Veoauto isikliku metsa hooldamiseks
Moderaator: Moderators
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: N Juun 09, 2005 3:52 pm
- Asukoht: Tallinn-Viljandimaa-Haanja
Mulle tundub, et meesmetsast tahab endale veokat. See on muidugi tore. Olen isegi mõned GAZ 66-d endale varunud. Kasu ei ole neid grammigi. Funni on aga täiega. Puid vean metsat ikka Hiluxi kastis ning vajadusel lisan ka sõiduauto haagise, mille kliirentsit on natuke parandatud.
Väikese kastika nagu Ford Rangeri saab oksjonilt kätte ca 40 000 krooniga (Eesti post peagi müüb jälle ning Energial võib ka veel midagi tulla) + Insa rehvid 6000 krooni ja vajadusel vints 10 000 krooni. Kokku 56 000 krooni ja võid sõita iga päev ja igal pool. OK, asi võib mõningast remonti vajada, kuid ma ei usu, et mingi 100 aastane IFA, Gaz 66 või Mog on superkorras. Hiljuti tootmises olnud kastiga maasturi juppidega peaks ikka lihtsam ja odavam olema. Selle bensiiniga, mis Gaz 66 ühe otsa peale võtab, saad diiselmaasturiga 3 ringi teha. Kui tegemist ei ole parkmetsaga, siis Gazi jaoks tuleb ikka sõidusihid sisse saagida. Vastasel korral vigastab aparaat mõttetult puid. Kastiga maasturi puhul saab väikese planeerimisega peaaegu igasse metsa vajaliku trassi planeerida ilma, et pool metsast maha tuleks võtta. A, kui ikka veoautot tahta, siis Ural 375, Kamaz 4310 ja Kraz 260 on ikka õiged pillid.
Väikese kastika nagu Ford Rangeri saab oksjonilt kätte ca 40 000 krooniga (Eesti post peagi müüb jälle ning Energial võib ka veel midagi tulla) + Insa rehvid 6000 krooni ja vajadusel vints 10 000 krooni. Kokku 56 000 krooni ja võid sõita iga päev ja igal pool. OK, asi võib mõningast remonti vajada, kuid ma ei usu, et mingi 100 aastane IFA, Gaz 66 või Mog on superkorras. Hiljuti tootmises olnud kastiga maasturi juppidega peaks ikka lihtsam ja odavam olema. Selle bensiiniga, mis Gaz 66 ühe otsa peale võtab, saad diiselmaasturiga 3 ringi teha. Kui tegemist ei ole parkmetsaga, siis Gazi jaoks tuleb ikka sõidusihid sisse saagida. Vastasel korral vigastab aparaat mõttetult puid. Kastiga maasturi puhul saab väikese planeerimisega peaaegu igasse metsa vajaliku trassi planeerida ilma, et pool metsast maha tuleks võtta. A, kui ikka veoautot tahta, siis Ural 375, Kamaz 4310 ja Kraz 260 on ikka õiged pillid.
Gaz 66, Gaz 66/ATS-30, Volvo C306, Toyota Hilux x2, MB 230GE.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
al Jah avatud maal pole haagisel viga, kuid metsas küll nendega lihtne ei ole. Haagised, millele ka piisvalt peale mahub vajavad ka sõidukit, mis neid liigutada suudab (ja mida suurem haagis, seda suurem veok). Lisaks sellele tahavad kahjuks kategooria lube, mida mul ei ole.
totu Otsuse veoauto kasuks olen teinud erinevaid variante kaaludes ja arvutusi tehes. Kokkuvõttes minu olukorras on see odavaim variant. Tavamaasturi ostaksin ma ka endale lihtsalt seisma, kuna oma igapäevaelu ajan läbi pooleveolisega.
Otokas Jah, veokas on plaani võetud küll. Need vanemad veokad on vanust arvestades tihti üsna heas korras (loomulikult seismisest tingitud vead roostetamise ja kummimaterjali pragunemisest). Ma ei näe mõtet maasturil, millega pean rohkem sõitma, kuna see võtab vähem peale ja kui aus olla, siis sõelal olevad 4x4 veokad on sellises tehaseseades, et sõidavad ka koormaga seal, kus tavamaasturid (mitte TR3) peavad vintsi kasutama või kaalu vähendama.
Sõidusihid on mõneti nagunii plaanis, sest neid nõuab tegelikult kaine mõistus metsatulekahjusid silmas pidades, kuid metsas sees peab saama ka ümber puude keerata.
Mis puudutab 6x6 aparaate, siis lahe on vaadata, lahe võib sõita ka olla, kuid tekitatavad kahjustused metsale on suuremad, kui väärtus allesjääva ja väljaveetava näol.
totu Otsuse veoauto kasuks olen teinud erinevaid variante kaaludes ja arvutusi tehes. Kokkuvõttes minu olukorras on see odavaim variant. Tavamaasturi ostaksin ma ka endale lihtsalt seisma, kuna oma igapäevaelu ajan läbi pooleveolisega.
Otokas Jah, veokas on plaani võetud küll. Need vanemad veokad on vanust arvestades tihti üsna heas korras (loomulikult seismisest tingitud vead roostetamise ja kummimaterjali pragunemisest). Ma ei näe mõtet maasturil, millega pean rohkem sõitma, kuna see võtab vähem peale ja kui aus olla, siis sõelal olevad 4x4 veokad on sellises tehaseseades, et sõidavad ka koormaga seal, kus tavamaasturid (mitte TR3) peavad vintsi kasutama või kaalu vähendama.
Sõidusihid on mõneti nagunii plaanis, sest neid nõuab tegelikult kaine mõistus metsatulekahjusid silmas pidades, kuid metsas sees peab saama ka ümber puude keerata.
Mis puudutab 6x6 aparaate, siis lahe on vaadata, lahe võib sõita ka olla, kuid tekitatavad kahjustused metsale on suuremad, kui väärtus allesjääva ja väljaveetava näol.
kuna kõik oma autosi kiidavad ,siis ei tasuks moogi nimekirjast maha kanda. piduri probleemi all pidas erik vist ikka võistlemist silmas? pidurid on tal nagu vanal veoautol ikka, ehk peatavad auto suht mõitliku aja jooksul. sinu kasutustiheduse korral peaksid ehk paari aasta tagant klotse vahetama.
kuna sa arvatavasti metsas kilomeetrite viisi reduktoritega vee all ei sõida ei tohiks ka silla veepidamine takistuseks saada samas õli nad sees ju hoiavad.
lihtsalt pead leidma inimese kes selle mootori korralikult tiksuma häälestab.
samas mõõtudelt moog 66 väiksem, boonusena veel difrilukud ja võimalus teeolude halvenedes hoo pealt 4 vedu lülitada.
lõpuks odav hind umbes 20000
korralikud rehvid umbes 10000
el vints umbes 10000
akud ja muud pudinad umbes 5000
ehk umbes 45 kiloga saad auto mis ületab väikseid kastikaid ,atv-si ja igasugu kärusi kandevõime ja läbivuse poolest mäekõrguselt.
kuna sa arvatavasti metsas kilomeetrite viisi reduktoritega vee all ei sõida ei tohiks ka silla veepidamine takistuseks saada samas õli nad sees ju hoiavad.
lihtsalt pead leidma inimese kes selle mootori korralikult tiksuma häälestab.
samas mõõtudelt moog 66 väiksem, boonusena veel difrilukud ja võimalus teeolude halvenedes hoo pealt 4 vedu lülitada.
lõpuks odav hind umbes 20000
korralikud rehvid umbes 10000
el vints umbes 10000
akud ja muud pudinad umbes 5000
ehk umbes 45 kiloga saad auto mis ületab väikseid kastikaid ,atv-si ja igasugu kärusi kandevõime ja läbivuse poolest mäekõrguselt.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Ka 66 kastile võib paigaldada kallutava alusraami.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/61987029/
Praegugi üks komplekt üle.
http://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/61987029/
Praegugi üks komplekt üle.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Piduriprobleemi juures mõtlesin seda, et 90% seisnud ja praegu müügiolevatest moogidest on pidurite töösilindrid kinni, need saab tavaliselt liikuma, aga vett saades kipuvad ikka väga kiiresti uuesti kinni roostetama ja lekkima hakkama. Erilisi määrded kasutades on võimalik asja ennetada ja parendada.
Siis on veel need esimeste pooltelgede ristid, nad on küll määritavad aga võtavad kenasti vett sisse. Et see moogi kõige kallim ja defitsiitsem sõlm p***e ei läheks, tuleks ka need aeg ajalt konkreetselt algosadeks lammutada, puhastada ja määrida.
Siis veel reduktorite simmerlingid... neid on saada vabalt aga vahetamine on paras "kepp ja käpikud".
Lühidalt, on moogi veermik super nii kaua, kui sügavas vees ei sõida ja siis hooldamata ei jäta. Kui vett ja vedelat plöga ei saa, on pmst probleemivaba.
Tai, viimased read on konkreetselt sulle.
Kui asja väga hoolikalt võtta ei ole moog üldse paha valik. Mootor häälde, traktri rehv alla, vints ette ja metsa...

Siis on veel need esimeste pooltelgede ristid, nad on küll määritavad aga võtavad kenasti vett sisse. Et see moogi kõige kallim ja defitsiitsem sõlm p***e ei läheks, tuleks ka need aeg ajalt konkreetselt algosadeks lammutada, puhastada ja määrida.
Siis veel reduktorite simmerlingid... neid on saada vabalt aga vahetamine on paras "kepp ja käpikud".
Lühidalt, on moogi veermik super nii kaua, kui sügavas vees ei sõida ja siis hooldamata ei jäta. Kui vett ja vedelat plöga ei saa, on pmst probleemivaba.
Tai, viimased read on konkreetselt sulle.
Kui asja väga hoolikalt võtta ei ole moog üldse paha valik. Mootor häälde, traktri rehv alla, vints ette ja metsa...

Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Just, mõtlesin ka selle peale, et inimesel on plaan peaaegu valmis, aga tahaks natukene veel kindlust juurde. Igasugused "teisitimõtlejad" ajavad isegi veits vihale... tean seda omast käest. Mulle on lõpuks mõni "halb" idee isegi meeldima hakanud, aga selleks on aega vaja.Otokas kirjutas:Mulle tundub, et meesmetsast tahab endale veokat.
gaz fs 1
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
tai Sain sinu algsest postitusest natuke valesti aru. Kaaluksin sellist võimalust, kui mul oleks enamus vajaminevatest asjadest olemas, kuid mul ei ole ja ma ei näe selles ümberehitamises väga suurt perspektiivi, sest valmis asi oleks samade rahasummade eest võtta. Lisamiinusena selle plaani juures mainiksin veel kabiini nina, sellega peab metsas palju rohkem arvestama ja tegemist on ebameeldiva asjaga, nii et see variant jääb ära.
heints Sinu postitus võtab ilusti kokku selle, kuhu mina oma autootsimisega jõudnud olen. Kui asjad paberile kirja panna, siis on ainukesed mõistlikud autod kas 66 või Mog.
Hinnanäidetega, mis sa tõid olen ma nõus ja viimane sõna, mida kasutad on korrektne - selle raha juures ei paista olevat konkurente.
R969 Kallutamise võimalus oleks kindlasti meeldiv lisaväärtus, kuid auto ostmisel ma seda määravaks tegusriks ei pane.
erik Eks seismisest tingitud probleemid on paratamtud ja esinevad kõikidel piduritel. Kui kalliks aga seda sildade hooldust võiks pidada? Kas on see nii kallis, et on lihtsam 66-ga, kus ostad mõne kasutatud silla ja edasi?
GC Teemat püstitades olin ma endas juba kindel (pikalt kaalunud variante), et vajan veoautot. Kuidagimoodi on tõesti siin teemaarendus läinud võitluseks veokate ja maasturite vahel. Vahepeal ka ATVd. Minu küsimuseks oli algselt kuulda soovitusi teemal Unimog 404 vs GAZ 66. Kumb on mõistlikum?
Metsaveol ei hakka ma kindlasti liikuma mööda kraave ja ojasid, kus oleks mõneks hetkeks vett rohkem, kui 40-50 cm. Kuna mõlemad valikus olevad autod peaksid tehaseseades kannatama hetkeliselt 80 cm sügavust vett ei näe ma selles probleemi.
Toon siin välja veel ühe suure erinevuse nende kahe auto vahel, mis mind isiklikult väga palju keerab Mogi suunas. Pöördering on Mogil märgitud 13m (võrreldav sõiduautoga), kuid 66 on see märgitud 18,9 meetrit. Vahe on väga suur ja kuna ma olen kuulnud lugusid 66 keeramisest, siis ei tundu roolivõimu mitteomamine, kuid korra ühe korra keermine nii halb üldse.
66 plussideks on 30 cm pikem kast, 2 tonnine kandevõime ja vints.
Mogi plussideks on lukkudega reduktorsillad (kliirens), kergem, väiksemad gabariidid.
Oskab keegi kommenteerida seda, et Mogidest peaks olemas olema ka hiljem toodetud suurema kandevõimega variandid, mille kohta mina olen leidnud vaid seda, et neil on HD vedrustus?
heints Sinu postitus võtab ilusti kokku selle, kuhu mina oma autootsimisega jõudnud olen. Kui asjad paberile kirja panna, siis on ainukesed mõistlikud autod kas 66 või Mog.
Hinnanäidetega, mis sa tõid olen ma nõus ja viimane sõna, mida kasutad on korrektne - selle raha juures ei paista olevat konkurente.
R969 Kallutamise võimalus oleks kindlasti meeldiv lisaväärtus, kuid auto ostmisel ma seda määravaks tegusriks ei pane.
erik Eks seismisest tingitud probleemid on paratamtud ja esinevad kõikidel piduritel. Kui kalliks aga seda sildade hooldust võiks pidada? Kas on see nii kallis, et on lihtsam 66-ga, kus ostad mõne kasutatud silla ja edasi?
GC Teemat püstitades olin ma endas juba kindel (pikalt kaalunud variante), et vajan veoautot. Kuidagimoodi on tõesti siin teemaarendus läinud võitluseks veokate ja maasturite vahel. Vahepeal ka ATVd. Minu küsimuseks oli algselt kuulda soovitusi teemal Unimog 404 vs GAZ 66. Kumb on mõistlikum?
Metsaveol ei hakka ma kindlasti liikuma mööda kraave ja ojasid, kus oleks mõneks hetkeks vett rohkem, kui 40-50 cm. Kuna mõlemad valikus olevad autod peaksid tehaseseades kannatama hetkeliselt 80 cm sügavust vett ei näe ma selles probleemi.
Toon siin välja veel ühe suure erinevuse nende kahe auto vahel, mis mind isiklikult väga palju keerab Mogi suunas. Pöördering on Mogil märgitud 13m (võrreldav sõiduautoga), kuid 66 on see märgitud 18,9 meetrit. Vahe on väga suur ja kuna ma olen kuulnud lugusid 66 keeramisest, siis ei tundu roolivõimu mitteomamine, kuid korra ühe korra keermine nii halb üldse.
66 plussideks on 30 cm pikem kast, 2 tonnine kandevõime ja vints.
Mogi plussideks on lukkudega reduktorsillad (kliirens), kergem, väiksemad gabariidid.
Oskab keegi kommenteerida seda, et Mogidest peaks olemas olema ka hiljem toodetud suurema kandevõimega variandid, mille kohta mina olen leidnud vaid seda, et neil on HD vedrustus?

- taxopets
- True Off Roader!
- Postitusi: 1063
- Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
- Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa
Kiire otsing:Pomo kirjutas:näita mõndataxopets kirjutas:Kui praeguseid hindu vaadata saab korraliku UAZ 3303 kätte alla 20 tuhhi.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
minu moog oli siis vist selle 10 % hulgas millel pidurid korras olid.ehk siis kõigil kindlasti pidurid pees ei ole. mina ostes välimust ei vaadanud vaid valisin isendi millel reduktorid õlised ei olnud. reduktoritesse uus õli sisse, määrida ja üle vaadata lihtsalt ,ehk erilisi kulutusi ei tohiks olla.
unustasin veel mainida kui mõnus on reduktoriga kuskil raiesmikul ukerdada kuna enamus kände läheb vabalt silla alt läbi. seega vähem baranka keerutamist
unustasin veel mainida kui mõnus on reduktoriga kuskil raiesmikul ukerdada kuna enamus kände läheb vabalt silla alt läbi. seega vähem baranka keerutamist

Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Oma pisikese veoauto kogemuse juures eelistaks ka moogi kui primaarseks pean omadust mugavamalt liikuda metsas. 66 kui suurem ja raskem asi võib maanteel muidugi mugavam olla.
Moogi oli lihtsam juhtida, rool oli roolivõimutagi üllatavalt kerge. 66 käigumajandus ajab ikka algul ahastusse, kuigi ei kahtle, et sellega on võimalik harjuda.
Samas moogi väljatoomata miinused:
varuosade hinnad on toredad - uurisin ükspäev ARKi lähedal veoauto poes, mis 24V süütepool maksab. Vanadel tekkis auto sünniaastat kuuldes väike hasart sisse ja kõva kataloogi lappamise järel sain teada, valida on Boschi süütepool 7000kr eest, unimoogi originaal 9000kr eest ja Volvo oma veel suurema summa eest ...
Pooltelje hind on siin kusagil foorumis läbi käinud ja pidid maksma nii 60 tuh krooni.
Ja nn "Tai moogil" (kuulu järgi enamusel Kaitseväes nendega kokkupuutunutel sama kogemus) oli veel selline loll komme, et poolsooja mootoriga asi enam ei tahtnud kuidagi käivituda - karpa imes end täis. Ilmselt mingi käivitamise-nõks olnuks vaja omandada - tooreklapi või gaasipedaali asend või kummardus mõne moogijumala tootemipuu poole, see jäigi teada saamata.
Moogi oli lihtsam juhtida, rool oli roolivõimutagi üllatavalt kerge. 66 käigumajandus ajab ikka algul ahastusse, kuigi ei kahtle, et sellega on võimalik harjuda.
Samas moogi väljatoomata miinused:
varuosade hinnad on toredad - uurisin ükspäev ARKi lähedal veoauto poes, mis 24V süütepool maksab. Vanadel tekkis auto sünniaastat kuuldes väike hasart sisse ja kõva kataloogi lappamise järel sain teada, valida on Boschi süütepool 7000kr eest, unimoogi originaal 9000kr eest ja Volvo oma veel suurema summa eest ...
Pooltelje hind on siin kusagil foorumis läbi käinud ja pidid maksma nii 60 tuh krooni.
Ja nn "Tai moogil" (kuulu järgi enamusel Kaitseväes nendega kokkupuutunutel sama kogemus) oli veel selline loll komme, et poolsooja mootoriga asi enam ei tahtnud kuidagi käivituda - karpa imes end täis. Ilmselt mingi käivitamise-nõks olnuks vaja omandada - tooreklapi või gaasipedaali asend või kummardus mõne moogijumala tootemipuu poole, see jäigi teada saamata.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 130
- Liitunud: L Aug 25, 2007 12:52 pm
- Asukoht: Pealinn
heints Ma olen käinud vaatamas pakutavaid Moge ja paraku ei ole ma näinud mitte ühtegi, millel oleks esisilla liigendid täiesti kuivad. Kõigil on õlikirme peal. Olen nõus, et üle takistuste sõita nii, et neid ei puuduta on mõnus
Kjen Plusspunkt mogile. Ise olen ka seda meelt, et auto suurus on piisavalt oluline asi ja on tõesti huvitav, et esisillaveoga on ilma võimuta täitsa lihtne keerata. 52-ga andis ikka väänata.
Mis puudutab varuosi, siis need on kallid asjad, kuid ma siiski loodan, et neid kõige kallimaid mul tarvis ei lähe. Autot ei hakka üleliia lõhkuma. Elektrisüsteem 24 voldi peal on ühest küljes hea, teisalt halb (hinnad). Paljudel on tehtud ümber 12V peale. Mogil on originaalis peal Mersu seeriakarpa, millel on küljes mingid lisavidinad (ma täpselt ei tea misasjad teistmoodi on). Väidetavalt on see mõeldud maastikusõiduks, pidavat töötama ka järsemate kohtades peal, kui auto on kaldus. Mogitootemit ei ole plaaninud küll püsti panna, vene karpad nõuavad ka head "tunnet"

Kjen Plusspunkt mogile. Ise olen ka seda meelt, et auto suurus on piisavalt oluline asi ja on tõesti huvitav, et esisillaveoga on ilma võimuta täitsa lihtne keerata. 52-ga andis ikka väänata.
Mis puudutab varuosi, siis need on kallid asjad, kuid ma siiski loodan, et neid kõige kallimaid mul tarvis ei lähe. Autot ei hakka üleliia lõhkuma. Elektrisüsteem 24 voldi peal on ühest küljes hea, teisalt halb (hinnad). Paljudel on tehtud ümber 12V peale. Mogil on originaalis peal Mersu seeriakarpa, millel on küljes mingid lisavidinad (ma täpselt ei tea misasjad teistmoodi on). Väidetavalt on see mõeldud maastikusõiduks, pidavat töötama ka järsemate kohtades peal, kui auto on kaldus. Mogitootemit ei ole plaaninud küll püsti panna, vene karpad nõuavad ka head "tunnet"

Kõiki osasid peale sildade peaks juba praegugi garaažinurkades hulgaliselt vedelema ja tuleb juurdegi, kuna tõenäoliselt paljud autod siiski silladoonoriteks lähevad. Ja kui uued juhtmed panna ja karbussiga tegeleda, peaks teoreetiliselt olema võimalik ta ka tööle saada. Vee sees ei saa selle autoga nagunii sõita, kuna mootor ei tööta(Klaperjaht tõestas), nii et sildade uputamist tavametsakasutuses pole karta.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Seda moogi mitte käivitamist aitab vältida küünalde ja juhtmete vahetus. Tal on selline lollakas jagajakaas ka, mis lausa soodustab igasuguseid ülelööke.
Moogi varuosi praktiliselt ei lähe vaja, kui ostad korraliku isendi ja seda veel korralikumalt hooldad.
Moogi varuosi praktiliselt ei lähe vaja, kui ostad korraliku isendi ja seda veel korralikumalt hooldad.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.