18. leht 23-st

Noh, tõmblete vä ?

Postitatud: R Aug 27, 2010 12:43 am
Postitas K.Kotkas
Sellel ajal kui enamus konkurente usinalt garaazis mutreid väänab ning valmistub pikemaks ööks on minuarust paras aeg teha kerge põige Silverbeast 2.0 Duuningu valdkonda ning lisada siia ka väike How-To tulevatele põlvedele.

Et kõik ausalt ära rääkida, siis ma usun, et enamus teist on nõus kui ütlen, et see eelmine kapott oli ikka hirmus jube. Hirmus ... Ühele tuuning autole see kohane kindlasti pole. Vaatasime siis nii ja naa ning ma leidsin oma suurest garaazist üles 10 kilo vaiku, kõvendit ning klaasriide mati ning tassisin need Duuningusse. Umbes 5 kuud me kratsisime end niisama ning kuidagi ei leidnud inspiratsiooni kuni umbes 4 päeva enne Klaperjaht 2010 -t saagisime selle vana juraka tükkideks. Miks ? Et sellega ei saaks ometi võistlema minna...

Asemele pidi saama uus ja uhke klaasplastist kapote (Mitte karboon, comoon, me oleme peded, kuid mitte nii peded ... praegu .. ) Keegi meist polnud enne mitte kunagi klaasplasti töödega kokku puutunud seega tulem on meie arust esimeseks plätserdiseks hea küll. Loomulikult on ruumi parandamiseks, ning igaval talvepäeval me teeme selle kunagi ringi... kaunimaks ilusamaks ja uhkemaks. Seniks aga kuidas tegime:

Pilt

Kõigepealt on vaja siledat alust. Meil polnud väga siledat, seega võtsime parasjagu selle, mis garaazi uksetaha käeulatuses oli.


Pilt

Sinna peale joonistasime vana kapoti kuju, et saaks mõõdud nii enam vähem paika, ning sisse panime papi, kuhu peale kanda sisemise osa mõõdud.

Pilt

Vaba käega sai mõõdud papile kantud

Pilt

Peale seda lõikasime välja nn keskosa millesest hakkab siis kasvama mootorikate.

Pilt

Sai mõõdetud nii, et tagant peab pinnast tulema ca 60mm ja eest tõusma pinnast ca 150 mm. Selleks vaja teha mingi ollus. Parasjagu oli võtta sinist termoisolatsiooni mille me omavahel makrofleksiga kokku liimisime sobiva suuruse ja paksusega toorikuks

Pilt

Toorikust sai välja saetud, lõigatud ka kuidagi moodi lihvitud keskosa, mille keerasime pakkekilesse ning pingutasime kile veel paarist kohast maalriteibiga et ta loperdama ei hakkaks.

Pilt
Pilt


Lisaks tegime väikese imrovisatsioonlõike uue õliradiaatori koha peale

Pilt

Enne mökerdama hakkamist on front selline.

Mõned sõnad, miks järgmine pilt on juba pea valmis asjast. Kahekesi tehes ei ole kihtide panemisel aega eriti mõelda ja unistada. Tänapäevane polümeer vaik kivistub päris nobedasti ning mõlemad käed on tööd täis immutamise, uue segu tegemise ja tükkide sobitamisega. Klaasriide või mati tükid on muide kasulik enne valmis lõigata, sest tegemise ajal pole tõesti aega neid leiutama hakata. Kui vaik on kokku segatud siis peavad käed välkuma.

Pilt

Selle peale on nüüd kantud 4 kihti 300g m2 emulsioonmatte ning jäetud seisma. Kiht on parajalt paks, seega see hunnik läheb pääris kuumaks. Materjali kulu kohapealt kulub 300g/m2 matile keskmiselt 600g polüestervaiku ruutmeetri kohta.

Peale seda sai suhteliselt kõverat ning lainetavat asja veidi lihvitud ning kivikaitsega töödeldud. Väike nõuanne. Igasugused ohutusvahendid on väga head kui töötate kiudmaterjalidega. Kui lihvite, siis kindlasti tolmukas külge, respiraator ette ning soovitavalt ka valge "klubi" kostüüm selga. Kui neid ei kasuta, siis sügelete mitu päeva ning kurk on katki kraabitud jne.

Lõpptulemus on selline:

Pilt

Pilt

Päriselus näeb veel jubedam välja :)

Hommikul teeme veidi nipet näpet ning sõidame auto kella 10 -ks treilale.

Klaperjahil näeme R**sk!

Postitatud: R Aug 27, 2010 12:52 am
Postitas Myrgel
Sobib hästi nende lönti vajunud poritiibadega kokku, aga muidu päris õudne jah :shock: . Mis vanal viga oli?

Urmas

Postitatud: R Aug 27, 2010 1:23 am
Postitas Movistar
Krt.kuidagi jube porno näeb välja :D
Vana oli poole ilusam.See alumiiniumist.

Postitatud: R Aug 27, 2010 4:29 am
Postitas rommi
Palju te siis lõpptulemuseks kaalu võitsite sealt, näeb välja küll nagu tädi Maša paks tselluliidine tagumik :)

Postitatud: R Aug 27, 2010 8:05 am
Postitas erik
Uus kaalub mingi 5 - 6 kilo, ega me ei võitnud kaalus suurt midagi, olulisem pigem see, et uus on kõige kuju ja suurusega, vana oli 1.0 versiooni omast kummihaamriga välja pekstud ja rellakaga sobivaks töödeldud, peal oli vana ka koormarihmaga. Aga see ajab naerma jah, kuidas uus toode sarnaneb mustaks tõmbunud lapiku apelsiiniga. :lol: Erinevad laminaadi kihid mingi hetk töö käigus hülgasid kohati üksteist ja sellest see muhklik välimus. Järgmine kord on asi oluliselt lihtsam, üldse väga hea materjal ja alternatiiv suht ülekasutatud riffel plekile.

Postitatud: R Aug 27, 2010 9:56 am
Postitas tarmo
Nende löntivajunud tiivalaiendite kohta - võtke Espakist 4 (kui taga ka sama probleem, siis 8 ) poolemeetrist metalljoonlauda, mõned augud sisse puurida (üllatavalt lihtsalt puuritav joonlaud on see) ning laia peaga neetidega kummile alla. Saab väga hea.
4 tk seepärast, et hea on panna kahekordselt nad, saab tugevam - samas veel piisavalt painduv, et puu lükkaks eemale ja pärast võtaks endise kuju.

Postitatud: R Aug 27, 2010 10:03 am
Postitas totu
Kuna see puitlaastmakroflekspenoplastasi nägi oluliselt libedam välja, saab päris mootorikatte ilmselt praeguse sisse mätsida (e. olemasoleva sisepind jääks vormiks). Klaasplastil on ju tavaliselt dekoratiivpind vormi poolne? Ja selle laheda putuka saate vormi graveerida, jääb efektselt reljeefne.

Postitatud: R Aug 27, 2010 10:13 am
Postitas Myrgel
Polegi märganud, kas see on teie logo? Hõbekoll veab nööri otsas Qkulgurit..

Pilt

Urmas

Postitatud: R Aug 27, 2010 10:18 am
Postitas Rtuning
Sellise tööga saame abiks olla (päris joonis, täpne mudel millelt võimalik tõmmata ka plast kate (kaal ja välimus parem). Hetkel on kiired ajad, kuid varsti võiks sellise väikese töö plaani võtta :roll:
(saab ilmselt ka logo sisse panna)

Postitatud: R Aug 27, 2010 7:01 pm
Postitas LR90
Sorry, aga SB (nii 1 kui 2) on aegade algusest olnud kandilised,
ja nüüd siis mingi kummuli keeratud pesukauss kapotiks,
ega ikka ei sobi küll. Aga noh see on ju minu arvamus, mis
mina sellest tean :oops:

Postitatud: L Aug 28, 2010 1:54 am
Postitas rommi
erik kirjutas:Järgmine kord on asi oluliselt lihtsam, üldse väga hea materjal ja alternatiiv suht ülekasutatud riffel plekile.
Ok aga jättes tselluliiditeemad kõrvale ja keskendudes olulisele - kas sellise ekstreemse võistlusmasina puhul see nõrgaks ei jää? Kas keset sood võib sinna laia saapaga peale astuda, muretult seeklit või highlifti otsa toetada? Riffel on ju hea tugev ja saab ka vajadusel sirgeks taguda. Mis osas see plast hea alternatiiv on? Saaks aru kui on suur eelis kaalus. (sry, lihtsalt huvist uurin, mul endal pole klaasplastiga mitte mingit kogemust)
PS! Võibolla ma eksin aga minumeelest need igasugu klaasplast tuuning stanged on kõik parajad räbalad esimese äärekivi puudutuse peale.

PPS! no ja vastlapäeval saate sellega kõik kordamööda lauluväljakul liugu lasta, mis on ka boonus :D

Postitatud: L Aug 28, 2010 10:30 am
Postitas orav
4 kihti on suht tummine. Ei usu väga, et selle naljalt puru astub. Kui siis ainult kandva serva võib läbi painutada, aga selleks peab ka vaeva näegema. Vähemalt piltide järgi otsustades.

Postitatud: P Aug 29, 2010 1:03 am
Postitas K.Kotkas
Myrgel kirjutas:Polegi märganud, kas see on teie logo? Hõbekoll veab nööri otsas Qkulgurit..
Urmas
ja käeotsas on mingi reeglina valget värvi majesteetliku olemusega pika kaelaga lind....

Postitatud: P Aug 29, 2010 8:09 am
Postitas LR90
Jutud käivad et "valge" pidi varsti "mustaks" muutuma.

Postitatud: P Aug 29, 2010 11:58 am
Postitas erik
LR90 kirjutas:Jutud käivad et "valge" pidi varsti "mustaks" muutuma.
Seda "musta" kahjuks vist nii pea ei näe. Aga lootma peab.