6. leht 22-st
Re: TR3 H5
Postitatud: N Sept 17, 2015 8:24 pm
Postitas Praks1
Masin on juba järgmine nv stardis, sultsil kah kindlasti!
Re: TR3 H5
Postitatud: N Sept 17, 2015 8:41 pm
Postitas Tegija
Movistar kirjutas:Igav ei hakka jah.
Hea seegi,et põhiehitus on läbi ja jäänud ainult vigade parandus.
Nüüd võiks keegi anda mingi hea vihje,et millest edasi kirjutada.
Räägi natu elektrist ka. Mis lüliteid, kaitsmeid kasutasid. Kuidas ühendused tehtud jne.Palju releesid kasutasid?
Re: TR3 H5
Postitatud: N Sept 17, 2015 9:15 pm
Postitas JaanusLI
Tegija kirjutas:Movistar kirjutas:Igav ei hakka jah.
Hea seegi,et põhiehitus on läbi ja jäänud ainult vigade parandus.
Nüüd võiks keegi anda mingi hea vihje,et millest edasi kirjutada.
Räägi natu elektrist ka. Mis lüliteid, kaitsmeid kasutasid. Kuidas ühendused tehtud jne.Palju releesid kasutasid?
Elekter huvitaks mind ka

Ühesõnaga, kuskohast sa need soetasid!?
Re: TR3 H5
Postitatud: N Sept 17, 2015 11:21 pm
Postitas Praks1
Suht suure osa kvaliteetsest elektritarvikutest pakub tegelikult Würth.
Kaitsmekarp leida,mis kannatab kriitikat on juba raskem teema
Kõik ühendused on joodetud!
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 10:36 am
Postitas Movistar
Veidi keeruline on elektri kohapealt peensusteni kaasa rääkida kuna ma ei ole mitte ühelgi oma ehitatud autol elektrit ise vedanud.
Mul lihtsalt ei ole püsivust ja soovi sellega ise tegeleda.
Alustaks siis sellest,et kogu autoelektri ja mootori juhtmestiku tegi koos saba ja karvadega VKM. Kuna nende kaudu tuli mootor ja mootori juhtaju ning nemad pidid selle mootori ka käima panema
siis tundus loogiline olevat teha kogu muu elekter samas kohas kuna üldelekter ja mootori elekter on osaliselt omavahel seotud .Pärast ei teki probleemi ,et " tema tegi valesti ,mitte mina "
Absoluutselt kõik ühendused on joodetud ja termorüüga kaetud ning korralikult kimbutatud.Offroadis teistmoodi ei saagi.Kui kogu elekter on otsast lõpuni läbi mõeldud siis on kaitsmete ja releede arv suhteliselt väike.
Mulle ei meeldi sellised pornograafiat meenutavad lahendused nagu meie offroadis ikka liiga tihti kohtab kus nupud on meelevaldselt kuhugi laiali visatud ja juhtmed jooksevad hui teab kuidas
läbi salongi ning igasugune loogika süsteemis puudub ja teostus on viisakalt öeldes üle t*ra .
Mina koostasin tabeli,et millised tarbijad on autos olemas ja milline on nende võimsus.
Joonistasin neile põhimõttelise skeemi kus autos miski asub või asuma hakkab ja seletasin offroadi eripärasid silmas pidades ära kuidas ma tahan,et üks või teine asi lülituks ja toimiks.
Kõik tarbijad olid eelnevalt paigas.Neid nad ei paigaldanud.
Nemad joonistasid valmis kogu auto elektriskeemi ja tegid ära eeltöö kuidas grupeerida tarbijaid releede ja kaitsmete alla ja valisid juhtmete ristlõiked vastavalt võimsusele.
Seejärel käisime kogu skeemi koos üle ja tegime muudatusi ning elektrik võis juhtmeid vedama hakata.
Minu arvates sai asi väga hea. Juhtmestik näeb välja nagu tehasest oleks tulnud. Offroadi jaoks isegi liiga hea aga küsitud raha eest ei saagi kehvemini teha .
Kogu elektritöö peale kulus 122 tundi tööaega .
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 12:27 pm
Postitas FlammablE
Termorüüs on elementaarne, aga mida selle kõik ühendused on joodetud all mõtled? Kas kõik juhe-juhtmega ühendused on joodetud, või kõik pressitavad klemmid on üle joodetud, või ühtegi tangidega paigaldatavat otsa polegi kasutatud? Kas kasutusel on tavalised sulavkaitsmed või midagi moodsamat?
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 2:59 pm
Postitas Movistar
FlammablE kirjutas:Termorüüs on elementaarne, aga mida selle kõik ühendused on joodetud all mõtled? Kas kõik juhe-juhtmega ühendused on joodetud, või kõik pressitavad klemmid on üle joodetud, või ühtegi tangidega paigaldatavat otsa polegi kasutatud? Kas kasutusel on tavalised sulavkaitsmed või midagi moodsamat?
Kõik tähendab kõik.
Ka pressühendused on üle joodetud.
Kasutusel on tavalised sulavkaitsmed.Ei midagi erilist.
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 8:44 pm
Postitas Tegija
122 tundi Pole paha. Ja kui VKM siis tean kes tegi. Ma ka ju mõned teinud, aga siis olnud eelarve tiba teistsugune. Ja ilmselt ka materjalid(neid ju seinast seina). Ja kui rääkida ajast siis see elekter on üks kuradima nokitsemine.Ja aega läheb palju.
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 8:45 pm
Postitas Tegija
Kui viitsid pane pilt armatuurist ja kaitsmeplokist. Ei tea millal seda autot elusast peast näen.
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 8:56 pm
Postitas Movistar
Tegija kirjutas:Kui viitsid pane pilt armatuurist ja kaitsmeplokist. Ei tea millal seda autot elusast peast näen.
Pole armatuuri kui sellist

Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 9:15 pm
Postitas FlammablE
Kas selle jaoks kasutusel mingid spets hülsid, või oskad ehk kirjeldada, kuidas see pressitavate ühenduste üle jootmine välja näeb ja millist efekti omab?
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 9:21 pm
Postitas Movistar
See töö tehti 4 kuud tagasi ning ma ei teinud seda ise.
Mäletan ainult seda,et kõik kaablikingad ja klemmid joodeti üle, et vältida võimalikke probleeme oksüdeeruvates lihtsalt pressitud ühendustes.
Re: TR3 H5
Postitatud: R Sept 18, 2015 10:54 pm
Postitas t4nel
FlammablE kirjutas:Kas selle jaoks kasutusel mingid spets hülsid, või oskad ehk kirjeldada, kuidas see pressitavate ühenduste üle jootmine välja näeb ja millist efekti omab?
Võtad isoleerimata kaablikinga, pressid külge nagu ikka, joodad üle, tõmbad isolatsiooni peale. Vahest ununeb ära, et kummijulla on vaja esimesena juhtme otsa ajada ja saab kõike korrata

Või kui mõtlesid kahe juhtme omavahel ühendamist siis ma arvan, et nullist juhtmestikku ehitades selliseid kohti palju pole, aga kui vajadus on siis ilma hülsita kokku joota ja termokahanev peale.
Re: TR3 H5
Postitatud: L Sept 19, 2015 1:12 am
Postitas FlammablE
Kaablikingade valik mind rohkem huvitaski. Väikeste isoleerimata emaste-isaste puhul on loogiline, aga suuremate polditavate osas tekkis küsimus, et kuidas see joodis sinna pressitud hülsi sisse imbub, kas pressitud hülsi kuumutamine näiteks pinget maha ei võta ja kas lõpuks hülsi otsa jääv tinast läbi imbunud juhtmeplönn ei tekita teoorias hoopis jäika kohta ja võimalikku juhtme murdumist. Samuti küsimus, et kas normaalselt paigaldatud liimiga rüüsiga isoleeritud pressitud klemmidega on probleeme esinenud. Iseenesest merebisneses on standard tinatatud juhe, pressitud king ja liimiga rüüs, vajadusel topelt rüüs ja ainult jootmist välditakse ning ka üle jootmist välditakse, sest ainult joodetud ühendus katkeb samadel tingimustel nagu ta kokku pandi ja lisaks moodustuvuda kiulise elastse juhtme joodetud kohtade otstesse jäigad piirkonnad, kust juhe võib murduda või vibratsiooni tõttu lõpuks väsida. Isolatsiooniga klemmi point on samuti selles, et isolatsioon moodustab elastse juhet toetava piirkonna kinga taha. Aga see on lihtsalt teooria, mida mereelektrit tootvad tegelased on rääkinud, kui jutuks on tulnud.
Re: TR3 H5
Postitatud: L Sept 19, 2015 8:36 am
Postitas mihkelmihkel
Tõenäoliselt rumal küsimus, aga kui 15-tollise velje sisse pidurite mahutamine on korralik töö, siis miks mitte kasutada näiteks 16-tollist velge?
Ma eeldan, et sobivat rehvi on raskem leida ja vb natuke kallim. Või ei toodeta üldse 16-tollise peale sobilikke rehve?