Millega offroaderid navigeerivad?
Moderaatorid: hulkur, Moderators
Millega offroaderid navigeerivad?
Et siis rääkige, mis tehnikat keegi metsas navigeerimiseks kasutab. Kuna erinevaid tootjaid on palju, siis margi järgi eristama ei hakka. Ehk piisab, kui eristada läpakat koos GPS liidesega, kaardiga ja ilma töötavaid käsi GPS seadmeid ning paberkaarti.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
- reimo
- Rock Crawler
- Postitusi: 661
- Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
- Asukoht: Jõelähme tel:51909391
- Kontakt:
Tegelikult siit üks variant puudu - mina näiteks kasutan kaarti näitavat käsiGPSi ja paberkaarti... kui muidugi see küsitlus üldse mitte võistlevaid inimesi puudutab.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Isiklikult siis, enamlevinud variandid: kaart läpakas, selle küljes kaartinäitav käsi GPS, pühapäevaversioon, kui on teada, et vette ja sügavale porisse ei roni. Tahvelarvuti kaardirakendusega, integreeritud GPSi ja välise GPS moduliga + kaardiga käsi GPS kõrval. Juhuks kui on keerulised olud (võistlus näiteks).
Siis viimase aja lemmik on kerge metsatiiru tarbeks väljatrükitud kaart (kaardid) mõõtkavas 1:10000 ja kaardiga käsi GPS kõrval. Hea mugav, kerge ja 4AA akut kestavad julgelt 12+h jutiga. Võib ka jala pikema tiiru metsas teha, ilma et peaks mingit rasket kola kaasa vedama või tekiks küsimusi, et kus ma nüüd täpselt olen.
Euroopas eelistan jätkuvalt suurt paberkaarti, noh inimene peab ju suutma ilma kaasaegsete vidinateta ka hakkama saada, Nüvi või autoroute järgi oskavad kõik sihtpunkti jõuda.

Siis viimase aja lemmik on kerge metsatiiru tarbeks väljatrükitud kaart (kaardid) mõõtkavas 1:10000 ja kaardiga käsi GPS kõrval. Hea mugav, kerge ja 4AA akut kestavad julgelt 12+h jutiga. Võib ka jala pikema tiiru metsas teha, ilma et peaks mingit rasket kola kaasa vedama või tekiks küsimusi, et kus ma nüüd täpselt olen.
Euroopas eelistan jätkuvalt suurt paberkaarti, noh inimene peab ju suutma ilma kaasaegsete vidinateta ka hakkama saada, Nüvi või autoroute järgi oskavad kõik sihtpunkti jõuda.

1 Hobujõud
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Oleneb täiesti, kus liikuda. Kusagil Saksas saab edukalt täiesti ilma kaardita orienteeruda, kuid nt. kuskil Itaalia väikelinnades pole paberkaardiga suurt midagi teha. Esiteks puuduvad paljudes kohtades igasugused sildid, teiseks ei ole sealses liikluses aega paberkaardilt näpuga järge ajada ja kolmandaks on ristmike liiklusskeemid niivõrd absurdsed, et ainsad asjad, mis sealt esimesel katsel läbi aidata suudavad, on vahetud navi juhised ja skeemid.Raitz kirjutas:Euroopas eelistan jätkuvalt suurt paberkaarti, noh inimene peab ju suutma ilma kaasaegsete vidinateta ka hakkama saada, Nüvi või autoroute järgi oskavad kõik sihtpunkti jõuda.
Loomulikult saab ka ilma, iseküsimus, kas see on eesmärgiks.
See EOMAP'i kaart on "mitteametlikult" juba paar kuud väljas.vtl kirjutas:Küsimusele siis vastus: Siiani softroadinud Nüvi 660 Regio kaardiga. Loodan, et varsti välja tulev EOMAP-i kaart teeb maastikul orienteerumise oluliselt mugavamaks.
Sinu välja toodud teemas on esimeses postituses kontaktid olemas, kuidas seda kaarti osta saab. Sobib ka Sinu seadmele. Ise kasutan ja kiidan.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Mina ootan seda, kuniks Tõnu Kraut selle microSD peale saab - siis saab Regio seadmesse alles jätta (iseküsimus, kas selleks veel vajadust on) ning plaanis sama kaarti kevadel väljatuleval Garmin Edge 705-l kasutada (MTB ju kah offroad masin)boob kirjutas:See EOMAP'i kaart on "mitteametlikult" juba paar kuud väljas.vtl kirjutas:Küsimusele siis vastus: Siiani softroadinud Nüvi 660 Regio kaardiga. Loodan, et varsti välja tulev EOMAP-i kaart teeb maastikul orienteerumise oluliselt mugavamaks.
Sinu välja toodud teemas on esimeses postituses kontaktid olemas, kuidas seda kaarti osta saab. Sobib ka Sinu seadmele. Ise kasutan ja kiidan.

MicroSD peale lased ise näiteks Mapsource abil. Aga arvestama pead sellega, et kaart seotakse seadme ID'ga, egk siis teises seadmes seda kasutada ei saa.vtl kirjutas:
Mina ootan seda, kuniks Tõnu Kraut selle microSD peale saab - siis saab Regio seadmesse alles jätta (iseküsimus, kas selleks veel vajadust on) ning plaanis sama kaarti kevadel väljatuleval Garmin Edge 705-l kasutada (MTB ju kah offroad masin)
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Omaarust ma ju rääkisin, et tahan sama kaarti mitme seadme vahel vahetada, ehk siis (maa)kaarti siduda mitte GPS seadme vaid konkreetse mälukaardiga. Täiesti legaalne ja EOMAPI poolt aktsepteeritav ja teostatav tegevus (kuna füüsiliselt korraga autoroolis ja rattasadulas olla ei saa)boob kirjutas:MicroSD peale lased ise näiteks Mapsource abil. Aga arvestama pead sellega, et kaart seotakse seadme ID'ga, egk siis teises seadmes seda kasutada ei saa.vtl kirjutas:
Mina ootan seda, kuniks Tõnu Kraut selle microSD peale saab - siis saab Regio seadmesse alles jätta (iseküsimus, kas selleks veel vajadust on) ning plaanis sama kaarti kevadel väljatuleval Garmin Edge 705-l kasutada (MTB ju kah offroad masin)
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Arendaks teemat veel:
Paar aastat tagasi postitasin 4x4 foorumisse küsimuse teemal kuidas autosse arvutit integreerida. Lapakavariant jäi liiklusohutuse tõttu kõrvale jäetud - 2-3 kg lahtine objekt autos võib maanteekiirusel avarii korral iseenesest üsna korralikuks paarisajakiloseks pommiks saada, vähegi tugevam kinnitamine eeldab lapaka retsimist ja sobivat riiulit, mis avarii korral giljotiiniks ei muutu, ei olnud ka kuhugi panna.
Järgmine mõte oli ehitada integreeritud autoarvuti. Uurisin tookord Carnetsystems-i poolt maale toodavat kola ning ostsin isegi VIA mini-ITX emaplaadi ja 12V ATX toitebloki ära. 7" puutetundliku ekraani asukohaks oli plaanitud raadio- ja kella-tuhatoosi-suitsusüütaja hõlmatav ala keskkonsoolis. Paraku jõudsin enne navi osta kui projekt valmis sai.
Kokkuvõtteks võib öelda, et olen korduvalt euroopa läbi sõitnud nii lapaka- kui naviga ja autoroolis olija jaoks teeb navi käideldavus lapakale pika puuga ära. Metsas oleks lapaka ainus eelis ehk kvaliteetsemates topokaartides, aga neidki saab mõningate mööndustega navile portida.
Muide, 90W 12-24V ATX toiteblokk on mul siiani üle - äkki keegi tunneb huvi.
Edit: müügikuulutuse link
Paar aastat tagasi postitasin 4x4 foorumisse küsimuse teemal kuidas autosse arvutit integreerida. Lapakavariant jäi liiklusohutuse tõttu kõrvale jäetud - 2-3 kg lahtine objekt autos võib maanteekiirusel avarii korral iseenesest üsna korralikuks paarisajakiloseks pommiks saada, vähegi tugevam kinnitamine eeldab lapaka retsimist ja sobivat riiulit, mis avarii korral giljotiiniks ei muutu, ei olnud ka kuhugi panna.
Järgmine mõte oli ehitada integreeritud autoarvuti. Uurisin tookord Carnetsystems-i poolt maale toodavat kola ning ostsin isegi VIA mini-ITX emaplaadi ja 12V ATX toitebloki ära. 7" puutetundliku ekraani asukohaks oli plaanitud raadio- ja kella-tuhatoosi-suitsusüütaja hõlmatav ala keskkonsoolis. Paraku jõudsin enne navi osta kui projekt valmis sai.
Kokkuvõtteks võib öelda, et olen korduvalt euroopa läbi sõitnud nii lapaka- kui naviga ja autoroolis olija jaoks teeb navi käideldavus lapakale pika puuga ära. Metsas oleks lapaka ainus eelis ehk kvaliteetsemates topokaartides, aga neidki saab mõningate mööndustega navile portida.
Muide, 90W 12-24V ATX toiteblokk on mul siiani üle - äkki keegi tunneb huvi.
Edit: müügikuulutuse link
Viimati muutis vtl, R Veebr 22, 2008 2:38 pm, muudetud 1 kord kokku.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17414
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Paku sedavtl kirjutas: Muide, 90W 12-24V ATX toiteblokk on mul siiani üle - äkki keegi tunneb huvi.
http://forum.4x4.ee/profile.php?mode=viewprofile&u=2241
Pandakaru-Gabrielile. Ta tegeleb arvutite autodesse ehitamisega.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi