GAZ 66 mootori tuunimine

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Vasta
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Ain kirjutas: Kas siis kaant saab 3mm õhemaks? Kas keegi on sellega hakkama saanud ?
Head kaanetegijad on Tallinnas Liivalaia kandis. Usun, ütlevad Sulle kohe, kuidas saab!
Kui huvi on, juhatan täpsemalt!
52 99 439
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ain kirjutas:Mootor kaalub koos siduriga ainult 275 kg, 115 hobust, väänet 294 Nm.
Mootoril pole häda midagi, lihtsalt resursi arvelt tahaks paremaks aga mitte üle pingutada.
Kas siis kaant saab 3mm õhemaks? Kas keegi on sellega hakkama saanud ?
Freespingis tehti 3mm õhemaks nagu nipsti.
Tegemist oli Rakvere kutsekeskkooli töökojaga ja sealse meistriga.
+372 5028488
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Tänan,
seda soovisingi teada.
Võtan selle mootori lappamise varsti ette. Küsin siis lisa kui muret tekib.
WotS
Off Roader Wannabe
Postitusi: 49
Liitunud: R Dets 03, 2004 5:13 pm

Postitus Postitas WotS »

Kahju,et nii vana teema ülesse võtan kuid endal sportlik huvi.

Nimelt,kui võtta näiteks GAZ 66(või mõni muu vanem mootor) ning siis tõsta surveastet,et saaks kasutada 95 bensiini. Kui palju tõuseb võimsus ja ökonoomsus?

Mis puudutab kanalite suuremaks tegemist jne siis ennem 9 korda mõelda sest õhuvoolu kiiruse vähendamisega(mis tekib portimisega) tõuseb küll maksimaalvõimsus aga langeb võimsus keskmistel pööretel. Muidugi kui näiteks õhupuhasti,kollektor jne "kägistavad" mootorit siis on ümbertegemisel jumet.

Alustame siiski mootori ABCst ning iga asi on kompromiss.

Üldiselt on silma jäänud,et surveastme tõus 1 ühiku võrra annab umbes 5% võimsust ja ökonoomsust juurde.

------------------

Hetkel korjan minagi raha GAZ 66 ostmiseks,et saaks talvel metsas käia ning vahepeal mudaaukude sügavust mõõta.

Isiklikult muudaksin mootori juures:

*paigaldaksin jagaja vaba süütesüsteemi
*sissepritse,mis on igal kanalil eraldi
*surveastme tõstmine 9-9,5 peale,et saaks 95 bensiinist maksimumi kätte
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

WotS kirjutas: Nimelt,kui võtta näiteks GAZ 66(või mõni muu vanem mootor) ning siis tõsta surveastet,et saaks kasutada 95 bensiini. Kui palju tõuseb võimsus ja ökonoomsus?
Umbkaudselt midagi http://www.bgsoflex.com/crchange.html
tartuoffroad.ee
5581340
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

On see tee läbi käidud ja ka mõne asjaga mööda pandud.
Kaante mahavõtmisel tuleb vahet teha uue ja vana tüübi kaane vahel.
Vana kaant saab isegi kuni 5mm maha võtta, kuid siis tuleb sisselaske pealesaamisega suur jama.
Uuel kaanel jääb 3mm mahavõtmisel lagi liiga õhukeseks ja kui mootor peaks üle kuumenema laseb surve veesärki.
Omal sai võetud maha plokki 2mm ja 1,5mm kaantest ja surveaste sai 8,9.
Vanal kaanel on nagunii pordid liiga suured ja algjõudu sealt ei tule ja sama käib ka sisselaske kohta.
Parema tulemuse saab uue tüübi kaane portimisel ja ka sisselaskel tuleb kahe lõõri vaheline sein ära võtta ja lähemaid kanaleid sirgemaks ajada.
Kontaktivaba jagaja kohta pole küll midagi halba öelda, sest ka 8000 pööret pole probleem.
Kindlasti peab üle 5000 pöörde kasutama paremaid klapivedrusid ja kergemaid taldrikuid.
Eelkõige tahab ta aga teist nukkvõlli.
Küttekulu jääb isegi teise nukiga alla 23 sajale, kuid minek on ikka hoopis midagi muud.
WotS
Off Roader Wannabe
Postitusi: 49
Liitunud: R Dets 03, 2004 5:13 pm

Postitus Postitas WotS »

R969 kirjutas:On see tee läbi käidud ja ka mõne asjaga mööda pandud.
Kaante mahavõtmisel tuleb vahet teha uue ja vana tüübi kaane vahel.
Vana kaant saab isegi kuni 5mm maha võtta, kuid siis tuleb sisselaske pealesaamisega suur jama.
Uuel kaanel jääb 3mm mahavõtmisel lagi liiga õhukeseks ja kui mootor peaks üle kuumenema laseb surve veesärki.
Omal sai võetud maha plokki 2mm ja 1,5mm kaantest ja surveaste sai 8,9.
Vanal kaanel on nagunii pordid liiga suured ja algjõudu sealt ei tule ja sama käib ka sisselaske kohta.
Parema tulemuse saab uue tüübi kaane portimisel ja ka sisselaskel tuleb kahe lõõri vaheline sein ära võtta ja lähemaid kanaleid sirgemaks ajada.
Kontaktivaba jagaja kohta pole küll midagi halba öelda, sest ka 8000 pööret pole probleem.
Kindlasti peab üle 5000 pöörde kasutama paremaid klapivedrusid ja kergemaid taldrikuid.
Eelkõige tahab ta aga teist nukkvõlli.
Küttekulu jääb isegi teise nukiga alla 23 sajale, kuid minek on ikka hoopis midagi muud.
Väga tore vastus.

Palju oleks maksimaalne surveaste,mida on võimalik saavutada?
Ning kuidas sa lahendasid ära probleemid,et kui lihvid maha kaant/plokki siis muutub gaasijaotus?
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

WotS kirjutas: Väga tore vastus.

Palju oleks maksimaalne surveaste,mida on võimalik saavutada?
Ning kuidas sa lahendasid ära probleemid,et kui lihvid maha kaant/plokki siis muutub gaasijaotus?
Uue tüübi kaantega saaks kuni 8,8 ja sealt edasi on juba keerulisemad vigurid.
Vanade kaantega aga üle 7,9 ei punnita.Õigemini punnitab küll aga siis tuleb probleeme rohkem kui vaja ja need võtted on krossiks vajalikud.
Ja plokist maha saab ainult uuel plokil võtta.Vanal ei saa enam polte tervelt kätte.
Mismoodi see gaasijaotus muutub?
Tõukureid on ainult lühemaks tehtud.
Gaasijaotusest niipalju, et kuna on omatehtud nukkvõll siis nagunii ei pääse ilma reguleeritava hammasrattata ja reguleerimine mõjutab seal väga palju.
Piisab 5 kraadist ja 1500 pööret on kadunud.
Samas on pikkade käiguvahede tõttu vaja pika veoga mootorit, et saaks vahetustega koonerdada.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Olen selle teema algatanud 5 aastat tagasi, nüüd siis tulemused.
Oma 1989.a. 66-le aretasin diisli ja kui asi seiskus siduri lahutamise taha, sai üldse kogu diisli kupatus maha müüdud. Uus omanik vahetas siduri peasilindri suurema ( Zil-i) oma vastu ning sai asja tööle ning nädalaga ka oma isendi sõitma. Mina siis portsu raha jagu jõukamaks.
Nüüd viimase kahe aastaga sai siis see 66-e originaalmootor laiali võetud ning ka kokku pandud. Uuritud-puuritud ning konsultatsiooni sai igalt poolt küsitud. Selleks, et uuemast originaalmootorist rohkem välja pigistada, tuleb teha vaid 5-6 muudatust:
1. Uus nukkvõll
2. PAZ-i väntvõll ( saab mootori 4,75 L peale tänu kolvikäigu suurenemisele). kasvab vääne, samas tuleb vahetada ka kolvid PAZ-i omade vastu
3. Plokikaaned 3 mm õhemaks freesida.
4. Plokikaante freesimisest tuleneb vajadus sisselaskekollektoril tikkpoltide avad üle puurida, suuremaks.
5. Elektron süüde ja parem karpa.
6. Soovitavalt uus väljalase, aga piisaks ka 66-e püti vahetamisest suurema vastu.
7. Kolbide kaal ühtlustada
Oma isendil sai siiski tehtud vaid:
1. Kolvid üle kaalutud ( kolb, sõrm, rõngad, keps, kepsu kael, poldid) ning kepsu servast siis üleliigne maha käiatud.
2. Kolvirõngad vahetatud
3. Kepsusaaled vahetatud
4. Plokikaaned 3 mm freesitud.
5. Sisselaske kinnituspoltide avad suuremaks puuritud.
6. Klappide poolkuud vahetatud. Klapipesad kontrollitud
7. Mootriploki jahutussärk katlakivist ja muus saastast puhastatud.
Kogu mootor sai uued tihendid, kõik silikooniga kokku ja kinni. Mootor tagasi aiste vahele.
Seda kõike eelmise aasta jooksul. Samal ajal võeti mult üks jalg ära ning sellel aastal lõid arstid ka noa silma, nii et tänased tegemised üpris piiratud. Aga loodan, et veel sel sügisel saan sõprade abiga 66-le elektri ja vee sisse ning lõpuks ka selle 66-ga liikuma.

Tänaseks olen
pikapäkk
Mudder
Postitusi: 86
Liitunud: E Dets 14, 2009 10:56 pm
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas pikapäkk »

Millisel zillil on sidur õliga?
Navara,Fastrac,ATV
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Postitus Postitas Külahull »

Mida mõeldakse väljendi all " uus nukkvõll "? Kas see on originaal nukk, mis on kangemaks kraaditud?
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Ain kirjutas:Olen selle teema algatanud 5 aastat tagasi, nüüd siis tulemused.
Oma 1989.a. 66-le aretasin diisli ja kui asi seiskus siduri lahutamise taha, sai üldse kogu diisli kupatus maha müüdud. Uus omanik vahetas siduri peasilindri suurema ( Zil-i) oma vastu ning sai asja tööle ning nädalaga ka oma isendi sõitma. Mina siis portsu raha jagu jõukamaks.
Nüüd viimase kahe aastaga sai siis see 66-e originaalmootor laiali võetud ning ka kokku pandud. Uuritud-puuritud ning konsultatsiooni sai igalt poolt küsitud. Selleks, et uuemast originaalmootorist rohkem välja pigistada, tuleb teha vaid 5-6 muudatust:
1. Uus nukkvõll
2. PAZ-i väntvõll ( saab mootori 4,75 L peale tänu kolvikäigu suurenemisele). kasvab vääne, samas tuleb vahetada ka kolvid PAZ-i omade vastu
3. Plokikaaned 3 mm õhemaks freesida.
4. Plokikaante freesimisest tuleneb vajadus sisselaskekollektoril tikkpoltide avad üle puurida, suuremaks.
5. Elektron süüde ja parem karpa.
6. Soovitavalt uus väljalase, aga piisaks ka 66-e püti vahetamisest suurema vastu.
7. Kolbide kaal ühtlustada
Oma isendil sai siiski tehtud vaid:
1. Kolvid üle kaalutud ( kolb, sõrm, rõngad, keps, kepsu kael, poldid) ning kepsu servast siis üleliigne maha käiatud.
2. Kolvirõngad vahetatud
3. Kepsusaaled vahetatud
4. Plokikaaned 3 mm freesitud.
5. Sisselaske kinnituspoltide avad suuremaks puuritud.
6. Klappide poolkuud vahetatud. Klapipesad kontrollitud
7. Mootriploki jahutussärk katlakivist ja muus saastast puhastatud.
Kogu mootor sai uued tihendid, kõik silikooniga kokku ja kinni. Mootor tagasi aiste vahele.
Seda kõike eelmise aasta jooksul. Samal ajal võeti mult üks jalg ära ning sellel aastal lõid arstid ka noa silma, nii et tänased tegemised üpris piiratud. Aga loodan, et veel sel sügisel saan sõprade abiga 66-le elektri ja vee sisse ning lõpuks ka selle 66-ga liikuma.

Tänaseks olen
Kindlasti saab kolvikäigu suurendamisega väänet juurde ja 88mm käiguga vänt on veel Tšaikal ja PTR-i mootoril.
Autokrossis on aga see keelatud ja oma mootor sai tehtud just krossi jaoks.
Plaanid aga muutusid ja nii saigi see 66 peale pandud.
Nukkvõll on mul isiklikult tehtud omatehtud kopeerpingiga vanast pealekeevitamise teel.
Kolvid on mul Volga omad standart mõõdus 92mm just vastupidavuse pärast ja jämedamaks pole aetud just kaalu suurenemise pärast.
Kepse on samuti kahte tüüpi ehk siis valatud ja sepistatud variant ja pöördeid kannatab ainult sepistatu.
Võimsust näitas selline asi nagu Street Dyno 212hj 6900 pöörde juures ja
momenti on 398Nm.
Kui usutav see program on ei oskagi kommenteerida, kuid kunagi tahaks ikka dünos käia juba huvist.
Igatahes tuleb lausa hirm peale kui mõelda kuidas liiguks sellise mootoriga poole kergem auto.Näiteks Uaz ja selles suunas töö käib.
Ain
Fitting 38"
Postitusi: 244
Liitunud: L Jaan 08, 2005 11:18 am

Postitus Postitas Ain »

Zil-i sidurivõimendit juhitakse õliga, Bõtshokil ja ka teistel uuematel.
Uus nukkvõll on tellitav Rebellast. Nuki käik on kõrgem, ehk siis tshaika oma.
Oma gaz13 mootori müüsin Valgamaa krossidünastiale.
Sepistatud kepsud saab ka Gaz 13 mootorist, samuti väntvõlli. Väntvõlli on võimalik ka Rebellast tellida, kepsude osas ei ole kindel.
WotS
Off Roader Wannabe
Postitusi: 49
Liitunud: R Dets 03, 2004 5:13 pm

Postitus Postitas WotS »

Ette rutates küsin ära kuidas peab orginaal sidur ning sillad vastu juurde tekkinud võimsusele?

Üldiselt liiga heavy modding muudab Gaz-66 mõtetuks kuna kokkuvõtteks kulutad parja hulga raha ning aega aga:

*tahad ökonoomsust ning rahulikku kulgemist pane D-245 mootor
*tahad vedada maanteel koormat osta juba mõni teine veoauto
*tahad metsast puid välja vedada - kasuta traktorit
*tahad maastikul mütata odavalt- muretse UAZ
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Postitus Postitas Külahull »

Uazi koha pealt vaidleks vägagi vastu! Stock 66 ja stock uaz on ikka vägagi erinevad maastikuvõimetelt. Kohe väga.
Traktor tuleb ju ka osta, et puud metsast välja saada, kui 66 on olemas, siis üks mure vähem. Isiklikult küll ei arvesta igat krooni, mis oma 66 panen. See rohkem hobi moodi ju.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”