6. leht 13-st
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 10:18 am
Postitas erik
Ma nimetaks seda emulsiooni tekkeks ja settimiseks. Ega ta õieti ei toimiks. Kord oleks jäigem, siis jälle pehmem ...
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 10:29 am
Postitas heeringas
heeringas kirjutas:Hädasti oleks vaja vahekasti etepoole.
Kas vahekasti võib otse käigukasti külge keerata (kardaaniflantsid kokku)?
Praegu on mootor 4 padj ja vahekast 3 padja peal, ning teljed nihkes.
Või tundub see natuke kahtlane.
Kaval oleks muidugi mingi leevendi vahele panna ,
liinid peab mõlemal varjandil otseks ajama.
Mida arvate?
Härrased mõtteid paluks

Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 11:39 am
Postitas KarlReimann
Siin võib see probleem tekkida, et lugejad ei saa täpset ülevaadet olukorrast. Seda nüüd küll, et tahad käigukasti ja vahekasti võimalikult lühidalt ühendada aga keegi ju ei tea kas laagerdused ja korpused on selleks piisavalt tugevad. Lisaks on teadmata kui palju jõudu mõjub vales suunas.
Chevyl on just komplekti pikkuse huvides asi lahendatud selliselt. Kuna kasti korpuse ja laagerduse olen teinud ise, siis mul oli ettekujutust (mitte teadmine) et see võib vastu pidada.
https://photos.app.goo.gl/KGq9vsa5XRN6nfEp9
Sinu käigukast on mingist sulamist (magnet ei mõju), seega selle otsa midagi rappuma ja väänduma jätta tundub kahtlane. Kui mootor+käigukast on omadel patjadel ja vahekast on omadel, siis arvan tekkivat nende vahel nihkeid. Minu arust oleks see mõte hea, kui teeksid samasuguse lühikese ühenduse aga seod käigukasti ja vahekasti korpused omavahel jäigalt. Nii et raami väändumisel/paindumisel ei mõju jõud võlli laagerdusele ja korpusele. Mõtlen jõudu laagri ümber olevale korpusele külgsuunas
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 1:46 pm
Postitas v6sa
heeringas kirjutas:
...
Kas vahekasti võib otse käigukasti külge keerata (kardaaniflantsid kokku)?
...
Kaval oleks muidugi mingi leevendi vahele panna ,
liinid peab mõlemal varjandil otseks ajama.
Mida arvate?
Kui paned läbi elastse muhvi kokku (sääraseid leiab autode kardaanidest ristide asemel), võiksid ellu jääda. Aga ei pruugi - sõltub sellest, kui äkiliselt Sa kavatsed sealt momenti läbi toppima hakata.
Mina prooviks mõne tummisemaga. Ära siis flantse sama poldi alla pane, vaid ikka vaheldumisi!
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 2:02 pm
Postitas Praks1
Mul on vints lahendatud näiteks 2 Audi sisemise poolteljeotsaga,kuna ruumi oli umbes 10cm ja jäigaks Ei saa ehitada.
Seega mingi selline suurem asi ajaks asja ära näiteks!
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 2:05 pm
Postitas KarlReimann
Need kummist puhvrid tunduvad head aga miski jäik lüli peab seda kardaani puhul siiski tsentris hoidma. Kui aga hoiab ilusti tsentris kandub külgsuuna jõud ikkagi laagrile ja laagri pesale. Kui aga seda tsentreerivat osa mitte kasutada, võiks vist isegi toimida?
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 2:39 pm
Postitas erik
Kumm, ilma tsenrita läheb kindlasti laiali.
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 2:44 pm
Postitas KarlReimann
Kardaani puhul küll aga antud olukorras on tsentreeriateks käigukastist välja tuleva võlli laagerdus ja vahekasti laagerdus. Minu arust (vajaka jääb tihtipeale) pole kummil vahet kas teda tsentreerib seestpoolt mingi pulk või väljastpoolt laagrid. Võrdluseks võiks olla topelt kardaani rist, mis kardaani vahel peab olema tsentreeritud aga esisillas kus on mõlemad võllid laagerdatud ei ole tsentreerivat sisu.
Kui kummi vastupidavuses või selles lahenduses kahelda siis linttraktoril natt kasutatakse ka kuskil pöörleva jõu üle kandmiseks kummi. Kus täpselt või milliseid jõude, ei tea.
Kummil ilmselt on läbimõõt kõvasti suurem kui topelt kardaani ristil või esisilla püsikiirus liigendil
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 3:40 pm
Postitas heeringas
Tundub et head lahendust pole.
Kisun kardaani vahelt ära ja vaatan kui palju saab flantse nihutada.
Eks siis näeb palju ruumi juurde tuleb.
Proovib siis hästi lühikese kardaani teha.
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 4:15 pm
Postitas totu
Kui õnnestub pooled mingi "rauaga" ühendada, kestab kummimuhv hästi. Sellise, paarimillimeetrise tsentrite erinevuse/kõikumise elab üle aga kui komponendid eraldi patjadel, ei ela. Jõud võib ka muhvi hävitada. Käitame mingit veepumpa, ca 15kW juba aastaid, sõiduka kardaanimuhviga. Nendel, muuseas, suund ka oluline, märgid peal. Hüdromootor ja veepump on sama raami peale keevitatud, peaaegu "silma järgi" ja ilma tsentritoeta.
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: N Sept 26, 2019 9:01 pm
Postitas isakene
Bumpstopi hüdro jaoks on prohvessorid välja mõelnud sellise kavala pajebootina nagu hüdroaku.
Arvutamist nõuavad seejuures vooluhulgad, mahud ja surved. Ehket millises hulgas õli peab millise aja jooksul silindrist akusse ja tagasi minema ja kui jämedat voolikut selleks vaja; kui palju peab rõhk silindri sisseminekul tõusma, et vastusurve oleks progresseeruvalt suurenev; milline oleks õigete parameetrite omavaheline suhe...
Hüdroaku diagramm ette ja arvutama

Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: R Sept 27, 2019 12:49 pm
Postitas heeringas
heeringas kirjutas:Tundub et head lahendust pole.
Kisun kardaani vahelt ära ja vaatan kui palju saab flantse nihutada.
Eks siis näeb palju ruumi juurde tuleb.
Proovib siis hästi lühikese kardaani teha.
Kiskusin ja vaatasin, aga ikkagi Tahaks otsabidi kastid kokku keerata.
Tsentreerimisega muret ei teki.
Aga kas see kompott(mootor 4patja, käigukast on mootori küljes ilma patjadeta+vahekast ees 2 ja taga üks padi)niiviisi kestaks?
Või peaks neid kandepunkte (padjakohti) vähendama?
Kui operaatori leian üritan ka mõne pildi panna.
Aga aidake mõelda mingi hea lahendus

Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: R Sept 27, 2019 6:00 pm
Postitas Praks1
Vaadates kuidas käituvad veoka raamid+ kui rasked on need asjad ja pikad,siis mina Ei paneks neid kindlasti jäigalt kokku.
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: R Sept 27, 2019 6:51 pm
Postitas heeringas
https://www.indiamart.com/proddetail/do ... 25962.html
Järgmine varjant pikkuse poolest on see.
Kas sellega jääb ellu?
Re: No nii- läheb lahti!
Postitatud: R Sept 27, 2019 9:25 pm
Postitas KarlReimann
Raamidest välja mõeldes tekkis mõte: Keerad olemasoleva vahekasti teistpidi ehk sisse mineva jõu võlli tagusilla suunas. Võid paigutada vahekasti isegi kõrvuti käigukastiga, kui ruumi jagub. Käigukastist suunad jõu läbi kardaani uude vahekasti. Usun, et ka väike gas66 vahekast peab vastu. Oletame et panedki 66 kasti. Edasi suunad 66 kastist läbi esisilla jõu võlli oma vahekasti.
Plussid:
Vaba valik, kuhu oma vahekast paigutada. Saad lisa aeglusti, kui olud eriti raskeks osutuvad. Saad meh vintsile korraliku väljavõtte 66 kasti tagusilla võllilt.
Miinused:
Palju tööd. Kaal. Mida rohkem asju, seda rohkem võib juhtuda.