1. leht 1-st
TD mootorile "püti/resonaatori/summuti" vajalikkus
Postitatud: T Mär 04, 2008 3:28 pm
Postitas Madis
Küsimus siis tõstatatud pealkirjas. Nimetagem siis neid pütte kuidas iganes.Tekkis arutelu sellisel teemal. Ühed väidavad, et pole vaja, võib vedada ka niisama toru lõpuni,teised väidavad vastupidist, et siis turbo tahab vastusurvet ja seega mingisugune potsik peaks nagu vahel olema. Detsibellide kasv on sekundaarne kaasnähe. Nüüd siis üks masin ripalik ja ootab lahendust.
Valgustage pimeduses kobajat

Tänades, Madis
Postitatud: T Mär 04, 2008 4:53 pm
Postitas Mihkel78
turbole oleks parem kui toru oleks võimalikult lühike ja võimalikult suur

nii , et ei mingeid potsikuid.
Postitatud: T Mär 04, 2008 5:03 pm
Postitas isakene
Mihkel78 kirjutas:turbole oleks parem kui toru oleks võimalikult lühike ja võimalikult suur

nii , et ei mingeid potsikuid.
Keegi turboguru väitis, et liig jämedas torus tekib gaasi jahtumine ja sellega seoses gaasi liikumiskiirus väheneb = kahjulik vastusurve. Torul pidi olema optimaalne jämedus. Kuidas seda kommenteerid?
Aga teema algatajale - las vastusurve vajalikkuse teema jääb siiski vabalthingavate masinate pärusmaaks

Postitatud: T Mär 04, 2008 5:41 pm
Postitas hmm
Nii võistlisautol kui ka igapäeva "parketimaasuril" G on turbo järel tühi toru. Mõlemad 3l MB turbodiislid üks 6-e, teine 5-e pütane. Mingeid probleeme püttide puudumisest pole täheldanud, vahest veidi mehisem jorin.
Postitatud: T Mär 04, 2008 5:43 pm
Postitas totu
Vastusurve vajalik sisselaskes, hoiab kompressori pöörded ohjes. See, mis peale turbiini toimub on suhteliselt savi (kui läbivoolu liigselt ei takista), ilma püttideta on oht mets maha põletada, mingi sädemekoguja võiks ikka olla. Turbiin võtab suurema müdina ise maha, niiet müra ei olegi liiga suur.
Postitatud: T Mär 04, 2008 5:49 pm
Postitas Veiko
Vastusurve sisselaskes ei hoia sul turbo pöördeid ohjes.Sellega tegeleb möödavoolu lapp või labad mis suunavad gaase.
Aga teemasse.Isiklikut soovitaks mingisuguse resonaatori ikkagi sina süsteemi panna kui toru pikkus lühikeseks jääb.Asi nimelt selles,et see vähendab seda vilinat mis väljalaskest tuleb.Pikapeale muutub see kole tüütavaks.Võistlus autol eriti kust küik polstrid on parematele jahimaadele läinud.
Veiko
Postitatud: T Mär 04, 2008 5:53 pm
Postitas Mihkel78
See vastusurve jutt käib vabalthingava mootori kohta ja on tohutu teadus tegelikult turbol on oluline gaasid ilma takistuseta eest ära saada. maru hää oleks poole meetrine jupp ja veel parem kui seda suunata ülesse.
nagu eelbool öeldud võtab turbo hääle maha nii et vajadust ei ole nede potide järgi.
turbo on väga hea summuti
kui rääkida nii, et igal juhul on vaja kaasid taha otsa vedada siis on toru mõõt oluline, kui asi eriti peeneks ajada.
Postitatud: T Mär 04, 2008 8:45 pm
Postitas totu
Veiko, ei taha eriti vaielda kuid möödavoolu klapp reageerib sisselaskekollektori ülerõhule e. kui ülelaadimisrõhk vabalt õue lasta, ei avane möödavoolu klapp ja turbo üritab kõik väljalaske gaasid rakendada pöörete tõstmiseks, saavutamaks vajalikku ülelaadimisrõhku. Ärge piinake sisselasketrakti (turbo- kollektor) ebatihedusega mootorit, võib turbole haiget teha ...ja mootorile ka. Kõrgsageduslik müra on kõige raskemini summutatav, see oli ka üks olulisi põhjuseid gaasiturbiinmootoriga sõiduautode mitteseeriatootmisele 80ndate alguses. Turboülelaadimise korral lahendatakse (õigemini lahendub ise) probleem helisageduse tõstmisega ülespoole inimese kuuldavat spektrit.
Postitatud: T Mär 04, 2008 11:15 pm
Postitas raunts33
Kas pold see vastusurve EGR-i tööks vajalik?

Postitatud: K Mär 05, 2008 12:54 pm
Postitas Mihkel78
veiko räägib sellest, et turbo pöördeid piiratakse gaaside möödavooluklapiga, ja see jutt on ju õige. mitte sisselaseke ülerõhuklapist mis laseb ülerõhu atmosfääri mis on ka vajalik jubin sest vastasel korral käiguvahetusel lüüakse järsult tõusev rõhk turbosse tagasi ja sealt välja see peatab tiiviku ja turbo peab alustama uut pöörete tõstmist see ei ole just kasulik toiming.
Gaaside möödavooluklappi juhib jah rõhk sisselaskes ja selle ajami vedru reguleerimisega annab reguleerida turbo rõhku , samuti saab reguleerida vedruventiili ühedamisega ajami juhtahelasse.
Postitatud: P Mär 09, 2008 11:30 am
Postitas Rtuning
Kuid kui lc70-l/2,4td supsi maha võtsime on tunne, et enam pole masinal minekut(kuni 2500-3000 on ja siis on kõik. Jaurab mehiselt, kuid edasi ei lähe) ? ja kütusekulu on ka suurem?
Postitatud: P Mär 09, 2008 12:33 pm
Postitas Mihkel78
Rtuning kirjutas:Kuid kui lc70-l/2,4td supsi maha võtsime on tunne, et enam pole masinal minekut(kuni 2500-3000 on ja siis on kõik. Jaurab mehiselt, kuid edasi ei lähe) ? ja kütusekulu on ka suurem?
Isegi ku see võtaks osa jõust siis see on nii väike sellisel mootoril, et kohe kindlasti sa seda ei tundnud, ise asi kui selle väljalaskega ei olnud seotud mingid andurid.
tekkis olukord kus hääl karjus kogu asjast üle ja kaasivajutades kordades tõusis müra ja jäi selline effekt lihtsdalt, tavaline.
Postitatud: K Mär 12, 2008 3:25 pm
Postitas Rtuning
Mihkel78 kirjutas:Rtuning kirjutas:Kuid kui lc70-l/2,4td supsi maha võtsime on tunne, et enam pole masinal minekut(kuni 2500-3000 on ja siis on kõik. Jaurab mehiselt, kuid edasi ei lähe) ? ja kütusekulu on ka suurem?
Isegi ku see võtaks osa jõust siis see on nii väike sellisel mootoril, et kohe kindlasti sa seda ei tundnud, ise asi kui selle väljalaskega ei olnud seotud mingid andurid.
tekkis olukord kus hääl karjus kogu asjast üle ja kaasivajutades kordades tõusis müra ja jäi selline effekt lihtsdalt, tavaline.
kuid kütusekulu?
Postitatud: L Mär 15, 2008 1:49 pm
Postitas jr
Puhas toru ja asi tahe. Kui lärm närvidele käib, siis võiks vahele visata näiteks ühe MagnaFlow puhta läbilaskega resoka. Taha välja tuua, siis jah tasub mõelda korraliku läbimõõduga toru peale. Kui V mootoriga tegu, siis tasub mõelda kas X või H toru panekule kahe toru vahele, kuna see tasakaalustab mõlema silndripanga tööd ja aitab gaase paremini välja imeda.