Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Moderaator: Moderators
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Küsimus ei olegi niivõrd selles kas kedagi on ebaõiglaselt karistatud vaid selles, et pahatihti kipuvad politsei töövõtted liiklusohutuse tagamisel üsna üheülbalised olema. Iga kilomeetri tagant Tallinnas kiiruse mõõtmine ei takista kuidagi kodanik Vitalil Sondas iga reede 3 promillise joobega rooli istumast. Tõsisemate rikkumiste avastamine on aga aega, raha ja kütust nõudev ettevõtmine. Kui mustad numbrid on ülemuste jaoks ebameeldivalt suureks muutunud, siis on lihtsam võtta oma shampoonipudel kätte ja asuda baasist kilomeetri kaugusele kontorist koju tõttavaid pintsaklipslasi peedistama.
Raskete tagajärgedega lõppevad liiklusõnnetused on antud valdkonna kõige tõsisem murelaps ja seega politsei prioriteet nr 1. Kuid surmaga lõppevate liiklusõnnetuste põhjuseks ei ole kunagi ainult kiirus. Paralleele võiks tõmmata näiteks teise surma põhjuse - vähiga. Kui mittesuitsetav inimene sureb kopsuvähki, siis pannakse ta lihsalt kirja passiivse suitsetajana, süvenematta kas keegi ta lähikondsetest üldse suitsetas. Kui mingit mõistliku seletust liiklusõnnetusele ei ole, siis on alati lihtne panna põhjuseks "valesti valitud sõidukiirus", isegi kui see juhtus 50km/h. Alati oleks võinud ju kolmekümnega sõita. Sedalaadi kosub ka statistika. Maanteamet võtab jälle kõik surmaga lõppenud teelt väljasõidud ning lauskokkupõrked ja annab neile kõigile ühise põhjuse kiirus. Kokku oli 2009 aastal selliseid õnnetusi 45%
Sellistest uuringutest inspiratsiooni saavad politseistrateegid panevad selle tõttu rohkem resursse kiirusemõõtmistele, arvestamata, et ainult kiiruse tõttu hukub liikluses vaid 10% inimestest. Tegelik põhjus on tavaliselt mitme halva asja kokkulangemine. Oma suurema või väiksema osa mängivad tähelepanematus, vähene kogemus, halvad ilmastikuolud, joove jm. Väidetavalt juhtus nelja hukkunuga õnnetus Ussisool samal ajal kui juht selja tagant midagi otsis. Mu kolleeg märgkas eelmine nädal ebakindlalt liikuvat sõidukit. Mööda sõites selgus, et naisjuht loeb raamatut!
Kui kiiruse mõõtmine on suhteliselt lihtsaks tehtud siis teiste õnnetuste põhjustega politsei kas ei taha või ei oska tegeleda. Paljud jalakäiatega juhtunud õnnetused juhtuvad viimaste endi süül. Samas ei näe me jalgsipatrulle vales kohas teele tormavaid noorukeid jahtimas.
Neljandik rasketest õnnetustest juhtub kahe sõiduki kokkupõrkel, millest omakorda paljud möödasõidul. Vaikselt on politsei hakanud rääkima liigaeglastest juhtidest, aga oluliste tegudeni pole jõutud. Jätkuvalt avaneb tihedamate liiklustega maanteedel vaatepilt, kus mõne suurema sõiduki või mosse taha on koondunud paarikümneautoline kolonn. Aeglane juht isegi ei mõtlegi seadusest kinni pidada ja tee kõrvale tõmmata.
Tartu mnt kiiruskaamerad isegi ei vilksata kui pensionär sellest 75km/h mööda kulgeb. Kuid samas oma paradoksaalsel kombel võib too pensionär oluliselt suuremat segadust ja ohtu teel külvata kui 5 kilomeetrit kiirust ületanu, kes koju naastes "arve" saab.
Kuid kui ei peaks üldse mööda sõitma, siis ei juhtuks ka sellelaadseid õnnetusi. Ei hakka siinkohal filosofeerima teemal, et Eesti ei ole 20 aasta jooksul suutnud oma põhimagistraale neljarealiseks ehitada. Samas iga väikse vahemaa tagant möödasõidutaskute ehitamine ei tohiks selle aja peale ju väga kontimurdev olla. Mõne liiklust ohutumaks muutva abinõu jaoks poleks muud teha vaja kui seadust muuta. Jätkuvalt saavad inimesed trahvi kiiruse ületamise eest möödasõidul. Kui praegust seadust täites 88km/h sõitvast sõidukist 2km/h tunnis kiiremini mööduda muutub manööver juba väga ohtlikuks. Kõndige väga vaikse sammuga 25m. Kui kaua aega võtab? Piisavalt, et Tartu maanteel mõne vastu tuleva sõidukiga kokku saada.
Pikk jutt lühidalt kokku võtta siis politsei ei ole oma rahamasina tiitlit ära teeninud mitte oma tööd tehes vaid seda ülessandele liialt ühekülgselt lähenedes. Samal ajal kui inspektor Pärn ja Lember lolli järjekindlusega ühe ja sama põõsa taga kiirust mõõdavad laob Peeter juba neljandat korda oma päevi näinud BMW 525'e teismelisi täis ja läheb küla peale täis peaga paarutama. Ainukese vahega, et seekord neist pooled enam kunagi ei naase..
Rahateenimise võtavad hästi kokku ühe kiirusreidis osalenud politseku sõnad: "620 trahvi veel ja siis on piirkonna norm täis". Järeldused tehke ise..
Urmas
Raskete tagajärgedega lõppevad liiklusõnnetused on antud valdkonna kõige tõsisem murelaps ja seega politsei prioriteet nr 1. Kuid surmaga lõppevate liiklusõnnetuste põhjuseks ei ole kunagi ainult kiirus. Paralleele võiks tõmmata näiteks teise surma põhjuse - vähiga. Kui mittesuitsetav inimene sureb kopsuvähki, siis pannakse ta lihsalt kirja passiivse suitsetajana, süvenematta kas keegi ta lähikondsetest üldse suitsetas. Kui mingit mõistliku seletust liiklusõnnetusele ei ole, siis on alati lihtne panna põhjuseks "valesti valitud sõidukiirus", isegi kui see juhtus 50km/h. Alati oleks võinud ju kolmekümnega sõita. Sedalaadi kosub ka statistika. Maanteamet võtab jälle kõik surmaga lõppenud teelt väljasõidud ning lauskokkupõrked ja annab neile kõigile ühise põhjuse kiirus. Kokku oli 2009 aastal selliseid õnnetusi 45%
Sellistest uuringutest inspiratsiooni saavad politseistrateegid panevad selle tõttu rohkem resursse kiirusemõõtmistele, arvestamata, et ainult kiiruse tõttu hukub liikluses vaid 10% inimestest. Tegelik põhjus on tavaliselt mitme halva asja kokkulangemine. Oma suurema või väiksema osa mängivad tähelepanematus, vähene kogemus, halvad ilmastikuolud, joove jm. Väidetavalt juhtus nelja hukkunuga õnnetus Ussisool samal ajal kui juht selja tagant midagi otsis. Mu kolleeg märgkas eelmine nädal ebakindlalt liikuvat sõidukit. Mööda sõites selgus, et naisjuht loeb raamatut!
Kui kiiruse mõõtmine on suhteliselt lihtsaks tehtud siis teiste õnnetuste põhjustega politsei kas ei taha või ei oska tegeleda. Paljud jalakäiatega juhtunud õnnetused juhtuvad viimaste endi süül. Samas ei näe me jalgsipatrulle vales kohas teele tormavaid noorukeid jahtimas.
Neljandik rasketest õnnetustest juhtub kahe sõiduki kokkupõrkel, millest omakorda paljud möödasõidul. Vaikselt on politsei hakanud rääkima liigaeglastest juhtidest, aga oluliste tegudeni pole jõutud. Jätkuvalt avaneb tihedamate liiklustega maanteedel vaatepilt, kus mõne suurema sõiduki või mosse taha on koondunud paarikümneautoline kolonn. Aeglane juht isegi ei mõtlegi seadusest kinni pidada ja tee kõrvale tõmmata.
Tartu mnt kiiruskaamerad isegi ei vilksata kui pensionär sellest 75km/h mööda kulgeb. Kuid samas oma paradoksaalsel kombel võib too pensionär oluliselt suuremat segadust ja ohtu teel külvata kui 5 kilomeetrit kiirust ületanu, kes koju naastes "arve" saab.
Kuid kui ei peaks üldse mööda sõitma, siis ei juhtuks ka sellelaadseid õnnetusi. Ei hakka siinkohal filosofeerima teemal, et Eesti ei ole 20 aasta jooksul suutnud oma põhimagistraale neljarealiseks ehitada. Samas iga väikse vahemaa tagant möödasõidutaskute ehitamine ei tohiks selle aja peale ju väga kontimurdev olla. Mõne liiklust ohutumaks muutva abinõu jaoks poleks muud teha vaja kui seadust muuta. Jätkuvalt saavad inimesed trahvi kiiruse ületamise eest möödasõidul. Kui praegust seadust täites 88km/h sõitvast sõidukist 2km/h tunnis kiiremini mööduda muutub manööver juba väga ohtlikuks. Kõndige väga vaikse sammuga 25m. Kui kaua aega võtab? Piisavalt, et Tartu maanteel mõne vastu tuleva sõidukiga kokku saada.
Pikk jutt lühidalt kokku võtta siis politsei ei ole oma rahamasina tiitlit ära teeninud mitte oma tööd tehes vaid seda ülessandele liialt ühekülgselt lähenedes. Samal ajal kui inspektor Pärn ja Lember lolli järjekindlusega ühe ja sama põõsa taga kiirust mõõdavad laob Peeter juba neljandat korda oma päevi näinud BMW 525'e teismelisi täis ja läheb küla peale täis peaga paarutama. Ainukese vahega, et seekord neist pooled enam kunagi ei naase..
Rahateenimise võtavad hästi kokku ühe kiirusreidis osalenud politseku sõnad: "620 trahvi veel ja siis on piirkonna norm täis". Järeldused tehke ise..
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17420
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Möödunud aasta pakuti välja, et vahetult KÕIGI "külmkappide " ette peaks panema piirkiirust näitava märgi, siis ei pidurdata igaks juhuks 70 peale maha. Maanteeamet kiitis ideed, pollarid noogutsid kaasa ja ... sinna paika see idee jäigi.Myrgel kirjutas: Tartu mnt kiiruskaamerad isegi ei vilksata kui pensionär sellest 75km/h mööda kulgeb. Kuid samas oma paradoksaalsel kombel võib too pensionär oluliselt suuremat segadust ja ohtu teel külvata kui 5 kilomeetrit kiirust ületanu, kes koju naastes "arve" saab.
Ise sain eelmisel nädala suulise hoiatuse - enda lohakus ja tähelepanematus.
Tegin keelatud kohas ühesuunalisel tänaval vaskpöörde tanklasse. (keerasin Ahtri tn. Olerexi teenindusjaama Selgeks Grupijuhiks registreeruma ). Kui nukataga kinni peeti, dokumente küsiti ja uuriti ega ma kinnipidamise põhjust ei aima, võttis veidi jahedaks küll (Polnud plaanis riigiobilgatsioone osta). Lasin võimalikud varaindid pest läbi ja oletasin neile keelatud pööret.
Paluti paberid nende kätte jätta, auto ära parkida ja jalutada tee ääres olevat märki vaatama.
Oligi vaid nool otse ;-( . Läksin sinivalge msina juurde, kahetsesin tegu ja öeldi, et kuna luban jaanipäeval kaine olla, siis teevad vaid hoiatuse. Hea, et nii läks.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- uppund kana
- Rock Crawler
- Postitusi: 978
- Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
- Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
- Kontakt:
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
No ja mida ma siis teile räägin. Aga jah ,väga õige jutt. Nii see on ,et kuskil külakolkas käib elu teisiti. Väga hea näide riigist riigis on Kihnu saar. See lihtsalt näide ,jätame Kihnlased siinkohal rahule ,minul pole midagi sellevastu ,et nad elavad veidi teiste seaduste järgi.Myrgel kirjutas: Rahateenimise võtavad hästi kokku ühe kiirusreidis osalenud politseku sõnad: "620 trahvi veel ja siis on piirkonna norm täis". Järeldused tehke ise..
Urmas
Lihtsalt tekkis uitmõte ,et meil siin olemas igasugu teemasid. Võiks näiteks lisada teema kiida politseid. Võiks ju panna siis kirja meeste nimed kes teiearvates väärivad Politsei nime suure tähega.
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
- RAMBO
- True Off Roader!
- Postitusi: 1337
- Liitunud: E Aug 13, 2007 8:50 am
- Asukoht: Kodusadam on Rapla tel.56 740 725
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
uppund kana kirjutas:No ja mida ma siis teile räägin. Aga jah ,väga õige jutt. Nii see on ,et kuskil külakolkas käib elu teisiti. Väga hea näide riigist riigis on Kihnu saar. See lihtsalt näide ,jätame Kihnlased siinkohal rahule ,minul pole midagi sellevastu ,et nad elavad veidi teiste seaduste järgi.Myrgel kirjutas: Rahateenimise võtavad hästi kokku ühe kiirusreidis osalenud politseku sõnad: "620 trahvi veel ja siis on piirkonna norm täis". Järeldused tehke ise..
Urmas
Lihtsalt tekkis uitmõte ,et meil siin olemas igasugu teemasid. Võiks näiteks lisada teema kiida politseid. Võiks ju panna siis kirja meeste nimed kes teiearvates väärivad Politsei nime suure tähega.
Pole veel sellist ühtegi näinud,keda kiitma peaks milegi eest. Kui just selle eest,et jess magasid autos ja maha ei tõmmanudki.
See on muidugi minu arvamus.
Veoteenus ja auto transport Raplapuksiir@gmail.com +372 567 40 725
ITst MITTE MIDAGI.
ITst MITTE MIDAGI.
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Natukene astuks reapolitseinike vastu kaitseks välja. Selliste väljaütlemistega on muidugi nii, et kui nad lausud pead üsna ruttu oma sõnu sööma hakkama, aga.. Kui kinni pidanud patrulliga viisakalt ja korrektselt käituda siis saad reeglina vastu ka samasuguse suhtumise. Strateegiad, mille kohaselt peab nii ja naa palju trahve selleks kuupäevaks koguma pannakse paika kusagil vana kommivabriku ülemise korruse ruumides. Politseis nagu sõjaväeski on selge käsuliin, mida mutrikesed väiksema ja suurema innukusega täidavad. Kui mul mingid pretensioonid on - siis on need pigem neile kes ennast avalikuse eest kusagile kabinetisügavustesse ära peitnud on.
Eks meie valdkonna meeste-naiste nördimus tuleneb kahest politsei tööalast. Esiteks jõuetusest varastatud asjade tagastamisel ja varaste kinninabimisel ja teiseks kohati liigagarast liikluskontrollist. Sellises olukorras on lihtne tekkima arvamus, et politsei ongi loodud tavakodanikelt trahviraha koguma. Vargused jällegi on temaatika kus politsei on küll rambivalguses kuid mädaneb süsteem hoopis kõrgemalt. Olukorras kus riigiisad on varastamise põhimõtteliselt legaalse töölkäimisega võrdsustanud, on raske süüdistada korravalvureid kui otse teolt tabatud pikanäpumehed homme jälle rõõmsalt "tööl" on. Sellises olukorras leida motivatsiooni kellegi kadunud keevitust või automakki otsida on üsna keeruline. Politseis sees ollakse üsna kadedad narkoosakonna poiste üle, kelle töö päädib tänu vahepeal kehtestatud nulltolerantsile selliste karistustega nagu 8 aastat, 12 aastat, eluaegne.. Olen ise oma silmaga näinud kuidas eelnevalt üheksal korral varguste eest karistatud, viie varguse ja tunnistaja peksmise eest kohtu all olev kaak kõnnib rõõmsalt järjekordse tingimisi karistusega kohtusaalist välja. Politsei poolt konfiskeeritud varastatud kraam võrdsustati põhimõtteliselt tagastusega.
Mis puutub tee ääres seisvaid patrulle, siis selle kohta kasutaks üht iseloomustavat juttu mida rääkis alkomeetrite maaletoomisega tegelev mees. Nimelt pöörduti tema poole tootja peakontorist ja uuriti, et kuidas on võimalik olukord kus Eestis on müüdud rohkem alkomeetreid kui Lätis, Leedus ja Venemaal KOKKU? Vastus on lihtne. Kui sa seal jood ja autorooli astud siis oled enam-vähem kindel, et teatud summa eest pääsed suuremast jamast. Peale aastatepikkuseid süsteemimuutusi ja suurpuhastusi meie politseis, ei tule ausalt öeldes selle pealegi, et proovida politsei tagaistmele sedeleid unustada. Kuigi sellest ajast kus see oli pigem reegel kui erand, ei ole väga palju aega möödas. Vähemalt läheb meie käest "korjanduse" käigus kogutud summad uute kiirabiautode ostuks, koolide ehitamiseks ja ehk loodetavasti jagub veidi ka teedele-tänavatele. Mitte ei aita mingile väljapressijast võimurile järjekordset LCD telerit osta..
Urmas
Eks meie valdkonna meeste-naiste nördimus tuleneb kahest politsei tööalast. Esiteks jõuetusest varastatud asjade tagastamisel ja varaste kinninabimisel ja teiseks kohati liigagarast liikluskontrollist. Sellises olukorras on lihtne tekkima arvamus, et politsei ongi loodud tavakodanikelt trahviraha koguma. Vargused jällegi on temaatika kus politsei on küll rambivalguses kuid mädaneb süsteem hoopis kõrgemalt. Olukorras kus riigiisad on varastamise põhimõtteliselt legaalse töölkäimisega võrdsustanud, on raske süüdistada korravalvureid kui otse teolt tabatud pikanäpumehed homme jälle rõõmsalt "tööl" on. Sellises olukorras leida motivatsiooni kellegi kadunud keevitust või automakki otsida on üsna keeruline. Politseis sees ollakse üsna kadedad narkoosakonna poiste üle, kelle töö päädib tänu vahepeal kehtestatud nulltolerantsile selliste karistustega nagu 8 aastat, 12 aastat, eluaegne.. Olen ise oma silmaga näinud kuidas eelnevalt üheksal korral varguste eest karistatud, viie varguse ja tunnistaja peksmise eest kohtu all olev kaak kõnnib rõõmsalt järjekordse tingimisi karistusega kohtusaalist välja. Politsei poolt konfiskeeritud varastatud kraam võrdsustati põhimõtteliselt tagastusega.
Mis puutub tee ääres seisvaid patrulle, siis selle kohta kasutaks üht iseloomustavat juttu mida rääkis alkomeetrite maaletoomisega tegelev mees. Nimelt pöörduti tema poole tootja peakontorist ja uuriti, et kuidas on võimalik olukord kus Eestis on müüdud rohkem alkomeetreid kui Lätis, Leedus ja Venemaal KOKKU? Vastus on lihtne. Kui sa seal jood ja autorooli astud siis oled enam-vähem kindel, et teatud summa eest pääsed suuremast jamast. Peale aastatepikkuseid süsteemimuutusi ja suurpuhastusi meie politseis, ei tule ausalt öeldes selle pealegi, et proovida politsei tagaistmele sedeleid unustada. Kuigi sellest ajast kus see oli pigem reegel kui erand, ei ole väga palju aega möödas. Vähemalt läheb meie käest "korjanduse" käigus kogutud summad uute kiirabiautode ostuks, koolide ehitamiseks ja ehk loodetavasti jagub veidi ka teedele-tänavatele. Mitte ei aita mingile väljapressijast võimurile järjekordset LCD telerit osta..
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 447
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
need summad lähevad ikka suuresti sellesama ametniku ja tema käsutuses oleva auto jne ülalpidamiseks.Myrgel kirjutas: Vähemalt läheb meie käest "korjanduse" käigus kogutud summad uute kiirabiautode ostuks, koolide ehitamiseks ja ehk loodetavasti jagub veidi ka teedele-tänavatele. Mitte ei aita mingile väljapressijast võimurile järjekordset LCD telerit osta..
Urmas
ning muidugi ka eripensioni peale, mille me kõik kenasti kinni maksame.
kaasa arvatud sellele ametnikule, kes teenib oma eripensi välja eriti riskantse ja ennastsalgava tööga nö eesliinil, nt liiklustrahve oma kabinetis menetledes.
samasugune plaanimajandus on ka näiteks alaealiste suitsetajate püüdmiseks jpm väärtegude valdkonnas.
täiesti vastupidine olukord nõukogude ajaga, mil mingitel perioodidel püüti kuritegevuse statistikat väiksemana näidata.
meie võimuritel on VAJA süütegusid, et oma olemasolu ja aparaadi suurus oleks õigustatud.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Vägisi kumab Su jutust läbi, et parem oleks kui need "võimurid" maamunalt kaoksid. Samasugused sellid on muideks ka päästjad, arstid jm ametnikud, ka neid peame me kõik üleval. Su loogikat kasutades võiksid ka need ametid olemata olla? Arvan, et sa väga kainelt ei mõelnud, kui oma sapi kirjakeelde valasid.keelutsoon kirjutas: meie võimuritel on VAJA süütegusid, et oma olemasolu ja aparaadi suurus oleks õigustatud.
Kindlasti on olemas ebaausaid ametnikke (nii politseis kui ka mujal riigiametites), kuid nende põhjal üldistusi teha oleks väär. Samuti võiks mõnikord liikluses ka kriitiliselt endale otsa vaadata ning mitte hakata kohe süüdistama pollarit, kes sind eksimuse eest „premeerib“. Olen ka ise „preemiat“ saanud ja algselt tundus ikka sigaebaõiglane, põld ma ju ainuke, kes seda trahvi vääris. Tiba sai isegi vaieldud. Samas fakt on see, et ega ma tollel hetkel väga reeglitepäraselt ikka ei käitunud ning lõpuks andsin oma ka panuse pollari auto ülalpidamisse. Enam ma punase tulega ristmikku ei ületa ja pollari autot üleval ei pea ning sammuti on mula kama kaks nende plaanimajandusest

- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
minu kogemused ülereageerivate politseinikega jäävad 10 aasta tagusesse aega...
pigem on tunda andnud üllatava asjaolu, et kui politseinikuga on vaja mingit asja ajada...
siis esimene reaktsioon politseiniku poolt on üsnagi tõrjuv ja paranoiline.
Jääb mulje, et nad ka ise arvavad, et ükski normaalne inimene vabatahtlikult nende poole ei pöördu
Konkreetselt seotud paari juhusega talvel hange põrutanud autode aitamisega...
pigem on tunda andnud üllatava asjaolu, et kui politseinikuga on vaja mingit asja ajada...
siis esimene reaktsioon politseiniku poolt on üsnagi tõrjuv ja paranoiline.
Jääb mulje, et nad ka ise arvavad, et ükski normaalne inimene vabatahtlikult nende poole ei pöördu

Konkreetselt seotud paari juhusega talvel hange põrutanud autode aitamisega...
Viimati muutis atdoom, K Juul 06, 2011 1:33 pm, muudetud 2 korda kokku.
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17420
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Vihjeks. Keelustsooni Jaano on seda elu seetspoolt ka näinudVeljo kirjutas:Vägisi kumab Su jutust läbi, et parem oleks kui need "võimurid" maamunalt kaoksid.keelutsoon kirjutas: meie võimuritel on VAJA süütegusid, et oma olemasolu ja aparaadi suurus oleks õigustatud.

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Vihjeks, et ma ka näinud ja päris pikka aegaLandy kirjutas: Vihjeks. Keelustsooni Jaano on seda elu seetspoolt ka näinud

Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
JAMA. Naisevend elab juba üle 10 aasta Lätis ja ütles, et korraliku joobega vahele jäädes pannakse esmalt 15ks päevaks tsemendi peale ja siis vaadatakse edasi.Myrgel kirjutas:Mis puutub tee ääres seisvaid patrulle, siis selle kohta kasutaks üht iseloomustavat juttu mida rääkis alkomeetrite maaletoomisega tegelev mees. Nimelt pöörduti tema poole tootja peakontorist ja uuriti, et kuidas on võimalik olukord kus Eestis on müüdud rohkem alkomeetreid kui Lätis, Leedus ja Venemaal KOKKU? Vastus on lihtne. Kui sa seal jood ja autorooli astud siis oled enam-vähem kindel, et teatud summa eest pääsed suuremast jamast.
Näide: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=44856137
EDIT: v-o jah, väikese joobega on võimalus end "lahti maksta". Meenus ka, et Lätis olla 0,5 promilli lubatud, hommikul kõrgem number puhuda nõuab siiski teatavat pühendumist. See võib ka selgitada, miks ostuhuvi loid on. Peamine funktsioon on ju siiski hommikune kontroll peale tõsisemat tarbimist (minu jaoks vähemalt), õhtul ükski normaalne inimene ju mingit edetabelit tegema ja spordivõistlust sellega läbi viima ei hakka...
Ja kui see alkomeetrite maaletoomisega tegelev härrasmees on Su enda tuttav ning resideerub järvel ühes kõrgemas putkas, siis meenuta talle, et kultuursele firmale on iseloomulik ka ostudokumentide väljastamine ning peale "alet" vana alkomeetri tagasi viimise eest uuele sama hinnanumber joonistada nagu Statoilis letikas on - ...
Muidu olekski sest ostudokumendist kama olnud, aga kui seda hinnaaspekti märkasin, siis ikka kihvatas. Kuskil lähevad piirid nende "loputamistega"...
tegime pulli, aitab
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Eks alkomeetrit olegi vaja selle alumise otsa jaoks. Kui sul kaks promilli ja üle sees on siis on suhteliselt ühestimõistetav, et sa täis oled. Samas võib ka üle 0,5 promilline joove väga petlik olla. Käisime peale üht suveüritust hommikul ennem sõitmist igaks juhuks kohaliku konstaabli juures puhumas ja sõber kes ennast üsna värskena tundis puhus 1,1 välja. Ei tahaks nüüd alkomeetritel ja nende juudikalduvustega maaletoojatel pikemalt peatuda. See oli pigem öeldud ilmestamaks fakti, et mis korruptsiooni puutub ei ole meie korrakaitsjad oma Leedu, Läti ja eelkõige Venemaa kolleegidest mitte peajagu üle vaid elavad lausa teisel planeedil. "Tahad 40 või 20 raha maksta" lause on lõunapool veel täiesti tarvitusel. Mis muidugi ei tähenda, et kõik meil seal valdkonnas täiesti plekitu oleks..tanel kirjutas:JAMA. Naisevend elab juba üle 10 aasta Lätis ja ütles, et korraliku joobega vahele jäädes pannakse esmalt 15ks päevaks tsemendi peale ja siis vaadatakse edasi.
Näide: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=44856137
EDIT: v-o jah, väikese joobega on võimalus end "lahti maksta". Meenus ka, et Lätis olla 0,5 promilli lubatud, hommikul kõrgem number puhuda nõuab siiski teatavat pühendumist. See võib ka selgitada, miks ostuhuvi loid on. Peamine funktsioon on ju siiski hommikune kontroll peale tõsisemat tarbimist (minu jaoks vähemalt), õhtul ükski normaalne inimene ju mingit edetabelit tegema ja spordivõistlust sellega läbi viima ei hakka...
Ja kui see alkomeetrite maaletoomisega tegelev härrasmees on Su enda tuttav ning resideerub järvel ühes kõrgemas putkas, siis meenuta talle, et kultuursele firmale on iseloomulik ka ostudokumentide väljastamine ning peale "alet" vana alkomeetri tagasi viimise eest uuele sama hinnanumber joonistada nagu Statoilis letikas on - ...
Muidu olekski sest ostudokumendist kama olnud, aga kui seda hinnaaspekti märkasin, siis ikka kihvatas. Kuskil lähevad piirid nende "loputamistega"...
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 447
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
teeme siis puust ja punaseks, kuivõrd muidu ei saadud aru - kõige vähem kritiseerin ma seda isiklikel ajenditel.Veljo kirjutas:...ning sammuti on mula kama kaks nende plaanimajandusest
puutun lihtsalt väga palju kokku inimestega, kes on saanud trahve nende plaanimajanduse reidide tagajärjel, eriti nt kui on tegu alaealiste suitsetajatega.
(võrdluseks - norras politsei juba aastaid ei trahvi alaealisi üldse, väärteorikkumise puhul saadetakse juhtum lihtsalt teadmiseks lastekaitsele, kes siis peab vestlusi või kohaldab mingeid sisulisi mõjutusvahendeid. on leitud, et lapse trahvimine ei paranda ei teda ega ühiskonda, lihtsalt liigne koormus pere rahakotile. olen käinud õppevisiitidel politseiasutustes 6 riigis, õnneks või kahjuks on need sisevaated olnud eestis mitte heasse valgusesse seadvad, kui paralleele tõmmata.)
mul on seisnud komisjoni ees veel 17-a alaealisi, kellel trahvikoorem juba ca 4000-5000 EUR! üks näide nö krooniline lubadeta sõitja, keda kohalik korrakaitse korduvalt tabas, ja trahvid määrati korduvalt maksimumilähedased. seega on meil tegu ellu astuva inimesega, kellel puudub igasugune tahtmine nö legaliseeruda, asuda mõnele ametlikule tööle vms.
mina leian jätkuvalt, et politsei parim ennetustöö on... kuritegude kiire avastamine. ja seeläbi teenitud usaldus inimeste silmis.
rohkem kiirelt lõpetatud menetlusi ja proksi saadetud asju või teisisõnu kohtu alla antud pätte viib nii või naa tulemusele... ainult et see nõuab hoopis teistsuguste inimeste, ajudega tööd - mitte tee ääres fööniga vehkimist vms.
politseijuhid on eestis olnud viimasel ajal ikka korrakaitse taustaga inimesed, kes pole kunagi kriminaali poolt eriti prioriteetseks seadnud ja on olnud samas väga tundlikud poliitilise tahte täitmise osas ning saavad ka väga hästi aru, mida rahaminn nendelt ootab.
teatud nõupidamistel on need peadirektorid täiesti uhkelt presenteerinud paljudes riikides tehtud uuringuid, mis näitavad, et rahva usaldus politseisse johtub enim politsei nähtsavusest teedel-tänavatel. ja see ongi määranud kursi. usalduse protsent tuleb sellelt tavalise nö delfi kommentaatori tasandilt, ja kuna seda protsenti on vaja, siis olgu politsei maksimaalselt nähtav. teisalt ka rahaminni ootused, politsei peab oma kallist eksistentsi kuidagi ka õigustama. ja olemegi saanud meie tänase politsei, mis nt varguste avastamisega sugugi hiilata ei saa. (well, läbi aastate on minu enda või asutuse vara varguste läbi saanud 13 korda kannatada, ei ühtegi avastatud juhtu...)
see olukord ei pane mitte tatti pritsima, vaid teeb lihtsalt nukraks ja häbi on ning ei tahaks maksumaksjana selliste jama kinniplekkimises osaleda.
olgu siis veel jutu ilmestamiseks paar markantsemat näidet viimaste kuude töökultuurist N politseiosakonnas, mis aga iseloomustavad korrakaitsesüsteemi tervikuna:
- hommikul suure juhi juures: teil on ettenähtud tubakaseaduse (st alaealiste suitsetamine) protokollid veel tegemata, kool juba läbi saamas ja suvel te neid ammugi ei tee. et oleks selle nädalaga tehtud, saate veel kaks inimest menetlusest appi. (st olgu koolide juures reidid korraldatud.)
- peapesu noorsoopolitseinikule: kuidas sa määrad ainult 10 euri trahvi, mispärast nii vähe, mis see põhjus oli! (õhtul külatänaval tüdruk siidripurgiga vahele jäänud, üldse esimene rikkumine.)
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Mul tekib selle peale ainult üks küsimus - miks ei kohaldatud aresti? Või alaealisele ei saa?keelutsoon kirjutas:mul on seisnud komisjoni ees veel 17-a alaealisi, kellel trahvikoorem juba ca 4000-5000 EUR! üks näide nö krooniline lubadeta sõitja, keda kohalik korrakaitse korduvalt tabas, ja trahvid määrati korduvalt maksimumilähedased. seega on meil tegu ellu astuva inimesega, kellel puudub igasugune tahtmine nö legaliseeruda, asuda mõnele ametlikule tööle vms.
Lisaks, sel noorel inimesel on muuhulgas võimalik see summa ka arestina maha istuda ju...
Ja veel - see on juba "tagatubade" pläkk pigem, mitte protokolli vormistava patrulli kraesse väänatav jama? (Pidades silmas, kust teema alguse sai...) Mul on mulje, et patrullid tegid oma tööd ja tegid seda hästi, roolikõlbmatu kodanik roolist kõrvaldatud?
Skandinaavia mudeliga, kus lastele koolis 8nda klassini hinnete asemel lepatriinusid pannakse, et neid mitte traumeerida, ei taha ma ka lõpuni nõustuda. Heaoluriik närib iseenda jalgu lihtsalt - vanematele teeme trahvi (kasvõi kõva trahvi kohe, nii et ka norra palgast annab maksta), aga need ei saa kodus võsukest lettigi võtta ja korralikku keretäit rihmaga anda - kohe on lastekaitse turjas ja krimsüüdistused jne. Selles valguses tõesti jabur situatsioon. Kas seda peaks tolerantsi suurendamisega just lahendama, ma pole kindel.
Tuttaval on sugulased sealkandis. See ühiskond kasvatab niisugusi frukte, et 40-aastane mees ei ole võimeline ise äratuskella peale üles tõusma ja lennukile minema õigeaegselt. Ja välja sööma minnes oodatakse endiselt, et vanemad kinni maksaks selle.
Teovõimeline isik, hästi makstud ja kõik jutud. Kui ikka maast-madalast õpetad, et tegudega tagajärgi ei kaasne ja maailm on sinu ego toetamiseks loodud, miks peaks inimene ise sellisele mõttele tulema, seda enam kui praktika teooriat hästi toetab...?
Jah, nii ja naa. See kui kuskilt tehasest miljoni eest midagi tuuri pannakse, pööblit paraku ei koti. Täissoditud kodumajasein ja kell 12 öösel suitsu tegevad ja röökivad tatikad akna all aga küll. Viimast saab "hulkuvate" patrullide ja kohese väljakutsele reageerimisega hõlpsasti parandada, esimesel puhul triviaalseid, odavaid ega kiireid meetodeid ei ole.keelutsoon kirjutas:teatud nõupidamistel on need peadirektorid täiesti uhkelt presenteerinud paljudes riikides tehtud uuringuid, mis näitavad, et rahva usaldus politseisse johtub enim politsei nähtsavusest teedel-tänavatel. ja see ongi määranud kursi.
Ma olen ise ka selles mõttes väikekodanlik värdjas, et kodukandis toimuv läheb mulle tõesti rohkem korda kui lehest loetav statistika. Ülemiste risti ummikutest või raudteeülesõitudel hukkunutest käib mulle rohkem närvidele parema käe reeglit eirav idioodikari, kes minu onni ümber ringi raiub. Inimene on egotsentriline loom, mida sa teed...
Mõnes mõttes ma sinuga nõustun. Õlle kõrvale võib tutvusringkonnast ka neid lugusid rääkida, kus varguse ohver kamandatakse sundtoomisega ähvardades teise Eesti otsa ütlusi andma, küsimaks "ega te ise pole vahepeal midagi teada saanud?"keelutsoon kirjutas:see olukord ei pane mitte tatti pritsima, vaid teeb lihtsalt nukraks ja häbi on ning ei tahaks maksumaksjana selliste jama kinniplekkimises osaleda.
Teisalt jälle, mõeldes 90ndatele tagasi kus ükski täie mõistusega inimene ei tahtnud politseiga tegemist teha - ... on progress siiski märgatav minu arvates.
Läks heietamiseks, aga mis seal ikka.

tegime pulli, aitab
Re: Mõtisklus teemal politsei kui riigi rahamasin
Sellega võib valusalt alt minna jah. Sõltub inimese metabolismist ja ensüümide tootmisest ja sajast muust asjast. Ka toitumisest, ja mitte vähe.Myrgel kirjutas:Eks alkomeetrit olegi vaja selle alumise otsa jaoks. Kui sul kaks promilli ja üle sees on siis on suhteliselt ühestimõistetav, et sa täis oled. Samas võib ka üle 0,5 promilline joove väga petlik olla. Käisime peale üht suveüritust hommikul ennem sõitmist igaks juhuks kohaliku konstaabli juures puhumas ja sõber kes ennast üsna värskena tundis puhus 1,1 välja.
Mul oli ka kunagi "tõe hetk" peale alkomeetri ostmist, pärast meeleolukat sünnipäeva tõusin hommikul üles, ringutad, mõtled, krt, natuke imelik tunne on... parem kontrollime enne kettasse ronimist. 1,3.
Vot siis oli mõtlemise koht ja õllejoomisejärgsete hommikuste sõitude peast läbi laskmine jne.

Ma tean härrasmehi kes võivad lõuna kõrvale 2 õlut juua ja seepeale nulli puhuda. Oma naine on ka tund peale veiniklaasi puhas. Minul sellised trikid läbi ei lähe.
Rusikareegliks võib vist tuua, et kui sulle korraliku võtmise peale pohmell iseloomulik pole vaid kipud hommikuti alati üsna värske olema, osta ja kontrolli, viitab sellele, et organism ei lagunda alkoholi kiirelt mürkideks vaid see tsirkuleerib sul pikalt veres ringi ja maandud seetõttu pehmemalt. Hiljem "peksu ja pisaratega" ei ole ei parem ega odavam tõeni jõuda...
tegime pulli, aitab