4. leht 5-st

Postitatud: N Nov 22, 2007 1:16 pm
Postitas KimmoL
...automaatreguleering pole "the must", aga seadus seda nõuab...
Öhh, võib-olla võhiklik küsimus, aga kui seadus midagi nõuab, kas ta pole siiski "must"?

Ma ei lakka imestamast, kui palju siinmail -- eriti liiklusega seoses -- on inimesi, kes arvavad, et igasugused seadused, reeglid, eeskirjad, soovitused ja head tavad on vaid teiste jaoks...

Saan aru, et kkerem-i postitus oli lihtsalt teadmiseks, seega ei mõelnud eeltoodud isiklikult.

Postitatud: N Nov 22, 2007 1:38 pm
Postitas kkerem
KimmoL kirjutas:
...automaatreguleering pole "the must", aga seadus seda nõuab...
Öhh, võib-olla võhiklik küsimus, aga kui seadus midagi nõuab, kas ta pole siiski "must"?

Saan aru, et kkerem-i postitus oli lihtsalt teadmiseks, seega ei mõelnud eeltoodud isiklikult.
mu mõte oli pigem selles, et õige fookus, valgustugevus ning värv, pesurid ja UV kaitse on olulisemad aspektid. Ma ei poolda seaduse vastu astumist, aga "kui keegi siiski tahab HID'e", siis on need asjad "the must" ja see automaatreguleering... seaduse järgi peab olema. Automaatreguleering enamikel autodel, olgu see servo või vedrustuse poolt on mõeldud eelkõige selleks, et kui sa paned autole haagise või laod pagassi asju täis. Mina ei ole kohanud sellist, mis ennast pidevalt reguleeriks.

Aga just, mu jutt oli pigem selle suunaga, et olgu selle reguleeringu ja seadusega kuidas on, aga igat suvalist valgusallikat igapäeva kasutuseks autokülge ei tasu kruttida.

Postitatud: N Nov 22, 2007 1:56 pm
Postitas trc
Mina ei ole kohanud sellist, mis ennast pidevalt reguleeriks.
HID'i justnimelt reguleeritakse koguaeg servodega. selleks on tal sildadel andurid, mis mõõdavad varraste nurka. ning vastavalt sellele hoitakse tuli koguaeg tee suhtes ühes asendis.

Postitatud: N Nov 22, 2007 2:04 pm
Postitas kkerem
trc kirjutas:
Mina ei ole kohanud sellist, mis ennast pidevalt reguleeriks.
HID'i justnimelt reguleeritakse koguaeg servodega. selleks on tal sildadel andurid, mis mõõdavad varraste nurka. ning vastavalt sellele hoitakse tuli koguaeg tee suhtes ühes asendis.
Igatahes mitte BMW'del

Postitatud: N Nov 22, 2007 2:09 pm
Postitas trc
kkerem kirjutas:
trc kirjutas:
Mina ei ole kohanud sellist, mis ennast pidevalt reguleeriks.
HID'i justnimelt reguleeritakse koguaeg servodega. selleks on tal sildadel andurid, mis mõõdavad varraste nurka. ning vastavalt sellele hoitakse tuli koguaeg tee suhtes ühes asendis.
Igatahes mitte BMW'del
eat this and die:
Pilt

tegu siis 540i'ga

Postitatud: N Nov 22, 2007 2:34 pm
Postitas kkerem
trc kirjutas:
kkerem kirjutas:
trc kirjutas: HID'i justnimelt reguleeritakse koguaeg servodega. selleks on tal sildadel andurid, mis mõõdavad varraste nurka. ning vastavalt sellele hoitakse tuli koguaeg tee suhtes ühes asendis.
Igatahes mitte BMW'del
eat this and die:
Pilt

tegu siis 540i'ga
I am eating this... Aga automaatne tulede reguleerimine ei ole protsess "on tha fly". Seda ei tehta kogu aeg, kujuta nüüd ette, et ma sõidan üle väikese kühmu ja kohe keeratakse tuled alla

Postitatud: N Nov 22, 2007 2:36 pm
Postitas mrtn
kkerem kirjutas:I am eating this... Aga automaatne tulede reguleerimine ei ole protsess "on tha fly". Seda ei tehta kogu aeg, kujuta nüüd ette, et ma sõidan üle väikese kühmu ja kohe keeratakse tuled alla
bensiininäidik ei hüppa sul ka üles-alla, kui künklikul teel sõidad. ok, žigullil hüppas, aga tänapäeval suudetakse neid asju pehmendada.

Postitatud: N Nov 22, 2007 2:40 pm
Postitas trc
I am eating this... Aga automaatne tulede reguleerimine ei ole protsess "on tha fly". Seda ei tehta kogu aeg, kujuta nüüd ette, et ma sõidan üle väikese kühmu ja kohe keeratakse tuled alla
eelmine post oli veel "mitte BMW'del" Ausõna see on mu viimane postitus siin threadis. Ei jaksa vaielda. Aga ka tehase Xenoniga BMW'del reguleeritakse neid koguaeg. See kuidas on kellegil lahendatud kühmude ja hüppete vea silumine või kui kiirelt reageerivad servod, on juba absoluutselt teine teema.

Postitatud: N Nov 22, 2007 2:41 pm
Postitas kkerem
mrtn kirjutas:
kkerem kirjutas:I am eating this... Aga automaatne tulede reguleerimine ei ole protsess "on tha fly". Seda ei tehta kogu aeg, kujuta nüüd ette, et ma sõidan üle väikese kühmu ja kohe keeratakse tuled alla
bensiininäidik ei hüppa sul ka üles-alla, kui künklikul teel sõidad. ok, žigullil hüppas, aga tänapäeval suudetakse neid asju pehmendada.
Ohh well, igal oma tõde. Niipalju kui mina seda olen uurinud olen ma sellest kardinaalselt teisiti aru saanud. Ja reguleerimiseks on kõlvanud ja kõlbab vedrustuse reguleerimine. Automaatne servoga reguleerimine sh. BMW-l on küll nii, et paned käima, siis suristab tuled paika. Selle teada saamiseks on muidugi hea variant, sõita mõne BMW ühe rattaga äärekivi peale ja sellega sealt siis hiljem maha ja vaadata, kas tuled olid teega paraleelselt ja regullitud.

Postitatud: N Nov 22, 2007 6:14 pm
Postitas 414 AVM
KimmoL kirjutas:
...automaatreguleering pole "the must", aga seadus seda nõuab...
Ma ei lakka imestamast, kui palju siinmail -- eriti liiklusega seoses -- on inimesi, kes arvavad, et igasugused seadused, reeglid, eeskirjad, soovitused ja head tavad on vaid teiste jaoks...
Kahjuks tuleb Sinuga vägagi nõustuda, aga minu arvamus on endiselt see, et enne, kui varakapitalism meil otsa ei saa, pole ka mingit paranemist liikluses, ega ka muudes inimestevahelises suhetes (eriti anonüümsetes), võimalik saavutada.
Edit: Nagu TRC näitel näed, on ka siinmail kodanikke, kes ei arva, et avariid juhtuvad vaid seal ja nendega, kellega meil küll mingit pistmist ei saa olla :evil: .

Postitatud: N Nov 22, 2007 6:44 pm
Postitas kiiking
Kogu see jutt siin on õpetlik aga me keskendume vist valele asjale. Xenoni teema peaks meie jaoks olema rohkem metsas sõitmiseks.
Metsas saavad põhituled nagunii kohe poriseks ja ei näita meile suurt midagi. Keskenduks pigem lisatuledele, mis on küljes peaaegu igal maasturil, mis metsas käib.
Pigem arutaks seda, kuidas teha lisatuled ringi nii, et oleks piisavalt odavad aga samas efektiivsed(ei varjaks vaatevälja jne). Tulede kasutamine kolonnis on veel omaette teema. Samas saab peegleid alati reguleerida nii, et tagumine sind ei pimesta aga valgustab ka sinu teekonda.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=8961 tahaks lugeda erinevaid teh. lahendusi, mida keegi on teinud, et saada odav ja hea tulemus.
Põhituled peaks jääma ikka autotootjate pärusmaale, sest autotehaste inseneridega pole meil vist mõtet võistelda.

Postitatud: R Dets 21, 2007 8:20 pm
Postitas leek
kas keegi tarkpea kah riigiteatajat on lugenud :lol:

Postitatud: L Dets 22, 2007 12:46 am
Postitas Päkapikk
leek kirjutas:kas keegi tarkpea kah riigiteatajat on lugenud :lol:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
kood 224

Ma ütleks, et ma olen siin asjata sõna võtnud.

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
redaktsioonis, mis hakkas kehtis
04.12.2006 - 06.05.2007 oli asi konkreetne, nagu siin teemas enamus arvas, ehk peavad olema automaaregulaatorid ja pesurid.

Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti;
3) gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
4) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.


Vahepealses redaktsioonis ei olnud HID elementidest juttu.
Hetkel kehtivas redaktsioonis on regulaatori ja tulepesuri nõue vaid uuemale, kui 2000 aasta autole ja ülejäänutele kehtib lambile nõue vaid, et peab vastama E37 või E99.
Samas lugedes koodi 201 kehtivas redaktsioonis, on öeldud, et sõidukil võib kasutada vaid temale ette nähtud ja antud eeskirjas kirjeldatud valgustusseadmeid.
Kood 201 -2 aga ütleb, et latern peab koosnema selleks ettenähtud lambist, optilistest elementidest ja hajutiklaasist. Ehk kui latern on mõeldud H1 või H4 lambile, siis see ja ainult see seal pekski olema.
Selline õhtuse lugemise järeldus.

Postitatud: K Aug 20, 2008 9:02 pm
Postitas Pomo
Mul on 2003a. GC üks pooltuli punakalt hakanud põlema. Umbes nädala jagu on seda märgata olnud. Kas see on märk pirni hapnemisest või on selles tulede süsteemis mingi jama?
Ei tunne selle värgi iseloomu paraku... :oops:
Tegu siis mingite ksenoonidega, täpsemalt paraku midagi ei tea.
Kui see on pirni vananemise omapära, siis kes müüb Tartus uusi ja mis maksavad?
Tänud ette.

Postitatud: R Sept 19, 2008 1:13 pm
Postitas Ax
Just just, keri aga poodi uue pirni järele! See näitabki, et pirni eluiga on otsas.