2. leht 2-st
Re: Aku laadimine sigaretisüütajast
Postitatud: L Jaan 26, 2013 10:47 am
Postitas totu
v6sa kirjutas:totu kirjutas:Pooltühi, 80Ah, aku küsib kordades üle 8A.
...
Oled Sa oma väites kindel? Pingelangu tõttu ei ole pakiruumis asuvas sigaretisüütaja pesas enam pardapinge 14,x V, vaid vähem. Ja kui laetav aku jsut väga tühi ei ole, siis on ka selle klemmipinge miskine 12+ V. See paar volti pinete vahet ei tohiks suuta genereerida kuigi suurt voolu...
Keskmine juhm akulaadija käib ju alguses mingi 15+V pealt enne, kui pinge hoidelaadimiseks maha võetakse...
Kui kellegi autol veel ampermeeter peal, vagustage. Ise mäletan suuruseid 50A piirkonda, vahetult peale käivitamist. Akult akule võiks vool veel suurem olla. Kaabelduse pingelangule lootma jääda ka ei soovita, kadumaläinud pinge vabaneb soojusena ja soojuse talumisel on kaabeldusel üsna õhukesed piirid.
Proovitud ja toimiv lahendus on 220V inverter ja akulaadija, esimene võiks ju autos niigi olla.
Re: Aku laadimine sigaretisüütajast
Postitatud: L Jaan 26, 2013 5:55 pm
Postitas kalleo
totu kirjutas:...Proovitud ja toimiv lahendus on 220V inverter ja akulaadija, esimene võiks ju autos niigi olla.
Jep, üle 220V + nutilaadija oleks ju hää lahendus. Hoiab voolu ilusati laadija poolt ettenähtud paigas ja. A siinpool kogemus CTEK laadijaga, mis ei elanud restarti üle. Juhtus nii, et asjatasin värkstoa laua taga ja CTEK laadis. Vool käis mõned sekundid ära ja kui taastus, näitas CTEK "FULL"! Panin laadija uuesti aku külge ja siis laadis veel 10+ tundi.
Kui minul oleks teemaalgataja mure püsti, siis kasutaksin DC-DC step-up konverterit ja samkompunn "pool-nuti" laadijat LM317(+) või LM350 baasil. See vidin laeks seatina-akut nii nagu ette nähtud- algul konstantse vooluga (ntx 8A) ja hiljem konstantse pingega. Ei põeks restartide üle ega suitsusüütaja pingelangu üle, ning ei ajaks ka suitsusüütaja kaitset (ntx 10A) lõhki. Lisaks vajadusel automaatne väljalülitus kui aku täis, elik laadimisvool väikseks (ntx 0,5..0,1A) jääb. (Puhta LM317 baasil laadija plaat isegi kusagil elektroonikasahtlis vedelemas, see aint ilma lisatransistorita ja ei anna niipalju voolu välja kui "päris" autoakule laadimiseks vaja...)
Edu experimenteerimisel.
Re: Aku laadimine sigaretisüütajast
Postitatud: P Jaan 27, 2013 7:45 am
Postitas R969
Asi maru keeruliseks ei lähe lihtsa problemi kohta?
Voolupiirajaks sobib ka takisti edukalt.
Katseliselt otsida paras takistus nt 9A voolu jaoks 10V tühjenenud aku puhul.
Muidu jah tühja aku puhul näitab auto ampermeeter üle 30A voolu, mis küll kiirelt kahaneb 10A peale aga pm on käivitusaku võimeline vastu võtma pea sama voolu mis ta välja annab.