3. leht 4-st

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Mär 25, 2014 8:57 pm
Postitas Tegija
Loen seda teemat siin uuesti ja nagu aru saan ,et Vello ja härra kalleo tegid juba asja puust ja punaseks. Vanemad või ka trgemad tegijad on aru saanud kuidas asjad käivad.
Landy tänan heade sõnade eest.
Härra Tuningmanile mina küll ei soovi garantiiga vintsi müüa.
Ja mis elektrisse puutub siis pluss veetakse tarbijani nagunii, muidu asi lihtsalt ei töötaks, aga ärgem unustagem massi ehk miinust, mis sama tähtis või tähtsamgi veel.
Kõigile tarbijatele lisa mass pole paha. Eriti suured tarbijad(gene, vints ,starter, jne.). Väikese voolu tarbijate poole pealt( xenon, ledid jne,) aitab vähendada häireid ja tulede niiöelda valguslainetusi.
Kui keegi soovib elektriliselt tehnilisi lahendusi ja ka teostust siis meil.
augustvoore@gmail.com

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: L Apr 05, 2014 9:38 am
Postitas priitprg
kalleo kirjutas:
priitprg kirjutas:Saan siis õigesti aru, et punasele tuleb pidev pluss ja miinuse saab kerest ning need kõrvuti olevad klemmid lülitavat siis mootorit ühte võin teisipidi. Päris keeruline tavalise alalisvoolu mootori kohta, peaks korra ka mootori laiali võtma, et vaadata milline lahendus seal sees pesitseb.
Tavaliselt vinchi mootoril ju 2 mähisepaari. Rootorimähise (aka ankrumähise) üks ots on reeglina mootori korpuses (massis), teine on 'üksik klemm' (nimega A (võimalik, et punane)) vajadusel leiad ta üles testriga mootori korpuse ja klemmi vahelist takistust möötes- takistus üpris nullilähedane. Staatorimähise (aka korpusemähise) klemmipaar (nimega F1 ja F2) on eraldi ja testriga mõõtes nende vaheline takistus jällegi nullilähedane. (Korras mootoril klemmide F1, F2 ning mootori korpuse vahel mingisugust ühendust ei tohi olla- ehk takistus lõpmatus.)

Mähised ühendatakse järjestikku, pöörlemissuunda muudetakse staatorimähise otste (F1, F2) ümbervahetamise teel. Ehk siis praktikas mootori käimalükkamiseks: korpuse massijuhe "-", üks vahejuhe rootorimähise klemmilt (A) emma-kumma (F1, F2) staatorimähise klemmile ja vabaks jäänud staatorimähise klemmile (+) toide. Teises suunas käima lükkamiseks vahetad lihtsalt F1 F2 omavahel.
Abistav postitus! Tänud!
Sain mootori ära kontrollida, töötab mõlematpidi, relee õhtal. Nüüd vaja integreeritud releed-teab keegi kust mõistliku hinnaga saada?
Midagi sellist

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: L Apr 05, 2014 4:23 pm
Postitas runn
Imedepõld aitab

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Apr 08, 2014 12:28 am
Postitas amevier
Kas see integreeritud relee on millegi poolest parem ka tavalisest? Veekindel korpus?
Endal just käsil kaabeldus ja relee paigaldus.

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Apr 08, 2014 12:34 am
Postitas tuningman
amevier kirjutas:Kas see integreeritud relee on millegi poolest parem ka tavalisest? Veekindel korpus?
Endal just käsil kaabeldus ja relee paigaldus.

Kas need ei peaks äkki rohkem ampreid kannatama... :roll:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Apr 08, 2014 10:45 am
Postitas salmus
Meilt saab ka http://shop.jrmotors.ee/vints/vintsitar ... relee.html hinnaga 49€ koos km-ga.

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Apr 08, 2014 5:40 pm
Postitas amevier
Algaja elektrikuna tekkis selline küsimus: millise ristlõikega kaabel releedest lülititeni ja mitmeamprised lülitid peaksid olema releede juhtimiseks?

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Apr 08, 2014 10:53 pm
Postitas priitprg
salmus kirjutas:Meilt saab ka http://shop.jrmotors.ee/vints/vintsitar ... relee.html hinnaga 49€ koos km-ga.
E-poest ei lase soodudhinnaga osta. Ostukorvis näitab hinnaks 92€.

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: T Apr 08, 2014 10:58 pm
Postitas Praks1
Ise kasutan 3X1,5 pehmet kummikaablit ja lülitid on tavalised tööriistamarketi omad,äkki oli 20A.

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: K Apr 09, 2014 10:24 am
Postitas salmus
priitprg kirjutas:
salmus kirjutas:Meilt saab ka http://shop.jrmotors.ee/vints/vintsitar ... relee.html hinnaga 49€ koos km-ga.
E-poest ei lase soodudhinnaga osta. Ostukorvis näitab hinnaks 92€.
Tegelen probleemiga. Kuion huvi osta siis kirjuta mulle siim@jrmotors.ee

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: K Apr 09, 2014 9:54 pm
Postitas helar
amevier kirjutas:Kas see integreeritud relee on millegi poolest parem ka tavalisest? Veekindel korpus?
Endal just käsil kaabeldus ja relee paigaldus.
Klassikud ütlevad, et veekindel on ainult uus kummipall :lol:
Alustasin ka mõttega, et kompaktrelee vaja soetada.
Põhjendati aga ilusasti ära: kui seal sees üks osa saba annab , vahetad terve tüki välja- kuigi pool releed on korras.
Läksin seda teed , et võtsin 2 tavalist releed ligi. Ja üks autos tagavaraks. Odavam ja kiirem kah lõppkokkuvõttes.
Paigalda kuhugi kapoti alla. Mul oli enne stange taga . OIIII kui julm see vaatepilt oli kui eemaldasin. Mis siis , et oli korralikult konserveeritud.

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: K Apr 09, 2014 10:20 pm
Postitas Tegija
Minu arvamus, et kaks eraldi asuvat on parem. Saab ka metsas süsteemi tundes klemme väljastpoolt ühendada. Ennegi nii metsast välja tuldud, et üks vend näpitsatega kapoti all.
Ja mida kõrgemal ja kuivas seda parem.
Mis releede juhtimisahelatesse puutub, siis need kaks eraldiasuvat releed on 5 amprit mähisele.
Kompaktrelee mähiseid ei ole mõõtnud, aga kui kedagi huvitab võin üle mõõta.

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: K Apr 09, 2014 11:25 pm
Postitas amevier
Panin eraldi releed kapoti alla kõrvalistuja nurka nii kõrgele kui sai, lahtiselt ilma karbita. Väga hea koht sai, mu arust.

Loll küsimus ka - kas releede juhtimise for-off-rev lüliti ees olevast on-off lülitist läheb ainult pluss läbi või peab tal mass ka olema?

Ja releede mass aku klemmist või lihtsalt keresse?

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: N Apr 10, 2014 9:43 am
Postitas kalleo
amevier kirjutas:... küsimus ka - kas releede juhtimise for-off-rev lüliti ees olevast on-off lülitist läheb ainult pluss läbi või peab tal mass ka olema? Ja releede mass aku klemmist või lihtsalt keresse?
Releede juhtimises lülitad ju ikka '+', releede massid ise miinuses.
Massist kah. Vintsi mootori külge ikka massijuhe vintsi aku juurest! (Mul tava H4 esituledelegi massid aku juurest veetud, samuti raadiole ja sigarisüütaja pesadesse kuhu tihti kummalisi (impulsstoitega) tarbijaid topitakse.) Sama suurt tähelepanu kui vintsi massile peaks pöörama ka vintsi releeploki massile! See on ka väga oluline juhe, kindlasti ei tohi seda ühendada pisikese kruviga kusagile stange külge... Nagu seda kahjuks ikka tehakse...

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitatud: N Apr 10, 2014 12:18 pm
Postitas amevier
My bad.