2. leht 2-st
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: L Veebr 11, 2012 9:59 am
Postitas al
al kirjutas:TiitR kirjutas:al kirjutas:... Käisin sellel karmil nv.- isegi pargis rekkasi käima ehmatas ja seal oli lihtne, kuna akud jadamisi, siis pluss plussiga ja miinus miinusega ning tuld! Sõidukal aga akud rööbiti....
Aga eks homme kisun kapoti lahti, uurin asja ja lähenen asjale loogiliselt....

Ommik
Egas mul see lugemisoskus väga kiita pole, ma lugesin välja, et otse sõiduka akudelt ja egas see väga võimatu ei olekski, kui juhtmed lahti ühendada.
Nimelt olen ma korra elus näinud, kuidas kodanik võttis 12v akul kahe paari krokodillidega voolu 24V akudele, ikka üks paar juhtmeid ühele ja teine paar teisele, kahjudesse läks ühe krokodilli klamber ja akujuhtme klemm.
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: L Veebr 11, 2012 10:48 am
Postitas AsTroSS
Dodge Ram diisel versioonis on ka kaks akut parallelelis ja 12V, generaator on üks, 136 A.
Akusi laadides peab laadija suht korralik olema,et särts akusse jõuaks
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: P Veebr 12, 2012 11:26 pm
Postitas pimeroolis
Terekest. Viskaks ka oma "tarkuse" letti

No 2 paralleelselt ühendatud akut võiks ette kujutada, kui kahte ühendatud anumat. Mis on alati laetud võrdselt, olenemata sellest milline on akude seisukord. Kui teine aku kehvem siis tühjeneb ka teine sama võrra jne. Kui laadid akusid auto peal, siis lahti ei ole vaja ühendada, no muidugi kui laadija võimsusest piisab. Ja kui laadid eraldi, siis ühendades tasakaalustub energia hulk niikui nii mingi hetke pärast. Aga laadides vaatad palju ampertunde akudel peal on no kui teeb kokku näiteks 180 ah siis 18A kantti laadimisvoolu. Rohkem ei ole mõtet keerata, versioonil et laadib kiiremini, no ehk laadibki, aga vanema aku eluiga lüheneb sellega. Eriti kui oled näiteks käivitamisega tühjaks käianud. Kui ei ole automaatne laadija siis see laadimis vool alguses ette. See hakkab pikkapeale langema vastavalt akude laadimistasemele, juurde keerata ei ole mõtet hakkab ilmaaegu akusid keetma. Ja kui akud täis siis on ampermeeter ka peaaegu 0 lähedale langenud, ei pea 0 minema see oleneb akudest. Kui akudel on mingit sorti korgid purkidel tasuks kontrollida ka happe taset pärast laadimist, mõned akud läbipaistavad ja külje pealt näha tasemed.Kui ei ole peaks vähemalt plaadid olema kaetud vedelikuga, muidugi mitte täis valada. Ja lisada destileeritud vett, mitte hapet. No tänapäeval enamus akusid hooldevabad ja neile vee lisamine üsna keeruline ja enamusjuhtudel ka mittevajalik. Muidugi külmaga akude vastuvõtlikus laadimisele on ka piiratud ja ei pruugi korralikult täis saadagi.
ÄRA MINGIL JUHUL ÜHENDA 12V SÜSTEEMI 24V isegi mitte käivitamiseks, võid halvemal juhul akud lõhki lasta, eriti külma ilmaga....no ma ei tea kui tark see jutt sai

aga eks teised parandavad siis

Oma autus ka kaks paralleelselt ühendatud akut ja laadisin neid ka eelmine talv korra, siis süüde nulli ja võti eest ära(minu autul) juhtmed ühele akule ja laadija parajaks. Kuna liiga viletsad ei olnud sii mingi 4 tunni pärast oli ampermeeter laadijal juba peaaegu 0-is nii et täis. See akude pinge normaalselt ongi mingi 12,...midagi volti. Kui langeb juba 11V või alla selle siis tasuks kindlast laadida. Pooltühi aku võib pakkasega ära külmuda ja siis on muidugi niikui õhtal.
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: R Mär 23, 2012 12:00 am
Postitas ardi
Minul on vahelduvvoolu keevitusest tehtud täkk.
220v sisestamisel tuleb teisest otsast 15V ja 380v sisestamisel 28V.
Lühiajaliseks(kuni 30min) laadimiseks sobib.
Äkki saab ka vanale akulaadijale kaht faasi sisse lastes teisest otsast 26-28V kätte.
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: P Juul 15, 2012 5:58 pm
Postitas kaalikas
Tiit,Sulle väike soovitus-DEFA plokisoojendus lc 120-le maksab ca 50 rubla ja on plokiväline-paigaldus ca 15 min.+defa 10 amprine laadija(intelligentne)-paned programmkellaga hommikul auto soojenema ja samal ajal annab laadija akudele väikese eelsoojenduse-sellest piisab täiesti!
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: L Aug 18, 2012 11:40 pm
Postitas pimeroolis
ardi kirjutas:Minul on vahelduvvoolu keevitusest tehtud täkk.
220v sisestamisel tuleb teisest otsast 15V ja 380v sisestamisel 28V.
Lühiajaliseks(kuni 30min) laadimiseks sobib.
Äkki saab ka vanale akulaadijale kaht faasi sisse lastes teisest otsast 26-28V kätte.
...noh natuke vana asi, aga kujutan ette, et sul ikka alalisvool sealt teisest otsast tuleb. See riistapuu sobib täkuks kindlasti aga mitte laadimiseks. Kujutan ette, et voolutugevus väljundil koormates vähemalt mingi 100A !!! ringis, siis akusid sellega laadides...noh veoautol võib olla kahe aku peale 200-300 A/h, mis vajab laadimiseks max 30A. Isegi lühiajaline laadimine ei tee kindlasti midagi head. Noh normaalsele akulaadiale 380V sisse söötes lõpeb asi ilmselt mingit sorti suitsuga

Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: L Sept 01, 2012 12:53 am
Postitas dumbuser
ardi kirjutas:Minul on vahelduvvoolu keevitusest tehtud täkk.
220v sisestamisel tuleb teisest otsast 15V ja 380v sisestamisel 28V.
Lühiajaliseks(kuni 30min) laadimiseks sobib.
Äkki saab ka vanale akulaadijale kaht faasi sisse lastes teisest otsast 26-28V kätte.
Kui see vana laadija on trafoga jurakas siis saad seal tõesti sama pinge kätte aga üsna lühikest aega. Heal juhul põleb mõni kaitse ära aga kui kulibin on selle mõne toekama rauatükiga asendanud siis sureb trafo primaarmähis ära. Edasi on on emex või niisama ballast. Muude laadijate puhul ei oska öelda, väga viletsal juhul saad välja kah selle 400 volti. Aga ma pakun, et siis pole see surnud laadija mure küll prioriteetide hulgas kõrgel kohal.
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: P Jaan 19, 2014 8:10 pm
Postitas ardi
dumbuser kirjutas:ardi kirjutas:Minul on vahelduvvoolu keevitusest tehtud täkk.
220v sisestamisel tuleb teisest otsast 15V ja 380v sisestamisel 28V.
Lühiajaliseks(kuni 30min) laadimiseks sobib.
Äkki saab ka vanale akulaadijale kaht faasi sisse lastes teisest otsast 26-28V kätte.
Kui see vana laadija on trafoga jurakas siis saad seal tõesti sama pinge kätte aga üsna lühikest aega. Heal juhul põleb mõni kaitse ära aga kui kulibin on selle mõne toekama rauatükiga asendanud siis sureb trafo primaarmähis ära. Edasi on on emex või niisama ballast. Muude laadijate puhul ei oska öelda, väga viletsal juhul saad välja kah selle 400 volti. Aga ma pakun, et siis pole see surnud laadija mure küll prioriteetide hulgas kõrgel kohal.
Ma olen kasutanud oma täkku juba üle 5 aasta ja vahel ka 24V (ehk siis 380V sisendvooluga).
Läbi kärsatada saab trafosid vaid voolutugevusega, mis saab omakorda tekkida suure pingevahega.
Trafo oli vahelduvvoolu keevitustrafo,millelt kerisin maha sekundaarmähist ca 40%.
Dioodplokk on pärit läbipõlenud trafoga Start laadijalt(suurem tüüp).
Sellest lähtuvalt eeldan ka,et ka väiksemate laadijatega saab 24V kätte,kui anda sisse 380V.
Re: Kahe akuga masina aku(de) laadimine?
Postitatud: R Jaan 31, 2014 5:46 pm
Postitas Peep
ardi kirjutas:dumbuser kirjutas:ardi kirjutas:
Äkki saab ka vanale akulaadijale kaht faasi sisse lastes teisest otsast 26-28V kätte.
Sellest lähtuvalt eeldan ka,et ka väiksemate laadijatega saab 24V kätte,kui anda sisse 380V.
Saab küll kõrgema pinge hetkeks kätte aga edasi on natuke suitsu ja voolu enam ei teki(kui asjal sobiv kaitse vahel, võib pääseda ka selle vahetamisega).
Osad keevitused on mõeldud töötama ühe faasi (220V) ja kahe faasi (380V) pealt, arvatavasti sul siis on kahe faasi pealt töötav isend ja siis pole tõesti vaja midagi ümber lülitada kui paned ühe faasi pealt tööle langebki pinge vastavalt 16V peale.