänud kolm teha.
Mh! Vähevõitu. See ju ca 30min per ratasl. Lisa paigalduskomplekti üks validool, juhuks kui tuleb tahtmine haamrit viibutada :D
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Hehee :D Kuule ma loodan jah, et järgmiste ratastega läheb u. 30 minutit per wheel. Asi polekski nii keeruliseks osutunud, kuid ühe klotsikupatuse kinnituspoldi pesaga oli probleem ja ei õnnestunud sealt kuidagi polti sisse keerata. Pidime siis keermelõikuriga uuesti üle tegema selle koha, pärast seda käis perfektselt.
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

speedbird1229 kirjutas:Hehee :D Kuule ma loodan jah, et järgmiste ratastega läheb u. 30 minutit per wheel. Asi polekski nii keeruliseks osutunud, kuid ühe klotsikupatuse kinnituspoldi pesaga oli probleem ja ei õnnestunud sealt kuidagi polti sisse keerata. Pidime siis keermelõikuriga uuesti üle tegema selle koha, pärast seda käis perfektselt.
Tagaraata juures on viis (5) keermega mutrit ja need on rattamutrid. Muu on miski aretus eelmise omaniku poolt vbl.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Ei ma mõtlen need kaks pikka polti, mis hoiavad pidurit ennast kinni selle suure metallist kesta küljes, mis piduriketta taga on. See peaks ikka kõik originaallahendus ju olema.
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
Kasutaja avatar
sennaH
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 92
Liitunud: E Juul 16, 2007 8:08 pm
Asukoht: Vaidasoo/Tallinn/Märjamaa

Postitus Postitas sennaH »

urmas kirjutas:
speedbird1229 kirjutas:Hehee :D Kuule ma loodan jah, et järgmiste ratastega läheb u. 30 minutit per wheel. Asi polekski nii keeruliseks osutunud, kuid ühe klotsikupatuse kinnituspoldi pesaga oli probleem ja ei õnnestunud sealt kuidagi polti sisse keerata. Pidime siis keermelõikuriga uuesti üle tegema selle koha, pärast seda käis perfektselt.
Tagaraata juures on viis (5) keermega mutrit ja need on rattamutrid. Muu on miski aretus eelmise omaniku poolt vbl.

Urmas mulle tundub jutu põhjal, et tegemist on ketaspiduritega ja seda ka taga :roll:
serviti, ikka serviti

põhjagaasimees

Hannes 56460087
sennah@alkohol.ee
Kasutaja avatar
speedbird1229
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 103
Liitunud: P Dets 09, 2007 11:22 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas speedbird1229 »

Just, kettad on ees ja taga :)
Georg

'96 Grand Cherokee Limited 5.2 V8
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 747
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kahiseb tagasilla juurest, pidur või laager vms?

Postitus Postitas maksipoiss »

Sarnane jama ka nüüd minu jeebu kallal (WJ). Parema tagaratta juures pidurdamisel tugev kahin. Kõigepealt said vahetatud ainult klotsid, ei aidanud. Kuna ka kettad olid suht õhukesed ja tugeva kulumis randiga ,said needki paari kuu pärast koos klotsidega välja vahetatud, ei aidanud. Nüüd said korda tehtud ka suht kulunud sadula kinnituskronsad, ei aidanud (vähemalt jõhker vilistamine pidurdamisel kadus ära). Samal rattal ei taha ka pooltelje simmer pidama jääda, laagrit ja simmerit on juba kaks korda vahetatud ja ikka ei pea.( Sealt töökojas, kus teist korda vahetati, öeldi juba ette et ei pruugi pidama jääda kuna simmeri koha peale on rant sisse kulunud) . Et siis mis krdi värk seal olla võib?
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”