2. leht 2-st

Postitatud: E Apr 11, 2011 3:33 am
Postitas Bytewize
Terv.

Olen ise omanud nüüdseks juba 4 kuud 98 aasta 2.5TD cherokeed, niiet annaksin oma arvamuse aparaadist.

Cherokee on suhteliselt lihtne ja robustne auto, kliirens on väga hea ja hea isendi puhul ei lagune üldse, kuigi aeg-ajalt võib vajada nokitsemist(mulle näiteks meeldib aeg ajalt ta kallal nokitseda).
Mulle isiklikult meeldib ta robustne disain, näiteks see, et koopa äärtes on paks plastik kaitse ja stanged on metallist.

See laevamootor pole nii hull midagi.

Enda tanki ostsin 50K krooniga.

Ainus häiriv tüüpviga ta puhul on plokikaane tihendid, mis lähevad umbes iga 200K pealt läbi, kui seda ennetada, pääseb 5K-ga, kui mitte, siis neljakordistub summa.
See eest pole sellel mootoril näiteks ketti ega hammasrihma vaid hoopis hammasrattad, mis on 100% hooldusvabad.
See, et see mootor on mõeldud laevadele originaalis, on pigem hea asi, kuna laeva mootorid peavadki olema töökindlad, et jõuaks sadamasse tagasi.

Muidu on ka teisi pisikesi vigasid, nagu akende õrnad mehhanismid ja tagaluugi lahjad õhkvedrud(annab lihtsalt parandada paari mutriga).
Kohe peale enda oma ostmist pidin laskma keevitada kõik plokikaaned ja panema uued tihendid. Peale selle lasin kõik mahlad ja rihma vahetada. See-eest tean täpselt, mis mootori sees toimub ja tean, millal viimati kõik asjad vahetatud on, müüjad kipuvad udu ajama.

Põhilised asjad, mida Cherokee ostul jälgida tasub(lisaks elementaarsetele asjadele):

* Kas tagadiffril on ühe mutri küljes metall lipik ja kindalaekas hõbedane kleeps, kuna see indikeerib LSD olemasolu tagasillal.

* Mis vahekast on? kas Selec-Trac(Full-time e AWD) või Command-Trac(Part time e. keskdiffer puudub)

* Kas jahutusvedelikku on ja kas see mullitab(tihend läbi ja hullemal juhul kaaned pragunenud, võid 15K kohe tingida :) )?

* Kas salongisoojendus töötab(kui ei, siis kas jahutuse jamad või salongiradikas umbes)?

* Kas vahekast lülitab ilusti ja töötab vaikselt?

* Kas VIN kood algab "1"-ga(see määrab, kas auto on koostatud usas, eelistatav)?

* Kas auto on '97 või '98+ mudel(enne '98 on VM diislid ebakvaliteetsemad)?

* Kas veermik korras?

* Mis tagudiffrentsiaal(neid mitu eri varianti)?

Nii palju kui olen uurinud, pole mõtet Cherokeedel läbisõitu vaadata, kuna korralikult hoituna ei tee vahet 150K ja 400K sõitnud masinal.

Talvel võtab see loom mul umbes 13l/100km

Kuna ta on maasturi kohta suhteliselt kerge, on tal täiesti hea minek 85kW kohta.

Muide see "neliveoga kakkus ja poos keerates päris kõvasti ja peale proovisõitu ei läinud enam 2wd peale tagasi " on tõenäoliselt sellest, et tal on Part-time nelikvedu, mistõttu pole keskel diffrit. Vahekasti kinni kiilumisel saab edasi-tagasi nõksutades korda.

Edu autovalikul ja loodan, et sellest tekstimüürist on abi otsustamisel.

Byte

Re: Jeep Cherokee

Postitatud: R Mai 06, 2011 6:07 pm
Postitas h.v
Tere!

Kas keegi on kokkupuutunud ka konkreetse masinaga? http://www.auto24.ee/used/709305

On jah see jube diiselmootor millest kaarega eemale hoida, aga ei suuda ikka uskuda, et korralise hoolduse korral üks mootor nii jube halb olla saab, peab ikka omal nahal ära proovima. Antud isendil on omaniku sõnul "plokikaane tihendid,tõukuri vardad ja rihma vabajooksurullik+rihm vahetatud 6kuud tagasi".

Unustasin küll küsida, millise vahekastiga on tegu, aga ausalt öeldes kasutaksingi masinat eelkõige linnamaasturina. Enamus ajast liiklen maanteel ja linnas, lihtsalt maakodu, hobide ja erialaga seoses satun tihti võõrastele kruusa ja külavaheteedele, kus on kõrge põhjaga oluliselt muretum sõita. Ja cehro oma kandilise robustse olekuga on lihtsalt jube kena.

Re: Jeep Cherokee

Postitatud: R Mai 06, 2011 8:41 pm
Postitas helar
pagan , aeg möödub lennates. olen teinud sellistele mootoritele üsna mitu remonti.minu mälu mööda veab sellel jamal kett nukka ja keti purunemisest tingitud kahjustusi ka korduvalt remonditud.mäletan seepärast ,et vist sai lausa ketikaant keevitusega elustatud.
Minu mälu värskendas "vahetatud vardad" ja siis tuli jälle meelde millise rõveda legoga mikid hakkama on saanud.
Aga milleks selline õrn masuudipress, kui bensukas nõuab eleksiiri umbes samasse auku, oluliselt parema töökindluse juures ?

Re: Jeep Cherokee

Postitatud: L Mai 07, 2011 8:39 pm
Postitas h.v
Aga ei ole ju päris ühte auku ikkagi.

endal kogemust pole, aga olen aru saanud, et bensukaga võib arvestada ~20 linnakuluks ja ~10 maanteel. diisli kohta sain vähemalt autoscout24-s vastavad andmed 13 ja 7.3.

Re: Jeep Cherokee

Postitatud: P Mai 08, 2011 10:27 am
Postitas nohik
h.v kirjutas:Aga ei ole ju päris ühte auku ikkagi.

endal kogemust pole, aga olen aru saanud, et bensukaga võib arvestada ~20 linnakuluks ja ~10 maanteel. diisli kohta sain vähemalt autoscout24-s vastavad andmed 13 ja 7.3.
Arvuta remondile kuluv raha kütuserahaks ja on täiesti samma auku, kui mitte isegi bensuka kasuks. Bensiini mootorile liigub palju second hand juppe, mida sa diislile vaevalt leiad. Jah, nõustun, et diisliga on seni odavam sõita, kui miski pole peeti läinud, aga peale seda...

Re: Jeep Cherokee

Postitatud: P Mai 08, 2011 6:08 pm
Postitas laurz
Eestlane on jonnakas.Ega enne ei jäta kui..... :bg Lääne foorumitest on nagu meelde jäänd,et see masuudipress kestab 100k km ja ülejäänu on on nagu loterii.Seda mootorit tapab vääne ja ebapiisav jahutus.

Re: Jeep Cherokee

Postitatud: E Mai 09, 2011 4:44 pm
Postitas Kups
Usu, kui kütuse ja remondikulud lõpuks kõrvuti tabelisse lööd, siis kõik räägib bensuka kasuks. Pealegi oma aeg ja vaev ning närvikulu maksab ka midagi.