3. leht 4-st
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 09, 2013 7:51 am
Postitas tcumen
Ei meenu kuskuhast, aga oleks nagu kusagilt lugenud, et on olnud liikvel valesti märgistatud hammasrattaid. Neid tekstoliidist.
Absoluutsele tõele ei pretendeeri see avaldus, võibolla mäletan valesti.
Aga ehk tasub kontrollida.

Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 09, 2013 9:56 am
Postitas ibra
tcumen kirjutas:Ei meenu kuskuhast, aga oleks nagu kusagilt lugenud, et on olnud liikvel valesti märgistatud hammasrattaid. Neid tekstoliidist.
Absoluutsele tõele ei pretendeeri see avaldus, võibolla mäletan valesti.
Aga ehk tasub kontrollida.

--------------------------------------------------------------------------------
"Правильная" шестерня распредвала. Установка по меткам
По моим данным, сейчас существует три типа текстолитовых и пластмассовых шестерен распредвала, с метками на разных местах (удивительно, но - факт!) И люди часто не знают, какую из них выбрать. На рисунке - "правильная" шестерня .

Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 09, 2013 9:59 am
Postitas ibra
käisin tõin täna poest uue nuka hammaka. kas keegi oskab kommenteerida, kas jutt vastab tõele, et gaz 51 ja 21 hammakad on 1.1 samad? täna paar venda väitsid
Loomulikult samad.
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 09, 2013 4:13 pm
Postitas tuningman
ibra kirjutas:tcumen kirjutas:Ei meenu kuskuhast, aga oleks nagu kusagilt lugenud, et on olnud liikvel valesti märgistatud hammasrattaid. Neid tekstoliidist.
Absoluutsele tõele ei pretendeeri see avaldus, võibolla mäletan valesti.
Aga ehk tasub kontrollida.

--------------------------------------------------------------------------------
"Правильная" шестерня распредвала. Установка по меткам
По моим данным, сейчас существует три типа текстолитовых и пластмассовых шестерен распредвала, с метками на разных местах (удивительно, но - факт!) И люди часто не знают, какую из них выбрать. На рисунке - "правильная" шестерня .

Seda valsti märgistamist kahtlustasin isegi,et nagu miks see hammakas kolgoosi ajast niimoodi vedelema jäi?

sest sellel kuurist leitud hammakal, ei olnud märgiks mitte kriips vaid puuritud täpp, ja võrreldes täpsemalt, oli nagu 1 hamba võrra teises kohas. sellepärast poest ikkagi uue tõin. see on nüüd küljesolnuga identne. paneme uuesti kokku ja siis saab selguse maija.

Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 09, 2013 7:09 pm
Postitas Panda
Minu motoristi kogemuse juures oli ükskord kus tekstoliidil vale märk peal. Tekstoliidil peab olema märk teatud arv hambaid kiilusoonest. Pärast seda jama hakkasime alati hambaid lugema. Kahjuks seda enam ei mäleta mitu.
Ei pea ju sellepärast veel poest uut ostma vaid tõsta hambad paika. Poest saab ju vaadata ja lugeda hambaid võrreldes kiilusoonega.
Aga see Ibra joonis on küll väga hea.
Kas sa olid nii kõva mees, et vahetsaid hammaka ära ilma radikat eemaldamatta?? Meil ei mahtunud tõmmits muidu vahele kui pidime eemaldama. Kuidas sa UAZ mootori 10min tühikäigul keema said

pealegi talvel?
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 09, 2013 7:25 pm
Postitas tuningman
mul ruumi laialt käes. calibra raadikas ja el.vent. uskumattu jah aga keema ta läks. soendusradikas tahtis armatuuri alt kallale tulla, ja õhufilter sulas õhupuhasti sees ära. temperatuuri seier tõusis kiiremini kui mõne auto spidoka seier.

Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 1:33 am
Postitas tuningman
Mootor kokku pandud.Töötab aga ikka mitte nii nagu peab. Krt.

Keema enam ei lähe aga ilma õhuklapita ikka ei käi.paugub nagu enne ja avastasin veel, et kui vänt võlli põõrata ca 20-30kraadi edasi-tagasi, siis jagaja seisab paigal, aga uus dekstoliit paigas ja korras. Kui vaadata õli korgist samal ajal sisse siis nookurid liiguvad ja klapid ka. Kas siis on nukkvõlli või jagaja hambad otsa saanud

? Ei viitsinud selle tuvastamiseks jagajat täna enam maha võtta. kõik silindrid töötavad, kui piibu eemaldamise meetodit kasutada, aga mootori hääl on nagu 2 silindrilisel paadi mootoril

Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 11:10 am
Postitas LR90
Võta jagaja koos jalaga maha ja vaata, mis need hambad teevad,
august sisse vaadates näed ka nukkvõlli hambaid.
Ühtlasi vaata ka jala otsa nuute, need lähevad õlipumpa.
Kui Sina ei viitsi, kes siis viitsima peaks?
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 2:56 pm
Postitas tuningman
LR90 kirjutas:Võta jagaja koos jalaga maha ja vaata, mis need hambad teevad,
august sisse vaadates näed ka nukkvõlli hambaid.
Ühtlasi vaata ka jala otsa nuute, need lähevad õlipumpa.
Kui Sina ei viitsi, kes siis viitsima peaks?
Ei viitsinud lihtsalt enam öösel pool 2 jamada, mitte et üldse ei viitsi,
aga eks ma uurin, siis näeb edasi.
Aga, kui keegi siit saarest oskab nõu anda või aidata, võib, helistada või veel parem läbi tulla.
Viskaks korra pilgu peale.tasu eest muidugi

. võibolla on mingi lihtne ja loll viga,
mille peale pole ise jaganud tulla.

ikka juhtub
Ah ja siis see õlipump. jalg istub ju ka liblikaga pumba võlli otsa, mitte nuutidega. suvel oli jama kui palju, et nuka ja jala hammakas kokku istuks kui samal ajal pidid ka jala ja pumba liblikad kokku istuma.
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 4:45 pm
Postitas LR90
Jala ja pumba kokkuajamiseks on pikast kruvikeerajast abi.
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 4:58 pm
Postitas tuningman
kuna mul nii pikk kruvikas puudus, siis tegin seda viiliga

aga see selleks. suhtlesin just ühe vana gazi mehega, kes aastaid neid remontinud on ja ta väitis, et kui nuka ja vända hammakad on märkis siis peab olema 1 sil kolb üleval.et mul on seal kindlasti midagi valesti. et temal on olnud kah juhuseid, kus kapitaalist tulnud mootril ei klappinud nuka ja vända märgid. vaid olid kuidagi teisiti pandud. et kui nad olid märgid kokku pannud pole ka mootor käinud ja nad olid siis uuesti ringi tõstnud ja siis oli toimima hakanud, aga kui vaadata ibra saadetud pilti, siis vända kiilu soone asendi järgi, ei saa mitte kuidagi kolb üleval olla, vaid sellises asendis nagu mina joonistasin, ehk teel ülesse??

sest kui kolb on üleval, siis jääb kiilu soon alla.


Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 5:48 pm
Postitas LR90
Sellisel juhul on Sul vale tekstoliit, leia selline nagu ibra joonisel,
või tõsta olemas olev õigesse hambasse ja tee uus märge.
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: E Mär 11, 2013 6:07 pm
Postitas tuningman
LR90 kirjutas:Sellisel juhul on Sul vale tekstoliit, leia selline nagu ibra joonisel,
või tõsta olemas olev õigesse hambasse ja tee uus märge.
singi sellise nagu joonisel. aga kui vaadata seda vända hammaka kiilu soone asukohta, siis sellel ibra joonisel on ka kiilu soont vaadates kolb teel ülesse.
Saan vist teise mootori ikka kõrvale sebida, sest leidsin just ülesse põhjuse ja koha, kust jahutusvedelik ära kaob. pole siiani väga tähelepanu põõranud aga nüüd siis peaks, kuna plokis on pragu. imelik, et varem seda ei märganud. midagi minu käes ära külmunud ei ole, sest panin enne talve tosooli sisse.
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 16, 2013 9:11 pm
Postitas tuningman
Ploki praoga asi nüüd korras. sai ära liimitud. Kuid järgmiseks murelapseks mittetöötav 3 silinder. klapivahed olemas, kuid peale survete mõõtmist ilmnes, et 1,2 ja 4 silindris 7 bar. ja 3 vaevalt 6bar, mida on ilmselgelt vähe. Arvatavasti klapid põlenud?

Kas võib oletada, et 95oktaanarvuga bensiin on sellele 72 bensiiniga töötama loodud mootorile liig? Mul mingi veneaegne raamat annab sellele mootorile surveastmeks vaid 6,7
24 mootoril oli surveaste kõrgem 8,2 .
Kuidas 24 plokikaan 21 mootorile sobib? Ja kas oleks soovituslik ka nukk 24 oma panna? pidi teine kangem olema?

Vähemalt avanemis-sulgemis kraadid oli raamatu järgi erinevad.
On keegi kes võiks seda juttu kinnitada või ümber lükata?
Re: uazi mootori märgid ja üss.
Postitatud: L Mär 16, 2013 10:45 pm
Postitas Ten
Surveaste on silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhe.Kui kompressioon on sellel mootril 6-7 bari siis peaks käima küll.Ernevus silindrites võib olla 1 bar.