4. leht 5-st

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: L Nov 05, 2011 11:00 pm
Postitas ibra
al kirjutas: Järgmine küsimus on peenikestes metalltorudes mida mööda see kütus peab ka filtrini jõudma ja sealt läbi mahtuma. kui torud lahtiselt põhja all, nagu nad reeglina on, siis filtrini jõudes on ikka puder...
Torudes oleva kütuse temperatuur oleneb sellest, kui suur on pealetuleva ja tagasivoolava kütuse hulk.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Nov 07, 2011 11:16 am
Postitas metsik
Paagid ei leki ja asi on päris efektiivne.Panin Tallinnas paagi täis ja Kosel oli paak juba mõnusalt leige.
Kohe tuleb viimasele paagile kaitse ka ümber.Talvel panen vbl mingi vildi ka ümber ja siis peaks asi ok olema.

Võib vist selle teema lõppenuks lugeda.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: R Nov 25, 2011 5:30 pm
Postitas pimeroolis
...ei tahaks head ideed ära rikkuda, aga kui ommikul -25 ja kütus puder, siis ei õnnestu ju neid torusid soojaks ajada :oops: kui see soojatekitaja :blend käima ei lähe. Aga sõidu ajal toimib kindlasti, muidugi eks paagis võiks ikka võimalustpidi aastaajale sobiv kütus olla. Ise loodan (siiamaani toiminud) vajadusel ette valmis segatud keemiale, petroolile...Muidugi jah kui vaadata videoid kus näiteks kanada polaaraladel sõitvad veokijuhid valmistavad oma autusi ette hooajaks, siis küttepaagid ja mootor koos käigukastiga üritatakse ära kaitsta sõidul tekkiva tuule jahutavate mõjude eest. Aga kasutavad kindlasti oludele sobivat kütust teisiti ei oleks võimalik kui kraad langeb alla -30 ja kõva tuul siis nalja ei ole kui peaks kütte kinni võtma.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 06, 2012 11:51 pm
Postitas Allar
Need torud seal paagis uhked küll, aga kahtlen selles, et kas ikka jõuab see küte piisavalt soojana ette, ilma ,et parafin jõuakstekkida. Paagist tuleb ta peale küll, selles pole kahtlust väga. Mina paneksin ikkagi kapoti alla elektrilise filtri soojendi.
Minumeelest super asi on bmw TDS soojendiga filtri jalg, tollele istub külge igasugune filter scania või valmet vahet pole.
Otse filtrisse läheb mingi eelsüüte küünla laadne asi mis suudab hetkega sõrmelt naha maha võtta, kogematta proovitud.
Igaljuhul oma pajerole panen selle, sest bmw peal ta õigustab ja küte pole kunagi kinni olnud, seevastu pajero tihtilugu jukerdab.
Leiab sellise E-34.36. 38 ja 39 kerega 2,5 diislilt, osad ühe pistikuga need ei soenda midagi.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... em_diesel/

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... _missing=1

Pole seotud kuulutusega!

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: T Veebr 07, 2012 8:56 am
Postitas Romek
Need torud paagis ajavad kütte päris soojaks, ikka +paarkümmed kindlasti. Toyotsil on el.soendus filtrijala küljes olemas.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: N Veebr 09, 2012 12:14 am
Postitas metsik
Unustasin vahepeal teema.
Kütust saab muidugi keemiaga tuunida.
Se soendus mis ma aretasin töötab väga hästi.
-30 kimades mööda tundrat kus oli ka jäine tuul oli paak ikka väga soe.
Paagi ümber tekkis jää ja rippusid purikad.Küttis sõnaotseses mõttes nii,et vähe pole.
Kui saab u50L kütet soojaks siis ei tekki sinna ka mingi 6-8 tunniga parafini ka.Teisel autol vahetasime kõige külmemal ajal tundras filtrit,minul polnud vaja.Muidugi ei oska öelda kas see oli tänu soendamisele.

siin siis pilt sumpsi poolt
Pilt
Ja pilt teiselt poolt
Pilt
Need pildid on tehtud kõige külmemal ajal.
Kui tekkis jää ümber ja seisma jäime siis oli se jää kaitseks tuule eest.Lõpuks oli nii,et väljast enam jää paksemaks ei läinud,tekkisid lihtsalt alla purikad ja paak oli nagu kasti sees ja mingi tuul ligi ei pääsenud.Paagi ja jää vahel oli u 5cm tühja ruumi.
PS.pildil tundub jääd olema rohkem kui tegelikullt on

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: N Veebr 09, 2012 9:11 am
Postitas MahviaDeTyrk

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: P Veebr 12, 2012 9:25 pm
Postitas KeegiVeel
Oma jutuga jäin tiba hiljaks, aga siiski.

Rekkatel pidavat olema "sukk" ümber küttefiltri... Pidi olema el.soojendusega ning tõmbad nagu kummi pääle (küttefiltrile). Ma ise ka mõelnud, et sobiks (vanemale) patrolile hästi (24v). Aga oskab keegi soovitada kust osta/tellida saab... See tosooliga soojendamise mõte muidugi ekstreemoludes sõites normaalne(kohati vajalik), aga siiski, nagu on siin teisedki arvanud, siis käivitamisel puudub sellel effekt.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 1:28 am
Postitas ibra
KeegiVeel kirjutas:Oma jutuga jäin tiba hiljaks, aga siiski.

Rekkatel pidavat olema "sukk" ümber küttefiltri... Pidi olema el.soojendusega ning tõmbad nagu kummi pääle (küttefiltrile). Ma ise ka mõelnud, et sobiks (vanemale) patrolile hästi (24v). Aga oskab keegi soovitada kust osta/tellida saab... See tosooliga soojendamise mõte muidugi ekstreemoludes sõites normaalne(kohati vajalik), aga siiski, nagu on siin teisedki arvanud, siis käivitamisel puudub sellel effekt.
Neid elektrilisi kütteelemente on müügil, mida saab ümber filtri mähkida, aga see on jama.Võib-olla on ka sukki aga see pole vast standardis. Paljudel uuematel Ivecodel on standardvarustuses soojendusega filter(Daily jne.)Mõni aasta tagasi olid müügil universaalsed 24V soojendusega filtrikorpused veokatele.Praegust seisu ei tea. Jeebi VM Motori diislitel on ka 12V soojendusega filtrid, BMW-l,Volkaritel jne. Paagisoojendus on muidugi hea asi. Kui paak soe saab ka suvist kütet sisse kallata ja kannatab sõita ka siis, kui ilm sõidu ajal järjest külmemaks läheb ja paaki jahutab. Saab kasutada suvise küttega paagikütet juhtmega 55w pirni või 12V puhul 24V eelsüüteküünalt sisselaskmise teel imemistoru juurde. Hea on tagasivoolu soojendamine vasktoru spiraaliga tuletoru ümber. Oleneb muidugi mis autoga tegemist, kusjuures lihtne asi aga hästi toimib.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 7:24 pm
Postitas ermik
Elektri soenduse aretamisega tekkis kohe silme ette tsikli või kelgu lenksu soojendi. Need tarbivad suht vähe voolu ja maru lihtne oleks filtri ümber paigaldada. Ei maksa ka palju ja enamustes mootoratta poodides saadaval

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 9:18 pm
Postitas ibra
ermik kirjutas:Elektri soenduse aretamisega tekkis kohe silme ette tsikli või kelgu lenksu soojendi. Need tarbivad suht vähe voolu ja maru lihtne oleks filtri ümber paigaldada. Ei maksa ka palju ja enamustes mootoratta poodides saadaval
Need ei jõua soojendada.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 9:22 pm
Postitas metsik
Ma jään ikkagi oma soenduse juurde ja ei hakka filtri ümber eraldi elektriga soendust orkunnima.
Katsun mootoriruumi enamvähem tuultpidavaks saada ja arvan,et on ok.
Kui temp. langeb alla - 35 siis jääb auto nagunii tuksuma.
Kui hommikul käima ei lähe siis ei soenda ju filtrit ka ja kui juba käib siis soendab juba ise.
Akudele panin vildi ümber,pane filtrile ka ja arvan et on ok.
Kodus seisab auto pikalt aga sellisel talvisel reisil üle 8h ei seisa,kui just kuskil hotellis ei vedele.
Arvan,et asi pole ültse nii hull.Samas pole -40 ja edasi kogenud ka.
Aga vbl varsti kogeme :shock:

Krt,milline termomeeter on usaldusväärne.Se elavhõbedaga?(ei tahaks uut teemat tekitada)

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 9:38 pm
Postitas ibra
metsik kirjutas:
Krt,milline termomeeter on usaldusväärne.Se elavhõbedaga?(ei tahaks uut teemat tekitada)
Usaldusväärsed on nii elavhõbedaga, kui ka piiritusega, kui just pole vaja kümnendik kraade mõõta. Digitaalsed võivad külmas otsad anda.

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 9:45 pm
Postitas metsik
ibra kirjutas:
metsik kirjutas:
Krt,milline termomeeter on usaldusväärne.Se elavhõbedaga?(ei tahaks uut teemat tekitada)
Usaldusväärsed on nii elavhõbedaga, kui ka piiritusega, kui just pole vaja kümnendik kraade mõõta. Digitaalsed võivad külmas otsad anda.
Ok. võtangi ühe elavhõbedaga kaasa ja saan enamv. õige kraadi kätte.Siis saab testida mis ja kui rutu saba paneb :)

Re: Soendus kütuse paaki/paagile?

Postitatud: E Veebr 13, 2012 10:07 pm
Postitas al
metsik kirjutas:
ibra kirjutas:
metsik kirjutas:
Krt,milline termomeeter on usaldusväärne.Se elavhõbedaga?(ei tahaks uut teemat tekitada)
Usaldusväärsed on nii elavhõbedaga, kui ka piiritusega, kui just pole vaja kümnendik kraade mõõta. Digitaalsed võivad külmas otsad anda.
Ok. võtangi ühe elavhõbedaga kaasa ja saan enamv. õige kraadi kätte.Siis saab testida mis ja kui rutu saba paneb :)
Elavhõbedaga kraadiklaasi skaala lõppeb reeglina ~-30C juures..., sest Hg külmumistemp on -38,8C St. selle termomeetriga jääks Teil miinimumid registreerimata.
Digitaalne ei suuda näitu ette manada, kui displei on juba -20 juures. Muidu need pisikesed odavad junnid on hämmastavalt täpsed ja kestvad.