15. leht 23-st

Postitatud: K Apr 14, 2010 11:47 pm
Postitas K.Kotkas
Stuff, mis veel tegemist ootab:




VINTSID 2h


2h Tagavints hooldada, lõplikult paigaldada

MOOTOR 6h


2h Snorkel väljaehitada, tuulutused
4h Kütusepumba kontroll

KASTID 2


2h Sidurikoja tuulutus lõpetada, tekitada dreen – kork, lisaks suur auk kinni

SURUÕHK 2


1h Velje välised torud kraanidesse, Velje torude katted
1h Sillalukkude kaitsed

ROOL 4

1h Roolisüsteemi panzer paigaldada

SILLAD 8h


2h Sillatõste trosside paigaldada

KERE 19h

1h Aknad ette – külge
1h Täiendavalt jahutussüsteemi voolikud kinnitada – kaitsta
2h Istmed koostada – paigaldada
1h Dry Box`i luuk
10h Kapott
4h Auto värvida

ELEKTER 3h
3h Elekter dokumenteerida

Ehk tegelikult on meil 40h tööd, mis vajab tähelepanu, enne kui võiks metsa minna ...

Mõned asjad ei saa kindlasti valmis laupäevaks, kuid nad pole nii kriitilised. Ma ei usu, et me värvime, kapott saab olema mingi porno, teist kütusepumpa kindlasti ei näpi, vajab paagi avamist, aknad tuleb vaid neetida, Sillatõste trossid vaid paika panna. Tõeliselt suured tööd on sidurikojaga ning snorkliga. Mõlemad on väga vajalikud enne laupäeva.

Postitatud: R Apr 16, 2010 10:43 pm
Postitas Movistar
erik kirjutas:Mingid mõtted liiguvad, et Muuvi ja Würthiga järgmine nädal kampa lüüa.
Homme siis selgub püha tõde,kas 2 aastat tööd on läinud aia taha ja auto läheb garaazi tagasi või viiakse kohe Mudakoonu starti ootele. :D

Postitatud: L Apr 17, 2010 10:06 pm
Postitas K.Kotkas
Movistar kirjutas:
erik kirjutas:Mingid mõtted liiguvad, et Muuvi ja Würthiga järgmine nädal kampa lüüa.
Homme siis selgub püha tõde,kas 2 aastat tööd on läinud aia taha ja auto läheb garaazi tagasi või viiakse kohe Mudakoonu starti ootele. :D
Starti läheb, kindlasti.

Vaja, enne starti:

Kuumakindlamad õhutorud
Tagumised aknad võiks olla ärakäidavad
Uniball mania, kummist kraam pole ikka äge...
noh ja nipet näpet

Postitatud: P Apr 18, 2010 11:08 am
Postitas erik
Oli korralik testimine ja sellega kaasnenud lahe laupäev, koos toredate inimestega.

Tulem oleks järgmine:

Vedrustust on vaja tõsta, vedru eelpinge suurendamisega. Üldse on auto liiga madal, võiks 5 - 7 cm kõrgem olla. Tõsta on aga Coiloverit suht lihtne.Samkompunn coiloveri jäikus ja toimuvus oli väga ok.

Sa ka selgeks, et pehmed PVC õhutorud ei kannata temperatuuri, nagu ma seda ennem juba ei teadnuks :), aga armatuuri all, vastu salongi ahju jooksnud suruõhuvoolik purunes püssipaugu valjususega vähemalt 4 korda.

Roveri lääbapuksid, mida ma kasutasin 4 lingi silmades ja esimestes lääbades, ei kõlba absoluutselt. Kui puks omas mingisugustki jäikust testimise alguses, siis päeva lõpus loperdas tagisild auto all igas võimalikus suunas. Nii, et tagasillas kummipukside asemel läheb kasutusse uniball. Esisillaga kannatab äkki kevadsõit ära sõita.

Mootor ja käigukast oli väga mõnusad, polnud erilist vahet, millise käiguga sõita, jõudu oli koguaeg piisavalt.

GAZ 66 vahekast on aga ehtne vene asi, möliseb nii, et vähe pole. Kaksveoga ulub ja ragiseb koormuse all, neliveoga aga koormuseta. Ilmselt see nii peabki olema. Äkki kulub sisse?

Pidurid toimisid vastu ootusi suurepäraselt, need olid alati olemas ja aeglustus oli igati piisav, läbi ketta kardaanile rakenduv hüdrokäsipidur on ka väga võimekas, võiks igal kollil standartvarustuses olla.

Postitatud: P Apr 18, 2010 7:40 pm
Postitas MahviaDeTyrk
erik kirjutas:Läbi ketta kardaanile rakenduv hüdrokäsipidur on ka väga võimekas, võiks igal kollil standartvarustuses olla.
Mis komponentidest / mis dimensioonidega komponentidest see Teil koosneb ??
Mudugi eks otsa reduktorid annavad sellele meeletult jõudu juurde
Küsin kuna just teen omal Patrolile seda = audi 100 tagumine ketas + Omega A suport + Patroli siduri peasilinder

Postitatud: E Apr 19, 2010 8:03 am
Postitas erik
Koosneb: Sierra ketas, scorpio sadul, mazda 626 siduri peasilinder, transporteri käsipiduri kang.

Postitatud: E Apr 19, 2010 9:17 pm
Postitas R969
66 jaotuskasti häälitsemine tagaveoga on tõsine hoiatus.
Teatavasti läheb sealt tagaveo puhul jõud otse läbi ja kas puutub mõni hammasratas vastu teist või on mõni laager laiali.
Omal vilistab ainult mootoriga pidurdades nelikveoga libedal, sest hammasrattad on pidurdamise poolelt sisse töötamata.
Kahest ühe tegemisel on olemas oht sattuda erineva mooduliga hammasrataste peale.
Alumiiniumkorpusega eksamplari vahevõll igatahes tavalise kasti peavõlliga õieti ei hambunud.

Postitatud: E Apr 19, 2010 9:18 pm
Postitas 777
erik kirjutas:Vedrustust on vaja tõsta, vedru eelpinge suurendamisega. Üldse on auto liiga madal, võiks 5 - 7 cm kõrgem olla. Tõsta on aga Coiloverit suht lihtne.Samkompunn coiloveri jäikus ja toimuvus oli väga ok.
Mis probleemid madala kerega olid? Kas käis vastu maad, läks vedrustus põhja, ratas kuskile vastu või midagi muud?
erik kirjutas:Roveri lääbapuksid, mida ma kasutasin 4 lingi silmades ja esimestes lääbades, ei kõlba absoluutselt. Kui puks omas mingisugustki jäikust testimise alguses, siis päeva lõpus loperdas tagisild auto all igas võimalikus suunas. Nii, et tagasillas kummipukside asemel läheb kasutusse uniball. Esisillaga kannatab äkki kevadsõit ära sõita.
Nelilingil on jah jõud oluliselt suuremad kui kakslingil. Mis tüüpi ja suurust uniballi plaan kasutada on?

Postitatud: E Apr 19, 2010 11:08 pm
Postitas erik
R969 kirjutas:66 jaotuskasti häälitsemine tagaveoga on tõsine hoiatus.
Teatavasti läheb sealt tagaveo puhul jõud otse läbi ja kas puutub mõni hammasratas vastu teist või on mõni laager laiali.
Omal vilistab ainult mootoriga pidurdades nelikveoga libedal, sest hammasrattad on pidurdamise poolelt sisse töötamata.
Kahest ühe tegemisel on olemas oht sattuda erineva mooduliga hammasrataste peale.
Alumiiniumkorpusega eksamplari vahevõll igatahes tavalise kasti peavõlliga õieti ei hambunud.
Kõik õige, aiman ise ka halba. Lasen kõigepealt mahla välja, vaatame, kas on metallipuru ja edasise osas tuleb otsus siis.

Postitatud: E Apr 19, 2010 11:15 pm
Postitas erik
777 kirjutas:[

Mis probleemid madala kerega olid? Kas käis vastu maad, läks vedrustus põhja, ratas kuskile vastu või midagi muud?



Nelilingil on jah jõud oluliselt suuremad kui kakslingil. Mis tüüpi ja suurust uniballi plaan kasutada on?
Madal on jah, vedrustus lõi läbi ka, aga vedrustus oligi reguleerimata ja sillapiirajad liiga ligidal. Kippus põhjapeale ka kinni jääma. Üldse oli koormatud auto kõrgus mingi 188 cm. :)

Uniballid, ei tea veel, eks peab rahakotiga nõu pidama, mida soovitad?

Postitatud: T Apr 20, 2010 9:27 am
Postitas AsTroSS

Postitatud: T Apr 20, 2010 12:05 pm
Postitas ivan
erik kirjutas:Uniballid, ei tea veel, eks peab rahakotiga nõu pidama, mida soovitad?
Käin laagreid ja tihendeid ostmas sellise koha peal http://www.kavial.info/index.php
Olen seal letis näinud seismas ka uniballe. Kelle toodang ja mis tingimustes kasutamiseks, ei ole uurinud. Igal juhul hinnad laagritele ja tihenditele on seal head.

Postitatud: T Apr 20, 2010 5:49 pm
Postitas 777
Kui võtta teie auto sõidumassiks 2200kg ja oletada, et mäest üles kiirendades läheb kogu auto kaal tagatelje peale, siis on teie vedrustuse punktidest lähtuvalt staatiline jõud

alumistes hoobades ~30 000N (3t) surve
ülemistes hoobades ~20 000N (2t) tõmme

Dünaamilise jõude ja liigendite kestvust arvestades võiks varutegur olla >5

Liigendite võimalused:

Rod endidest
1. kaheosaline kapronsisuga
1.1 tavanurgaga 10-14 kraadi
1.2 tavanurgaga ja high misalignment spaceritega (räägitakse mingist 30 kraadist)
2. kolmeosaline deflonhõõrdepinnaga
2.1 tavanurgaga 10-14 kraadi
2.2 tavanurgaga ja high misalignment spaceritega (räägitakse mingist 30 kraadist)
2.3 high misalignment 18-23 kraadi

Jointidest:
3. Ballistic
4. Summit Machine
5. Johnny Joint
6. kindlasti on veel midagi

Kahjuks ei ole ühtegi inimest kes neid kõiki variante oleks proovinud ja suudaks objektiivselt neid valikuid hinnata. Pirate4x4 on seda teemat palju lahatud, et mida eelistada. Üldiselt tundub, et kivide otsas ronijatel kestavad jointid kauem ja neil saab odavalt pukse vahetada, kuid nad on suuremad, samuti ei ole neil mitte mingeid tihendi võimalusi ja karta on, et mudas võivad kuluda üsna kiiresti. Ka safari mehed eelistavad pigem rod ende. Jointid mis käivad kokku lukustusrõngaga, on juhtunud, et lukustusrõngas hüppab lahti. Jointidele pole tavaliselt max tõmbejõudu antud, tuleb vaid usaldada teiste arvamust/kogemust. Rod endidel on antud kas max tõmbejõud mille juures puruneb või deformatsioonipiir.

Rod endide kohta on ka igasugu arvamusi. Endal on üks deflonkattega rod end auto all ilma kummikatteta 4 aastat olnud ja pole lõtku tekkinud. Muidu rod endidele on ka erinevaid kummikatte võimalusi. Hetkel kõige levinum on vast RERS tihendid mis käivad mütsina liigendi otsa. Iseasi, kas nad ka mudas terveks jäävad.

Ise hetkel eelistan deflon kattega rod ende, kuid kui keegi tõestab, et jointid meie oludes väga hästi kestavad, siis hea meelega muudan oma eelistusi.

Euroopa tootjatest on paremad nt Hirschmann, USA tootjatest Aurora ja FK

Liigendi valikul on oluline ka vaadata varre/keerme läbimõõtu. Alumistel võiks olla >20mm

FK kataloogist nt sobiksid alumistele hoobadele näiteks (Ultimate load capacity >35000 lbs ehk 5-kordne varutegur):
HRSMX12T, SRSM12T, RRSMX12T jne...
Ülemistele hoobadele samm või kaks väiksemad, siis (Ultimate load capacity >25000 lbs ehk 5-kordne varutegur):
HRSMX10T, SRSM10T, RRSMX10T
http://www.polyperformance.com/shop/Off ... -1915.html
http://www.fkrodends.com/products2009.html

Võib muidugi proovida ka tööstuslike rod endidega, mida Eesti laagrimüüad tarnivad. Ehk HMM meeskond oskab rääkida kuidas nende liigendid vastu on pidanud...

Postitatud: L Mai 01, 2010 11:23 pm
Postitas K.Kotkas
2 aastat hiljem

Mudakoon 2010 Klass TR3 I Koht

Pilt

Ning vahelduseks pilt ka meist endist.

Pilt

Tsiteerides välismaa klassikuid, siis: "Kurat, kui hea tunne see on"

Postitatud: P Mai 02, 2010 3:29 pm
Postitas kala
õnne
väga hästi liikus,bemmi mootoril seda powerit ikka on :twisted: