3. leht 4-st

Postitatud: K Mär 05, 2008 6:21 pm
Postitas Una
atdoom - mis jutu point on?

rumal lugu

Postitatud: K Mär 05, 2008 8:02 pm
Postitas atdoom
Una kirjutas:atdoom - mis jutu point on?
mõtlesin küll rohkem lihtsalt norida :wink: .. aga kui nüüd arvutiga üle korrutasin :oops: ... tuleb välja, et norisin oma rumaluse üle :roll:

minul õnnestus kähkukalt summa üle 20000 eegu arvutada... hea , et müügimehena ei tööta 8)

Seega, vabandust Landy!

Ja kui mode viitsib, siis võiks selle mõttetu posti kohe päris väljagi visata?!

Postitatud: N Mär 06, 2008 12:29 am
Postitas vtl
atdoom kirjutas:Kas sa oskad nimetada mõnda eesti firmat, kus 892 euri ~ 13900 eeguks arvutatakse? Ma telliks sealt ka mõned vidinad :lol:
Aga palun:
https://www.hanza.net/cgi-bin/hanzanet? ... s.currency

Postitatud: N Mär 06, 2008 1:46 am
Postitas vtl
Vahepeal juhiti minu tähelepanu sellele, et ARB stange kaalub ca 50kg ning kui sellele veel 25kg (tegelikult isegi 35kg) vints juurde lisada, peaks selle lisaraskuse peale vahetama ka vedrustuse ja amordid. Soovitajal olid juhtumisi ka vajalikud tükid kohe välja pakkuda, seega tekkis loogiline küsimus, kas 85kg ninal läheb tõesti kriitiliseks või on tegu kanada billi motoga (kõlblusvastane on kollanokkadele alles jätta nende raha)?

Minu talupojamõistuse järgi teeb 85kg ninal esivedrude jaoks ligikaudu sama välja, mis 150kg mees autos (mis jaguneb siis mõlemale sillale)

Postitatud: N Mär 06, 2008 6:53 am
Postitas Valge Hiir
vtl kirjutas:Vahepeal juhiti minu tähelepanu sellele, et ARB stange kaalub ca 50kg ning kui sellele veel 25kg (tegelikult isegi 35kg) vints juurde lisada, peaks selle lisaraskuse peale vahetama ka vedrustuse ja amordid. Soovitajal olid juhtumisi ka vajalikud tükid kohe välja pakkuda, seega tekkis loogiline küsimus, kas 85kg ninal läheb tõesti kriitiliseks või on tegu kanada billi motoga (kõlblusvastane on kollanokkadele alles jätta nende raha)?

Minu talupojamõistuse järgi teeb 85kg ninal esivedrude jaoks ligikaudu sama välja, mis 150kg mees autos (mis jaguneb siis mõlemale sillale)
Pane 85 kg auto ninapeale istuma ja siis 150 kg autosse istuma ning võrdle tulemusi.
Arvesta et raud ja vints on eespool esisilda.
Eks see sõltu ka vedrude värskusest ja jäikusest.

Postitatud: N Mär 06, 2008 9:27 am
Postitas tarmo
Veel üks võimalus - vaheta tagumine stange ka ARB vastu (ja sinna ka vints), siis on kõik ilusti tasakaalus jälle :twisted:

Postitatud: N Mär 06, 2008 10:18 am
Postitas totu
Paaritonnise auto phul ei ole need kilod ületamatuks takistuseks. Paraku saab selliseid lisaväärtusi (tugev stange ja vints) kergekaaluliselt lahendada vaid kõrgtehnoloogiliste materjalidega, nende kõrval on 1000Eur/tk kommiraha. Kõik siin elus on millegi arvelt. Nt. vintsi paigaaldamine esisillale lähemale rikub vähem auto kaalujaotust, see-eest on kallim, keerulisem ja raskendab juurdepääsu. Stange saab teha õhemast materjalist, sel juhul peab profiil olema suurem, tagamaks vajalikku tugevust, see vähendab aga pealesõidunurka. jne. jne.
Selline stange http://www.foto24.ee/album/31333/s23 koos vintsi ja vintialusega kaalubki ca. 85kg. Kui vintsikate ees ei ole kellelgi ütlemist maanteekõlbulikuse kohta ja kõva on see ka.

Postitatud: N Mär 06, 2008 11:37 am
Postitas tanel
vtl kirjutas:Soovitajal olid juhtumisi ka vajalikud tükid kohe välja pakkuda, seega tekkis loogiline küsimus, kas 85kg ninal läheb tõesti kriitiliseks või on tegu kanada billi motoga (kõlblusvastane on kollanokkadele alles jätta nende raha)?
Minu 40-45 kg kaaluv vintsimajandus (korralik karpraud ja tmax) viis nina ikka tuntavalt mitu cm allapoole. Teist samapalju veel oleks liig.
2,5sel võivad esivedrud teised olla (ilmselt ongi) kui 4,0 isendil. Kui väsinud nad sul on jne... noh, kamanda naine fotokaga auto kõrvale, roni stange peale ja tee "enne" ja "pärast" pildid, saad võrrelda..?

Postitatud: N Mär 06, 2008 12:17 pm
Postitas Olle
esivedrud soovitaks kindlasti ära vahetada. Kuigi mul on EMU sari all ja ees spetsiaalselt kanged vedrud mis arvestatud just vintsi ja raua ninale paigaldamiseks, vajus nina mul pea 3-4 cm alla. Arvestades sellega, et toyota 4,2 diisel ei ole just maailma kõige kergem mootor ja vedrud peaksid niigi palju kannatama, siis tulemus sellise raskuse ja jõuõla korral on päris märgatav. teisalt arvesta sellega, et kui sa ise stange peale ronid, siis on tegu staatilise koormusega, kui aga stange ees ja sina 50km/h kiirusega mööda põldu kimad saab sellest dünaamiline koormus ja vedrud käivad sul põhja nagu ise tahavad. Lisaks võivad need ka lihtsalt katki minna. seega minu siiras soovitus oleks vahetada vedru 100% (kui on lehtvedrud, siis vähemalt lisaleht kui kannatab)ja mitte ainult. tungiv soovitusoleks panna ka vähe tummisem amort. Sama jutt dünaamilisest koormusest .....

Postitatud: N Mär 06, 2008 6:45 pm
Postitas vtl
OK, ülaltoodud argumendid muudavad pisut plaane. Masin on 2.5a vana, originaalamordid-vedrud veel üsna värsked ja seega ei ole erilist tahtmist neid praegu välja vahetama hakata.

Huvitav kui palju originaalstange kaalub - stange vahetamisel tuleks selle mass ju maha arvestada.
Valge Hiir kirjutas:Pane 85 kg auto ninapeale istuma ja siis 150 kg autosse istuma ning võrdle tulemusi. Arvesta et raud ja vints on eespool esisilda.
Seletage siis rumalale ära, mis vahe on. Raam on ju jäik, ükskõik, kummal pool silda see koormus on. Esimesel juhul "kaalub" see tagasilda pisut ülespoole (stange jõuõlg ehk kaugus esisilla teljest on ca 60cm), aga vastukaaluks on terve ülejäänud auto mass ja pikkus, mis on suurusjärgu võrra suurem.
tanel kirjutas:2,5sel võivad esivedrud teised olla (ilmselt ongi) kui 4,0 isendil.
Ma just mõtlesin, et 2.5 mootor peaks ju kergem olema, kas vedrud on siis teised? Amordid vist mitte?
Olle kirjutas:(kui on lehtvedrud, siis vähemalt lisaleht kui kannatab)
Keerdvedrud on TJ-l

Postitatud: N Mär 06, 2008 10:10 pm
Postitas tai
Seletage siis rumalale ära, mis vahe on. Raam on ju jäik, ükskõik, kummal pool silda see koormus on. Esimesel juhul "kaalub" see tagasilda pisut ülespoole (stange jõuõlg ehk kaugus esisilla teljest on ca 60cm), aga vastukaaluks on terve ülejäänud auto mass ja pikkus, mis on suurusjärgu võrra suurem
Tegemist ju jõu õlaga. Kui paned kangi kahe kivi vahele, et esimest tõsta ja näpu paned kangi toetuspunkti alla kyll sa siis saad aru, mis vahe sel on kui suruda yhelt või teiseltpoolt kangi sama jõuga ja mis valu neil vedrudel on kui sa selle vintsi sinna nina peale paned - mis sellest, et teiselpool kivi/tagasild ja jäik kang/raam.

Postitatud: N Mär 06, 2008 10:45 pm
Postitas vtl
tai kirjutas:Tegemist ju jõu õlaga. Kui paned kangi kahe kivi vahele, et esimest tõsta ja näpu paned kangi toetuspunkti alla kyll sa siis saad aru, mis vahe sel on kui suruda yhelt või teiseltpoolt kangi sama jõuga ja mis valu neil vedrudel on kui sa selle vintsi sinna nina peale paned - mis sellest, et teiselpool kivi/tagasild ja jäik kang/raam.
Jah, aga antud juhul on tegu surumisega "kangi lühemale (60cm) õlale", teine õlg (e. raam tagasillani) on ligi 2.4m pikk. Vahe on 4-kordne.

Postitatud: N Mär 06, 2008 10:56 pm
Postitas zum
vtl kirjutas:
tai kirjutas:Tegemist ju jõu õlaga. Kui paned kangi kahe kivi vahele, et esimest tõsta ja näpu paned kangi toetuspunkti alla kyll sa siis saad aru, mis vahe sel on kui suruda yhelt või teiseltpoolt kangi sama jõuga ja mis valu neil vedrudel on kui sa selle vintsi sinna nina peale paned - mis sellest, et teiselpool kivi/tagasild ja jäik kang/raam.
Jah, aga antud juhul on tegu surumisega "kangi lühemale (60cm) õlale", teine õlg (e. raam tagasillani) on ligi 2.4m pikk. Vahe on 4-kordne.
Mis vahet seal on,kummale poole suruda? Toetuspunktiks ongi ju vedru, mis kokku vajub :roll:

edit: Kas sa siis, kui vints ninale saab jätad selle 150 kg jalameheks? :wink:
Ilmselt tuleks need massid ikka liita...

zum

Postitatud: N Mär 06, 2008 10:59 pm
Postitas Valge Hiir
vtl kirjutas:
tai kirjutas:Tegemist ju jõu õlaga. Kui paned kangi kahe kivi vahele, et esimest tõsta ja näpu paned kangi toetuspunkti alla kyll sa siis saad aru, mis vahe sel on kui suruda yhelt või teiseltpoolt kangi sama jõuga ja mis valu neil vedrudel on kui sa selle vintsi sinna nina peale paned - mis sellest, et teiselpool kivi/tagasild ja jäik kang/raam.
Jah, aga antud juhul on tegu surumisega "kangi lühemale (60cm) õlale", teine õlg (e. raam tagasillani) on ligi 2.4m pikk. Vahe on 4-kordne.
Sulle on mitu kasutajat selgelt väljendanud oma praktilisi kogemusi ja sa ikka vaidled/jonnid/teoretiseerid :bang: .
Mine tee katse ( 85kg vs 150kg ) ära ja anna teada mis tulemused laborist said.

Postitatud: N Mär 06, 2008 11:00 pm
Postitas sennaH
no istu kapoti servale ja vaata palju nina maapinnale lähemale vajub, siis istu rooli taha ja avastad, et nina ei vaju kolmandikkugi sellest mis kapotil istudes. Nüüd mine uuesti kapotile ja hüppa seal servas. Tulemused võivad sulle suure üllatuse pakkuda. Ja kui sellest veel väheks jääb, siis lase mõnel sõbral samal ajal rooli istuda kui sina seal keksid. Ma julgeks pakkuda, et ette tuleks väheke jäigem/pikem vedru paigaldada.