Plokikaane tihendi vahetamine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Ah selles mottes .Nii et jah, siis laheb kyll ainult yhtepidi sisse
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas Uko »

Manuaal näitab ühte temp andurit,aga neid võiks olla ikka veel.Kindlasti on seda ECU jaoks vaja.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Tana hommiku tegin jargmise testi

Valjas on -1'C , kaivitasin mootori ja lasin enam vahem tapselt 15 minutit kohapeal kaia.
Salongisoendus on kuuma peal aga ventilaatori panin vaikse peale, mitte et ulearu jahutaks mul seal mootorit maha. Viieteistkumne minuti parast siis tagasi tulles temp naidik oli ule poole (?)

Tegin tubli uhekilomeetrise tuuri ja tagasi hoovi soites lasin veel kohapeal pool minutit 3000rpm kaia.
Temperatuuri naidik ronis enam vahem kohe punasele.
Katsusin alumist toru aga see muidugi pehme ja kulm (nagu vist luhikese soiduga peabki olema) pealmine toru oli leige, radikas kulm. Eemaldasin temp anduri juhtma ja vaatasin kuidas naidikul noel marurahulikult nii minutit pool alla nulli vajus. Uhendasin uuesti ara ning siis ronis kumneks sekundiks normaalasendisse (circa alla poole naidiku) kuid hakkas siis jalle tasapisi tousma.

Seiskasin mootori ning katsusin seda korpust kus temp andur sisse keeratud. Katt sai peal hoida kull, kuigi mitte vaga kaua, akki mingi 40'C - 60'C kui ma nuud nii lahmides pakun tunde jarele.

Arvestades nuud seda, et nagu juba ennem mainitud et ka pikalt soites peabki ulemine rad voolik kuum olema ja radikas ning alumine voolik jahe sest selles ju jahutuse mote seisnebki, siis tahendab et peab vist nuud kindlasti poodi minema uue temp anduri jarele.. Krt - kulma ilmaga temp naidik ule poole 15min kohapeal kaiva (kulmalt kaivitatud ) ei ole ikka oige asi. Salong kusjuures laheb ilusasti soojaks nii et mingi ringlus seal kindlasti toimub.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas ibra »

Kuidagi kaua jändad sa selle asjaga.Tee omale selgeks, kas plokis läheb temp üle normi või mitte. Ma pakkusin, et mõõda infrapunatermomeetriga.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Kaua jah.
Mul pole infra termomeetrit kohe kusagilt nii votta..
Usu mind, on kull kopp ees juba
Ja ega raha kah loputult remontimisele vastu loo
Hakkasime ise sobraga tegema ,loomulikult oleks kiirem ja kindlam olnud kohe esindusse viia aga nii rikas kahjuks hetkel ei ole. Esindused tahavad mitusada raha lihtsalt kui masin diagnostikasse viia.
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Kasutaja avatar
MartM
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: R Dets 07, 2012 9:20 pm

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas MartM »

Saan täitsa aru. See värk lihtsalt ajab harja punaseks, kui maksnud remondi eest. Siis veel automüüjat uskunud, ning veel lihtne probleem tundub nii ilmvõimatu.
Hommikul mõtled, õhtul mõtled, milles viga võib olla jne.
Mina uskusin ka automüüja juttu ja kohe esimesel nädalal läks sidur. :evil:
Automüüjad põlevad põrgus, lohuta ennast sellega.
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Mul on ostutsekke ja muidu valjavotteid oma 1700 euro eest..naisele pole julenud naidatagi.
Loodan advokaadi abiga ehk mingi osa muujalt tagasi lunida aga ega sisimas suurt ei usu et asja saab. Kullap muuja ikka teadis kohe et sidrunit myyb ja ise kah rumal et kedagi mehaanikut ennem ostu kaasa ei votnud olukorraga tutvuma..

Aga jah, ehk nad seal porgus polevad hiljem ega muud lohutust pole kull praegu nii kohe varnast nabida :)

Tellisin uue anduri ara, kohapeal hetkel polnud. Jalle kumne rubla vorra vaesem. Eks ma homme siis utlen,kas asja kah sai.
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas Uko »

Sellest käega katsumisest,mootor peaks normaalselt 80c olema,sellisel juhul hoiab ka natuke kätt peal,kuid ainult mõned sekundid,oleneb muidugi käest ja käeomanikust kah.Ja salongi peaks puhuma ikka tulist õhku,kui ei ,ei ole ka temp veel nii kõrge.
Ilmselt sul ei olegi midagi häda seal enam.
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Uus temp andur. Sama jama. Naidik ronib pohja, radikas ok kulm,pealmine voolik kuum, alumine kulm.

Tegime tana pohjaliku testi et aru saada sumptomitest.

Uhendasime radika alumise toru lahti mis termostaati suundub (termostaadi juurest)
Panime voolikule puust pimeda punni peale ja kaivitasime mootori
Katt hoides termostaadi koja (vooliku) augu ees on tunda kuidas termostaat avaneb.
Paned aga vooliku tagasi, mingit vedeliku ringlust nagu ei toimu.

Et saaks uldse natukene ringi soita (hadavajalikud kohalikud poeskaimised) siis modisime termostaadi ara. Loikasime vedru termostaadist valja ja jatsime ulejaanud "seibi" sinna, ehk termostaat on kogu aeg avatud.
Vahe parem kui termostaat uldse ara votta, voolamise auk ju vaiksem. Salong laheb ornalt soojaks aga mootor on vahemalt jahutatud (ilma termota / kogu aeg avanenud termoga labib jahutusvedelik radikat nagu vana mees)

Peale vaga pikka mottekaiku joudsime jareldusele, et termostaat avaneb ettenahtud ajal, kuid momendil kui ta avaneb tekib probleem surves. Ega termo siis laksust kohe lopuni lahti lahe,ikka tasapisi. Ehk siis kui uks juba natukene avaneb,kulm jahutusvedelik radikast tuleb sisse,kuid parsib vedeliku yldringlust, viimane ilmselt aeglustub ja siis kulm jahutusvedelik sulgeb termomeetri mis ilmselt hetke parast kui temperatuur on taastunud jalle veidi avaneb kuid sama kordub taas,jalle ja jalle ja jalle (nokk kinni saba lahti)
See seletaks miks temperatuurinaidik koikudes ules alla sinna punase poole ronib mitte uhtlaselt ja ruttu.

Ainus koht mis meelde tuli,kust otsida veel viga oli esimeste rataste vahelt, kus asuvad torud mis viivad tagumise salongisoendus radikani.
Nimelt need torud on tagumisest radikast lahti uhendatud. Ilmselt kunagi keegi tegi seda kui tagumised torud labi roostetasid. Kui ma ostsin masina siis esimene mehaanik,kelle juures masin esmavaatlusel kais, vaitis et torudele oli "by pass" tehtud tagant,radika juurest. Tema siis arvas et see on halb ja tegi "by pass'i" eestpoolt. Lisasin pildi kuidas ta by passi tegi. Huvitav on markida et by-pass voolik on "solmes" nii et vedeliku ringlust ma seal ei nae.
Nuud tekibki kusimus kas see tagumise radika lahtiuhendus on oigesti tehtud.
Internetist leitud info jarele on seal 2 jahutusvedeliku ja 2 aircond toru.
Monedes foorumites kastakse tagumine radikas korda teha et jahutusvedeliku vool originaal settingutesse tagasi viia. Teistes vaidetakse et tagumise radika eemaldamine on common modification ja vedeliku ringlust hairima ei hakka. Siis sealt edasi moned soovitavad by passi peale panna aga teised jalle pimedad peale keerata.
Kas see voib olla mu probleemiga seotud ja mismoodi seda siis lahendada on hetkel moistatus.
Adekvaatset inffi voi vastavaid abistavaid service manuaale / skeeme hetkel leidnud ei ole.

Aga mujalt ei oskaks normaalset jahutusvedeliku ringlust parrsivat viga ka otsida..


Pilt




Xxxxxxxxxxxxxx


?
Pilt
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Lugesin:
Kui termostaat paigaldada, seal termostaadis on pisike uks (ohutus?)auk mis kastakse enamuses foorumites kust lugenud, kella 12 peale sattida,ehk siis ylesse.
Vaat nuud ma pole paris kindel kas see sai kella 12 peale voi hoopis kella kuue peale,vms. Igatahes tundub et see siiski ei suudaks mu praegust probleemi tekitada sellises skaalas

Mis auk see on?
Kas ja miks peab ta uleval olema?

Jargmine kusimus:

Kas keegi on kunagi tagumise salongiradika eemaldanud ning voolu ulemineku kusagile torudesse teinud? Kui jah siis millise skeemi jargi on torud yhendatud et esimene salongi radikas ikka toosse jaaks.
Praegu ajan napuga jarge torudel et aru saada kas juba kellegi teise poolt lahtiuhendatud torude jahutusvedeliku vool jooksevad ikka oigetpidi. Kahtlane tunne on et kusagil on torudes kala sees, ehk mingid torud on kudagi tagurpidi kokku uhendatud.

Viimane kusimus

Minumeelest on niimoodi,et kui mootor ennast soojaks soidab, voolab osa vedelikku paisupaaki,paisunud jahutusvedeliku tottu. Sellest ka ju paisupaagi nimi. Ja jahtudes imeb radikas vedeliku tagasi. Ehk vedelik seisab kogu aeg normis.
Minu masinal vedelik pigem kaob kusagile. Peale soitu oleks vedeliku kogus pigem sama kui ara kadunud. Kull on naha maha jahtunud mootoriga et vedelikku kaob, nii cm jagu iga soiduga. Ehk mingi nii mitme soidu pealt valan jalle paisupaaki juurde et normis hoida.
Lekkeid pole leidnud, uus plokk ja plokikaas. Olikaas ja olivarras on puhtad, mingit oli-jahutusvedeliku segunemist ma nagu ei nae. Imelikke mulle ei tule: ei radikast voi paisupaagist.
Kas laheme mootoriplokki syydistama - mingi pragu sees? Siis jalle ju tahaks auru naha,seda aga pole.
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas tuningman »

matikala kirjutas:Lugesin:
Kui termostaat paigaldada, seal termostaadis on pisike uks (ohutus?)auk mis kastakse enamuses foorumites kust lugenud, kella 12 peale sattida,ehk siis ylesse.
Vaat nuud ma pole paris kindel kas see sai kella 12 peale voi hoopis kella kuue peale,vms. Igatahes tundub et see siiski ei suudaks mu praegust probleemi tekitada sellises skaalas

Mis auk see on?
Kas ja miks peab ta uleval olema?
see auk on selleks, et ei tekiks õhumulli termostaadi taha.Õhumull ei lase trmostaadil soeneda ja siis avaneda. Õhumull liigub läbi auga ära radikasse. :hihi:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Nii ma arvasingi.

Aga miks ta kella 12 peal peab olema?
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas tuningman »

sama põhjus miks piduritel õhutus niplid üleval pool on. Õhk liigub ikka ülesse.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas matikala »

Selge.
Aga kui mu termostaadi ohuauk on kella kuue peal, kas see voib tekitada katastroofi jahutussysteemis?
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
Krooniline
Rock Crawler
Postitusi: 687
Liitunud: T Aug 31, 2010 5:00 pm

Re: Plokikaane tihendi vahetamine

Postitus Postitas Krooniline »

On tulnud ette ka, et odav veepump, millel on plastiklabad ning need, siis lahti ja ringlust pole....
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”