Naelrehviteema

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

Ints kirjutas:Ma pole küll 100% kindel,aga mis puutub bussidesse-rekkadesse,siis äkki on üheks naelte puudumise põhjuseks see,et nendel sõidukitel on suur mass,mille tõttu naelte püsimine nende kummides on suht problemaatiline?Oskab keegi seda kommenteerida?
Busside ja rekkadega küll kogemused puuduvad, aga 2 talve sõitsin Jeebi all BFG Winter Slalomitega (viimased 2 talve on need kuuris seisnud ja all pidevalt Roadstone AT-d), nendel on kõik naelad alles. Samas 2 viimast talve Fiat Brava (mis on tüki maad kergem) all olnud Gislaved NordFrost3 on kaotanud ca veerandi naeltest. Ei usu, et mu sõidustiil nede kahe autoga väga erinev on, seega ei mängi ilmselt auto mass naelte sees püsimisel väga suurt rolli.
Naelrehvide kasutamise ajal oli Jeep igapäevases kasutuses, seega läbisäidud võrreldavad (pigem Fiatiga isegi väiksem, kuna nädalavahetuse sõidud sai Jeebiga tehtud)
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Paheero
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: K Nov 22, 2006 3:41 pm

Postitus Postitas Paheero »

Mul võib hetkel midagi kahe silma vahele jääda aga milline osa füüsikast raskel masinal naelrehvid välistab?
F=ma2 oli vist nii. Mida suurem on M seda suuremaks lähevad jõud, mis seda massi tee pealt ära viia püüavad. Hõõrdetegur ja hõõrdejõud aga ei kasva samas suurusjärgus. Ja naastu olemasolu muutub mingist hetkest alates mõttetuks, kuna hõõrdeteguri väärtus poollibedal talveteel 0,25 või 0,27 kasvatab hõõrdejõudu nii vähe, et praktiline mõte asjal puudub.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Mida-mida?

Hõõrdejõud on on otseses sõltuvuses toereaktsioonist, mis omakorda on otseses sõltuvuses raskusjõust (õigemini nende absoluutväärtused on võrdsed, vektorite suunad on erinevad), mis omakorda on otseses sõltuvuses massist (F=ma2 ehk F=mg2, kus g on raskuskiirendus =9.8 m/s2).

Raske mass ja inertne mass on võrdsed.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Paheero
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: K Nov 22, 2006 3:41 pm

Postitus Postitas Paheero »

Stupiduser kirjutas:Mida-mida?

Hõõrdejõud on on otseses sõltuvuses toereaktsioonist, mis omakorda on otseses sõltuvuses raskusjõust (õigemini nende absoluutväärtused on võrdsed, vektorite suunad on erinevad), mis omakorda on otseses sõltuvuses massist (F=ma2 ehk F=mg2, kus g on raskuskiirendus =9.8 m/s2).

Raske mass ja inertne mass on võrdsed.
et siis mida nagu öelda taheti? Et seisev auto ei kuku maapinnast läbi?
Sõitvale autole mõjuvad lisaks toereaktsioonile (mis tasakaalustab gravitatsioonivektorit maakera tsentri suunas, tõsi, alati küll ei tasakaalusta ka :roll: ) veel lihtsustatult rataste veojõud, kurvides tsentrifugaal- ja tsentripetaaljõud ja maakera pöörlemisest tingitud Coriolise kiirendusest tekkiv jõud, lisaks tuuletakistus ja veel igasugu pisemaid jõude. Vektoreid on igas suunas nagu siilil okkaid.... ja kinni hoiab kõike seda hõõrdejõud peopesasuurusel lapil rehvi ja maakera vahel.... ja selle jõu suurus sõltub otseselt hõõrdetegurist.... kui viimane on nullilähedane siis ongi kelgutamine lahti :lol:
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

piisk meres:)

Postitus Postitas atdoom »

jr kirjutas:kasutage lamelle ning lihvige parem oma sõidukogemusi.
:evil:
Nokiani lamellidega olen hakkama saanud... ning nii lahtise kui kinnise lumega on nad päris head :thumb:

kuigi põhi probleem on vist selles, et naastudega ei osata normaalselt sõita... :twisted:
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Paheero kirjutas:[
et siis mida nagu öelda taheti?
__________________________________________-
F=ma2 oli vist nii. Mida suurem on M seda suuremaks lähevad jõud, mis seda massi tee pealt ära viia püüavad. Hõõrdetegur ja hõõrdejõud aga ei kasva samas suurusjärgus.
Tahtsin öelda seda, et massi kasvades lähevad jõud, mis massi püüavad tee pealt ära viia (kaasaarvatud Sinu poolt mainitud kaduvväike Coriolise jõud, irw), samas suurusjärgus suuremaks kui hõõrdejõud, mille abil seda massi oleks võimalik tee peal hoida. :P
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Paheero
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: K Nov 22, 2006 3:41 pm

Postitus Postitas Paheero »

samas suurusjärgus suuremaks kui hõõrdejõud
ei lähe mitte (õigemini absoluutses maailmapildis vastab tõele):P seesama kurivaim hõõrdetegur ei ole mitte konstantne suurus
mis see algne teema oligi?
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Algne teema oli naastrehv! Mis muteerus teemaks naastrehv vs lamellrehv.

Muidugi ei ole hõõrdetegur konstantne suurus, samades tingimustes on ta reeglina naastrehvil reeglina suurem!

Aga hõõrdetegur on sama suur nii ühe tonnise kui ka kahe tonnise samade rehvidega masina puhul (samades tingimustes muidugi), seega selles kontekstis võib ta konstandiks lugeda.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2480
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Teemaalgatajale: kui rahakott pole oluline, siis SUV5. Kui rahakott on määrav, siis vastavalt hinnale korrigeeritud saadavusele..

Lamell vs. naast fleimi kah.:twisted:
Naast annab turvatunde. Aga sellest tundest on jube vähe kasu, kui oled selle turvaeelise (mis üsna tihti on näiline) juba suurema kiiruse või väiksema pikivahe näol ära kasutanud.

Ei vaidle, et ohutum on naast. Samuti lärmakam ning kulutab teed rohkem, kui lamell.

Aga liiklus on natuke rohkem, kui ainult ABS-pidurdus siledal jääl, millele eelpool viidati. Mulle väga meeldib, et TM avaldab osakaalude tabeli, mille alusel igaüks saab kokku panna oma järjekorra. Lööge oma numbrid sisse ja saate endale sobivaima teada.

Aga mulle meeldib lamell, sest see on vähemalt aus. Libedus on vahetult ja selgelt tunnetatav. Naastukogemused olid pigem liigjulgustavad...

Aga ma muidugi penskar kah, ainult lubatud kiirusega kulgen, pikivahet hoides. :f

v6sa@CVC3.tagaveolisel.ee
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

trc kirjutas:
Paheero kirjutas:miks bussid-rekkad ilma naelteta sõidavad?
Minu lühike-pikk kogemus ütleb, mida raskem on sõiduk, seda vähem on naastudest kasu, sest füüsikaseadused on ülimuslikud.
Mul võib hetkel midagi kahe silma vahele jääda aga milline osa füüsikast raskel masinal naelrehvid välistab?
Ja kui see nii on siis miks need veoautod mägiteedel ketid alla panevad, mitte ei hakka noaga protektorile lamelle lõikama?

Busside/veoautode puhul, pakun et naelrehve ei kasutata hoopis teistel põhjustel. 1) neid ei tehta 2) on kehtestatud maksimaalne arv naeltele ühes rehvis. -- suurematel kui 15" on selleks arvuks 150.

Kiire arvutus näitab näiteks, et 365/85R20 rehvis saab olla sellisel juhul naast iga 23mm tagant, 205/65R15 puhul aga 13mm järel. Ilmselgelt on korraga maaga kontaktis suurtel rehvidel oma massi kohta liiga vähe naaste - seega pointless.
Kui läbu siis läbu:)
Tegelikult, on, toodetakse ja kasutatakse, seal kus neid tõsiselt vaja. ehk Norras. Ja ei loe keegi seal kopika pealt naastude arvu, vaid pannakse ikka nii palju kui mahub. Teoorias ei ole ju tähtis kogu naastude arv, vaid jaotus pinnaühikule.
mis lõhkumisse puutub, siis kas olete näinud EHTSAT Norra veoka ketti, millel ~10mm hambad, kevadeti on tõusudel väga korralikud jäljed.
allpool ühe NAASTrehvi pilt, veoskeemi 8x4 puhul on päris hea pidamine :) ja üldjuhul sellise rehvi puhul kette ei kasutata. peavad need naastud paigas praktiliselt rehvi kulumiseni.
http://galerii.bj40.ee/algis/naastrehv

Omast kogemusest ütleks, et naastust on kasu ainult puhtal jääl, igasugune lumi või lörts nullivad kiiresti kogu effekti, sest naast ei ulatu pidama. ise sõidan mitmendat hooaega lamellidega, (no ei ole leidnud sellist naastrehvi, millel esiveolise all kevadeks 100% naaste alles oleks)ainult üks eriotstarbeline sai spetsiaalselt jääl sõitmiseks naastud alla.

a@norras
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

al kirjutas:Omast kogemusest ütleks, et naastust on kasu ainult puhtal jääl, igasugune lumi või lörts nullivad kiiresti kogu effekti, sest naast ei ulatu pidama. ise sõidan mitmendat hooaega lamellidega, (no ei ole leidnud sellist naastrehvi, millel esiveolise all kevadeks 100% naaste alles oleks)ainult üks eriotstarbeline sai spetsiaalselt jääl sõitmiseks naastud alla.
pidage nüüd hoogu :) Võtkem viimane TM ja vaadakem. Parim lamell vs. parim naast see aasta igastahes päädis sellega, et naast peksis lamelli pea igast asendist - va. mõned mugavusfunktsioonid nagu ntx. rehvimüra. Vajadusel võin homme ka skanni teha kuskile riputuseks.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

1) Sõitke terve talv kordagi puhast asfalti nägemata ja siis rääkige, et naast on mõttetu...
2) Tehtud... 2 talve järjest samade rehvidega esiveolisel autol (Pirelli, 125 kw 3.0 Mitsubishi Diamantel, ilma ABS ja traction control´ita) ja 1 naast terve jooksu peale oli kadunud...
3) Saab ka ilma hakkama, aga ei ole pooltki nii lõbus, kui tead, et pead varem pidurdama :twisted:
4) Linnas pooldan lamelli, 4veolisel pooldan puht eelarvelistel kaalutlustel A/T rehvi aasta ringi, aga ei tee maha neid, kes kasutavad naastrehvi.
5) Proti talverehv ilma naastuta on kordades hullem, kui proti talverehv naastuga.

Minu 2 senti,vaielge vastu,
zum
andrusjo
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 116
Liitunud: K Mär 07, 2007 9:18 am

Postitus Postitas andrusjo »

Cooper Discoverer on väga hea rehv.Lamell on pehme ja tihe,naastud,vahed on suured ,et läga seest välja loopida.Ja hind mis on kõige tähtsam on samuti väga hea.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Rõõm kuulda, keldris ootabki jooks Coopereid sõidukale allakruvimist.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

andrusjo kirjutas:Cooper Discoverer on väga hea rehv.Lamell on pehme ja tihe,naastud,vahed on suured ,et läga seest välja loopida.Ja hind mis on kõige tähtsam on samuti väga hea.
puht informatiivsuse mõttes - millisest Cooper Discovererist jutt käib. Ma näen vähemalt kahte erinevat Discovereri, millel naastude kohad sees - "M+S" ja "ST"
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”