Nende -30 ja enam külmadega panin sõidukale ööseks kapoti alla, lõi Full tulukese ette ja kui korra tulesid tõmbasin hakkas uuesti laadima.ardi kirjutas:... Minuarust minu mudeli suurim puudus oli see,et kui aku täis,lülis välja ja kui aku tühjenes,siis vist enam sisse ei lülinud.....
Akulaadija
Moderaator: Moderators
Re: Akulaadija
Lugesin teema läbi ja otsustasin ikka oma rahakoti peal proovida seda tarka laadijat.Ostsi tööriista marketist maksis 79 euri, kirja järgi peaks laadima 20-450 Ah akusid. Panin kaks pool tühja 100 Ah akut taha, viie minutipärast ütleb , et aku täis. Tirisin lumehangest välja 8 aastat vana, aasta kasutamata õues vedelenud aku ja proovisin sellega. Laadis pool tundi ja ütleb , et aku täis. Mulle jäi väga arusaamatuks mis tüüpi akusid sellega laadida saab. Õnneks sain selle imeriista poes muu kauba vastu vahetada. Samas vajan endiselt mõistliku laadijat, kui kellegil midagi üle võib pakkuda.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Akulaadija
eee ... ma arvan, et korras akusid! Pekkis aku esimene tunnus on ju see see, et saab väga ruttu täis (no vaata nt või vanu moblaakusid, või muid laadijaga akusid) aga veel kiiremini saab tühjaks.ttambett kirjutas:.... Mulle jäi väga arusaamatuks mis tüüpi akusid sellega laadida saab....
Nö jõuga voolu akusse surumine võib vahel harva aku elule äratada, aga enamasti ei anna see tulemust võib lendab aku lihtsalt lõhki. Viimane variant oli mul eelmine aasta ühe piduse akuga, intelligentne laadija ütles et täis ja aku starterit vedada ei jõudnud. Paar korda sain vana vene laadijaga akusse sedavõrd voolu sisse pressida, et vedas ikka massina käima, aga ükskord oli korpus pauguga lõhki ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Re: Akulaadija
Soovitan soojalt!
http://www.avt.ee/uudised/ Selle firma lehelt on palju muudki akude kohta lugeda. Cetek laadijad on parimad, kui mitte kõige paremad. Kes, siis ei taha oma neljarattalisele seda parimat?! Enne ostsin ka mingi teise "Deca" vist, mitte odava targa laadija, aga tarkust vist ei olnud sellel piisavalt. Nüüd on Cetek ja kõik toimib!
http://www.avt.ee/uudised/ Selle firma lehelt on palju muudki akude kohta lugeda. Cetek laadijad on parimad, kui mitte kõige paremad. Kes, siis ei taha oma neljarattalisele seda parimat?! Enne ostsin ka mingi teise "Deca" vist, mitte odava targa laadija, aga tarkust vist ei olnud sellel piisavalt. Nüüd on Cetek ja kõik toimib!
Re: Akulaadija
Need 100 Ah akud mida laadida üritasin on ca aasta vanad, ma ei usu , et neil miskit viga on. Lihtsal vintsi ja lühikeste sõitudega tühjaks tõmmatud. Tegin ühe pikema sõidu ja akud jälle täis. Ma ei julge enam neid tarku laadijaid soetada kui proovimis võimalust ei ole.
Re: Akulaadija
NB!
Loe minu eelmist postitust
Loe minu eelmist postitust

- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Re: Akulaadija
Tegelikkus kipub näitama, et kasulik omada vist mitut laadijat. Tarka ja lolli. Ise soet ka aegu tagasi nutilaadija CTEK XS3600. Alguses olin sillas, aga nüüd tundub et see nutilaadija igaks otstarbeks ikkagi ei sobi. Praktikat küll ainult 4 erineva (vanadusega) aku kohta kuid mulle tundub et nutilaadija sobib värskematele ja "kerges kasutuses" olnud akudele. Siis laeb pikemalt (reaalselt). Vanemate ning rohkem vatti saanud akude puhul tuleb FULL imekiiresti ette, ometi jääb aku tühjaks. Nagu eespool mainiti, siis vanemaid akusid saab tavalise laadijaga või "auto peal" sügavamalt laadida. Kahjuks pole küll stopperi ja testriga mõõtmisi teinud, nii et numbrilisi fakte siinkohal välja tuua ei saa. Aga ilmselt muutub akude keemia vananemise ja erineva kasutuse puhul erinevalt (plaatide vananemine, sulfateerumine, elektrolüüdi hulk ja omadused, millise vooluga ning kui sügavalt tühjaks laetakse, hooldus), küllap siis vaja ka täislaadimisele erinevalt läheneda. Et ei piisa standardsest "algul-vooluga-ja-siis-pingega" laadimiskõverast ning nutilaadija "steppidest"... Või mida päris akuspetsid arvavad?
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Re: Akulaadija
mida siin teadjamad mehed veneaegsetest laadijatest arvavad, kas on mõtet nondega laadida või pigem poest uus vaadata?
- Paabu I
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 111
- Liitunud: E Juun 15, 2009 11:20 pm
- Asukoht: Tallinn-lasna 5157923 elisa...56734537 zen kõnekaart
Re: Akulaadija
Õige laadija on ikka vanakooli vene laadija sest seal on resurssi mitmekordselt üle ...tänapäeva itaalia ja muud , ilusa ja värvilise korpuse seeslaadijad on ilusad aga niii piiri peal et natuke üle koormust ja termotakid ja mähised küpsevad ( muidugi tuleb ka kooli füüsikat meeles pidada)Vene trahvod on mähitud korraliku jämeda vask traadiga, aga vaadates euro mähiseid,siis sellisest mähise läbimõõdust küll seda võimsust välja ei ime, mis on manuaalis lubatud...
Sama kehtib ka generaatorite kohta.

Kes kauem magab see vähem sööb... inimene on 4 jäsemega söögitoru.
Re: Akulaadija
Kalleo.
Vaatasin sinu CTEK XS3600 laadija andmeid: max laadimine 3,6A. Sellest jääb veidi väheks jah, väsinud akule. Minul on veidi kangem CETEK MXS5 laadija.
Max 5A mida on veidi rohkem ja hätta pole autoga jäänud. Tegelikult soetasin selle laadija väikese GEEL 12V 6.5Ah 85A laadimiseks. Selle akuga käivitatakse 125cc 2 taktilist mootorit ja pärast on süütepooli toide ka sellelt akult, kuna genekat pole. Korra päevas peab laadima. Selle pärast olen sunnitud tihedalt laadimisega tegelema. (proovinud ka erinevaid alternatiivseid "tarku" laadijaid mis ei osutunud Cetekiga samaväärilisteks). Kindlasti leiab CETEKI seerijast selle õige võimsusega laadija. Võimsamatel on ka krõbedam hind. Mul on ka akude testimise seade mis näitab aku seisukorda. Kui ikka liiga kähku täis saab, siis seisab üsna varsti aku vahetus ees, ega maksa laadijat (enamasti) süüdistada. Selle näitab test ära, et aku kehva. Arsenalis on ka vana vene "Start" aga seda pole enam kasutanud. Enne üritasin ikka tugevama vooluga jõuga särtsu sisse ajada. No natukeseks tundus, et sai abi, aga rohkem enda petmine.(Test näitab ikka nõrka käivitussuutlikust akul)! Suvel ehk venitab aku vahetust edasi, kui iga päev auto kasutuses. Talveks ei kannata sellist akut jätta. Nii, et mehed korras akud peale ning korralik laadija, mille võiks korra kuus (talvel) akule külge sättida
Ühe korra suve jooksul võiks ka ergutust teha!
Vaatasin sinu CTEK XS3600 laadija andmeid: max laadimine 3,6A. Sellest jääb veidi väheks jah, väsinud akule. Minul on veidi kangem CETEK MXS5 laadija.
Max 5A mida on veidi rohkem ja hätta pole autoga jäänud. Tegelikult soetasin selle laadija väikese GEEL 12V 6.5Ah 85A laadimiseks. Selle akuga käivitatakse 125cc 2 taktilist mootorit ja pärast on süütepooli toide ka sellelt akult, kuna genekat pole. Korra päevas peab laadima. Selle pärast olen sunnitud tihedalt laadimisega tegelema. (proovinud ka erinevaid alternatiivseid "tarku" laadijaid mis ei osutunud Cetekiga samaväärilisteks). Kindlasti leiab CETEKI seerijast selle õige võimsusega laadija. Võimsamatel on ka krõbedam hind. Mul on ka akude testimise seade mis näitab aku seisukorda. Kui ikka liiga kähku täis saab, siis seisab üsna varsti aku vahetus ees, ega maksa laadijat (enamasti) süüdistada. Selle näitab test ära, et aku kehva. Arsenalis on ka vana vene "Start" aga seda pole enam kasutanud. Enne üritasin ikka tugevama vooluga jõuga särtsu sisse ajada. No natukeseks tundus, et sai abi, aga rohkem enda petmine.(Test näitab ikka nõrka käivitussuutlikust akul)! Suvel ehk venitab aku vahetust edasi, kui iga päev auto kasutuses. Talveks ei kannata sellist akut jätta. Nii, et mehed korras akud peale ning korralik laadija, mille võiks korra kuus (talvel) akule külge sättida

Re: Akulaadija
Oman taolist CTEC laadijat aga kasutan seda ainult jeti,atv ja tsikli akude laadimiseks . Ei taha hästi uskuda et selline korraliku autoaku mingi tunniga täis laeb . Laadisin alles paari süvatühjenevat akut ikka korraliku laadijaga ja mingi kolm- neli ööpäeva alles siis näitas akutester täis akut (sai ka enda jaoks raport välja prinditud et kui korras aku on ) .
Re: Akulaadija
tegelikult suurematele akudele võiks soovitada kas ctek xs7000 ehk MXS 7.0 või MXS 10-t
Mul 90AH mahtuvusaku ja ilusti toimetas sellega.
Mingid parameetrid kah 100Ah aku saab 11tunni jooksul 80% täituvuse
150Ah aku saab 17tunni jooksul 80% täituvuse
neid mõlemit võib külmaga õue jätta laadima ja mõlemil on 8astmeline laadimisfunktsioon jne
aiku
ja nendega korralikku akut 1tunniga täis ei saa-pole pointi.
laadija ise toimetab õigete voolude ja pingetega ja ei tee akule liiga.
kuna mul akuks on varta professional ja suht uus kah aga laadin korra nädalas,kuna kasutan kero.eile kuskil 3paiku päeval laadima ja õhtuks kuskil 21-e paiku oli aku täis ja toimetas juba säilitusreziimis.
Mul 90AH mahtuvusaku ja ilusti toimetas sellega.
Mingid parameetrid kah 100Ah aku saab 11tunni jooksul 80% täituvuse
150Ah aku saab 17tunni jooksul 80% täituvuse
neid mõlemit võib külmaga õue jätta laadima ja mõlemil on 8astmeline laadimisfunktsioon jne
aiku
ja nendega korralikku akut 1tunniga täis ei saa-pole pointi.
laadija ise toimetab õigete voolude ja pingetega ja ei tee akule liiga.
kuna mul akuks on varta professional ja suht uus kah aga laadin korra nädalas,kuna kasutan kero.eile kuskil 3paiku päeval laadima ja õhtuks kuskil 21-e paiku oli aku täis ja toimetas juba säilitusreziimis.
Re: Akulaadija
Õige!snub kirjutas:Oman taolist CTEC laadijat aga kasutan seda ainult jeti,atv ja tsikli akude laadimiseks . Ei taha hästi uskuda et selline korraliku autoaku mingi tunniga täis laeb . Laadisin alles paari süvatühjenevat akut ikka korraliku laadijaga ja mingi kolm- neli ööpäeva alles siis näitas akutester täis akut (sai ka enda jaoks raport välja prinditud et kui korras aku on ) .
Tunniga pole midagi loota. Äsja sai paigaldatud Eberi autonoomne eelsoojendus ja uus aku. Paari nädala tagant panen lihtsalt profilaktika mõttes laadima terveks ööks, et akut hoida ja üllatusi käivitamisel vältida. Siiani olen kõik muud akud laetud saanud, aga aega võtab.