2. leht 3-st

Postitatud: T Nov 30, 2010 10:31 pm
Postitas al
Pomo kirjutas:kas need intelligendid laevad ka kuuris olevaid akusid, mis -20.C käes?
Jah, kui aku ei ole lõpuni (minu puhul ca 10V) tühjaks laetud, või muidu juba vanadussurma äärel.

Postitatud: K Dets 01, 2010 12:15 pm
Postitas v6sa
Mul on aastakese olnud kasutuses QTEKi XS3600. Senini pole sellist akut ette sattunud, mida ööpäevaga täis ei topiks. Igatahes 100 Ah sai küll järgmiseks lõunaks täis... Korralikku akut laadides läheb päris soojaks, kuid seni pole üles sulanud. Valmistaja reklaami alusel peaks apastraat ise oskama oma tervist hoida...

Kehva on külmaga jäigaks minevate kaablitega õiendada. Ning ei kujuta ette, kui kaua lüliti kattemembraan külmaga õiendamist talub. :roll:

Ka mul on kaks akut uuesti elule aidanud. Kusjuures ühega ei lõpeta märgutule järgi laadimist ära, kuid tegelikult keema ei aja (ootasin kolm päeva...).

Mina olen rahul. 8)

Postitatud: K Dets 01, 2010 7:59 pm
Postitas Arnis2306
Soovitan CTEK laadijaid, 12V ja ca 100Ah akule oleks paras Multi XS7000. Kui on suurem huvi võin saata tootetutvustuse-kasutusjuhendi ja pakkumise.

Postitatud: N Dets 02, 2010 5:57 pm
Postitas villem
Ostsin ka kunagi selle inverterlaadja soomest,maksis 60 euri,aga täielik pask.Kirjade järgi peaks saama laadida max 110ah akut ,aga reaalsus oli see et 55ne ajas ta nii kuumaks,et läheb või põlema ja täiesti tühja akut üldse järgi ei võtnud,vahest kui laadisin selle junniga siis panin ta kualda või alasi peale ja mõnusalt soojaks ajas selle,nüüdseks on see junn oma töö lõpetanud,vilgutab lihtsalt oma tulesid,nupp ei toimi ja voolu välja ei anna.
Ei kõlba see digi kuskile,nüüd jälle käigus vana veneaegne mingi laadija ja akud täis.

Postitatud: N Dets 02, 2010 6:58 pm
Postitas tarmo
Ei saa ju ühe konkreetse laadija mudeli või koguni eksemplari põhjal otsustada, et kõik taolised laadijad on totaalne jama...
Ise kasutan Renovaarist pärit laadijat (5A) ja kui keegi soovib, siis üks selline on üle, sest kaotasin vahepeal selle laadija kuskile garaaži ära ja pidin uue ostma. Nüüd tuli välja see eelmine...

Postitatud: L Dets 04, 2010 7:21 pm
Postitas KINGCAB
Ostsin Tööriistamarketist selle neljasaja kroonise laadija ära. Panin aku laadima. Aku 60Ah. Aku täiesti tühi. Täis laadimise aeg 28 tundi. Laadimine toimus umbes 0 kraadi juures. Kokkuvõtteks: Aku saab täis aga kui hommikul kohe on vaja käivitada, siis ikka vana hea suur laadija.

Postitatud: T Dets 14, 2010 7:35 pm
Postitas kallem53
Sellesarnaseid automaatlaadijaid olen pidanud vahetama 3x. Esimene huvist, et kuidas toimib...läks läbi nagu müünud firmagi(garantiiajal kahjuks). Teine katse tundus algul edukam, laadis norm ja isegi 100 Ah traktori aku võttis külmaga elule, kui pisut turgutada pool tundi...kah andis otsad poole a jooksul. Õnneks sain müüjaga hästi läbi ja vahetas ringi. Ehk siis 3. katse praegu (veel) toimib, aga läheb päris kuumaks küll laadides. Plusspooleks on mugavus, kompaktsus, isegi valele polaarsusele ei reageeri, paned järgi ja võid ära unustada. Manuaalis oli minu meelest isegi kirjas, et võibki pidevalt järgi hoida, kui pole vaja masinat kasutada talvel...Laadimisreziime oli 3: tsikkel, sõiduauto ja talvine, mis ilmselt siis pisut tõstab laadimispinget. Hinnaks oli alla tonni, täpselt ei mäleta enam :roll:

Postitatud: T Dets 14, 2010 8:02 pm
Postitas uputaja
Ainuke asi mis akusid normaalselt laadida suudab on vana hää START. Lisaks ka käivitusreziim. 2x 220 Ah traktoriakusid laadida supper.

Postitatud: T Dets 14, 2010 9:21 pm
Postitas kallem53
Aasta tagasi sai ikka korralik 300 A täkk muretsetud, ilma selleta oleks paljud masinad jäänud kasutamata talvel :lol:

Postitatud: T Dets 14, 2010 11:35 pm
Postitas al
uputaja kirjutas:Ainuke asi mis akusid normaalselt laadida suudab on vana hää START. Lisaks ka käivitusreziim. 2x 220 Ah traktoriakusid laadida supper.
Khmm, siin on teemaks intelligentsed akulaadijad, millele võib aku taha ühendada ja unustada. Kui aku täis, siis keeratakse laadimine kinni ja korras. (ok, mingi väikese vooluga järellaadimine käib). Kui Stardiga sama praktiseerida, siis võib kergelt olla tulemuseks "kuivaks keedetud", ehk ülelaetud aku, plaadid kõverad jms. Start peaks küll teoorias laadimisvoolu maha võtma, kui aku täis, aga minu kasutuses olev, seda enamus juhtudel ei tee. Ehk laeb algul etteantud 5A vooluga soovi korral ka nädala, kui vahele ei sega.

Postitatud: K Dets 15, 2010 9:20 am
Postitas raulex
Lääne suured täkuga laadijad tõmbavad laadimisvoolu aku täis saades ise maha.Omal kümme aastat kasutusel Deca 300 amprise käivitusabiga versioon.
Samas peetis akut väga ei lae.Kuradi kallid on ka.
Start on ka olemas,selle kasutamisel on kaks varianti:1 Laadimisvool maha (ca 10% aku mahutavusest),aga siis laeb ka kaua.
2 Mehaaniline taimer vahele.Maksab 50 krooni.

Postitatud: N Mär 31, 2011 11:19 pm
Postitas honkomees
uputaja kirjutas:Ainuke asi mis akusid normaalselt laadida suudab on vana hää START. Lisaks ka käivitusreziim. 2x 220 Ah traktoriakusid laadida supper.
Korras aku mille külm Soome pakane oli tühjaks imenud, seda ei võtnud ta järgi üldse. Lasin päeva vooluvõrgus tiksuda aga ei midagi, laadima sain kui lasin kaablitega teise aku pealt natuke aega laadida. seda akut laadis edasi tõesti pea nädal. Nüüd proovisin kasutada 100Ah peal. Laadis 6-7 tundi, siis sütib tuluke "FULL" aga mida polnud oli vool, laadis tühjaks.
Trakatsi viletsavõitu akut laadisin talv läbi regulaarselt selle Tööriistamarketi intelligendiga, ikka laadis ja siis lõi Full tule põlema - proovisin ka käivitada aga aku jõudis vaid pool pööret starterit vedada ... lõin Stardi taha, laadisin paar tundi ja proovisin siis akut, pani traktori käima. No nüüd panin intelligendi uuesti taha, et täidaks siis aku korralikult ilma üle keetmata ära. Aga laadimise tuluke põleb ja põleb, Full põlema ei lähe, pärast kolmeööpäevast laadimist otsustasin tagant ära võtta ja käivitada - AKU TÜHI.
Mis toimub? Laeb täislaetud aku tühjaks ja uuesti täis ei lae???

Postitatud: L Apr 02, 2011 10:06 am
Postitas v6sa
See aku on vigane - laadimisvoolu ei võeta vastu "normaalse" aku kombel. Heas tervises aku ampsab kõigepealt palju ja seejärel kuskiltmaalt hakkab pinge kiiresti tõusma ning pingetõusust saabki laadija aru, et vist hakkab küll saama. Mis sama sei tähenda, et see aku tavakasutuses ei võiks iseenesest kasutuskõlblik olla... :roll:
Ning välistada ei saa laadija riket - kas sama probleem esineb ka muude akudega?

Mul on ka üks Varta, mida too intelligent laadida ei suuda. Samas ei ole seda ka tühjaks teinud, lihtsalt paneb FULL-tulukese põlema, kuid jaksu akus pole. Panen Einhellinäkatsi Sakus taha (meie kauaaegsed lugejad teavad, et Kernus on mul kriitilised kümmekond volti võrgupinget puudu), lasen aku keemiseni laadida.

Mina olen rahul - kasutusmugavus on ikka üle prahi, võrreldes suurte kobakatega. Samas käivitusvoolu sealt muidugi ei saa, selleks on mul ELVI EKB valmistet käivitustrafo - kaalub sigapalju, kuid mats on muljetavaldav. Sama muljetavaldav on aku tühjakskeetmise kiirus, kui hooletuks minna :x

Postitatud: L Apr 02, 2011 4:25 pm
Postitas ardi
Mul on ka samasugune,aga andis vist otsad.Ostsin Osta.ee-st.
Vist ei kannatanud vihma(laadisin traktoriakut 110A).
Minuarust minu mudeli suurim puudus oli see,et kui aku täis,lülis välja ja kui aku tühjenes,siis vist enam sisse ei lülinud.
Aga muidu meeldis.
Muidu on keevitusest tehtud täkk,mis asju käima panna aitab.

Postitatud: L Apr 02, 2011 9:54 pm
Postitas honkomees
v6sa kirjutas:....
Ning välistada ei saa laadija riket - kas sama probleem esineb ka muude akudega
...

ega teisi akusid pole olnud tarvidust laadida, suht korras teised. Nende -30 ja enam külmadega panin sõidukale ööseks kapoti alla, siis võttis lõpuks Full tulukese ette ja kui korra tulesid tõmbasin hakkas uuesti laadima.
Mu arust ainult vigaseid akusid laaditaksegi, terved ei vaja korras el. süsteemi korral ju seda.
Samas ka Niva akut ei saanud ta korralikult täis, ehkki siis lõi Fulli ette. Aga aku autot käima ei tõmmanud. See oli linnas garages ja seal mul Starti käepärast pole ning proovida ei saanud, kuidas sellele akule vanakooli laadimine mõjub ...