17. leht 23-st

Postitatud: T Mai 04, 2010 9:20 am
Postitas raimz
jr kirjutas: Julgen Eriku eest vastata, et see oleks liiga raske :D
Iga gramm on arvel.
Siis peaks tegema carbon fiibrist või kuidas iganes seda kutsutakse.
Näeb hea välja, on kerge ja tugev.

Postitatud: T Mai 04, 2010 9:38 am
Postitas marxkoll
Sai õhutoru tehtud volvo ja scania õhutorust, need alumiiniumist ja omavad põlvi, vaja ainult lõigata ja keevitada, läbimõõt 90mm ja kaal olematu!

Postitatud: T Mai 04, 2010 12:24 pm
Postitas Landy
erik kirjutas: Lihtsus, pole nagu kunagi minu eesmärk olnud 8) Must veetoru aga noh... näeb sama hea välja kui hall äravoolu toru, ehk ei näegi välja.
Must survetoru näeb OLULISLT rohkem välja ja on vastupidavam kui hall peldiku toru.
Siin näide "customa made" (lõigati meie mõõtude järgi ja keevitati õige nurga alla kokku) snorkli torust ja selle paigaldusest:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Sina oskaks seda muidugi väiksema "porno tuuninguga" teha.

Postitatud: T Mai 04, 2010 4:37 pm
Postitas Jünger
Landy kirjutas:
erik kirjutas: Lihtsus, pole nagu kunagi minu eesmärk olnud 8) Must veetoru aga noh... näeb sama hea välja kui hall äravoolu toru, ehk ei näegi välja.
Must survetoru näeb OLULISLT rohkem välja ja on vastupidavam kui hall peldiku toru.
Siin näide "customa made" (lõigati meie mõõtude järgi ja keevitati õige nurga alla kokku) snorkli torust ja selle paigaldusest:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Sina oskaks seda muidugi väiksema "porno tuuninguga" teha.
Kui sa investeerid autosse NIII palju, siis miks sa rikud selle kõik mingi odava ja rõveda peldiku toruga ära?!

Jünger

Postitatud: K Mai 05, 2010 12:26 am
Postitas erik
Nüüd sai pea lehekülgede kaupa päris tühist lora, aga kas keegi midagi asjalikku ka välja pakub, mu püstitatud mõtisklustele?

Postitatud: K Mai 05, 2010 8:54 am
Postitas Raitz
Kuigi sa ilmselt oled seda lugenud, siis koduste vahenditega saaks ju sedasi teha selle vidina. http://www.vaglinks.com/Docs/Misc/CarbonFiberHowTo2.pdf
Vormi valamiseks peaks survetorust näidis vast sobima.

Postitatud: K Mai 05, 2010 11:49 am
Postitas MahviaDeTyrk
erik kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:
erik kirjutas: Kui keegi teab, millisel autol on lääba silmapuksi välisläbimõõt 70 mm ja sinna saab uretaani oleks jälle kena, kui keegi teada annaks.
Ma ei ole nüüd mõõdus kindel - aga Y60/Y61 Patroli tagumiste alumiste lääbade puksid peaks/võiks olla umbes sellises suurusjärgus :roll:
Väga kiidetakse neid mujal, et kannatavad kuni 30 kraadi liikumist jne.
Kes kiidab, miks kiidab? probleem algab eelkõige reduktorsillast ja suurest radiaalväändest, mis igasuguse tavalise kummipuksi puruks väänab. Samas peab puksil olema piisavalt elastsust, et silla fleks ei kannataks. Ja lääbasid endid väänama ei hakataks.
Kes = No kes to maailmas ikka Patrolitest räägib = Austraaliamaa autude ehitajad.
Miks = olevat piisavalt vastupidav PU puks - ja talub suurt liikumist (nagu ennem mainisin siis kuni 30 kraadi väidetavat)

Postitatud: K Mai 05, 2010 12:07 pm
Postitas totu
Välises õhuvõtus kasutame paksemaseinalist imuvoolikut- ilus, rohelisekollase vöödiline :P . Tegelikult jõuga hästi painutatav/läbiviidav ja tugev välistele mõjudele. Igasugune solgitorupõlvendus koos oma potensiaalselt lekkivate tihenditega, täisnurkadega ja hapra plastikuga ei ole kunagi tundunud sobivana. Ehk on vajalik ristlõige kompaktsemalt saavutatav nt. kahe peenema voolikuga, on rohkem mänguruumi.

Postitatud: K Mai 05, 2010 4:25 pm
Postitas trc
erik kirjutas:Nüüd sai pea lehekülgede kaupa päris tühist lora, aga kas keegi midagi asjalikku ka välja pakub, mu püstitatud mõtisklustele?
No siit käis läbi juba ju. Süsinik ja vaik. Andy suudab sulle kontaktid anda, kes asja ära teeb, kui nad just lausa ise ei tee...

Postitatud: N Mai 13, 2010 8:27 pm
Postitas maikom
Eelmainitud pdf-is näidatud negatiivvormiga toru tegemine on vast liialt töömahukas, eriti kui hiljem midagi veel muuta vaja. Kui eesmärgiks ei ole bling (carbon look), võiks läheneda positiivvormiga. Teha vorm (lõpprodukti kujuline "asi") vahtpolüsteroolist, mähkida näitks fooliumteipi (millesse iganes, et vältida vahu kokkupuudet vaiguga), mäkerdada vastavalt soovile mati/riidega, peale kõvastumist atsetooniga lahustada/eemaldada vaht valminud torust. Väline viimistlus on juba fantaasia vili.

Postitatud: P Juun 27, 2010 8:39 pm
Postitas K.Kotkas
Õu fakk, sai velgi koostatud. Hull Tjuuning element e rockringid on nüüd külges. Järgmine kord sooviks velge koostada uute boggerite paigaldamisel

Postitatud: T Juul 06, 2010 12:24 pm
Postitas erik
Nii SMS on läbitud ja II koha tulemuski koju toodud, aga millise krdi. vaevaga.
Kui I päev läks veel enamvähem normaalselt, vaatamata jahutussüsteemi lõdviku järjekordsele purunemisele, lõputule jahutussüsteemi õhutusele ja vedeliku lisamisele. Olime esimese päeva lõpuks Luige teami ees napilt esikohal.
Aga II võistluspäeva õhtuks oli küll selline tunne, et tehnikajumal tõesti ei soovi, et me selle võistluse lõpetaks. Teise võistluspäeva hommik algas sellega, et 15 min. enne starti andis otsad meile ülivajalik T maxi kompressor, lihtsalt põles maha ja kõik. Kuskilt asenduse laenamise ja kuidagi peale aretamise kulus pea tunnike. Saime siiski esimesele katsele peale, saime isegi enamus konkurente rajal kätte ja isegi möödusime mõnest. Tekis tunne, et kõik on veel OK. Aga hea tunne jäi üürikeseks. Maanteed pidi ülesõites tekkis jälle probleem jahutussüsteemi temperatuuriga ja enne, kui midagi teha saime lõhkes kütteahju lõdvik. Kogu vedeliku hankimise protsess ja õhutamise n*** hakkas otsast peale. Peagi selgus ka põhjus, üks jahutuse uutest ventilaatoritest oli maha põlenud. No mida v***u!
See põleng tekitas ka korraliku jama laadimisega (kui sellest see kogu jama alguse ei saanud), igatahes laadimisvool enam üle 12,5 voldi ei läinud. Ok viskasime kapoti põssasse ja tiksusime mööda maanteed 50 sõites katse poole. Katsele jõudes otsustasin mina, et puuduv kapott pole oluline ja hakkasime punkte noppima. Voolu oli hädapärast aga muid probleeme nagu väga ei olnud. Siiski, siiski oskasid mingid juurikad ja rondid leida tee erinevate rihmade vahele, nii kadus meilt rool.
Õnneks jäid rihmad terveks aga said korralikult kahjustada ja narmendasid üsna hirmuäratavalt. Kuidagi jebisin rihmanäraka peale ja saime ennast liikuma. Vähese akupinge ja libiseva roolipumbaga otsustasime autoga punkte enam mitte võtta ja hakata tagasi liikuma finisi poole. Tagasiteel, viiekümnega tiksudes hakkas kahtlast ollust klaasi peale sadama, mis osutus mootori õliks :shock: uurimisel selgus, et probleem lihtne, rihmaräbalad olid katki teinud kuiva karteri pumba simmerlingi, sealt see õli siis esiklaasile sai :evil: . Nüüd oli eriti põnev, kas jätkub mootori õli, kas jätkub akut, kas roolirihm peab vastu, kas lähme veel keema jne??. No kuidagi saime ikka laagrisse ja üsna napilt 2 min. ennem kontrollaja lõppu. See kohutav päev lõppes meie jaoks 4. kohaga.
Laagris sai õnneks enamus vigu likvideeritud ja saime isegi inimeste kombel laupäeva õhtustest pidustustest osa võtta. Tundus, et kolmas päev tuleb normaalne.
Hommikul tegime karjäärikatse strateegiat arutades selgeks, et kas sõita võidule, siis peaksime saama veel üldarvestuses esikoha. Või kui esikohta ei saa, siis kindlalt lõpetada, et saaksime äkki veel üldarvestuse teise koha. No läksime siis katse võitu püüdma, aga tahtmine oli vist liiga suur.
Mina munasin asja ikka korralikult ära. Teisel liivatõusul sain aru, et esisild polegi rakendunud, ja mäest üles vintsimisele läks ikka korralikult aega.
Jõudes sohu, uputasin masina ilmselt sügavamaisse auku, mis seal leidus.
Autost välja ronides tõmbasin oma jalaga kogemata peale veel käsipiduri, mis ei teinud ka meie elu kergemaks ja suretas ennem selle avastamist, auto välja vähemalt 5 korral, mis ikkagi veel kuidagi vee all käivitus:). Siis tõmbas Kristan veel nööri esivintsi trumli pealt maha... käis ikka korralik show... Aga lõpuks võtsime ennast kokku, meelitasime ennast kamara peale ja nikerdasime finisisse. Kokkuvõttes katselt kolmas tulemus. Ju siis teised ka ei olnud väga vormis:)

Sellest sõidust on meie mansal kõvasti õppida. Ja loodetavasti saab edaspidi ainult paremaks minna.

Iseenesest, kui auto sõitis, oli meil mõnus irve näol, sest polnud kohta, kus masin kehvasti oleks käitunud. Eriti mõnus oli soopeal sõita, oli kohti kus inimest enam ei kandnud aga auto veel liikus.

Täname Ka Euro Parti meie toetamise eest. Loodetavasti pole toetaja meie "munamise" pärast solvunud.

Varsti jälle garaazi, sest Klapper on tulemas...

Postitatud: T Juul 06, 2010 12:50 pm
Postitas erik

Postitatud: L Juul 10, 2010 11:07 pm
Postitas Arxs
Läbi raskuste võiduni. Lausa lust on lugeda seda teemat, ehk läheb tulevikus paremini, sest tavaliselt uue masinaga ongi nii, et esimene hooaeg eemaldad vigu ja teine hooaeg :lol:

Postitatud: P Aug 22, 2010 11:43 pm
Postitas K.Kotkas
Vahepeal pole väga palju toimunud. Peamiselt tegeleme hetkel garaazis jahutamisega. Jahutame nii õli kui ka jahutusvedelikku. Loodetavasti edukalt.

Klapperini on nädal jäänud ning auto on hetkel klapperi valmis st sellisel kujul sõidab ta selle võistluse kindlasti ära. Samas tundub, et meil on tugevad 4 päeva aega, seega võtame paar suuremat modifikatsiooni ette. Loodetavasti suudame auto kaubanduslikku välimust veidike parandada.

Muu hulgas sai täna kauselt eraldatud detail - GPS, mida pole sealt MITTE KUNAGI ennem eemaldatud - jäänuk SB 1.0 aegadest.

Peamine tegevust on hetkel pisidetailide lihvimisel ning pideval tuunimisel. Vaadates nimekirja seinal olid seal järel "tavalised kahtlusalused" Äkki saame mõned maha tõmmata.


Kasun teha vähe pilte selle nädala jooksul, et konkorente hirmutada.