Kas tagumine vints või ARB ette silda?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

Plaanis autosse väike investeering teaha. Kuna suvesõit on ukse ees ja ressursid on nagu ikka, piiratud, siis andke nõu: kas tagumine vints või ARB ette silda?
Klass on vaba, auto on ca 10cm. tõstetud 2,4 LC 70. Tagasillas on Lock Right, ees veel küllaltki normaalselt toimiv LSD, all suht uued 33" Mudzillad.
Küsimus puudutab just nimelt Suvesõitu. Loomulikult on plaanis nii üks kui ka teine paigaldada, aga ikkagi, kui peab valima, siis kumb selleks sõiduks?
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

TR1 kalssi võiteleja vaatenurgast eelistaks tagumist vintsi, sest see aitab alati ka kõige suuremast "pasast" tagurpidi välja saada, samas on ta ka "elavaks doonoriks" esimese vintsile.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

Tänan Landy! Kaldun vist ise ka tagavintsi kasuks. Kui Mudakoonul oleks ARB säästnud paarist vintsimisest ja vints ahtris olnud ainult
lisaraskuseks , siis Kõpus on ju võistluse formaat hoopis teine ja saab julgelt edaspidi punkte võtta.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Eeldan vaba auto mittekasutamist igapäevaliikurina, seega keevislukk esisilda ja vints saba peale. Hub´ide kruttimisega on vähe tegemist, see-eest kaks kärbest ühe hinnaga.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Küllo
Fitting 38"
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 06, 2007 11:45 pm

Postitus Postitas Küllo »

totu kirjutas:Eeldan vaba auto mittekasutamist igapäevaliikurina, seega keevislukk esisilda ja vints saba peale. Hub´ide kruttimisega on vähe tegemist, see-eest kaks kärbest ühe hinnaga.
Sain keevisluku nö. päranduseks eelmise omaniku poolt ja ei saa seda kuidagi heaks mõtteks pidada, kui sellega ei käi kaasas just tugevad poolteljed ja pöörised. (Mitte et need mõtte heaks muudaksid, vaid siis eeldatavasti püsiksid nad tervena) Need omakorda maksavad ka vintsi hinna.
Viimati muutis Küllo, E Juun 09, 2008 5:03 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

totu kirjutas:Eeldan vaba auto mittekasutamist igapäevaliikurina, seega keevislukk esisilda ja vints saba peale. Hub´ide kruttimisega on vähe tegemist, see-eest kaks kärbest ühe hinnaga.
See pole Patrol ju mille kohta küsiti :twisted: - ja veel - egas keevislukk esisillas ei häiri kuidagimoodi igapäevakasutust Toyotal on hubid
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Märkasin jah et Toyotast jutt. ARB kogemus puudub, kas tõesti lülitate seda ainult viimases hädas? Põllumehe loogika ütleb et lukustatud ARB ja keevisluku parameetrid samad. Teine säästuvariant on keevis taha ja lockriht ette. Ise kasutame Hiluxil just sada varianti, kannatab isegi maanteel liigelda, mudas on super (kunagi ei unune lukustamata).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

totu kirjutas:Eeldan vaba auto mittekasutamist igapäevaliikurina, seega keevislukk esisilda ja vints saba peale. Hub´ide kruttimisega on vähe tegemist, see-eest kaks kärbest ühe hinnaga.
Kui juba keevislukk tagasillas häirib võistlustel piisavalt palju (Samurai pöörderaadius suurenes 1,5korda), siis esisillas on ta veel hullem.
Kui on ntx kiiruskatse, siis võib see väga määravaks osutuda ja ainult tagasillaga ju ei sõida.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

totu kirjutas:Eeldan vaba auto mittekasutamist igapäevaliikurina, seega keevislukk esisilda ja vints saba peale. Hub´ide kruttimisega on vähe tegemist, see-eest kaks kärbest ühe hinnaga.
Minuarust on su postitustes pidevalt väärinfot, või halba nõu. Kas see on mingi kavalus konkurentide aeglustamiseks või sa tõesti arvad, et esidifri kokkukeevitamine on "hea nõu".
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

See lihtsalt "üks võimalus", otsuse teeb igaüks ise. Ei usu et keegi võistlusauto ehitajatest pimesi, foorumi põhjal, hakkab masinat ratsima või retsima. Ja mis puutub väärinfosse- on lihtsalt erinevad arusaamad ja ükski neist ei pruugi väär olla. Pakun et muude sõlmede piisava tugevuse ja vastavate sõiduvõtetega on kokkukeevitatud esidifriga võimalik võistelda, nagu märkisin, on ebamugavuseks pidev rummulukkude kruttimine, vastavalt teeoludele. Loomulikult käitub selline lahendus eri autodel erinevalt. Kaal, kaalujaotus, teljevahe ja -laiuse suhe, rehvid jpm. mõjutavad auto juhitavust, läbivust ja vastupidavust. Või eksin ma totaalselt?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

TR2
6.13 Turvakaared
Metallkatusega autodele peab olema paigaldatud vähemalt neljast punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha.

Kas ongi nii, et turvapuur peab toetuma kerele ? Et kui on raami küljes siis on paha-paha ? või on see miski näpukas ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Palum moderaatoritel teema siit:
Neuser Postitatud: Püh 08.Juun.2008 15:36 Teema:

poolitada ja tõsta sobilikuma alamjaotuse alla.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”