Jahutusventikad
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Jokker kirjutas
Mina enda projektis panen igatahes 2 ventilaatorit puhuma.
Mõtlemisainet teile, aga igaühel vaba valik.
Jõudu![/quote]
Üks tähelepanek ka minu poolt. Mul omal küll veel originaal mehaaniline vent aga kui ma nüüd loogiliselt võtma hakkan siis kas ei ole raske kui mitte võimatu radikat effektiivselt läbi pesta juhul kui 2 el.venti on paigaldatud ettepoole? Mul omalgi sellega alati tükk tegemist kuigi eest on kõik lahti. No ja kui tekib veel vajadus seda sõidu ajal teha siis kuidas see toimuks???
P.S. Kas keegi oskab minule taipamatule lahti seletada miks ma peaks toimiva meh.vendi välja vahetama el.ventika vastu? Sry kui on liiga loll küsimus aga ei saa aru mida see mulle annab.
Mina enda projektis panen igatahes 2 ventilaatorit puhuma.
Mõtlemisainet teile, aga igaühel vaba valik.
Jõudu![/quote]
Üks tähelepanek ka minu poolt. Mul omal küll veel originaal mehaaniline vent aga kui ma nüüd loogiliselt võtma hakkan siis kas ei ole raske kui mitte võimatu radikat effektiivselt läbi pesta juhul kui 2 el.venti on paigaldatud ettepoole? Mul omalgi sellega alati tükk tegemist kuigi eest on kõik lahti. No ja kui tekib veel vajadus seda sõidu ajal teha siis kuidas see toimuks???
P.S. Kas keegi oskab minule taipamatule lahti seletada miks ma peaks toimiva meh.vendi välja vahetama el.ventika vastu? Sry kui on liiga loll küsimus aga ei saa aru mida see mulle annab.
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
-
aadu
- Fitting 44"
- Postitusi: 482
- Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
- Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
- Kontakt:
Hiljem. Termostaat aitab mootoril saavutada kiiremini töötemperatuuri ja ventikas hoiab seda. Piltlikult öeldes, temostaat töötab siis, kui mootori temp on alla töötemperatuuri ja vent siis, kui see tõuseb liiga kõrgeks.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav;
; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav;
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Temperatuuri anduril on antud kaks temperatuuri.Üks on see millal ta rakendub ja teine on see millal kontaktid uuesti lahti lähevad.
Näide:
Mootori soojenedes on kõigepealt termostaat kinni.Siis avaneb termostaat ütleme 90 kraadi juures.Mootori temperatuur tõuseb kuni 100 kraadini ja siis hakkab ventilaator tööle.Ventilaator töötab kuni jahutusvedeliku temperatuur on langenud 95 kraadini.Sel hetkel on termostaat veel lahti.
Termostaat läheb kinni alles seda kui mootor on jahtunud alla 90 kraadi.
Veiko
Näide:
Mootori soojenedes on kõigepealt termostaat kinni.Siis avaneb termostaat ütleme 90 kraadi juures.Mootori temperatuur tõuseb kuni 100 kraadini ja siis hakkab ventilaator tööle.Ventilaator töötab kuni jahutusvedeliku temperatuur on langenud 95 kraadini.Sel hetkel on termostaat veel lahti.
Termostaat läheb kinni alles seda kui mootor on jahtunud alla 90 kraadi.
Veiko
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Nii et kui ma mootori võimsuse puudujääki ei tähelda siis on mehhaaniline vent parem (loe: lollikindlam)? Küll aga võib voolu puudu jääda... palju tulesid, vints...Veiko kirjutas:Põhipõhjus on energia kulu.Mehaaniline vent võtab kuni 7 % mootori võimsusest kui ta järel on.Ja vees sõites on kapoti all mootri survepesu.
Veiko
P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti?
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Mnjah, pidasin rahulikult vette sõitmist silmas. Ei ole kombeks hooga sügavamatesse veekogudesse sukeldudahulkur kirjutas:FB kirjutas: P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti?
eeee....depends
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
elu on näidanud, et vette minekul üritab vent meeleheitlikult sõukruviks hakata ja üritab masinat vees edasi vedada, kahjuks ainult radiaator jääb ette. Ühel juhul kindlasti on see lõppenud kena ringikujulise lõikepiirkonnaga radika mootoripoolsel serval, lisame ikaldunud ventika...
antud juhul oli tegemist kindlasti termosiduriga ventikaga ja rahulku veekogusse sisenemisega.
antud juhul oli tegemist kindlasti termosiduriga ventikaga ja rahulku veekogusse sisenemisega.
Elektriventikal väike eelis selles, jahutab ka siis täiega kui mootor töötab tühikäigul ja talvel külmaga ei kuluta energiat kui õues niigi külm, saab ventika jahutama jätta kui mootor seisab(näiteks mingi ülekuumenemise korral).
Ei tea kuidas nüüdisaegsetele süsteemidele talvel külma õhu peale puhumine mõjub aga kunagi Lada karbuss jäätus ära, uuematel oli vist mingi soojenduse varjant. Kui külma õhku peale puhuda, siis see korrutab külmakraadid mingi arvuga läbi(see mõju on täiesti tuntav).
Ei tea kuidas nüüdisaegsetele süsteemidele talvel külma õhu peale puhumine mõjub aga kunagi Lada karbuss jäätus ära, uuematel oli vist mingi soojenduse varjant. Kui külma õhku peale puhuda, siis see korrutab külmakraadid mingi arvuga läbi(see mõju on täiesti tuntav).
Ventilaator on elektrimootorile kõige suurem koormus, sõltumata kasutusalast - kulla diff, jäta palun teaduse tegemine TTÜ ajamiinstituudi meeste hooleksdiff kirjutas:esimene küsimus, et kas ventikad puhuvad ikka samas suunas. Loomulikult pane sinna vahele relee ja mitte 1 vaid 2. Kummagile vendile. Või kui ei raatsi, siis vähemalt 2 kaitset. Ventilaator on elektrimootorile kõige suurem koormus, sõltumata kasutusalast
netist leidsin yhe sellise õpetuse ja pean plaani peale pannaleek kirjutas:ega kellelgi pilte ei ole installitud jahutusventikas?
endal ei tule häid ideid kuidagi!
http://www.fag.hiof.no/~frodehaa/forandringer/fan.htm
seal mainutud kapilaartermostaat on ka eestis saadaval
Kapillaartermostaat 0°C...+120°C SPDT 15A 1m
http://www.yeint.ee/index.php?&PID=prod ... 6&LANG=est