2. leht 4-st
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: P Sept 11, 2011 4:25 pm
Postitas Metsjeesus
Tagastangega on mul lugu lihtsam, kuna see kukkus mul möödunud talv ise küljest ära ja seda vana stanget ma taastama ei hakka. Üksi ma sellist tööd ette võtta ei tahagi, aga õnneks on abistajaid võtta. Selle raami värskendamise kohapealt ongi asi sedasi, et soov oleks ikka kogu kupatus korraga ära teha kui hakata poole kaupa puhastama ja värvima. Muidugi siis ma pean ikka täiesti algosadeks peaaegu auto kiskuma.
Tagasilla maha võtmine ise nagu suur protsess ei tundunud, aga auto alt üksi välja lohistamisega jään kindlasti hätta. Neli polti mis hoiavad silda kinni, 2 amorti ja kardaanil ka mõned poldid.
Ma ainult Toyota toodetud pukse tean, ma korra küsisingi, et äkki on midagi spetsiifilist kohe aretatud välja, aga kriuksuva tõllaga sõita ka ei taha
Auto alla vaadates olid lihtsalt need kummi puksid üsna rabeda välumusega ja puksi servast olid juba ribalad väljas ja üks puks vedru sees mis piirab silla liikumist oli üldse ära kukkunud.
LSD ma hetkel lihtsalt spekuleerin muidugi, kuna eelmine omanik ei olnud autot üldse hoidnud ja kasutanud odavamaid võimalike vahendeid autot sõidukorras hoidmiseks. Ja sõites mõnikord ainult tagasilda kasutades põllu peal, siis kraavist üle minnes jääb hätta. Pean ise ka tunnistama kui auto ostsin, siis enne kui ise sinna alla jõudsin ronida, käis ta mul kohe ära õlivahetuses ja lasin ära vahetada kõik mahlad ja kahtlen, et tagasilda LSD õli valati. Korralik lukk tuleb kindlasti, aga sinna veel aega. Ihkan ARB'd
Mõtete ja finantsi kogumine hetkel käib, et kui teha siis ikka läbi mõeldult ja hästi.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: E Sept 12, 2011 10:23 pm
Postitas tarmo
Mul on neid tagavedrude piirajaid-pukse 2 tk olemas ja vedrud kah, kui soovi on. Üleüldse terve taga- ja esisild on ka

Kui huvi on, helista/kirjuta.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: T Sept 13, 2011 3:07 pm
Postitas Metsjeesus
Tänan pakkumast Tarmo, mul sinu kontakt on olemas ja korra ma eelmine aasta käisin sinu jutul, sain enda autole uhke a/c lüliti, kuigi ma hiljem avastasin, et mu autol konditsioneer üldse puudub, aga mis sellest, vähemalt nupp on vägev olemas
Täna sattusin korra ARKi ka a kasutasin võimalust ja uurisin natukese auto ümber ehitus loa kohta, laiuse ja kõrguse muutmise kohapealt nad mulle midagi tarka ja arusaadavat ei vastanud, aga see eest mootori koha pealt sain hulga infot juurde, et täiesti legaalselt annab sinna vahele ehitada uuema generatsiooni 4runneri 3.4 mootor mis on võimsam, ökonoomsem ja vastupidavam. Kuna hetkel mul ameerika mandrilt otsitakse sobivat doonorit, siis ei jää muud üle kui ainult oodata. Muidugi on mulle pakutud välja ideed vana süda korda teha, aga see läheks liiga kulukaks, kuna mootor ei ole eriti enne mind vist hoolitsevat kätt näinud ja vigade nimekiri on võrdlemisi pikk.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: K Sept 14, 2011 9:43 am
Postitas rommi
Metsjeesus kirjutas:Tänan pakkumast Tarmo, mul sinu kontakt on olemas ja korra ma eelmine aasta käisin sinu jutul, sain enda autole uhke a/c lüliti, kuigi ma hiljem avastasin, et mu autol konditsioneer üldse puudub, aga mis sellest, vähemalt nupp on vägev olemas
Täna sattusin korra ARKi ka a kasutasin võimalust ja uurisin natukese auto ümber ehitus loa kohta, laiuse ja kõrguse muutmise kohapealt nad mulle midagi tarka ja arusaadavat ei vastanud, aga see eest mootori koha pealt sain hulga infot juurde, et täiesti legaalselt annab sinna vahele ehitada uuema generatsiooni 4runneri 3.4 mootor mis on võimsam, ökonoomsem ja vastupidavam. Kuna hetkel mul ameerika mandrilt otsitakse sobivat doonorit, siis ei jää muud üle kui ainult oodata. Muidugi on mulle pakutud välja ideed vana süda korda teha, aga see läheks liiga kulukaks, kuna mootor ei ole eriti enne mind vist hoolitsevat kätt näinud ja vigade nimekiri on võrdlemisi pikk.
3.4 üsna popp mootorivahetus ka usas ja on teine tõesti päris krapsakas kone. Oleks üsna huvitav jälgida su projekti.
Soovitan ka siit vaadata:
http://www.craigslist.org ja
http://www.copart.com/
PS! Kui californiast miskit tahad, siis ma olen seal paari nädala pärast seal.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: N Sept 15, 2011 9:01 am
Postitas Metsjeesus
Kui ma mootori kätte saan, siis enam pikalt aega ei lähe ja ma võtan oma projekti käsile, aga seni ma kogun teadmisi vanade olijate käest. Mootori leidmine on parasjagu keerukas tegevus, kuna manuaal kastiga autot on raske leida ja automaadiks ma enda aparaati ümberehitada ka ei taha.
Mul hetkel USA'st midagi rohkemat vaja tellida ei ole, aga tänan pakkumast sellegi poolest

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: N Sept 15, 2011 1:39 pm
Postitas rommi
Metsjeesus kirjutas:Kui ma mootori kätte saan, siis enam pikalt aega ei lähe ja ma võtan oma projekti käsile, aga seni ma kogun teadmisi vanade olijate käest. Mootori leidmine on parasjagu keerukas tegevus, kuna manuaal kastiga autot on raske leida ja automaadiks ma enda aparaati ümberehitada ka ei taha.
Mul hetkel USA'st midagi rohkemat vaja tellida ei ole, aga tänan pakkumast sellegi poolest

Tee ikka jah kodutöö enne ära! 3.0 ja 3.4 on üks ja sama manual kast (R-150F).
Kuidas sul inglise keelega on? Siin on üks kokkuvõtlik link selle swapi kohta:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=587453
Ja kindlasti on netiavarustes veel tonnide viisi selle swapi kohta infot.
PS! Ma pidasingi silmas just seda, et vajadusel saan Californiast doonormasina saata, seal on neid 4jooksikuid vast samapalju liikumas kui terve ülejäänud usa peale kokku
Siin ka täielikult rebuilt 5VZFE müügil olemas:
link kuulutusele ja
pildilink. Kuulutuses küll mehed kirjutavad, et ilma paigalduseta ei müü aga tegelikkuses tähendab see seda, et kui ise paigaldada siis garantii ei kehti. See enamike mootoritegijatega tegelt nii.
Rommi
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: L Sept 17, 2011 9:45 am
Postitas ZFR
Metsjeesus kirjutas:Kui keegi teab rääkida midagi toyota uuema generatsiooni 3.4 l mootorist, siis olen huviga kuulaja
Tere,
mis sind täpsemalt huvitab? Mul on aastaid peres igapäevases kasutuses üks selle mootoriga auto ja on ka seda mootorit ning muid osi eraldi riiulis olemas kui vaja.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: E Sept 19, 2011 9:46 pm
Postitas Raints
Tere. Miks mitte kasutada 3.0td 92kw. Ise tegin sellise lahenduse, see poole ökonoomsem. Jõus ja kiiruses ei jää ka väga alla.
See mis tõstmisse puutub, rääkis juba Rommi ilusti ära. Tõstesarja tegin ise, hetkel all 33 rehvid, suuremaid väga ei tahagi, läbivust nendega küll. Diffritest veel jagu pole saanud, aga küll ühest poolteljest (see oma lollusest). Suuremate rehvidega jääb tänavalegaalsus küsimärgi alla. Vints ninale ja läheb küll. Edu ja jõudu sulle.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: E Sept 19, 2011 11:12 pm
Postitas Metsjeesus
Tänud, jõudu ja edu läheb alati tarvis.
Diisli kasuks ma ei ole otsustanud sellepärast, et ta ikka tunduvalt uimasem ja kui peaksid korduma need viimastel aastatel trendiks muutunud külmad talved veelgi, siis on kindel see, et üks hommik istun ma nõutud näoga oma autos ja ootan kedagi kes tuleks täku või teise teise autoga mind abistama.
Bensiini ja just selle mootori eelistus sellepärast, et minu teada on selline projektikas Eestis veel ehitamata ja huvitav oleks midagi uut proovida ja kuna ma auto oleks mul igapäevane tarbe ese ka, siis ma tunnen ennast natu turvalisemalt kui ma tean, et auto mind vajalikul hetkel ei jäta hätta võimsuse poolest.
Kõigist nõuandjatest on mulle väga palju kasu olnud, olen tublisti targemaks saanud, hetkel ootangi paari vastust, siis teab jälle edasi tegutseda.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: L Sept 24, 2011 1:18 am
Postitas Piloot
Bensiinimootor on pisut parem valik kui diisel.Vanemad diislid on küll ka enam vähem lahendus aga uuemad ei kõlba kuhugi.Iga rikke puhul köhid pappi välja.Ka on see miinus,et bensukal on võimalik pea kõik remontööd igas kodugaraazis ära teha aga diislil mitte.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: L Sept 24, 2011 10:45 pm
Postitas Raints
Mul 99a landcruiseri 3.0td 1kz-te peale pandud, ei nurise. Siiamaani pole vaja olnud remontida. Juppide hinda vaadates, siis pole ka suurt bensukaga vahet. Remonti kannatab ka ise teha, pole hullu midagi

Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: P Sept 25, 2011 10:46 pm
Postitas Metsjeesus
Ma siis lõpuks võtsin asja käsile ja tegin oma auto töödega vaikselt algust. See nädalavahetus sai maha võetud autolt mootor koos käigukastiga. Maha võtmisel tekkisid mõningad takistused mis on tingitud auto vanusest juba, aga mitte midagi mööda pääsmatut.
Lahti võtmisel ilmnes ka arvatav viga, et miks mu auto töötamise ajal lehkas bensiini järgi ja miks kütuse kulu nii suur on. Ma ise ei tea kuidas seda jubinat kirjeldada või kuidas ta töötab, aga seal sees oli väike kruvi koos tihendiga mis oli lahti ja sealt sulises bensiini natukese välja. (Kirjeldan kohati asju nagu blondiin remondi töökojas

)
Mis jupp see on?
Järgmisena kui aega saan, siis proovin maha võtta kere. Kui raamini puhas kõik on, siis saab edasi mõelda ja tegutseda
Magnus
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: P Okt 02, 2011 8:10 pm
Postitas rommi
Metsjeesus kirjutas: Lahti võtmisel ilmnes ka arvatav viga, et miks mu auto töötamise ajal lehkas bensiini järgi ja miks kütuse kulu nii suur on. Ma ise ei tea kuidas seda jubinat kirjeldada või kuidas ta töötab, aga seal sees oli väike kruvi koos tihendiga mis oli lahti ja sealt sulises bensiini natukese välja. (Kirjeldan kohati asju nagu blondiin remondi töökojas

)
Mis jupp see on?
Selle asja nimi on
fuel pressure pulsation damper... ma ei oskagi seda üks ühele tõlkida aga mõte on selles, et see klapp aitab ära hoida surve kõikumisi fuel railis, nii et pihustitel oleks konstantselt üks ja sama surve. Üldiselt ei tohiks sealt siis ka bensu välja tulla, kui see kruvi ka üldse ära võtta.
OT: vaatan et sul on ka mootori tagumine ots õline, nende mootorite ehitusviga. Tagumise otsa juures tänu crosspipele on kuumus nii suur, et kärsatab klapikaane tihendi ära ja plokikaane tihendid on ka alati seal otsas katki läinud. Naljakas, et jaapanlased kohati nii lollid võivad olla, teevad hea pommikindla mootori ja siis ühe jobu sumpa ehitusveaga rikuvad kogu saavutuse ära.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: E Okt 03, 2011 11:52 am
Postitas Metsjeesus
Selle asja nimi on fuel pressure pulsation damper... ma ei oskagi seda üks ühele tõlkida aga mõte on selles, et see klapp aitab ära hoida surve kõikumisi fuel railis, nii et pihustitel oleks konstantselt üks ja sama surve. Üldiselt ei tohiks sealt siis ka bensu välja tulla, kui see kruvi ka üldse ära võtta.
Ma natukese guugeldasin seda ja yotatechi foorumist sain veidi informatsiooni ka, et see pidi üsna nõrk koht neil olema ja ühel kodanikul oli isegi pilt kus oli kapoti alune selle jubina pärast maha põlenud. Ma täpselt ise ei uurinud kuidas see ehitus tal on, aga selle plastik kaane maha võtmisel kukkus sealt kruvi välja ja tuli kena sõõm bensiini ka järgi.
Mootori tagumine ots on mul just enam õline vasaku silindri rea poolt, aga ma arvan, et seda asja ma ei saa ainult väljalaske süsteemi peale ka ajada. Mul oli nimelt alguses tohutu probleem jahutussüsteemiga, seal oli kasutatud jahutus vedelikuna kõike peale tosooli vist ja selletõttu oli mul kogu süsteem umbes, kaks lõdvikut lõi mul selletõttu pooleks. Eks selle tulemusena, et jahutusvedelik ringi ei käinud on mul ka mootor kuuma saanud. Muidugi praeguseks hetkeks peaks süsteem puhas olema, kuna uhusin sealt läbi oma 200 l kuuma vett ja see mis sealt mootorist välja tuli ei olnud kena.
Re: 4Runner 3.0 ja paar küsimust
Postitatud: N Dets 08, 2011 8:59 pm
Postitas Metsjeesus
Tere jälle kõigile üle tüki aja. Väiksed edasi minekud on olnud vahepeal, nimelt leidsin lõpuks enda autole korraliku mootori doonori 97. aasta toyota landcruiser 3.4 manuaal. Läbisõit autol on 160 000, et sealt peaks veel piisavalt reservi olema minu 4runnerile ka. Maantee ametis on ka paberid jonksu aetud, et ümber ehitus luba olemas ja nüüd on vaja ainult pihta hakata.
Auto ise on selline.
Kuna Land cruiser on pideva nelikveoga, siis teen plaaniks ära vahetada vahekast 4runneri omaga.
Üks küsimus mul on länkarite omanikele, et mis tähendavad tähed HH,HL ja LL vahekasti kangil, ma kõigest muidu saan aru, et high ja low, aga miks seda keskmist seal vaja on?
Loodan, et olete abiks hüva nõuga
