2. leht 2-st

Postitatud: P Okt 28, 2007 9:50 pm
Postitas Stupiduser
Hmm, kuidas neid auke sellesse kronsteini teistpidi puurida saaks? :roll:

PS peaks vist kah mõned õlled võtma siis ei tundukski see ehk nii võimatuna

Postitatud: P Okt 28, 2007 9:57 pm
Postitas reimo
Stupiduser kirjutas:Hmm, kuidas neid auke sellesse kronsteini teistpidi puurida saaks? :roll:

PS peaks vist kah mõned õlled võtma siis ei tundukski see ehk nii võimatuna
No õieti peaks panhardi kronstein olema vist pulk, mitte auk...
Aga kui ma millagi päevavalges oma auto juurde jõuan vaatan järgi. Luban, et täna õhtul enam ühtegi teemat ei kommenteeri :oops:

Postitatud: P Okt 28, 2007 11:02 pm
Postitas rommi
erik kirjutas:Nüüd ajas ka Rommi sassi.
Panhard = diagonaalvarras = ehk varras, mis hoiab silda kere suhtes risti.
Lääba = reaktiivvarras = varras, mis hoiab silda kere suhtes rööbiti.
Tava maasturi sild on kahe reaktiivvardaga ja diagonaalvardaga e. kaks link.
Sigulli tagasild on nelja reaktiivvardaga ja diagonaalvardaga e. neli link :lol:
jne.
OODA NÜÜD:

panhard rod = varras, mis asetseb piki silda ja hoiab silda külgepidi ehk ristipidi paigal. Olen seda paljude suust kuulnud reaktiivvarda nime all, see pole tegelikult nii?
Pilt
radius arm = torque arm = diaga = lääba (seni vähemalt olen mina kuulnud kõiki nii seda nimetavat) on silla piki hoidmiseks.
Pilt

Postitatud: E Okt 29, 2007 5:35 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Eks ta lääbale annab mingil määral lisa liikuvuse jah - samas... keerab lääba ots sillatalast allapoole mis on jällegist, et kehva varjant

Postitatud: E Okt 29, 2007 9:22 pm
Postitas erik
Lääbast ja diagast lõplikult.

Lääba on tehnilises keeles reaktiivvarras ja tema tööks on neutraliseerida reaktiivseid kiirendusi, e. pikkisuunalisi liikumisi.

Diaga, e.panhard on tehnilises keeles diagonaalvarras, tema tööks on neutraliseerida diagonaalseid kiirendusi, e. ristsuunalisi liikumisi. M.O.T.T

Eestis üldiselt on segadus nende varrastega juba ammu.

Sigullimehed teava juba ammu missugused rektiivvardad nende auto all ja milline on diaga.

Mossemehed aga arvavad,et kui nad paigaldavad reaktiivvarda tagasillale on juhitavus parem, täielik absurd, (tegelikult mõtlevad nad, lehtvedrusillale paigaldada diaga, mis on iseenesest väga hea mõte).

Eriti huvitava asjana mõtlesin ma juhuslikult välja, et Nival on 4link vedrustus ja seda ammu ennem, kui ükski muu maasturi tootja seda stokis kasutanud oleks. Vägev. :shock:

Postitatud: E Okt 29, 2007 10:15 pm
Postitas Olle
Kardan, et diaagad on tulnud vene keelest. Vene inimene vaatab auto alla ja kuna kõik sugu vardad on natuke viltu, siis et mitte öelda hujovina ja natuke haritum välja paista ütles ta vot tot diaaga plj... sellest ka ilmselt selline segadus vähe võõramale tehnikahuvilisele. maakeeli oleks nad siis pikki ja põikivardad ehk siis juba peenemalt nii nagu Erik kirjeldas :thumb:

Postitatud: E Okt 29, 2007 10:41 pm
Postitas jr
Diaga on alati olnud Radius arm ehk reaktiivvarras ehk pikivarras, seda aegade algusest peale, vähemalt minu teada. Tuleb lihtsalt aru saada, et Diaga ja Diagonaalvarras on kaks täiesti erinevat mõistet ning koolkonna küsimus ilmselt. Kes on siksi mees olnud ja kes mitte. Huvitav, et ühest ja samast asjast nii väikeses riigis erinevad mõisted levivad. Mul kusagil on autoosade lexikon, Eesti keelne koos illustreerivate piltidega. Vaatab, mida keeleteadlased on sellele asjale nimeks andnud.

EDIT: ka diagonaalsuunas võib reaktiivseid kiirendusi neutraliseerida...

Postitatud: E Okt 29, 2007 10:54 pm
Postitas Olle
djaga on tõesti vene slängis pikivarras ja see aetakse segamini diagonaaliga. Mõeldud on varrast mis töötab tõmbele ja tõukele. sõnast dijanut mitte sõnast diagonaal. (Dijanut- sry ma ei tea kuidas seda täpselt kirjutatakse vene keeles)
Lepime mehed lihtsalt kokku mis keeles me räägime :D

Postitatud: E Okt 29, 2007 10:59 pm
Postitas erik
jr kirjutas:
EDIT: ka diagonaalsuunas võib reaktiivseid kiirendusi neutraliseerida...
Muidugi võib, sõltub õlast ja efektiivus on küsitav :lol:

Ma ausalt, ei tulnud selle pealegi, et diaga on lääba ja diagonaalvarras on diagonaalvarras :wink: Krt see kõlab ikka hullult tobedalt ka. Aga las ta siis olla, teinekord peab siis täpsutama, mida keegi mõtleb.

Postitatud: E Okt 29, 2007 11:01 pm
Postitas jr
Iseenesest hariv teemaarendus. 5+ infole, mis kogunes.

Postitatud: E Okt 29, 2007 11:19 pm
Postitas MahviaDeTyrk
erik kirjutas:Mossemehed aga arvavad,et kui nad paigaldavad reaktiivvarda tagasillale on juhitavus parem, täielik absurd, (tegelikult mõtlevad nad, lehtvedrusillale paigaldada diaga, mis on iseenesest väga hea mõte).:
Ehk siis tegelikkuses Panhardi varda - no ülipika sillakäiguga lehtvedrustusega maasturitel (nt. topeltkiikede korral) ju kah pannakse Panhard rod juurde õigemini topelt (või siis nimetatakse seda Scott Russell Linkage kui on sinna-tänna Panhard ?)

Postitatud: T Okt 30, 2007 8:11 pm
Postitas jr
Sellest on mul oma arvamus, et lõhub vedrulehti. Kuna panhard sõna otseses mõttes sunnib silla üles-alla liikumisel silda ka paremale-vasakule liikuma. Lehtvedrud aga tahaks ju ainult üles-alla suunas liikuda, mitte paremale-vasakule.

Postitatud: T Okt 30, 2007 8:20 pm
Postitas MahviaDeTyrk
jr kirjutas:Sellest on mul oma arvamus, et lõhub vedrulehti. Kuna panhard sõna otseses mõttes sunnib silla üles-alla liikumisel silda ka paremale-vasakule liikuma. Lehtvedrud aga tahaks ju ainult üles-alla suunas liikuda, mitte paremale-vasakule.
Selle pärast pannaksegi selline liigendiga - Panhardi ülemine ja alumine ots on samal auto küljel kinniPilt