2. leht 4-st
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: K Veebr 24, 2021 10:47 am
Postitas v6sa
ahto42 kirjutas: ↑L Apr 11, 2020 8:00 pm
Metsamasinal vb vesi/õhk tüüpi süsteem, aga lisab raskust.
Minu vana primera 2.0td mikroturboga, pärast cooleri lisamist oli dünos 200nm, tehase 177 vastu. Pepudünoga oli maanteel möödasõidud ka kiiremad.
Jahedam õhk, kannatab rohkem pumbast peale keerata.
Nii ongi: jahuti
ise ei anna võimsuselisa, aga võimaldab seda mootorist välja võtta ilma seda kohe ära lõhkumata.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: N Veebr 25, 2021 10:12 pm
Postitas RaulK
Saan kõigest sellest aru lihtsalt mõtlen kas cooleri jahutusvõimel on metsakiiruse ja kapoti all valitseva tempi juures üldse mingit jumet ilma sundjahutuseta. Kui sealt väljuv õhk on paar kraadi madalam ainult kui sisseminev ei näe pointi ehitada. Kogu torumajandus + cooler ise soojeneb tänu mootorile ise ka ju üles ja ilma külma õhu pealevooluta on minu meelest kasutegur suht 0. Vbla panen täiesti mööda, aga seepärast uuring enne kui miskit teen sellega.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: N Veebr 25, 2021 10:30 pm
Postitas v6sa
Ilma õhuvoota õhk-õhk jahuti ei jahuta tõesti. Siit ka soovitus õhk-vesi soojusvahetile.
Või paned lisaventika.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 1:59 pm
Postitas ahto42
Eks see kõik lisab keerukust. Jahutusevedeliku maht peab olema ikka päris mitu liitrit, lisaks teine radikas, millega soojuse vedelikust välja viid. Kas Terracanil oli vist ventikaga cooler olemas tehasest, ei olnud väga suur mõõtmetelt
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 2:33 pm
Postitas totu
Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 6:14 pm
Postitas laurz
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 8:13 pm
Postitas Movistar
totu kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 2:33 pm
Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 10:53 pm
Postitas heeringas
Movistar kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 8:13 pm
See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 10:57 pm
Postitas Movistar
See on nüüd küll väga arusaamatu küsimus.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: R Veebr 26, 2021 11:33 pm
Postitas totu
Rääkisin madala forseeringuga asjadest. Kui termostaat on +/- 80, peaks radikast 60-70kandis tulema. Usun, et neid asju ei tehtud "lihtsalt niisama".
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: L Veebr 27, 2021 12:03 am
Postitas heeringas
heeringas kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 10:53 pm
Movistar kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 8:13 pm
See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
Movistar kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 10:57 pm
See on nüüd küll väga arusaamatu küsimus.
Proovime siis teisiti-
Minu arust on radika alumine temp tunduvalt madalam kui 70 kraadi ja see võiks
sobida sisselaske jahutamiseks.
Kas on nii ?
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: P Veebr 28, 2021 10:15 am
Postitas ahto42
heeringas kirjutas: ↑L Veebr 27, 2021 12:03 am
heeringas kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 10:53 pm
Movistar kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 8:13 pm
See on nüüd küll kahtlane teema.
Soovides intake tempi hoida alla 70 kraadi on 90 kraadine jahutusvedelik küll vastupidise toimega.
Kas radika alumises (kõige madalamas) osas on temp 70 kraadi?
Movistar kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 10:57 pm
See on nüüd küll väga arusaamatu küsimus.
Proovime siis teisiti-
Minu arust on radika alumine temp tunduvalt madalam kui 70 kraadi ja see võiks
sobida sisselaske jahutamiseks.
Kas on nii ?
See on siis kui termostaat kinni. Kui avatud siis igal pool enamvähem sama temp. Ärne unusta, et tegu ei ole tühikäigul tiksumisega. Parem pedaal on ikka suht tihti põhjas ja koormus taga.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: P Veebr 28, 2021 10:18 am
Postitas ahto42
totu kirjutas: ↑R Veebr 26, 2021 2:33 pm
Suurtel mootoritel kasutatakse ka integreeritud "märga" coolerit- sisselaske kollektoris on kärg, millest lastakse läbi radiatorist tulev jahutusvedelik (mootori enda jahutussüsteemist). Mitte liiga forsseeritud mootoril toimiv lahendus.
Ma usun, et ka seal on selle märga coolerisse minev vedelik erardi jahutatud.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: P Veebr 28, 2021 10:52 am
Postitas totu
Ei ole.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Postitatud: P Veebr 28, 2021 11:21 am
Postitas honkomees
ahto42 kirjutas: ↑P Veebr 28, 2021 10:15 am
... See on siis kui termostaat kinni. Kui avatud siis igal pool enamvähem sama temp. Ärne unusta, et tegu ei ole tühikäigul tiksumisega. Parem pedaal on ikka suht tihti põhjas ja koormus taga.
oot-oot, milles on siis radiaatori mõte kui ta ei jahuta vedelikku maha???

Kui termostaat kinni, siis praktiliselt ringvoolu läbi radika ei toimu nagu ka jahutamist. Krt, vene ajal sai radika ette pandud õllepudelid päris maha jahutatud
