4. leht 5-st

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: N Jaan 24, 2013 10:04 pm
Postitas matikala
Krooniline kirjutas:On tulnud ette ka, et odav veepump, millel on plastiklabad ning need, siis lahti ja ringlust pole....
Aitahh,
Veepumbas probleemi pole. See on uhiuus ja ka vana oli tegelikult tookorras. Molemad minu maletamist mooda metall labadega.

Aga tanud kaasa motlemast

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: N Jaan 24, 2013 10:18 pm
Postitas ibra
matikala kirjutas:Selge.
Aga kui mu termostaadi ohuauk on kella kuue peal, kas see voib tekitada katastroofi jahutussysteemis?
Mingit katastroofi ei tekita.Kõigil termostaatidel polegi seda väikest auku.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: N Jaan 24, 2013 10:20 pm
Postitas matikala
ibra kirjutas:
matikala kirjutas:Selge.
Aga kui mu termostaadi ohuauk on kella kuue peal, kas see voib tekitada katastroofi jahutussysteemis?
Mingit katastroofi ei tekita.Kõigil termostaatidel polegi seda väikest auku.
Tanud

Selle voimaluse saab siis labi kriipsutada.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: R Jaan 25, 2013 7:22 am
Postitas Uko
Tagumised väikesed torud ei suuda sellist segadust tekitada.Tundub et tagumisse sojendusse minevad otsad on omavahel koos,kõik korras .Kipub olema plokikaane tihendi häda,mingid augud on puudu või valesti.Kas vana tihend on veel kusagil alles. Ja see mis vahepeal oli?Ma saan aru et praegu on ju kolmas tihend juba vahel.Kuna see mootor on nelja klapiga jahea gaasivahetusega,ei tohiks see nagu vist üldse hästi soojaks minna.Kaasaegsematel on kõigil see häda,et ei lähe eriti hästi soojaks,eriti talvel.Võta ikkagi tagalt plokikaanest väljatulev peenike soojenduse toru ots lahti,pane pikem voolik otsa ,ja pane käima,pump peab pumpama korralikult vedelikku välja.On olnud Toyaota mootoriga selline häda,talvel töötas normaalselt,väljas külm,ilmad läksid soojaks,auto läks ebanormaalselt ruttu soojaks ja lõpuks ka keema.Plokikaane tihendil olid osad augud tegematta.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: R Jaan 25, 2013 11:32 am
Postitas tuningman
Uko kirjutas:.Kipub olema plokikaane tihendi häda,mingid augud on puudu või valesti.Kas vana tihend on veel kusagil alles. Ja see mis vahepeal oli?Ma saan aru et praegu on ju kolmas tihend juba vahel.On olnud Toyaota mootoriga selline häda,talvel töötas normaalselt,väljas külm,ilmad läksid soojaks,auto läks ebanormaalselt ruttu soojaks ja lõpuks ka keema.Plokikaane tihendil olid osad augud tegematta.

Oli sõbral ford eskcort. 1,4 brasiilia variant. vahetas tihendit ja tellis uue vini järgi. Kuid mootor soojaks enam ei läinud.. aru me ei saanud mid toimub. enne oli nagu kõik selle kohapealt ok. võtsime uuesti laiali ja selgus et vini järgi ostetud tihendil olid jahutusvedeliku avad märkimisväärselt suuremad, kui sellel mis algul vahel oli. tellisime siis jälle uue tihendi. tuli väikeste aukudega ja asi läks korda. Minu arusaam ütleb, et see suurte aukudega tihend oli sooja kliimasse mõeldud, vedelik käib ruttu läbi. Pisemate aukude puhul käib vedelik aeglasemalt ringi ja mootor soojeneb rutem.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: R Jaan 25, 2013 1:59 pm
Postitas matikala
Augud nagu klapiksid (vanade tihendite pealt) aga pead ei saa ennem anda kui plokikaane jalle maha votta.

Bookisime teisipaevaks diagnostika uhe omeette tegutseva leeduka garaazi. Ehk saab sealt nou. Mehel pidavat korralikud mooteriistad olema ja raha kusib miskit 20 euro eest. Eks siis sealt laheme edasi.

Soidan praegu termostaat avatud ja reguleerin jahutust papitykiga radika ees :D
Olikannu tuli tuleb vahel hetkeks ulesse (oi oi ) aga ehk saame ennem jaole ja termostaadi tagasi kui hakkab pariselt mootorile haiget tegema see kulma mootoriga soitmine.

Tanud vastukaja eest, igatahes!

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: R Jaan 25, 2013 10:54 pm
Postitas Uko
Ära veel lammutama hakka.Lugesin natuke Vene Pajero Foorumit,seal päris mitmel sama häda olnud.Näidikute plokis külmjoode katki,mõned on ise tinutanud,mõned on uue ploki pannud.Kogu lugu.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: R Jaan 25, 2013 11:06 pm
Postitas matikala
Uko kirjutas:Ära veel lammutama hakka.Lugesin natuke Vene Pajero Foorumit,seal päris mitmel sama häda olnud.Näidikute plokis külmjoode katki,mõned on ise tinutanud,mõned on uue ploki pannud.Kogu lugu.
Aitahh, aga see ei seletaks ju miks radiaator isegi leigeks ei lahe.
Uks asi on kui naidikud segast panevad,teine asi kui kaega katsudes ainult ulemine voolik kuumaks laheb aga radikas ja alumine voolik kulmana seisavad - ka peale pikemat soitu.
Ma loodan et ma oma sonu sooma ei pea, aga midagi oleks ikka nagu jahutuse voolustikus nihu..

Seda naidiku asja leidsin ka austraalia foorumitest, midagi jah sellist, et kusagilt uhendus lahti ja tuleb tagasi joota.
Keegi isegi tegeleb nende parandamisega ebays, ule 200 euro vist kusitakse too eest.

Aga tanud jargmise tera eest ja kaasa motlemast!

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: R Jaan 25, 2013 11:32 pm
Postitas Uko
Ei ole voolikutega häda midagi,radikas töötab efektiivselt .Kui tahad kogu kupatust soojaks saada pead kusagil poriaugus tund ega möllama,ehk siis saad soojaks.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: L Jaan 26, 2013 12:18 am
Postitas matikala
Ise tahaks ka niivaga sedasi uskuda..ja usukski,kui radikas leigekski laheks. Mul pole siin miinus kakskummend kraadi kulma, korraks oli nulli peal uks ommiku, paeval on keskeltlabi plus kolm. Leiget radikat tahaks nagu ikka saada, mul on aga jumala kulm peale kummet kilti soitu (ja eelnevalt 10-15min soojendamist) temp andur aga seisab laes kinni..

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: L Jaan 26, 2013 6:36 pm
Postitas isakene
Kui temperatuuriandur on laes, aga mootor ei kee, siis on andur pekkis. Kui näidik on korralikult punases, peaks mootor ammu kõva auru välja ajama.
Kui salongisoojendus sooja annab. on veepump korras. Rikkis pumbaga mingit ringlust ei saa tekkida, salongisoojendus on esimene asi, mis tagant ära kaob jahutussüsteemi rikke korral.

Ja peale kümmet kilomeetrit sõitu ei ole võimalustki, et radikas ei toimi, misasi see mootori siis ära jahutab sellise vahemaa peale? Kontrolli kõigepealt andur ja kell ära, enne kui lammutama hakkad. Maanteesõidul hea radikas eriti ei soojenegi, kui ka salongisoojendus samal ajal töötab.

Krt, ja IR-termomeeter maksab paarkümmend euri, võrreldes seni kulutatuga on see ju kommiraha? Iiri ebayst esimene ettejuhtuv: http://www.ebay.ie/itm/New-LCD-Digital- ... 6543wt_977

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: L Jaan 26, 2013 9:36 pm
Postitas matikala
Nojah,sobrad, votsin lopuks teid siis kuulda ja tegin jargmise testi:

Mahajahtunud mootoriga masin, valjas 9'C, tuuuline..
Keerasin votme suutesse, kaivitamise eelsesse asendisse (joulutuled polema) aga kaima ei pannud.
Istusin seal paris mitu minutit niimoodi,igavuse parast nuhkisin armatuuri ja istmeid puhtamaks ja mitte midagi ei juhtunud. Temperatuuri naidik seisis pohjas,mis pohjas.. Motlesin siis et lukkan,kui juba lakkumiseks laks, koik sealt eestpoolt ule, noh kangid ja panipaigad ja..naidikule tuli jarsku elu sisse!
Tousis nii vaikselt nagu vanamehe n..ku memme nahes veidi ulespidi ja siis jalle alaspidi..ja jalle veidi ulespidi ja nii ma seda jollitasin seal kokku vist minutit kumme,kuniks skoor jai kusagile kella kaheksa kanti.
Lulisin votmed valja 30sekundiks ja tagasi lulides oli noelal isu otsa saanud tomblemisest.
Ma ei viitsinud seda kummet minutit enam korrata et teda jalle seal liikumas naha sest tegelikult on pilt varvidetagi selge - vaga palju raha ja aega on raisatud vist tyhja too peale..oleks kohe peale esimese tihendi vahetamist ja anomaalia tekkimist taibanud seda trikki proovida oleks vist suurem osa nuud juba raisatud ressurssidest alles..

Aga inimene opib kogu elu ja olen ka kindel et see topic aitab kindlasti jargmistel onnetutel narve kokku hoida. Nii et kasutuks ajaraiskamiseks ma tehtut ei pea. Lihtsalt jouludeks ei too vist naarivana mulle mitte midagi :?

Eks mu jargmine samm on nuud valja moelda kas suudaksin selle vigase paneeli sealt speedoplokist ise terveks joota voi laheb kohe ebaysse niinimetatud aftermarket temperatuuri mooteriistade jarele.
Kuna mul juba uus termoandur on pandud, kas ma peaksin lihtsalt naidiku ostma ja nad kokku uhendama voi tuleks kindlasti ka uus termoandur ulemise rad vooliku kulge muretseda?
Seda mitutsada raha olemasolev tabloo parandamisse saata praegu enam taskud vastu ei pane..
Kui just Eestist odavamalt ei saaks monda kasutatut asendusele voi kedagi tarka meest kes noustuks minu vana ara parandama?

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: L Jaan 26, 2013 10:18 pm
Postitas Uko
Vene tüübid on neid ise üle tinutanud ja lasnud elektroonikutel teha,mõlemal juhul asi töötab.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: L Jaan 26, 2013 10:19 pm
Postitas isakene
Ajutiseks või ka pikemaks abiks sobib näiteks see: http://www.ebay.ie/itm/AUTOGAUGE-2-WHIT ... 1275wt_952

iiris peaks paari päevaga kohale tulema. Võibolla kõlbab originaalanduri külge ühendada, võibolla pead ta enda anduri panema, peab enne andurite takistused ära kontrollima. Kui anduritel on võrdse temperatuuri korral võrdsed takistused, siis sobib.
NB! Kindlasti ei ole kasu anduri vooliku külge monteerimisest. Andur peab olema mootori jahutussärgis seespool termostaati.

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitatud: L Jaan 26, 2013 10:22 pm
Postitas ibra
isakene kirjutas:Kui temperatuuriandur on laes, aga mootor ei kee, siis on andur pekkis. Kui näidik on korralikult punases, peaks mootor ammu kõva auru välja ajama.
Kui salongisoojendus sooja annab. on veepump korras. Rikkis pumbaga mingit ringlust ei saa tekkida, salongisoojendus on esimene asi, mis tagant ära kaob jahutussüsteemi rikke korral.

Ja peale kümmet kilomeetrit sõitu ei ole võimalustki, et radikas ei toimi, misasi see mootori siis ära jahutab sellise vahemaa peale? Kontrolli kõigepealt andur ja kell ära, enne kui lammutama hakkad. Maanteesõidul hea radikas eriti ei soojenegi, kui ka salongisoojendus samal ajal töötab.

Krt, ja IR-termomeeter maksab paarkümmend euri, võrreldes seni kulutatuga on see ju kommiraha? Iiri ebayst esimene ettejuhtuv: http://www.ebay.ie/itm/New-LCD-Digital- ... 6543wt_977
Ma rääkisin seda juba nädal tagasi, et seal pole mingit ülekuumenemist ja soovitasin infrapunatermomeetriga mõõta. Aga selle äralõhutud termostaadi pead välja vahetama.