Tere!
Pole päris kaua kirjutanud siia ja tuli nüüd mõte, et võiks, kuna vist hakkan suhteliselt palju abi vajama.
Vahepeal juhtunud mõned asjad. Nimelt aastavahetusel suutsin oma sõjaväe sildadest jagu saada JÄLLE, see kord mõlematest. Esimese otsaga vajusin kraavi vot niimoodi:
Tulemuseks oli esisilla differ puruks(arvatavasti mu enda viga tehtud reguleerimisega) ja tagumine väike pooltelg. Ei teagi, kumb läks, kas see mille ise korda tegin või teine pool. Suurim viga kindlasti oli tihendis mis asub rooli ja istme vahel.
Kuna see sildade parandamine ja mitte vabalt sõitmine, sest kartus, et midagi ära laseb jälle, oli suhteliselt suur, siis müüsin need sillad maha(läks foorumlasele varuosadeks), ja selle aja sees olen jõudnud maha müüa ka oma diisel mootori koos käigukasti asjadega(läks ühele kohalikule uaz kastika peale).
Asemele tõin omale unimog 404 sillad, kuna lihtsalt oli kopp ees, et koguaeg tule jupp õla peal metsast koju, ju ma siis liiga raske jalaga vms. Mootor sai ka sp. maha müüdud, et esiteks on uazi (vahe)kasti esisilla väljavõte valel pool ja ega ta tugevusega ka väga ei hiilga. Ning ma poleks seda sidurit pidama saanud ja üldse oleks lahjaks jäänud mootor nii või naa...
Kindlasti mõtlevad paljud, et mida ma siis tegema hakkan. Ausalt öeldes ei tea isegi täpselt.
Jämedalt on plaan järgmine:
*Jääb alles uazi kere osa(nii palju kui seda võimalik säilitada on)
*Jääb alles uazi raam(sain täitsa korras raami, kohati isegi tehase värv veel peal)
*Vahekastiks otsin(olen piiludes otsinud juba aasta algusest tegelikult) gaz 66 vahekasti.
*Mootoriks, sellega on nüüd probleem. Sai ka käidud esimest korda võistlust vaatamas(klaperjahil) ja see soomlaste diisel "auto" oli minu arust julm. Et tol hetkel oli täiesti kindel tunne, et läheb peale mb om606(soomlane küll kasutas om603-e). Sellest ennegi juttu olnud siin, käib pm. pöörde nagu bensukas, kõvasti nm ja sööb diislit(rääkimata tuunimis potentsiaalist) ja automaat kast(selle peale lähen nagunii) Aga nüüd kahtlen selles juba veidi. Eks näis mis elu toob, ega ta paha valik pole.
*Ketaspidurid tulevad kindlalt, aga millest ja kuidas, ei tea veel.
*Rehvid plaan kasutada traktori omasi(Voltyre VL-44 360-70-R20)
Mis ma teinud olen pea aasta, sillad sai toodud veebruari kuus tegelikult. Kui kehvasti öelda siis mitte s*ttagi. Teised asjad võtsid vahepeal aega ära ning ei olnud väga motivatsiooni ka(seda sain klaperilt päris palju).
Sai tehtud flants kardaani jaoks. Treimees tegi mulle sellise asja:

Kas ta nüüd tipptasemel on, seda ma ei tea. Aga mina lahendasin selle niimoodi.
Ja kardaani kinnitusosa sai tehtud niimoodi:

ja nii:
Tehtud see niimoodi, et võetud unimogi kardaani nuudi osa ja keevitatud uazi kardaani flantsi külge. Usun, et sai hea. Ära sai kasutatud ka see nõ. kaelus, et sodi veidi eemale hoida simmerlingidest. Kinni käib see poldiga mis keeratakse teovõlli sisse. Võib olla pole parim lahendus, aga mul käis üle jõu ajada sinna peale keere.
Suurim mure minu jaoks on hetkel vedrustus. Sai soetatud s500 esivedrud(tean, ei ole kohe üldse hea variant, olin suutnud kuidagi mälusoppi talletada, et need head asjad uazi alla), aga kuna need nüüd olemas, siis tuleb nendega teha. Kui kohe üldse ei toimi, siis hakkan mingit alternatiivi vaatama. Plaan kasutada veel uazi amorte, olemas on ka unimogi omad, aga need vist jäävad jäigaks(keegi võiks midagi tarka öelda nende kohta). Tean, kehv kombo, kergelt õeldes, aga hetkel on asjad nii.
Veljed tegin ka nüüd omale. Sai võetud gaz52 veljed, kaks tükki kokku keevitatud ja sisu ümber põõratud(vabandust uhti, pärast nägin, et olid midagi taolist teinud, et täitsa ripoff ei ole). Välja tulid nad sellised, veel värvimata jne.
Nendega võib nüüd nii juhtuda, et hulk tööd tehtud ja vb. täitsa kasutult. Nimelt pole ma enam üldse nii kindel, et sinna rehv peale venib. Rehvilukud käivad ka vahest meele peal, aga kas saan ka, ei oska õelda.
Kõigepealt suured tänud Silverbeasti meestele, nende teema ja projekt on mulle väga suureks eeskujuks olnud ja on ka edaspidi. Mogi jumal Erik kutsus lahkelt ka vaatama, mida annab teha mogi sildadega, aga kahjuks pole veel sinna jõudnud(plaan on veel olemas)
Mis eesmärgil ehitan seda, jään vastuse võlgu, ehk tulen võistlema ka kunagi(konkurentsi vaevalt pakun).
Palun jätta taolised kommentaarid "Mine osta omale korralik vedrustus, mis see 2000 euri ikka on", teen seda asja üksi(üks väga hea sõber on mõttejõuga ka juures) ja oma suht mõtetu palgaga. Sp. enamus asjad võivadki jätta sellise mulje, et üle m*nni tehtud. Aga asjalikud nõuanded ja ettepanekud on igate pidi tere tulnud.
Hetkel ei ole mul vist rohkem midagi kobiseda. Projekti pikkus,noh, need ei saagi tegelikult kunagi valmis, aga ütleks, et mingi 2a läheb kindlasti, juba rahakoti pärast.
Lugupidamisega Villu