Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
TarviR kirjutas:Kusjuures kütusekulu ehk vähendabki. Mootor saab vähem õhku kätte seega põletab vähem kütust.
samas võiks proovida ka näiteks korraliku suure kaltsu toppimist õhuvõttu. Aga tekstiili mootorisse sattumise vältimiseks kindlasti enne õhufiltrit.
Pigem on asi vastupidi. Mida vähem õhku seda rohkem läheb kütust. Kusagilt peab lisa tulema. Sama effekt umbes õhufiltriga, suurema koguse kütusega kompenseeritakse õhu puudujääki.
Tarvi, ma loodan, et sa need read kirjutasid huumoriga, mitte tõsiselt mõeldes...
Ikka huumoriga. Idee tuli ühest volvo klubi loost, kus mees oma suitsevat ja jõuetut diislit pikka aega remontis enne kui õhuvõtust suure kaltsu leidis.
Aga see kütte kulu värk oleneb ilmselt mootorist ja töötingimustest. Uuem, lambdadega mootor peaks ju küll oskama õhu kogusele vastavalt ka kütet kulutada.
Pisut teemast kõrvale küll aga krooni ajal Tallinnas oli üks firma kes 500 EEKu eest tegi stendis mootori timmimist. Sätiti üht ja teist, ka aju. TV-s veel näitas et kuni 20kW sai juurde ja kütusekulu hoopis vähenes. On see firma veel alles?
Tere!
Kui sa oma autost hirmsasti tahad rohkem võimsust ja ma loodan, et sel on turboga mootor, siis ehk on abiks mingi remap või kiibiboks? Kui pole turboga mootor, siis seal pole päästa midagi ennem suuremaid ümberehitustöid ja ümberehitus maksab palju-palju. Kiibiboksid, mis Su auto andureid lollitavad, saab kätte päris odavalt, kuigi ma ei tea, mida nad pikemal kasutusel pekki keeravad, just need odavamad. Aju ümberseadistamine on küll kallim, aga teadjad teevad seda ka hästi ja tulemus on hea ja tuntav, kütusekulu läheb ka enamjaol alla. Seda seni, kui kõvasti pedaali ei talla.
Oli jah selline uitmõte. Mitte nüüd hirmsasti aga pisut nokitseda võiks. Tegemist 2,0 GDI Pajero. See ju nii "ökoks" aetud, et häbi sõita ja on otseses mõttes aurude peal. Ülevaatuse mehel oli tahtmine lausa CO skaalat (0,03) koputada, et "ehk on seier kinni jäänud". On jah variandid temp ja õhurõhu andurit, õhulugejat ja lambdat petta, kat välja lüüa. Peale kati tõstavad ülejäänud kõvasti kütusekulu. Väga lõhkuda ei tahaks ja teadmisi ka napib. Britid pakuvad isegi GDI-le chip tuningut 70!! EUR mis sisaldab lihtsalt üht takistit. Küll aga ei tea kes GDI aju üldse puutuks.
No plaanis oli nii, et kui sõita tasasel teel tasapisi 90-ga on öko ja kui täisgaasiga siis sport. Aga ta on kogu aeg öko-öko. Annaks teha küll, tal see ECO armatuuris põleb kui ilusti sõita.
G(asoline)D(irect)I(njection) on jah bensukas. Kodanik ju kirjutas, et katalüsaator ja CO näit, ja need minuteada ainult bensukatel.
See takisti teeb seda, et lollitab mootori temperatuuriga - aju arvab, et külm mootor ja "tõmbab toorest rohkem peale".
Aga kui tõsist tulemust tahad saada siis:
1. vähenda auto kaalu (enne sõitu vetsust läbi, tagavararatas, tagumine iste ja ämm lastega koju, kütust ainult veerant paaki jne.)
2. osta teine auto millel juba eos rohkem kW-e
Einoh oli teine 2,5D turbo aga näh poisid keerasid üle katuse. Seisab teine siiamaani. Ja kui oled heaga harjunud siis tahaks teisest ka pisut rohkem vurtsu kätte saada. Jah, ostan Tico, hea suur, diivan mahub sisse (testitud nurgadiivaniga), 690 kuubikut, 3,7L/100 ja mis kõige parem 2. käiguga võtab ratta ringi ja Länkarile teeb pika puuga ära.
Jalakäijate sildadest ja kivituvidest vanalinnas mahub läbi jne. jne.
Välja mõtlesin mida see tiivik teeb. Ta on üsna massiivne ja kui alumise käiguga mootori pöördesse lased, kruvib ka tiivik hoo üles. Nüüd kui käigu üles vahetad siis mootori pöörded langevad kuid piisavalt suure massiga tiivik jääb kõrgetel pööretel tööle ja tekitab "turboefekti", surudes nagu turbiin lisaõhku mootorisse. Usun, et miski efekti ta isegi annab.
M.O.T.T.
Juttu oli Belarussi tsentrifuug filtrist, mis paneb õhu pöörlema ning mis jämeosakeste filtreerimisele peaks ka tagama parema õhuliikumise sisselaskes.
Viimati muutis nymmik, T Sept 23, 2014 1:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
Juttu oli Belarussi tsentrifuug filtrist, mis paneb õhu pöörlema ning mis peaks tagama parema õhuliikumise sisselaskes.
Teema algaski sellest turbo tiivikust.
Belarussil oli see tiivik paigal kui õieti mäletan.
Aga seda tuuningu tiivikut nad foorumites ikka kiitsid hirmsasti. Ju siis heli pärast ehk.
Belarussil (ja ka paljudel teistel traktoritel) on paigalseisev tiivik õhu sisselaskekopsikus vähe teisel eesmärgil. Nimelt moodustavad see tiivik ja õhuvõtturi koonus omamoodi tsüklonfiltri, mis suure osa õhuga sisseimetavast tolmust ja muudest jämedamatest osakestest koonuse alaosas olevatest piludest välja puhub. Kes on kuiva ilmaga põllutöid teinud, see teab, efekt on tolmupilves töötades muljetavaldav.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
kiilakas kirjutas:Välja mõtlesin mida see tiivik teeb. Ta on üsna massiivne ja kui alumise käiguga mootori pöördesse lased, kruvib ka tiivik hoo üles. Nüüd kui käigu üles vahetad siis mootori pöörded langevad kuid piisavalt suure massiga tiivik jääb kõrgetel pööretel tööle ja tekitab "turboefekti", surudes nagu turbiin lisaõhku mootorisse. Usun, et miski efekti ta isegi annab.
M.O.T.T.
Kõlab jube kahtlaselt, et see asi efekti annab. Päris turbokatele paigaldatakse spetsiaalselt POV-id, et kui käiguvahetusel segusiiber kinni kukub siis lastakse bov-iga peale kompressorit olev rõhk maha, et tagasi "põrkav" õhuvool turbo labadesse ei lendaks ja tiivikut ei pidurdaks ning viimane saaks inertsist vabamalt pöörelda ja kiiremini uuesti ülesse spoolida kui segusiiber taaskord avatakse. Selle jama ainukene efekt võib selles olla, et õhk hakkab peale tiivikut pöörlema ja liigub tänu sellele ühtlasemalt. Seda küll ei julgeks loota, et mootor mis tarbib päris korraliku koguse õhku saab niisama ketrava junni poolt üle laadima hakatud.
https://www.youtube.com/watch?v=IeaP4hMNCMQ
Siinl on 0 - 100 ajavahe. Ilma - 23 sek. Tiivikuga - 19 sek. Võit on 4 sekundit (võtsin stopperi ja mõõtsin ära). Sõidudünaamika oli küll erksam. Kuid mul on tunne, et ta jättis õhufiltri panemata seega sama tulemuse oleks saanud ka ilma tiivikuta. Või tallas lihtsalt äkilisemalt pedaali.
Tegelikult ta ei maksa E-Bays midagi 6-10€, vahe vaid, et on 1 ja on 2 tiivikuga.
Chattisin ühega. Pärisin müüjalt mis vahet?
-Nii ongi, et üks on ühe ja teine kahe tiivikuga. Kahega on effektiivsem.
-Seda ma juba isegi taipasin. Aga mis on tööpõhimõte?
-Ei tea aga kui ära ostad siis küsin tehasest järele. Bla-bla-bla. Noh, kas ostad vä?
Vaat nii oli. Äkki ostangi kuid ilmselt selle käest kes mulle tööpõhimõtte ära seletab.
Kuna 23 sekundit on nii pikk aeg siis see 4 sekundit sealt alla saada võib ilmselt kiiremate käiguvahetuste ja jumal teab millega juba tulla. Kuigi see jubin alla 10€ maksab, ei viitsi ikka ostma ja tõestama hakata, et see pointless on. Põhjagaasil meibi kui peaks mingigi keerise õhuvoolus tekitama, siis võib-oll saab selle lubatud 3-6hpd ja 7% vähenenud küttekulu. Igasugustel muudel kiirustel kindlasti on see propeller seal pigem takistuseks ja kaob hobujõud ja suureneb küttekulu.
Aga vinge on ju sõita kui turboklapi sutsakas käiguvahetusel tähelepanu tõmbab.
Oki. Tellin ära kui keegi soodsat dyno stendi pakub.
Tallinnas pidi üks olema.