Küsimus hüdrovintsi kasutajatele

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Ketiga on veel see lugu, kindlasti tuleb jälgida, et keti joonkiirus üle lubatu ei läheks, s.t. hammasrattad peavad olema suht väikesed. Mõnigi mees on keti kapoti all ribadeks lasknud. Väikese hammasrattaga läheb aga tõmbejõud ketile väga suureks. Nii et see mängumaa hammasratta suuruse ja keti parameetrite vahel on üsna ahtake ja nõuab kindlasti korralikku jõudude-kiiruse vahekorra arvestust.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

erik kirjutas:Tsenternuut + mutter?
Nii ta on. Sisu ehk nuudiosa saab edukalt välja treida, istuga võllile, pingis keevitus, treimise läbi veel keevituse korrektsioon ja ongi valmis. Iisi. Senini sealt sektorist midagi irdunud ei ole.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

isakene kirjutas:Ketiga on veel see lugu, kindlasti tuleb jälgida, et keti joonkiirus üle lubatu ei läheks, s.t. hammasrattad peavad olema suht väikesed. Mõnigi mees on keti kapoti all ribadeks lasknud. Väikese hammasrattaga läheb aga tõmbejõud ketile väga suureks. Nii et see mängumaa hammasratta suuruse ja keti parameetrite vahel on üsna ahtake ja nõuab kindlasti korralikku jõudude-kiiruse vahekorra arvestust.
Ma nii dramaatiliseks ei läheks - arvestades mis jõud, lööktõmbed, kiirused ja keskkond on krossika hammasratastel ja ketil, siis paanikaks ei näe põhjust, sest autole installituna käib kogu see kaadervärk oluliselt tsiviliseeritumalt kui rattal. Ise ei arvutanud ma midagi. Kasutasin kahte 17 (või oli 18 ei mäleta) hambalist hammakat. Kange kone puhul ma muidugi arvaks, et mõistlik oleks kasutada ka mingi kangema pilli (500cm3>) hammasrattaid ja x-tihendiga ketti.
TR3 BHC
Madis 5115033
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Juhul kui radikas on eest taha viidud ning mootori ees on natuke ruumi, kas siis teoreetiliselt hüdropumpa otse väntvõlli otsa ei annaks panna? Jääks kogu see ülekande mure olemata...
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

777 kirjutas:Juhul kui radikas on eest taha viidud ning mootori ees on natuke ruumi, kas siis teoreetiliselt hüdropumpa otse väntvõlli otsa ei annaks panna? Jääks kogu see ülekande mure olemata...
Saab. Peamine on see, et pumba võll oleks väntvõlliga täpselt ühel teljel. Tugev kinnitus, võllidele sidur (ehk pehmendav muhv) vahele ja lase käia :)

Standardse hammasrataspumba pikkus koos ühe siduripoolega on 150 - 170 mm. Lisa veel mõnikümmend mm siduri teise poole jaoks ja saad kogupikkuse kätte. Ainuke viga, et selliselt ühendatud pumpa ei saa välja lülitada.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

isakene kirjutas: Ainuke viga, et selliselt ühendatud pumpa ei saa välja lülitada.
Mis tähendab seda, et su pump sulab üsna kähku kokku, sest üldjuhul pumba pöörete vahemik jääb sinna 1000-1500 pöörde kanti. Ja teiseks, milleks kütta õli?
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Ma juhiks ketikasutajate tähelepanu asjaolule, et mitte tema tihendi sari O või X ei määra tugevust, vaid tema eluiga. X ring tihendisari suudab määret ca 20% kauem lülide vahel hoida kui O ring, aga sellega ka tihendist tulenev erinevus lõppeb. Tugevust näitab keti tõmbetugevus. Julgeks soovitada 1000+ cc superbikedele tänavakasutusse mõeldud kette.
Mingi ülevaate saab vast siit: http://www.streetmoto.ee/supermoto/inde ... =67&lang=1

Racing ja ringaraja kette ei soovitaks sellel lihtsalt põhjusel, et seal pole oluline keti eluiga, vaid väiksem võimsuse kadu ketti.
Seega puht füüsiliselt on nad nõrgemad ja lühema elueaga, aga annavad kuni ca 20% kokkuhoidu ülekande kaos, mis antud kontekstis pole kindlasti oluline.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:
777 kirjutas:Juhul kui radikas on eest taha viidud ning mootori ees on natuke ruumi, kas siis teoreetiliselt hüdropumpa otse väntvõlli otsa ei annaks panna? Jääks kogu see ülekande mure olemata...
Saab. Peamine on see, et pumba võll oleks väntvõlliga täpselt ühel teljel. Tugev kinnitus, võllidele sidur (ehk pehmendav muhv) vahele ja lase käia :)

Standardse hammasrataspumba pikkus koos ühe siduripoolega on 150 - 170 mm. Lisa veel mõnikümmend mm siduri teise poole jaoks ja saad kogupikkuse kätte. Ainuke viga, et selliselt ühendatud pumpa ei saa välja lülitada.
No kindlasti kannatab sinna vahele aretada ka miski sellise siduri millega pumpa välja lülitada - võimalik et lisandub paarkümmend mm :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Madis kirjutas:Mis tähendab seda, et su pump sulab üsna kähku kokku, sest üldjuhul pumba pöörete vahemik jääb sinna 1000-1500 pöörde kanti. Ja teiseks, milleks kütta õli?
Pisike parandus, standartne 16 - 25 cm3 mahuga hammasrataspump kannatab probleemideta 3000-3500 p/min ja lühiajaline üle 4000 pöörde ei tekita ka probleeme. Aga seda küll, et õli vooluhulk on sellistel pööretel juba aukartustäratav ning võimsusekadu ja soojuseralduvus seoses sellega märkimisväärsed. 1500 pööret on üldiselt kolbpumpade ülempiiriks.
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

Miniekskavaatoril näiteks istub pump otse mootori otsas ja töötab ükskõik kui kaua järjest.Muidugi üle 2500 pöörde sealt ei tule kah.Jahutamise jaoks on 30l õli,mis ka rasketes tingimustes üsna soojaks läheb.Ega ma nüüd ei tea muidugi,mis tüüpi ta on.Aga võistlusautol peaks ikkagi olema väljalülitamise võimalus,kuna tahad ju vahepeal mootori täisvõimsust ratastele jagada :lol:
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Otse vändale kinnitamine... see kõlab huvitavalt. Ma vaatan, äkki see ongi see asi, mis mulle väga sobiks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Miniekskavaatoril näiteks istub pump otse mootori otsas ja töötab ükskõik kui kaua järjest.Muidugi üle 2500 pöörde sealt ei tule kah
Isiklikult kihutan masinaga 2700rpm ka pump otse mootori otsas ja ka mingi harku - mõigu ots ei ole probleem 3h paugutamist ja juba kohale keemisega probleemid vaid soojal suvepäeval.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

erik kirjutas:Otse vändale kinnitamine... see kõlab huvitavalt. Ma vaatan, äkki see ongi see asi, mis mulle väga sobiks.
Ega jah, see V8 ju üle 2500rpmi'i ei tööta...
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Otse vändale paneksin mootori õlipumba, siis võiks rooli pumba rihmaga tööle panna. Kui see natuke libisebki vee all, pole hullu. NZ 10`t veab micro V rõõmuga. Kuivkarteri õlipump töötab vahemikus mingi 200 - 8000 pööret. Effektiivselt aga vahemikus 1600 - 6000. See lahendaks töökindluse küsitavusprobleemid koheselt.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Läbi rihmaratta dampeneri seda teha sounds like a plan. Et ajam võtta pumbale leevendi välise ratta pealt ja sisene silikoon igaljuhul vahele alles jätta + mingi muhv pumba ja vända vahele veel. Kardaanidel kasutuses olevad kumm-muhvid peaks vast pööret taluma küll?

Aga siiski kas hammasrihm ülekandele korpust ümber ehitada ei oleks lihtsam? Selle mootori õlipumba tarvis? Jääb pump kaitstult mootori küljele peitu, mitte ei ole ees kuidagi hoope vastu võtmas. Paljudel sõidukatel saab õlipump rihmaga käituse ja on topitud plastkorpuse taha. Noh jah, sõiduka ja TR3 masina võrdlus on küll kohatu, aga nagu sa ise ütled: "Kõike saab teha!"

EDIT: Kas see pump mitte ei ole mõeldud kiiremini ringi käima kui väntvõll, et tagada norm õlitus. Nascari masinad ei käi eriti alla 2000 rpm'i ja jooksevad vabalt 10000rpmi välja. Ah krt eks sul pumba spec teada, mis siin ikka targutada.
+372 5028488
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”