1. leht 3-st
Aku salongis, selle ventileerimine?
Postitatud: E Apr 21, 2008 12:53 am
Postitas urmas
Aku on taha kuuti toodud ja eks ta ikka haiseb seal küll. Kas ventilatsiooniks on piisav, kui sinna plastmass kopsik peale panna ja sellest 15-20mm siseläbimõõduga toru õue viia.
Lisaks iminu siklikule heaolule peab lahendus kannatama ka võistluste tehnilise komisjoni kriitkat.
Re: Aku salongis, selle ventileerimine?
Postitatud: E Apr 21, 2008 2:30 am
Postitas vtl
urmas kirjutas:Aku on taha kuuti toodud ja eks ta ikka haiseb seal küll...
NB! Hais haisuks, aga eralduv gaas on muuhulgas ka tuleohtlik.
Postitatud: E Apr 21, 2008 9:16 am
Postitas Veiko
Kontrolli oma auto laadimine üle akul.Siis mõõda kõikide purkide tihedused üle.Asi selles,et aku ei tohiks eraldada ninaga tuntavat lõhna.
Soovitan kasutada sellised akusid millel on otses auk kuhu saab panna toru,et sealt otse õue ventileeriks.Selliseid akusid toodab Varta.
Veiko
Re: Aku salongis, selle ventileerimine?
Postitatud: E Apr 21, 2008 11:42 am
Postitas v6rrimees
urmas kirjutas:Aku on taha kuuti toodud ja eks ta ikka haiseb seal küll. Kas ventilatsiooniks on piisav, kui sinna plastmass kopsik peale panna ja sellest 15-20mm siseläbimõõduga toru õue viia.
Lisaks iminu siklikule heaolule peab lahendus kannatama ka võistluste tehnilise komisjoni kriitkat.
Urmas ma rääkisin Maiduga, et asi oleks kindel.
Akul peab olema välja viidud tuulutus, vahet pole siis mis liiki see on.
Sammuti peab olema peale tehtud korralik kopsik nt metallist või jämedast/tugevast plastikust.
Mait soovitas lähtuda Tr2 tinimustest. (siis on ok)
Postitatud: E Apr 21, 2008 6:16 pm
Postitas Heinza
Lisan siia ühe vahejuhtumi kui aku oli salongis , tegemist oli Golf 3 karavaniga ja 88Ah akuga mis paiknes lahtiselt taga pakiruumis. Ilmselt ka kerge ülelaadimine, ning suitsetav juht tekitasid koostöös üsnagi kõva paugu. Golfil lasti tagumised aknad eest, väändus tagaiste ja juht ilmselt tänaseni kannab ravi eesmärgil kõrvatroppe. Sõidu ajal viskas koni omaaruga õue aga saatuse kurjal tahtel keerutas tuuleke selle taha pagasi ruumi ja seal kogunenud paukgaas mida aku siis ülelaadimise korral üsnagi ohtralt eraldab tekitasid selle suure paugu. Auto seisab siiani, mees kasvatab uusi juukseid kukla piirkonda. Nii ,et....

Postitatud: E Apr 21, 2008 6:42 pm
Postitas LR90
Heinza kirjutas:Lisan siia ühe vahejuhtumi kui aku oli salongis , tegemist oli Golf 3 karavaniga ja 88Ah akuga mis paiknes lahtiselt taga pakiruumis. Ilmselt ka kerge ülelaadimine, ning suitsetav juht tekitasid koostöös üsnagi kõva paugu. Golfil lasti tagumised aknad eest, väändus tagaiste ja juht ilmselt tänaseni kannab ravi eesmärgil kõrvatroppe. Sõidu ajal viskas koni omaaruga õue aga saatuse kurjal tahtel keerutas tuuleke selle taha pagasi ruumi ja seal kogunenud paukgaas mida aku siis ülelaadimise korral üsnagi ohtralt eraldab tekitasid selle suure paugu. Auto seisab siiani, mees kasvatab uusi juukseid kukla piirkonda. Nii ,et....

Sellepärast ma ei suitsetagi autos, mul aku istme all

Postitatud: E Apr 21, 2008 7:18 pm
Postitas kopakutt
bmw-l on aku küljes voolik , mis on salongist välja viidud. pole kunagi akust mingit lõhna tundnud. muidugi ma ka ei vintsi bmw-ga ja pole ka kahte genet tal.

Re: Aku salongis, selle ventileerimine?
Postitatud: E Apr 21, 2008 11:28 pm
Postitas Neuser
v6rrimees kirjutas:urmas kirjutas:Aku on taha kuuti toodud ja eks ta ikka haiseb seal küll. Kas ventilatsiooniks on piisav, kui sinna plastmass kopsik peale panna ja sellest 15-20mm siseläbimõõduga toru õue viia.
Lisaks iminu siklikule heaolule peab lahendus kannatama ka võistluste tehnilise komisjoni kriitkat.
Urmas ma rääkisin Maiduga, et asi oleks kindel.
Akul peab olema välja viidud tuulutus, vahet pole siis mis liiki see on.
Sammuti peab olema peale tehtud korralik kopsik nt metallist või jämedast/tugevast plastikust.
Mait soovitas lähtuda Tr2 tinimustest. (siis on ok)
Kas see kopsik aku peal peab olema tingimata metallist või plastikust, kas paksem vineer ei kõlba (aku ise on ju eraldi kinnitatud)? Tr 2 reeglites on nõutud akut ümbritsev KATE, mis väldiks happe paiskumist sõitjatele, materjale pole mainitud.
Re: Aku salongis, selle ventileerimine?
Postitatud: E Apr 21, 2008 11:57 pm
Postitas vtl
Neuser kirjutas:Kas see kopsik aku peal peab olema tingimata metallist või plastikust, kas paksem vineer ei kõlba (aku ise on ju eraldi kinnitatud)? Tr 2 reeglites on nõutud akut ümbritsev KATE, mis väldiks happe paiskumist sõitjatele, materjale pole mainitud.
Eks loodetud on sellele, et materjalivalik lähtub loogilisest insenerimõistusest.
Mina väldiksin auto tehniliste sõlmede juures puitkonstruktsioonide kasutamist. Põlev materjal, iga happepiisk hakkab söövitama, niiskusega tõmbab kihid liimist lahti jms. Kui Sa just ilmtingimata tahad vineerist teha, siis võta vähemalt veekindel (pruun) vineer.
Postitatud: T Apr 22, 2008 8:23 am
Postitas Janek
Ei saa mitte vaiki olla - kuna tegelen hobikorras ka veesõidukitega siis nende puhul on üsna tihti akud kajutis. Lahendus on üsna lihtne - hermeetiline akukast. Saab sisseminevad juhtmed ühendada nii et vesi kasti ei läheks, samuti on võimalik panna kastile vent.toru külge. Lisaks saab kasti korralikult rihmaga fikseerida.
http://epaper01.mmd.net/reader/?issue=9 ... 5039165ef1 . Sealt valige Marine Electronics and Navigation, Electrical ja minge lehele 235. Üleval paremas nurgas on eelmainitud akukastid. Peaksid igati sobilikud olema. Saab neid kaste suht suvalisest paadipoest Pirital.
Postitatud: T Apr 22, 2008 10:34 am
Postitas Andrus Michelis
Tööriistamarketis on kah erinevad akukastid saadaval. Kui purunemiskindlad need on, see on juba muidugist subjektiivne.
Postitatud: T Apr 22, 2008 9:48 pm
Postitas enno
A zeleeaku?
Postitatud: K Apr 23, 2008 8:03 am
Postitas v6rrimees
enno kirjutas:A zeleeaku?
Vahet pole mis aku ta sul on, ikka karpi:D
Postitatud: K Apr 23, 2008 10:38 am
Postitas erik
Geel akus on ikka hape, mis sest et geelina, avarii korral eraldub sealt nii mõndagi.
Postitatud: E Aug 18, 2008 2:14 pm
Postitas urmas
Täiendus teemasse.
Kui aku tuulutusavadest toru välja viia, peab jälgima, et see ainult ülespoole läheks. Kui on allpolle lontis, jääb happeaurudest tekkiv tilk torusse ja ei lase aurudel välja minna.