6. leht 23-st

rumal küsimus aga

Postitatud: P Nov 30, 2008 2:37 pm
Postitas egonr
Kõik on väga tore aga eesmärk kaalus alla tulla??? palju siis planeeritud salenemine on ka???

Postitatud: P Nov 30, 2008 5:13 pm
Postitas erik
Tahaks u. 500 - 600 kilo kergemaks saada, e. võistluskaalu sinna 2,2 tonni peale.

Esialgu oleme kaalutabeliga graafikus :twisted: Isegi Kotkas on salenema hakanud...resept talle selle eest :lol: aga kui vedrude tellimiseks vajalik kaalumine on ära toimunud näeb juba täpsemalt mis see kaal tuleb. Minu teooria on see, et 39,5 boggeri parim haare ja sõidetavus ongi kuskil 2,2 - 2,3 tonni võistluskaalu juures. Teine point, miks minuarust ei ole moogi sillaga autodel kaalu väga alla mõttet ajada on see, et vedrustamata ja vedrustatud massi suhe läheb totaalselt perse.

Postitatud: K Dets 03, 2008 10:38 pm
Postitas K.Kotkas
Oeh. Rehvid on kohal. Zer Gut!

Saanud sõna, et kaup on maha laetud, tormasime erikuga tööpäeva lõpus oma rehvidele järele, ning olles viimased kätte saanud surusime 2tk kohe ka velgedele. Palju asju on selle taga seisnud et pole rehve - kas kõik on paigas ja kas kõik on ikka hea. Sest offroad autot ehitatakse ikka rataste suuruse ja paigutuse järgi, mitte vastupid.

Söe Duuningus on muidugi inseneritöö nii kõrgel tasemel, et me oleme võimelised ka visualiseerima mõõdulindiga selle, mis hiljem füüsilised mõõtmed omandab.
Nii ehk naa oli meil 2 suurt küsimust - Kas meil rattad jooksevad kuskilt vastu konstruktsioone piirasendites ning teine ja eriti oluline küsimus, et kas peame tulede asukohta muutma nüüd, kus esisild on pea 15 cm ettepoole liikunud.

Kõigepealt panime ratta alla. Juhin tähelepanu täpisflansile ...

Pilt

Pilt

Rauatööd algavad ka kohe, et see täpisflans seal asendada millegi usutavamaga ... :D

Saavutasime piirasendi joptvojumati ja muude raskete täiskasvanutele mõeldud hilisõhtusesse programmi kuuluvate sõnade saatel - Note: Erik on asunud tõsisesse vahekorda ... ning pingutus selleks, et sild lõplikult viltu suruda paistab selgelt tema näost ...

Pilt

Külje pealt on piirasend suht vinge

Pilt

Veeretasin tagumise ratta ka oma koha peale ning tegin esimese sellise ibara nurga alt oleva üldipilti tulevast joonest ...

Pilt

Postitatud: L Dets 13, 2008 11:15 am
Postitas K.Kotkas
Alapealkiri: Rattad


Nagu juba varem selgus, siis vahetasime 20" ratta 16.5" ratta vastu. Sellega kaasneb aga suures koguses lisatöid, millest siinkohal sissejuhatavalt juttu tuleb.

Eelmises postituses kirjutasin midagi täpismõõtmistest ja muust sellisest, ning kasutusel olid "tõeliselt usutavad" täpisflansid.

Nagu iga asjaga, siis kõigepealt teeme valmis joonise:

Pilt

Peale joonise valmimist analüüsime tehtutut:

Pilt

Lõige:

Pilt

Koostame kahest detailist ühe:

Pilt

Ning vaatame üle ka lõike

Pilt

Peale kukla kracimist otsustame, et on HEA KÜLL, ning saadame asja treimisesse, tagasi tuleb miskit sellist ..

Pilt

Nüüd, kui me selle istutame oma uke custom velje sisse:

Pilt

Teisest küljest vaade:

Pilt

Nüüd asetame velje paika, ning kooslus, mis esimestel joonistel etendatud sai on reaalsuses selline:

Pilt

No ja selge on see, et Söe Duuningus on 1 millimeeter väga suur mõõde, mistõttu 2 milline vahe velje serva ja pardaga on igati okei. Mõõdetult sealjuures.

Pilt

Postitatud: L Dets 13, 2008 1:45 pm
Postitas LR90
Palju ühe ratta eluskaaluks tuleb ?

Postitatud: L Dets 13, 2008 1:47 pm
Postitas K.Kotkas
Piisavalt vähe...

Postitatud: P Dets 14, 2008 11:54 am
Postitas erik
Tahaks jah imet teha... ja saada ratta kaalu alla 60 kilo aga...
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika. :burnout

Postitatud: E Dets 15, 2008 2:00 pm
Postitas YellowTractor
nice piece of design and machining 8)

what are you going to do about brakes?

Postitatud: K Dets 17, 2008 10:53 pm
Postitas tarmo
erik kirjutas:Tahaks jah imet teha... ja saada ratta kaalu alla 60 kilo aga...
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika. :burnout
Kas oled juba ratast kaalunud? Julgeks natuke kahelda alla 60kg võimalikkuses.
Mina kaalusin täna ära - 65 kg :shock:
See siis 38,5x15x15 ja terasvelg lukuga... Rehv üksi on ca 41 kg.
39,5x18 peaks 50 kg kanti olema juba.

Postitatud: N Dets 18, 2008 10:30 am
Postitas erik
tarmo kirjutas:
erik kirjutas:Tahaks jah imet teha... ja saada ratta kaalu alla 60 kilo aga...
Igatahes oli meil kohe alguses teada, et me kavatseme rataste kaalult, 20" veljel traktor vs 16,5" veljel bogger jackpotti võtta ja saada ainult selle liigutusega auto kaalueelarvest maha 100 miinus kilo, tundub, et arvestus pidas jälle paika. :burnout
Kas oled juba ratast kaalunud? Julgeks natuke kahelda alla 60kg võimalikkuses.
Mina kaalusin täna ära - 65 kg :shock:
See siis 38,5x15x15 ja terasvelg lukuga... Rehv üksi on ca 41 kg.
39,5x18 peaks 50 kg kanti olema juba.
Tahaks jah imet teha ja saada kaalu alla 60 kilo... jah kaalusin ära, imet ei teinud aga kerge sai küll... seda täpset kaalu ma ei ütle. :lol:

Postitatud: K Dets 24, 2008 2:57 pm
Postitas erik
YellowTractor kirjutas:nice piece of design and machining 8)

what are you going to do about brakes?
Custom light weight self-made discs. :wink:

Postitatud: K Jaan 21, 2009 2:40 pm
Postitas K.Kotkas
Teate, suusapuhkus on jumala tore asi. Suusatad (lauatad) mäest alla, oled super seltskonnaga koos, chill.

Asjast:

Note to Jez, we now understand your pain with the wheels. It took us 2 weeks to get them done ...

ehk, 2 nädalat KEPPI, präänikuid ja tra teab veel mida, et saada veljed ja rehvid tehtud. Tellimustööna me seda ei tee. OKEI teeme, aga raha (päris raha) eest.

Tulemus:
Pilt

Seuke siis sai. ehe söe duuning, ehe SB 2.0 Lahendust. Dziisas, kuidas me ikka oskame asja over engineerida. Otsustasime mitte pikemalt peatuda velje rehvi jms detalildel, proovime ära, siis targutame.

Muidu aga on nii, et suht oluline motiveeriv verstapost on nüüd lõpuks ometi käes - auto on ratastel ja ehitamine võib alata..

Auto on ratastel ja nüüd peaks ju nagu kõik valguse kiirusel juhtuma... erikuga just itsitasime, et SEE olukord on ju 1 kord juba olnud, kus auto on ratastel ja mootor on peal ning teha pole eriti enam midagi


aasta siis oli jaanuar 2004 ning pilt oli miskit seuest:

Pilt

2009, ehk 5 aastat hiljem on taas jaanuar, ning pilt on siiski tegelikul PALJU roosilisem:

Pilt


edit: ma ei suuda siia mitte postitamata jätta hmmi pilti ... hirmus sarnane nurk sai:

Pilt
tagant poolt selline:

Pilt

Noh tööd veel on. umbes 900 - 1000 inimtundi, ehk kolme peale 300h näkku, mis teeb siis ... ee õhtul va 3h e veel 100 õhtut, et asi valmis saaks (optimistid rsk)

Postitatud: K Jaan 21, 2009 2:50 pm
Postitas trc
K.Kotkas kirjutas: aasta siis oli jaanuar 2004 ning pilt oli miskit seuest:

2009, ehk 5 aastat hiljem on taas jaanuar, ning pilt on siiski tegelikul PALJU roosilisem:
nyyd tulen mina võhikuna ja ütlen, et jah olete kõvad mehed küll. VIIE aastaga olete alla pannud uued rehvid ning küljeplekid. Tublid. Tõesti tublid :wave

Postitatud: R Jaan 23, 2009 9:32 pm
Postitas FlammablE
Mis nende Hunteri lääba pukside umbkaudsed mõõdud on? Huvitaks sisemine läbimõõt ja pikkus ennekõike.

Postitatud: L Jaan 24, 2009 9:28 pm
Postitas erik
Auk sees 25 mm, paksus 45, peenema osa mõõtudest jään vastuse võlgu. Aga oluline on selle detaili paksus, millest need puksid läbi lähevad. See oli mul 18 mm paks.