2. leht 2-st

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: K Juul 29, 2020 5:23 pm
Postitas Landy
CaveMan kirjutas: K Juul 29, 2020 4:36 pm
Landy kirjutas: E Juul 13, 2020 12:38 pm Hea on see, et sai ühe soojaga ka 265/75R16 rehvid passi sisse. :D
Miks sulle need mõõdud passis muidu olulised on? Enam ei ole ju oluline mis mõõt passis on ja võib kõiki rehve kasutada mis auto alla mahuvad :)
Kunagi ei tea, millal härrad ümber mõtlevad. Võivad 15...20 aasta pärest uuesti ümber mõelda ja hakka siis nendega jälle rehvide pärast kaklema.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: K Juul 29, 2020 5:25 pm
Postitas MahviaDeTyrk
MeelisV kirjutas: N Juul 16, 2020 10:00 pm Valgustusseadmed – Mulaaži lubatavuse kirjeldamine

Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras, v.a laterna mulaaž. Mulaaži ei tohi olla ühendatud sõiduki elektrisüsteemi;“
Lülitiga elektrisüsteemist eraldatud :roll:

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: E Veebr 08, 2021 7:38 pm
Postitas v2ikevenna
Vana teema juba, kuid teema algatajaga sarnane probleem tekkis ka minul kui läksin Tartus maanteeameti angaari gaasiseadet ette näitama. Kuuest katusel olnud töötulest paluti viisakalt 4tk eemaldada. Nende säilitamiseks anti mulle siiski võimalus - kui suudan inspektorit veenda, et tegu on KINDLASTI töötuledega, siis võin need alles jätta. Põhjendus seisnes selles, et töötuledel ei pea küll olema eraldi märgistust, kuid neil on olemas siiski tundemärgid mis viitavad et tegu on töötuledega, mitte näiteks Hiinas valmistatud kaugtuledega millel puudub igasugune tähistus. Töötuli peaks valgust hajutama samas kui kaugtuli saadab ette suunda kaugustesse võrdlemi terava pimestava valgusvihu.

Vaadelda pruunis "led-bar" kirja kandvas pappkarbis Hiinast tulevaid töötulesid, siis paljudel on äärtes hajutava reflektoriga LEDid ja keskel tavalise reflektoriga LEDid. Mina ei suutnud inspektorit veenda et need on 100% töötuled ja võtsingi need sealsamas angaaris katuselt maha. Kuna kasutan töötulesid ka reaalselt, siis ostsin Tööriistamarketist ilusas värvilises pakendis olevad töötuled mille pakendis kaasas olnud paberi viskasin kindlalaekasse. Need tuled on hajuti, tootja ja mudeli põhjal üks-üheselt töötuledena tuvastatavad.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: E Veebr 08, 2021 8:15 pm
Postitas v6sa
Kas härrased ka presenteerisid Asjatundmatule Kodanikule, milline on töötule salajane tähis või millise muu tunnuse alusel nad tulesid töö- ja puhketuledeks liigitavad?

Praegu kõlab kangesti töövõiduna kodaniku kulul linnukese saamiseks.

Töötuli peab olema põhituledest eraldi lülitatav ja see on ka ainus nõue, mis nende kohta käib.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: E Veebr 08, 2021 9:14 pm
Postitas CaveMan
v6sa kirjutas: E Veebr 08, 2021 8:15 pm Töötuli peab olema põhituledest eraldi lülitatav ja see on ka ainus nõue, mis nende kohta käib.
Kuidas see siis ainus nõue on. On ikka rohkem nõudeid ja nendele nõuetele ka viidati.

Kood 219. Töötulelatern
Nõuded:
1) töötulelaterna paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta,
kuid ei tohi pimestamisega tekitada liiklusohtlikku olukorda;
2) töötulelatern võib olla teisaldatav;
3) töötule, välja arvatud alarm- ja jälitussõidukil kasutatava, valgus peab olema
hajutatud hajutava mustriga laterna klaasi või sarnast funktsiooni täitva tehnoloogia
abil. Töötulelaterna klaasil ei tohi olla sõiduki valgustus- ja valgussignaalseadmena
kasutatava laterna tähistust. Töötule tekitatud valgusvihk peab olema valge või
valikkollase värvusega;
4) töötule lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja mootorsõiduki armatuurlaual
peab olema selle sisselülitatuse märgulamp

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: E Veebr 08, 2021 9:48 pm
Postitas v6sa
Palun näidata mulle efektiivset töötuld, mis:
a) valgustab konkreetset ala hästi ja samal ajal
b) ei pimesta selles alas olevat liiklejat.

No ei ole võimalik.

Julgelt pooled ksenoontöölaternad on klaari klaasi ja sileda peegliga. Aga sellest hoolimata olid kasutusel esmapaigalduses metsa- ja põllumasinatel. Kadusid kiiresti ajaloo hämarusse, kuna LED on nii palju odavam. Aga neid on veel päris palju kasutusel.

Olen võimalust mööda uurinud selleks seatutelt, mis on see sisuline põhjus, miks ei tohi ühegi teise tähisega latenat kasutada töötulena, kui on täidetud mittepimestamise nõue. Peale juriidilise mulina (on keelatud, sest ei ole lubatud) ei ole keegi osanud tuua ühtegi füüsikalist põhjendust, miks ei tohiks töötuleks olla kaugtule või udutule latern. Et hajuvalgust andval töötulel on eelised lähiala valgustamisel, on iseasi (mu hübriidrussil on Felicia udutuled tagatöötuledeks ja nende madal ja lai valgusvihk on tegelikult kaunis ebameeldiv).

Omaette (ja ülevaatusel täiesti võimatu kontrollida) on töötulede kasutamine, sealhulgas reguleerimine. Sest töötule eesmärk on valgustada töö tegemise ala ja see on tihti muutuv. Aga mitte sadade meetrite kaugusel...

Aga nagu juba õigesti viidati, siis seadusekuulekal inimesel on küljes vaid mati hajutiga tähiseta tuled, mis kenasti eraldi lüliti ja märgutulega varustet.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: T Veebr 09, 2021 8:55 pm
Postitas marauder
Mul katusel 1 väike ledbar. Algul öeldi, et ettesuunas ei tohi olla, keerasin tagurpidi. Ikka ei sobind ja kästi maha vötta. See siis kohalikus mnt ametis reg andmete muutmisel juhtunud asi.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: T Veebr 09, 2021 8:59 pm
Postitas v6sa
Kas leediheitja klaasil/andmesildil on mingi tähistus ka, milleks see mõeldud on?

Millega angaarnikud oma nõuet põhjendasid? Et vale tähis? Või puudus märgutuli? Või oli lüliti vale?

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: T Veebr 09, 2021 9:12 pm
Postitas v2ikevenna
marauder kirjutas: T Veebr 09, 2021 8:55 pm Mul katusel 1 väike ledbar. Algul öeldi, et ettesuunas ei tohi olla, keerasin tagurpidi. Ikka ei sobind ja kästi maha vötta. See siis kohalikus mnt ametis reg andmete muutmisel juhtunud asi.
Mul mahakorjatud neljast tulest kaks olid suunaga ettepoole. See et olid suunaga ette ei olnud minu puhul küll mingi probleem - probleem oli ainult tule enda tuvastatavus. Eks see sõltub vist ametniku persoonist ka omajagu...

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: K Veebr 10, 2021 9:17 am
Postitas marauder
v6sa kirjutas: T Veebr 09, 2021 8:59 pm Kas leediheitja klaasil/andmesildil on mingi tähistus ka, milleks see mõeldud on?

Millega angaarnikud oma nõuet põhjendasid? Et vale tähis? Või puudus märgutuli? Või oli lüliti vale?
Kui se minule oli, siis minul ametlikult kaugtuli oma tähistega, aga ma ütlesin, et töötuli. Märkeid keegi ei vaadanud. Kuressaare kohalik ei otsustanud vaid helistati pealinna ja saadeti pildid(eemalt tehtud üldine vaade).

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: R Veebr 12, 2021 3:18 pm
Postitas Landy
Tule küljes olev pistik ja must prügikott ning paar nipukat on jube head leitusid, muutmsak LED-bari katusel veetavaks ja kindlat kinnitatud veoseks. :D Testitud- töötab.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: R Veebr 12, 2021 9:59 pm
Postitas CaveMan
Landy kirjutas: R Veebr 12, 2021 3:18 pm Tule küljes olev pistik ja must prügikott ning paar nipukat on jube head leitusid
Kui keegi veel ei tea, siis 2019 muudetud tehnonõuete üks muudatus see, et defineeriti mulaaž. Kui varem pidid kõik auto külge paigaldatud tuled töötama, siis nüüd ei pea.
Kood 201. Üldnõuded valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmetele
Nõuded: 1) ..... Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed
peavad olema töökorras v.a laterna mulaaž. Mulaaž ei tohi olla ühendatud sõiduki
elektrisüsteemi;
Siin koos kommentaaridega: https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-t ... mentaarid/

Eks siin ole ka tõlgendamist. Kui latern on ühendatud vooluvõrgust lahti, kas ta on siis rikkis tuli või mulaaž. Aga kui panna laternale peale katted, siis ilmselt kvalifitseerub mulaažina.

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: L Veebr 13, 2021 11:08 am
Postitas MrMägilane
Isegi kaugele lugesid läbi siis.
Nõus, et konkreetne kirjatükk jätab sõnastuselt soovida, jutt käib tootjapoolsetest rehvimõõtudest. Sisuliselt kaotati ära kõik piirangud rehvi ning velje mõõtudele ning asendati see tingimusega et auto üldgabariidid ei muutu ja ratas/rehv ei ulatu koopast välja (mida omakorda võib lahendada tiivalaiendiga).
Seadus läks selgemaks ja lihtsamaks, huvitav oli su kommentaari küll lugeda, aga sisuline mõte jäi veits kaugeks :roll: :wink:

Re: Töötuled ja Maanteeamet

Postitatud: L Veebr 13, 2021 7:13 pm
Postitas honkomees
MrMägilane kirjutas: L Veebr 13, 2021 11:08 am Isegi kaugele lugesid läbi siis.
Nõus, et konkreetne kirjatükk jätab sõnastuselt soovida, jutt käib tootjapoolsetest rehvimõõtudest. Sisuliselt kaotati ära kõik piirangud rehvi ning velje mõõtudele ning asendati see tingimusega et auto üldgabariidid ei muutu ja ratas/rehv ei ulatu koopast välja (mida omakorda võib lahendada tiivalaiendiga).
Seadus läks selgemaks ja lihtsamaks, huvitav oli su kommentaari küll lugeda, aga sisuline mõte jäi veits kaugeks :roll: :wink:
lisaks selle et nüüd jälgitakse eriti täpselt rehvide koormus- ja kiirusindekseid, 9 a samade rehvidega käinud ja esmakordselt hakati uurima