5. leht 22-st

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 10:50 pm
Postitas Praks1
Alustuseks, tuleb leida velg mida soovid kasutada, (enamasti kasutusel jampsi valem)ja rummud treitud selle järgi.Lihtsam võimalus on otsida mõne jampsi ketas ja mingi auto sadul ja proovida veljesisse mahutada.
Kuna veljed on erinevad, siis vastavalt sellele ka pidurid tehtud. Viimane võimalus on ise kettad teha, kui sobivaid ei leia.
NB! Enamasti hakkab see pull pihta 15"veljega.

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 10:58 pm
Postitas Tegija
Väga bro ,et ka tõeliselt tõsiseltvõetava esikoha auto ehitust detailselt kajastatakse. Loen huviga ja järgmistele iseehitajatele korralik õppematerjal.Tublid.
Aga küsimus. Põhiteemaks kaalulangetus, ok. Aga sõltumatuga saaks ju kergemaks, ja ka kliirensi paremaks? Venelased ju teevad?

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 10:59 pm
Postitas sambla-aadu
Enamus kasutabki positiivse offsetiga japsi poldivalemiga velgi. Küsisingi seepärast, et 16" velje sisse mahtuvaid pidurdavaid pidureid toota pole keerukas, kuid 15" velje sisse mahtuvad ja pidurdavad pidurid on probleemne teema- kui kust Wilwoodi`i tükke ei kasuta.

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 11:02 pm
Postitas Tegija
Ja üks küsimus veel. Kas ujuv? Vaadates kaalu ja rehvi suurust siis ilmselt sügavamal rattad põhja ei ulatu?

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 11:05 pm
Postitas Movistar
Tegija kirjutas:Väga bro ,et ka tõeliselt tõsiseltvõetava esikoha auto ehitust detailselt kajastatakse. Loen huviga ja järgmistele iseehitajatele korralik õppematerjal.Tublid.
Aga küsimus. Põhiteemaks kaalulangetus, ok. Aga sõltumatuga saaks ju kergemaks, ja ka kliirensi paremaks? Venelased ju teevad?
Kergemaks ei saa,kliirents kehv,sillakäik väike,ehitada väga keeruline ja nõuab põhjalikke teadmisi.
Lisaks palju liikuvaid ja lihtsalt lagunevaid detaile.

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 11:08 pm
Postitas Movistar
Tegija kirjutas:Ja üks küsimus veel. Kas ujuv? Vaadates kaalu ja rehvi suurust siis ilmselt sügavamal rattad põhja ei ulatu?
Enam kui kindel, et ujub.
Allveelaev ju ujub ka :)

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 11:11 pm
Postitas Praks1
Kui sa neid 15" velgi hoolikalt vaatama hakkad,leiad et nad on vägagi erinevad.
Seega jääbki üle katsetada.
Sõltumatut teha on suht mõttetu, ainuke eelis oleks kiiruse kasv (kui on õieti tehtud).
Aga kõik muu sellega kaasnev on julm peavalu.

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 11:25 pm
Postitas Tegija
Movistar kirjutas:
Tegija kirjutas:Väga bro ,et ka tõeliselt tõsiseltvõetava esikoha auto ehitust detailselt kajastatakse. Loen huviga ja järgmistele iseehitajatele korralik õppematerjal.Tublid.
Aga küsimus. Põhiteemaks kaalulangetus, ok. Aga sõltumatuga saaks ju kergemaks, ja ka kliirensi paremaks? Venelased ju teevad?
Kergemaks ei saa,kliirents kehv,sillakäik väike,ehitada väga keeruline ja nõuab põhjalikke teadmisi.
Lisaks palju liikuvaid ja lihtsalt lagunevaid detaile.
Ilmselt oled põhjalikult läbi mõelnud, aga kui viitsid siis vasta.
Esiteks sõltumatul ju peaks olema kliirens parem(muidugi reduktori asend?). Ja ehituseks netis peaks ju näidiseid ja mõõte olema. Kui ma ei eksi siis Golubevil oli Jaanikese rajal sõltumatu vedrustus. Nõus ,et püsikad teevad asja õrnemaks. Ja mis ujumisse puutub siis ilmselt võid ka päramootori peale mõelda. :D :D :D

Re: TR3 H5

Postitatud: T Sept 15, 2015 11:28 pm
Postitas Tegija
Praks juba vastas. Aitähh.

Re: TR3 H5

Postitatud: K Sept 16, 2015 7:31 am
Postitas Movistar
Me oleme selle sõltumatu peale mõelnud mitmeid kordi ja isegi põlve otsas proovinud jooniseid teha.
Seal on niipalju probleeme,et lihtsam on mitte alustada.Vähemalt olemasolevate teadmiste juures.
Paar sõltumatut on siin liikvel olnud aga seal on vist igasugune kriitika üleliigne. :)

Golubevi autot pole mõtet võrdluseks tuua.See on teadaolevalt kõige kallimalt ehitatud sõltumatu lähiümbruses.
Kindlalt ei tea aga ümberkaudsetelt kuuldu põhjal küündis eelarve 300+K eurini.
Summa läheb juba nii meeletuks,et see ei kompenseeri kohe kuidagi veidi lisanduvat "sõidumõnu" .

Kliirents aga on ikkagi madal. :D

Re: TR3 H5

Postitatud: K Sept 16, 2015 11:21 am
Postitas totu
Sõltumatu hädad on lahendatavad aga valdavalt oma kogemustega, st. infot (adekvaatset) vägagi vähe saada. Kliirensiga nii ja naa, see ju muutub pidevalt. Põhieeliseks jääb ikkagi mugavus, ei loobi autot nii palju- vedrustamata mass palju väiksem no ja tõusudel püsib ratas paremini maas. Kui auto tulemusele orienteerida, peab kindlasti kasutama äraproovitud lahenduste combot (või , eelmainitud, 300 tuhhi). Enda ideede teostamiseks ja protsessi nautimiseks on sõltumatu kindlasti "väljakutseid pakkuv". Jänkisid vaadates, tekib ka sinna sõltumatut vedrustust ja isegi tagumine keskmootor kogub populaarsust. Nende rajad ja sõitude ülesehitused ka teistsugused ja pappi pritsib rohkem peale.

Re: TR3 H5

Postitatud: K Sept 16, 2015 11:25 pm
Postitas Movistar
Piduritega on "sama lihtne " nagu kogu auto ehitusega .Nendega on tegelikult veel eriti lihtne .Järgmises lõigus kirjeldan veidi kuidas see "päriselt" välja näeb . :D

Võtad rummud ja treid sobivasse mõõtu ja lased sisse freesida poldiavad.Soovitatavalt kas jagamispeas või APJ pingis. Mitte põlve otsas.Soovitav on kohe valmis teha kõik vajalik ka CTIS jaoks.
Siis tuhnid nädalaid mööda katalooge ja poode,et leida sobivad kettad .Kui kettad leitud siis paned külge.(tegelikult tuleks kettad leida enne rummude treimist aga kui läks teistpidi siis läks nagu alati ja saad treialile veekord maksta)
Siis leiad mingid ägedad suppordid ja teed neile kinnitused ja paned külge.Esialgu tundub,et asi sujub libedalt nagu oleks määritud.
Siis leiad veljed ja oi v***u ,need ei mahugi otsa. Selgub tõsiasi,et 15" velgedega on väga kitsas antud poldivalemiga ja velg põimõtteliselt oma ehituse pärast ei mahu kuidagi volvo portaali otsa koos normaalsete piduritega.Normaalsed pidurid on siis kompromiss kergete pidurite ja pidurdavate pidurite vahel .
Siis viid veljed kuhugi keevitamisele ja treimisele,et neist üldse asja saaks.Kätte saades meel rõõmus kuni selle hetkeni kui selgeb ,et pe***s. Ikka ei sobi otsa.( hiljem kui veljed värvitud ja komplekteeritud
siis selgub tõsiasi,et 4 st veljest 3 ei pea õhku ja rehvid tuleb maha võtta ja augud kinni keevitada.Augud on muidugi sellises kohas ,et sinna on võimatu ligi pääseda .Kolmest ühe või isegi 2 saad kindlalt veelkorra lahti võtta.)
Vahepeal oled selgeks saanud,et selliseid kettaid nagu vaja oleks ei ole poes saadaval ning soovitud tulemuse saavutamiseks ei jää midagi muud ei jäägi üle kui teha ise pidurikettad.See lisab protsessile umbes 2 nädalat ja kõvasti närvikulu treialiga vaidlemisel set tal on asjast oma arvamus aga teadagi ei ühti see minu arvamusega :) .Aga vähemalt saab vahepeal tegeleda kas muu tööga või mitte millegiga ja närvi puhata .

Kui oled kettad kätte saanud siis istud umbes nädal aega madala tooliga sildade kõrval ja üritad aru saada,et mis edasi teha.Kõik head mõtted suppordi asukoha muutmiseks ja kinnituse tegemiseks on otsas.
Tead ainult kus ta võiks asuda aga sinna ei ole teda praktiliselt võimalik panna.
Supler,vihik ja metallist joonlaud saavad parimateks sõpradeks terveks nädalaks . Isegi öösel unes hakkad nägema erinevaid kinnitusi millest üks on ägedam kui teine .
Siis läheb tuli peas põlema ja tekkinud idee tuleb paugust rauda vormistada enne kui meelest ära läheb .Kuna mõõtmiseks aega enam pole siis on vead kerged tulema ja selgub,et esimesed suppordid on edaspidiseks kasutamiseks kõlbmatud.Seega telefonitoru kätte ja uusi suppordeid otsima.
Kui need on käes siis võtad asja rahulikult( mäletad,rahakott oli just karistada saanud mõne sotiga) Mõõdad 5 korda ja lõikad ühe korra ja seekord saavad nad külge.
Supordi kinnitustega oli veel see lugu,et kuna nad läksid ikka väga õhukeseks (5 mm ) siis tuli kasutada tugevat materjali. Ca 1250n/mm2 kohta oli parim mis leidsin. Halb oli ainult see,et see rsk on kulumiskindel ja tänu sellele ka nii kõva,et ühegi normaalse puuriga ei olnud võimalik sinna isegi jälge sisse saada.Torniga ette märkides oli torni ots tömp ja materjal nagu uus. Sai siis soetatud spetsiaalsed ülikõvade materjalide puurimiseks mõeldud puure mis nõuavad väga aeglast pööret.Alguses ma seda ei teadnud ja nii sai veelkord uued osta.
Pärast seda on üsna tavaline,et relakaga tuleb suppordeid veel tuunida sest velg on vahepeal paiste läinud ja otsustab ikka vastu suppordit käia.

Selline näeb see pidurite ehitus päriselt välja .On ju lihtne .
Probleem kaob kohe või läheb lihtsamaks kui teha auto laiaks või velgede diameeter suuremaks aga siis läheb rehvivalikuga ikka väga kitsaks.
Volvo silla puhul laiaks tegemine tähendab seda,et esisilla geomeetria läheb totaalselt pe**e ja pöörderaadius suureneb ja manööverdamise kiirus metsas muutub aeglasemaks tänu millele läheb konkurentidel elu lihtsamaks :D



Panen mõned pildid ka mis leidsin :

Pilt

Versioon 1 ehk poekaup.
Pilt

Re: TR3 H5

Postitatud: N Sept 17, 2015 9:27 am
Postitas LR90
Väga hea teema, vähemalt igav Sul ei hakka :)

Re: TR3 H5

Postitatud: N Sept 17, 2015 7:47 pm
Postitas Movistar
Igav ei hakka jah.
Hea seegi,et põhiehitus on läbi ja jäänud ainult vigade parandus.
Nüüd võiks keegi anda mingi hea vihje,et millest edasi kirjutada.

Re: TR3 H5

Postitatud: N Sept 17, 2015 8:12 pm
Postitas hans
Kas masin ja meeskond on Sultsil stardis?