Nägin, et see teema on kerkinud uuesti ülespoole ja tuli meelde, et olin lubanud panna kirja oma kommentaari ja soovituse, kui olen piisvalt saanud Unimogi katsetada.
Kui alguses olin kahevahel, kas Gaz 66 või Unimog 404, siis praegu annaksin samas olukorras olevale inimesele soovituse võtta 66 (eeldusel, et autod on mõlemad korras). Plussideks: auto on lihtne, võimsam, robustne, odavamad varuosad (ka rehvid), võtab rohkem peale, ei ole nii kapriisne ja on arvestatud ka külma ilma jaoks juba toodangust.
Mis siis on Unimogi miinusteks, mis võivad segada. Vähene jõud maanteele, kohati tehniline keerukus (käigukast) ja mootori kapriissus on peamised (korralikult käima seda autot annab saada, kuid saab küll ja seda ei pea kartma). Natuke jama on see, et auto pole arvestatud meie kliimavöötmele. Võiksid olla radikaribid ja mootorile sooja õhu andmine juba tehasest lisatud, see annaks palju juurde.
Väiksem kandevõime ei ole minu jaoks isiklikult nii suur probleem ja kui minu mets oleks mu elukoha kõrval, siis oleks Unimog suurepärane. Madalatel käikudel saab ta ilusti tööga hakkama, keerab väga hästi ja maastikusuutlikkus on väga hea. Käiguvahetus on kiirusetundlik, kuid lülituvad ilusti. Enda seisukohast on ainsaks miinuseks maantesõit, mis on mul ligi 50km.
Unimog on rohkem traktor ja kui elate oma metsa kõrval võtke Mog, kui peate läbima ka maantetrassi rohkem, kui 10 km, siis võtke 66.
Kui aga kumbki auto teile millegipärast rohkem meeldib, siis võtke see, mis rohkem meeldib.
