2. leht 2-st

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 10:02 pm
Postitas MetsaVikat
Reguleeritavaks saab vist ainult sagedusmuunduriga, 1kw sagedusmuundur üle 100euri kahjuks, võin ka eksida. Poole aeglasemalt peaks kindlasti saama lihtsamalt, kui sul seal juba pole 6-te otsa, siis mingi asjatundja teeb ta sul kindlasti poole aeglasemaks.

Jube OT-ks läheb teema, aga ehk oli kasu.


Terv. Villu

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: E Okt 20, 2014 10:31 pm
Postitas heints
monorobot kirjutas:
Praks1 kirjutas:Kui sa soovid seda kindlasti jahutada,siis mine osta vask toru ja keera rõngasse.
Hea mõte, kuid kuidas vasktorule sobilikud ülekande stutsid teha :roll:
Praks1 kirjutas:Ilmselt värvisid sa pintsliga ja korralikult,paks värv hoiab samuti kuumust kinni.
Enamasti on silindritele kerge värvitolm peale lastud,kui üldse.
Paagi värvisin 50 mm laius rulliga, silindri puhastasin vanast värvist ja essust puhtaks.

Kuid kuna tundub , et 3 faasiline mootor selle kompressori taga on "overkill" siis üks plaan oli see v.b. 12 V motsile ringi teha.
Vasktorule saad stutsid lõikurrõngastega paigaldada. Mõningaid mõõte võib jopata santehnika poest aga suht kindlalt saad kõik vajamineva Hydroscannist.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: T Okt 21, 2014 5:22 pm
Postitas monorobot
Hetkel on kompressoril taga "no-name" 3 faasiline mootor mille pöördeid ega kilovatte ei tea kuna vastav pirka kadunud, aga tundub et sobilike aeglaste pööretega.
Mootori vahetus oli plaanis kuna igal pool ei ole tööstusvoolu ja see 3 faasiline mootor on lihtsalt ilgelt raske.
Mingi mõte oli et paneks näiteks ühe vana vintsi 12 V mootori, peaks jõudma ringi küll ajada kui sobilik ülekanne tekitada.
Saaks vajadusel auto peale tõsta ja kasutada kus vaja ja ka 220 V võrgust läbi mingi adapteri voolu anda.
Ei ole plaan suruõhu tööriistu järgi panna, kasutaks pigem rehvide pumpamiseks, tööriistade ja muude juppide sodist puhastamiseks ja mingil määral ka värvimiseks.
Kompressoril endal selline pirka
Pilt

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: K Okt 22, 2014 10:23 pm
Postitas tarmo
monorobot kirjutas:Saaks vajadusel auto peale tõsta ja kasutada kus vaja ja ka 220 V võrgust läbi mingi adapteri voolu anda.
Võiks ju toimida, aga arvestama peab, et see "adapter" peab olema üsna võimas. Mingi suur trafo koos suurte dioodide/alaldiga. Sisuliselt nagu "Start" laadija, mis kannatab auto käivitust.

Mootori jutu offtopicut veel. See 2800 rpm mootor, mida sooviks 2x aeglasemalt tööle panna on kaane alt SELLINE.
Ehk siis 6 mähise otsa tal tõesti on välja toodud, tähistega U1, V1, W1 ning U2, V2, W2. Ja hetkel on siis kõige tüüpilisemas tähtühenduses, 380V jaoks. Kuidas seda nt 2x aeglasemalt tööle saaks panna?

Edit: tõenäoliselt see siiski võimalik ei ole, sest mootori pöörlemiskiirus on otseselt seotud vahelduvvoolu sagedusega ja ainus lahendus oleks siiski varemgi mainitud sagedusmuundur.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: N Okt 23, 2014 9:47 am
Postitas kalleo
tarmo kirjutas:...Ehk siis 6 mähise otsa tal tõesti on välja toodud, tähistega U1, V1, W1 ning U2, V2, W2. Ja hetkel on siis kõige tüüpilisemas tähtühenduses, 380V jaoks. Kuidas seda nt 2x aeglasemalt tööle saaks panna?
Ei seda saa aeglasemaks ühendada. Põhimõtteliselt võibolla küll võimalik sees mähisepaaridega jamada- otse öeldes ümber mähkida- vajalikule pingele ja pöörlemiskiirusele. Aga see on mõttetu tegevus. (250W mootorile sai kunagi uued mähised tehtud et 4x aeglasem oleks, sel ajal kui mootorit veel poes ei müüdud ja sagedusmuundurit ei tuntud!) Leia sobiv sagedusmuundur- see 1,1kW on ju väike võimsus.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: N Okt 23, 2014 12:23 pm
Postitas MetsaVikat
Mul selline mootor millel oli kaks kiirust ja pirka peal kirjas ka. Poole kiirusega oli ka võimsus poole väiksem.

Terv.

Re: Jama kompressoriga

Postitatud: N Okt 23, 2014 7:48 pm
Postitas ibra
MetsaVikat kirjutas:Mul selline mootor millel oli kaks kiirust ja pirka peal kirjas ka. Poole kiirusega oli ka võimsus poole väiksem.

Terv.
Pesumasina mootoril on kaks kiirust, aga too ei jõua kombret ringi ajada.