Jahutusventikad

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui sul on nii kõrge temperatuuriga termostat siis anduri rakendus temperatuur peaks olema seal 100 kraadi juures.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
FB
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: T Okt 18, 2005 7:54 pm
Asukoht: Tallinn, 56614969

Postitus Postitas FB »

Jokker kirjutas

Mina enda projektis panen igatahes 2 ventilaatorit puhuma.
Mõtlemisainet teile, aga igaühel vaba valik.

Jõudu![/quote]

Üks tähelepanek ka minu poolt. Mul omal küll veel originaal mehaaniline vent aga kui ma nüüd loogiliselt võtma hakkan siis kas ei ole raske kui mitte võimatu radikat effektiivselt läbi pesta juhul kui 2 el.venti on paigaldatud ettepoole? Mul omalgi sellega alati tükk tegemist kuigi eest on kõik lahti. No ja kui tekib veel vajadus seda sõidu ajal teha siis kuidas see toimuks???

P.S. Kas keegi oskab minule taipamatule lahti seletada miks ma peaks toimiva meh.vendi välja vahetama el.ventika vastu? Sry kui on liiga loll küsimus aga ei saa aru mida see mulle annab.
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust

Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Põhipõhjus on energia kulu.Mehaaniline vent võtab kuni 7 % mootori võimsusest kui ta järel on.Ja vees sõites on kapoti all mootri survepesu.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
leek
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: E Apr 04, 2005 12:01 pm
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas leek »

Veiko kirjutas:Kui sul on nii kõrge temperatuuriga termostat siis anduri rakendus temperatuur peaks olema seal 100 kraadi juures.
Veiko
aga sain aru,et kui termostaat avaneb 90kraadi juures siids termoandur peaks mingi 5-6kraadi varem avanema!
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Hiljem. Termostaat aitab mootoril saavutada kiiremini töötemperatuuri ja ventikas hoiab seda. Piltlikult öeldes, temostaat töötab siis, kui mootori temp on alla töötemperatuuri ja vent siis, kui see tõuseb liiga kõrgeks.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Temperatuuri anduril on antud kaks temperatuuri.Üks on see millal ta rakendub ja teine on see millal kontaktid uuesti lahti lähevad.
Näide:
Mootori soojenedes on kõigepealt termostaat kinni.Siis avaneb termostaat ütleme 90 kraadi juures.Mootori temperatuur tõuseb kuni 100 kraadini ja siis hakkab ventilaator tööle.Ventilaator töötab kuni jahutusvedeliku temperatuur on langenud 95 kraadini.Sel hetkel on termostaat veel lahti.
Termostaat läheb kinni alles seda kui mootor on jahtunud alla 90 kraadi.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
FB
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: T Okt 18, 2005 7:54 pm
Asukoht: Tallinn, 56614969

Postitus Postitas FB »

Veiko kirjutas:Põhipõhjus on energia kulu.Mehaaniline vent võtab kuni 7 % mootori võimsusest kui ta järel on.Ja vees sõites on kapoti all mootri survepesu.

Veiko
Nii et kui ma mootori võimsuse puudujääki ei tähelda siis on mehhaaniline vent parem (loe: lollikindlam)? Küll aga võib voolu puudu jääda... palju tulesid, vints...

P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti? :?:
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust

Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

FB kirjutas: P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti? :?:

eeee....depends :lol:
Kasutaja avatar
FB
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: T Okt 18, 2005 7:54 pm
Asukoht: Tallinn, 56614969

Postitus Postitas FB »

hulkur kirjutas:
FB kirjutas: P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti? :?:

eeee....depends :lol:
Mnjah, pidasin rahulikult vette sõitmist silmas. Ei ole kombeks hooga sügavamatesse veekogudesse sukelduda :tnq
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust

Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

elu on näidanud, et vette minekul üritab vent meeleheitlikult sõukruviks hakata ja üritab masinat vees edasi vedada, kahjuks ainult radiaator jääb ette. Ühel juhul kindlasti on see lõppenud kena ringikujulise lõikepiirkonnaga radika mootoripoolsel serval, lisame ikaldunud ventika...
antud juhul oli tegemist kindlasti termosiduriga ventikaga ja rahulku veekogusse sisenemisega.
Kasutaja avatar
FB
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: T Okt 18, 2005 7:54 pm
Asukoht: Tallinn, 56614969

Postitus Postitas FB »

Ok, kui see on tõesti nii ja elust enesest siis võtame kaalumisele el ventikate paigaldamise. Kuigi, krt, voolu ju niigi vähe... :(
Metsas, vahelduva eduga, alates 2002a. Suvesõidust

Pakun laadur - ekskavaatorite-, kallurite- ja hüdrokraanadega madelautode teenuseid.
56614969
Kasutaja avatar
leek
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: E Apr 04, 2005 12:01 pm
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas leek »

ega kellelgi pilte ei ole installitud jahutusventikas?
endal ei tule häid ideid kuidagi!
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Peep »

Elektriventikal väike eelis selles, jahutab ka siis täiega kui mootor töötab tühikäigul ja talvel külmaga ei kuluta energiat kui õues niigi külm, saab ventika jahutama jätta kui mootor seisab(näiteks mingi ülekuumenemise korral).

Ei tea kuidas nüüdisaegsetele süsteemidele talvel külma õhu peale puhumine mõjub aga kunagi Lada karbuss jäätus ära, uuematel oli vist mingi soojenduse varjant. Kui külma õhku peale puhuda, siis see korrutab külmakraadid mingi arvuga läbi(see mõju on täiesti tuntav).
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

diff kirjutas:esimene küsimus, et kas ventikad puhuvad ikka samas suunas. Loomulikult pane sinna vahele relee ja mitte 1 vaid 2. Kummagile vendile. Või kui ei raatsi, siis vähemalt 2 kaitset. Ventilaator on elektrimootorile kõige suurem koormus, sõltumata kasutusalast
Ventilaator on elektrimootorile kõige suurem koormus, sõltumata kasutusalast - kulla diff, jäta palun teaduse tegemine TTÜ ajamiinstituudi meeste hooleks :D
Kasutaja avatar
tt
Fitting 38"
Postitusi: 300
Liitunud: T Aug 08, 2006 1:18 am
Asukoht: Tallinn Mähe

Postitus Postitas tt »

leek kirjutas:ega kellelgi pilte ei ole installitud jahutusventikas?
endal ei tule häid ideid kuidagi!
netist leidsin yhe sellise õpetuse ja pean plaani peale panna

http://www.fag.hiof.no/~frodehaa/forandringer/fan.htm

seal mainutud kapilaartermostaat on ka eestis saadaval

Kapillaartermostaat 0°C...+120°C SPDT 15A 1m
http://www.yeint.ee/index.php?&PID=prod ... 6&LANG=est
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”