Postitatud: R Veebr 06, 2009 5:42 pm
Siit hakkab kõige suurem probleem pihta. Minu tagasihoidlikul hinnangul ei tohiks sellist asja nagu kasko üldse olemas olla. Ma pakuks välja, et mistahes kujuliste autolõhkumiste arv väheneks 50%. Või kui, siis omavastutus peaks olema 30-40 tuhat, liisingu-panga vara peab kuidagi muidugi kaitsma.ricardodesol11 kirjutas:Tegelt probleeme poleks kui paljudel poleks suhtumist, et mul pohhui, mul ju kasko ja omavastutus 3000 eeku ja seetõttu tallab piduri asemel hoopis gaasipedaali lisaks.
Kuid mis puudutab nn, "nõrkade autodega" sõitmisesse, siis kulla mehed: ma sõidan oma 44Kw Sitikaga umbes 80% diiselmaasturitel käiku vahetamata maanteel eest ära. Aga see ei tähenda, et ma peaks seda kogu aeg tegema või räigelt rabelema.
Viimaste kuude vältimatud sõidud Tartu trassil nädalavahetuste õhtutel on aga näidanud seda, et suurimad lolluste tegijad on siiski just maasturiomanikud. See on täiesti masendav, kuidas sellised ei suuda sõita ühtlases tempos 93 km/h "väikese valge nõrgukese prantsuse auto" sabas. Seda muidugi nende vaatevinklist ja seisukohast...
Muidugi suurima idiootsusega nendel päevadel on hakkama saanud mingi Peugeot 407 juht, kes tegi minust möödasõidu täpselt selles kohas, kus Laiksoo matsu pani aga nii, et vastutulijaga jäi tal vahet alla 100 meetri. See oli siis eelmise laupäeva õhtul ja nii tühja Tartu trassi pole ma kümmekond aastat näinud. No ja siis läks Mäosse sööma... otse minu ees 100 meetrit, sest see on ohutu pikivahe.
Aga siis need maasturivennad ja see ei ole üldistus, see on viimase 6 korra ja 800 km praktika. No suudab sõita 5 km sabas, sest reaalselt ei ole enne üldse möödasõidukohtagi. Loomulikult 30-meetrise pikivahega tegelikul kiirusel 93 km/h. Kohe näha, et ajupuudulikkus, see on esimene ja kõige olulisem näitaja. Siis rabeleb suisa 10 meetri peale, kui on 70 või 50 ala ja loodab Kosel pimedas paremkurvis väljast mööda pääseda. No ja siis jääb loomulikult jälle maha, kui ma hetkega 50-90 kiirendan, sest traktor ju ei liigu ja siis lõpuks suudab Sitikast teosammul mööda saada ja ette tolgendama jääda, et siis millaski kuni 100 sõita. See oli miskine Escalade, peaks nagu päris võimekas masin olema. Kogu ponnistus lõppes sellega, et jõudes Ülemiste parklasse, lahkusid need inimesed just auto juures poe poole. Kõva ajavõit oli, onju? Minut maksimum...
Ma olen suur maasturisõber ja veel aasta tagasi tegelesid sellise stiiliga valdavalt kolme Saksa tuntud margi juhid. Nüüd torkavad silma maasturid ja see kahjuks heidab halba varju igasugusele mõistlikule maasturitega tehtavale.
Miks ostab inimene endale Lexuse, paneb talle numbri 500 LEX aga ei oska cruiscontroli kasutada? See auto torkas lihtsalt eriti silma ja jäi meelde.