Head kaanetegijad on Tallinnas Liivalaia kandis. Usun, ütlevad Sulle kohe, kuidas saab!Ain kirjutas: Kas siis kaant saab 3mm õhemaks? Kas keegi on sellega hakkama saanud ?
Kui huvi on, juhatan täpsemalt!
52 99 439
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Freespingis tehti 3mm õhemaks nagu nipsti.Ain kirjutas:Mootor kaalub koos siduriga ainult 275 kg, 115 hobust, väänet 294 Nm.
Mootoril pole häda midagi, lihtsalt resursi arvelt tahaks paremaks aga mitte üle pingutada.
Kas siis kaant saab 3mm õhemaks? Kas keegi on sellega hakkama saanud ?
Umbkaudselt midagi http://www.bgsoflex.com/crchange.htmlWotS kirjutas: Nimelt,kui võtta näiteks GAZ 66(või mõni muu vanem mootor) ning siis tõsta surveastet,et saaks kasutada 95 bensiini. Kui palju tõuseb võimsus ja ökonoomsus?
Väga tore vastus.R969 kirjutas:On see tee läbi käidud ja ka mõne asjaga mööda pandud.
Kaante mahavõtmisel tuleb vahet teha uue ja vana tüübi kaane vahel.
Vana kaant saab isegi kuni 5mm maha võtta, kuid siis tuleb sisselaske pealesaamisega suur jama.
Uuel kaanel jääb 3mm mahavõtmisel lagi liiga õhukeseks ja kui mootor peaks üle kuumenema laseb surve veesärki.
Omal sai võetud maha plokki 2mm ja 1,5mm kaantest ja surveaste sai 8,9.
Vanal kaanel on nagunii pordid liiga suured ja algjõudu sealt ei tule ja sama käib ka sisselaske kohta.
Parema tulemuse saab uue tüübi kaane portimisel ja ka sisselaskel tuleb kahe lõõri vaheline sein ära võtta ja lähemaid kanaleid sirgemaks ajada.
Kontaktivaba jagaja kohta pole küll midagi halba öelda, sest ka 8000 pööret pole probleem.
Kindlasti peab üle 5000 pöörde kasutama paremaid klapivedrusid ja kergemaid taldrikuid.
Eelkõige tahab ta aga teist nukkvõlli.
Küttekulu jääb isegi teise nukiga alla 23 sajale, kuid minek on ikka hoopis midagi muud.
Uue tüübi kaantega saaks kuni 8,8 ja sealt edasi on juba keerulisemad vigurid.WotS kirjutas: Väga tore vastus.
Palju oleks maksimaalne surveaste,mida on võimalik saavutada?
Ning kuidas sa lahendasid ära probleemid,et kui lihvid maha kaant/plokki siis muutub gaasijaotus?
Kindlasti saab kolvikäigu suurendamisega väänet juurde ja 88mm käiguga vänt on veel Taikal ja PTR-i mootoril.Ain kirjutas:Olen selle teema algatanud 5 aastat tagasi, nüüd siis tulemused.
Oma 1989.a. 66-le aretasin diisli ja kui asi seiskus siduri lahutamise taha, sai üldse kogu diisli kupatus maha müüdud. Uus omanik vahetas siduri peasilindri suurema ( Zil-i) oma vastu ning sai asja tööle ning nädalaga ka oma isendi sõitma. Mina siis portsu raha jagu jõukamaks.
Nüüd viimase kahe aastaga sai siis see 66-e originaalmootor laiali võetud ning ka kokku pandud. Uuritud-puuritud ning konsultatsiooni sai igalt poolt küsitud. Selleks, et uuemast originaalmootorist rohkem välja pigistada, tuleb teha vaid 5-6 muudatust:
1. Uus nukkvõll
2. PAZ-i väntvõll ( saab mootori 4,75 L peale tänu kolvikäigu suurenemisele). kasvab vääne, samas tuleb vahetada ka kolvid PAZ-i omade vastu
3. Plokikaaned 3 mm õhemaks freesida.
4. Plokikaante freesimisest tuleneb vajadus sisselaskekollektoril tikkpoltide avad üle puurida, suuremaks.
5. Elektron süüde ja parem karpa.
6. Soovitavalt uus väljalase, aga piisaks ka 66-e püti vahetamisest suurema vastu.
7. Kolbide kaal ühtlustada
Oma isendil sai siiski tehtud vaid:
1. Kolvid üle kaalutud ( kolb, sõrm, rõngad, keps, kepsu kael, poldid) ning kepsu servast siis üleliigne maha käiatud.
2. Kolvirõngad vahetatud
3. Kepsusaaled vahetatud
4. Plokikaaned 3 mm freesitud.
5. Sisselaske kinnituspoltide avad suuremaks puuritud.
6. Klappide poolkuud vahetatud. Klapipesad kontrollitud
7. Mootriploki jahutussärk katlakivist ja muus saastast puhastatud.
Kogu mootor sai uued tihendid, kõik silikooniga kokku ja kinni. Mootor tagasi aiste vahele.
Seda kõike eelmise aasta jooksul. Samal ajal võeti mult üks jalg ära ning sellel aastal lõid arstid ka noa silma, nii et tänased tegemised üpris piiratud. Aga loodan, et veel sel sügisel saan sõprade abiga 66-le elektri ja vee sisse ning lõpuks ka selle 66-ga liikuma.
Tänaseks olen