4. leht 7-st

Postitatud: N Dets 03, 2009 12:32 pm
Postitas Meesmetsast
erik Sinu vastusest ei saa aru, kas ka jagaja kaas oleks soovitatav parema (teistsuguse) vastu vahetada, või pidasidki silmas ainult uusi juhtmeid ja küünlaid?

Kuna Mogi prooviksin soetada meie Kaitseväelt ja enamus nendest autodest ei ole platsil proovitavad/käivitatavad, siis äkki paneks siia teadjamad mehed kirja mida peaks seisva Mogi juures kontrollima/vaatama. Mõnelt on seal kindlasti võetud ka väikeseid detaile, mida hiljem võib olla raske (kallis) leida :?:

Postitatud: N Dets 03, 2009 12:51 pm
Postitas Kjen
esiteks on moogil kadunud süütevõti - pidi sarnanema belarussi omale
siis on maha kistud tihti karpasid - kadunud on karpa tihendid
mitmel juhul on puudu süütepool (või läbi kõrbenud)
kardaanide kummikatted peaaegu alati katki
käigud ei pruugi lülituda - lülituskahvel kõver või veel hullem olukord
pidurid puuduvad - õldjuhul taastuvad, vajavad õhutust ja silindrite liigutamist
kütusepaakide ümberlülituskraanid jamavad
mootorikatted on miskipärast tihti kastis või kabiini põrandal, peaasi et alles oleks

Postitatud: N Dets 03, 2009 5:41 pm
Postitas heints
minu omal oli käigukang lihtsalt kinni mädanend. käigukangi all on must kork sealt nats õli sisse ja väheke logistamist ja kõik toimib ilusti.
nats harjumist tahab vahetus teiselt kolmandale käigule.
ja reevers töötab ainult aeglaste käikudega.

Postitatud: N Dets 03, 2009 9:01 pm
Postitas erik
Meesmetsast kirjutas:erik Sinu vastusest ei saa aru, kas ka jagaja kaas oleks soovitatav parema (teistsuguse) vastu vahetada, või pidasidki silmas ainult uusi juhtmeid ja küünlaid?

Kuna Mogi prooviksin soetada meie Kaitseväelt ja enamus nendest autodest ei ole platsil proovitavad/käivitatavad, siis äkki paneks siia teadjamad mehed kirja mida peaks seisva Mogi juures kontrollima/vaatama. Mõnelt on seal kindlasti võetud ka väikeseid detaile, mida hiljem võib olla raske (kallis) leida :?:
Ma pole veel leidnud sobivat ilma raadiovarjestuseta kaant, aga miski pole asendatamatu, aretada saab ilmselt kõike...

Neid kardaani kummikatteid, saab tellida ebayst, üldse leiab ebay´ist huvitavaid osi.

Postitatud: R Dets 04, 2009 11:28 am
Postitas PARUN
Minu hilux/taro oligi eelmisel omanikul traktori, veoauto eest, vedaski sellega metsast puid välja :shock: . Polnud tal ülevaatust, ei kindlustust ja plekid tahtsid küljest kukkuda.

Postitatud: R Dets 04, 2009 12:42 pm
Postitas PSV
Ega see valu enne üle lähe, kui ise katsetatud on. Mina ostsin metsast puude kättesaamiseks vana kastiga UAZi. Kuivematest kohtadest toob puud ja muu sodi ära vana Hilux. Pikemateks sõitudeks, no 30 km maksimum, sai koju veel kallutav GAZ 53 toodud. UAZ ja Toyota on pea igapäevaselt töös, kuid GAZi panen käima max kord kvartalis ja sedagi koduümbruses liikumiseks. Lihtsalt kui panen kokku veoka remondi, kindlustuse, ülevaatuse ja küttearved, siis oma otstarbeks ei ole temaga mõtet jännata. Palju lihtsam ja odavam on puud metsa äärde tirida ja siis teenusena lasta koju tuua, kus siis alles tükeldada ja laduda.
Kui vaja puid vms linna tuua, siis selleks puhuks on suur käru, mis cherole sappa läheb. Kärru mahub kuskil 3 ruumi lõhutud puid.
Sellise pisku, nagu paarkümmend ruumi kütet, pole mingit mõtet hakata vana veokaga mässama.
Mina liigun traktori ja metsaveokäru poole, järgmisel aastal plaanid vähe rohkem end liigutada.

Postitatud: R Dets 04, 2009 5:19 pm
Postitas Pomo
taxopets kirjutas:
Pomo kirjutas:
taxopets kirjutas:Kui praeguseid hindu vaadata saab korraliku UAZ 3303 kätte alla 20 tuhhi.
näita mõnda :roll:
Kiire otsing:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
see on ka ainuke ja seegi müüdud :lol:

Postitatud: R Dets 04, 2009 5:23 pm
Postitas tai
Kui huvi on siis põllul vedeleb veel paar moogi. Saab näha ja katsuda. Ja mis moogi puhul kõige olulisem proovida ka sisse istuda. Eks see ole ka omamoodi asi. Mina eriti küll ei viitsiks moogiga langilt kaikaid kokku korjata - s.t 60x sisse välja ronida. isegi uaz on sellekohapealt mugavam.

huvi näha katsuda helista

58021221

Postitatud: R Dets 04, 2009 9:38 pm
Postitas Reix
Mul lõppes selle teema üle artutlemine igatahes sellega, et täna hommikul panin Võru poole udjama ja õhtu poole kallutatava GAZ 52-ga tagasi;)

Postitatud: R Dets 04, 2009 9:48 pm
Postitas taxopets
Pomo kirjutas:
taxopets kirjutas:
Pomo kirjutas: näita mõnda :roll:
Kiire otsing:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
see on ka ainuke ja seegi müüdud :lol:
Oli neid enne seda ja tuleb veel :!:

Re: Veoauto isikliku metsa hooldamiseks

Postitatud: R Dets 04, 2009 10:31 pm
Postitas al
Meesmetsast kirjutas: Perekonna metsad on mu praegusest elukohast 45 km kaugusel, ...
Materdaks veel natuke seda veoauto vaimustust.
Nimelt on Eesti vabariigis, selle kodanike soovil, võetud autojuhtide ületöötamise vältimiseks vastu EU seadus, mis kohustab kõiki veoautosid reg. massiga üle 3,5tn ja mis sõidavad kaugemale kui 50km selle alalisest asukohast, varustama töö ja puhkeaja salvestamist võimaldava seadme, e. tahhograafiga. Sh, ka oma kauba mitteärilisel eesmärgil veol. (viimane kinnitus ARK esindajalt selle aasta mais). (Sama ka traktorite jm tehnika kohta.)
Kindlasti leiab sellele ka mingi JOKK lahenduse, aga sama kindel on ka see, et võib kohtuda mõne eriti initsiatiivika võimuesindajaga, kes järjekindlalt oma rida ajab ja sellega kuhjas ebameeldivusi võib põhjustada.

Kui siiski auto ostad, siis mõõda enne mitu korda, palju Sinu metsani seda vahemaad on...

Postitatud: L Dets 05, 2009 12:54 am
Postitas seenior2
al...le.Kontekstist väljarebitud :evil: EI kehti vanade autode kohta :!:

Postitatud: L Dets 05, 2009 10:04 am
Postitas Meesmetsast
Tänud vastajatele. Olen siin viimasel ajal mogide iseärasusi netist kokku ajanud ja saanud teadmisi juurde. Ka mujal on märgitud, et ebay on hea koht varuosade otsimiseks. Silma pole mul hakanud ühtegi sellist väga suurt tüüpviga, mis on ju iseenesest hea. Uazi kohta olen ka siin vaadanud ja lugenud, kuid jõuan ikkagi oma arvamusega sinnamaale, et samapalju raha sooviv auto, mis võtab kaks korda vähem peale, ei ole eriti otstarbekas.

erik Natuke rumal küsimus, kuid pole ise asja veel uurinud netist. Kas mõne sama ajstu mersu sõiduauto tervet jagajat (koos jalaga) ei saaks kasutada? Ma küll ei tea, kuid need vaevalt varjestusega on.

PARUN Paraku pean kaubaga saama ka teel sõita. See nõuab ülevaatust, kindlustust ja küljes olevaid plekke. Kui elaksin seal juures, siis oleks ilmselt traktori omanik.

tai Aitäh lahke pakkumise eest. Olen saanud ühte mogi varem näppida ja sisseronimine on tõesti omamoodi akrobaatikaharjutus, kuid tulebki kasuks kontorist väljasaamine ja enese liigutamine :D .

Reix See valik pole kindlasti vale, kui auto on heas korras ja sellega midagi asjalikku teha on. Kui mul oleks näiteks majaehitus plaanis, siis kindlasti on selline odav auto asendamatu.

al Minu teadmised ühtivad seenior2 omaga. Auto, millel peab olema sõidumeerik on alates 3,5 tonnist ja vist uuem, kui 25 aastat. Ma ei ole kindel, kuid kas veel ei ole määravaks asjaks see, et auto ei tohi teha tööd, ehk siis eraisik võib kütta, kui meeldib. (100% ei tea).

Minu peamine probleem selle auto valikul on see, et mul ei ole turvalist kohta seal metsas, või selle juures, kus seda hoida. MASU aeg ja see pandaks lihtsalt pihta. Lisaks vea iga kord kaasa bensu, akut, võtmekotti ja igaks juhuks kergemaid varuosi. Peale selle, iga auto tahab mingil tasemel hoolt, ei ole ükski maastur mingi imepill ainult seetõttu, et ta on väiksem ja teoreetiliselt odavam.

Postitatud: L Dets 05, 2009 10:15 am
Postitas keelutsoon
see "alaline asukoht" on rohkem põhjendamise teema.
tegu ei pea olema teh-passis vm kirjas oleva omaniku juriidilise aadressiga.
näiteks kui kulgesin oma veokaga pidevalt tallinn-paide trassil, oli endal selge, et võimalikud vastused lampjalgsetele jagunevad kaheks:
- ülapool koset oleks alaline asukoht olnud tallinn
- allpool koset paide
(mõlemas kohas objekt olemas, mida saab põhjendada)

selliste küsimuste puhul tuleb alati mõelda, kuidas suudad oma seisukohti halduskohtus kaitsta, kui tahad lasta lollaka väärteootsuse tühistada.

Postitatud: L Dets 05, 2009 10:34 pm
Postitas al
seenior2 kirjutas:al...le.Kontekstist väljarebitud :evil: EI kehti vanade autode kohta :!:
Ok saate punkti. Seadus siis ütleb: Sõidumeerik ei ole kohustuslik sõidukil, mis on valmistatud enne 1. jaanuari 1985. a, kui sõidukit ei kasutata veose- või sõitjateveo teenuse osutamisel...

Nii et ainult sellest vanem ja kui naabrimehelt s--aveo eest pooliku võtad, rikud juba seadust. Soovitav reg. massiga alla 7500kg, et raskeveokimaksust pääseda. 66 peaks muretu olema, Zil-id, Uralid enam mitte.