2. leht 7-st

Postitatud: T Dets 01, 2009 8:20 pm
Postitas Reix
Meesmetsast kirjutas:Mis puudutab 53-e, siis 52 on mul ideeliselt olemas, kuid sellega saab sõita siiski seal, kus on vähe takistusi ja minu soov ongi mitme transpordivahendi pealt liikuda ühe peale.
Kuidas on 52/53 vastupidavusega kui teda kasutada a la aastas 15 ruumi puude veoks ning teinekord ehituspoest koorma eterniidi toomiseks?
Mul on see idee t6siselt kaalumisel, jaga palun kogemusi.

Postitatud: T Dets 01, 2009 8:36 pm
Postitas fagott
Harva kasutamiseks tuleb leida vähesõitnud ja korralik auto. Uaz oleks vist mõõtudelt kõige mõnusam, väike ja kerge, kuid vähekasutatud isendit vist suht raske leida. Samas lihtne tavaline maasturivints ette riputada. Unimogil pole jah kohe vintsi ees, samas ta korralikust Gaz66-st turuhinnaga niipalju odavam, et saab selle raha eest vintsi panna(need ju hetkel suht soodsate hindadega liikvel). Kui palju puusse ei pane, siis korraliku moogi saab miski 35kiloga ja 66 45kilo ja üles. Miskit ATV-d ei veaks ise küll kogu aeg edasi-tagasi, nii et see unusta ära. Kuna küttepuuäri juures on kõige totram nende pidev ringiladumine, siis tuleb sellest hoiduda. Seega tuleks soetada üks sobilik liiklusvahend. Mina võtaks Moogi ja lisaks vintsi.

Postitatud: T Dets 01, 2009 8:41 pm
Postitas tai
isiklikult vaataks gaz53 poole, millele rõõmsalt alla keerata 66 sillad. Pikem raam kallutav kast ja mugavam kabiin. Saab ka muid puistematerjale vedada.

Postitatud: T Dets 01, 2009 8:55 pm
Postitas fagott
tai kirjutas:isiklikult vaataks gaz53 poole, millele rõõmsalt alla keerata 66 sillad. Pikem raam kallutav kast ja mugavam kabiin. Saab ka muid puistematerjale vedada.
Minuarust liiguks sa sedasi pöörderaadiuse vähendamise suunas. Kabiin on tõepoolest 53-el etem, kuid nii vähesel kasutusel ei mängi mugavus mingit rolli, loeb praktilisus.

Nojah, Tai, sul ju olemas sobilik liikur "linnamaasturi" näol. Aga sa ei äri ju talle seda maha :wink:

Postitatud: T Dets 01, 2009 9:12 pm
Postitas Jarel
Kas see ifa ei oleks siis hea mõte.Diisel,kallur [ei pea käsitsi maha laadima]-vints ninale ja metsa .Palju ta siis 66 raskem on,kandevõime aga topelt suurem.On sellele ka mõnd varuosa üldse kuskilt saada.Esmapilgul tundub asjalik masin,või ma eksin.Andke infot.

Postitatud: T Dets 01, 2009 9:24 pm
Postitas GC
Hallo fagott!
12...15 ruumi kulutan mina talve jooksul oma 100 m2 maja kütmiseks. See on kaks väikest 53 koormat. Mis ärist siin jutt käib. Mina vean need kohale pick up-i sabas oleva haagisega... juba mitu aastat. Ja ei igatse selleks vedamiseks mingit 66-t või moogi.
OK, metsast väljavedamise mõtlesin ise juurde, kasutades väga väiksena saadud kogemusi kui seda tehti hobuse ja reega.
Aga jumala eest, ajage see moog sinna metsa ja tõste talle koorem peale, viimased notid nii ca 2m kõrgusele.

Ja pealegi, kui sa tahad korralikku küttepuud omale koldesse, siis tükeldad, lõhud ja laod väljas riita. Soovitavalt riit pealt kinni katta. Järgmise aasta suvel kui puud on kuivad, vii nad puukuuri ja talvel hakkad kütma. Seda õpetas mulle vanaisa.
Niipalju ringiladumisest.

Postitatud: K Dets 02, 2009 1:06 am
Postitas lance
Miks seda veokat sinna metsa vaja on? Suvaline pikap või kastiga maastur on ju enam kui küll!

Postitatud: K Dets 02, 2009 9:23 am
Postitas uputaja
Eriti nörgad mehed, et ei jaksa 66 koormat peale laduda :roll: Vahetst peaks ehk pastakst raskemaid asju kah tõstma.

Enda 66 on kõrge portekastiga ja raske see küll ei ole . Eriti veel pakkude pealetõstmine. Ise olen teinud 150cm jupid . Otsakuti kasti ja pärast mahub ka luuk tagant kinni.

Ma pakun, et IFA kaalub poole rohkem kui 66.

Postitatud: K Dets 02, 2009 10:33 am
Postitas Meesmetsast
Palju huvitavaid lahendusi on välja pakutud ja tore lugeda, kuidas teised metsatööd võtavad. Eks mul reaalselt on see puukogus ikka 15 ruumi +, sest tihtipeale soovid metsas justkui mingi ala korda teha, siis juba korralikult. Võib vast tõsta koguse 20 peale.

seenior2 Sinu poolt lähevad plusspunktid siis 66-le. See keeramise teema on jah jama. Mis puutub vintsi siis tõsi, see on vägev. Metsa minekuks saan ka mina minna oma sõiduautoga, kuid seal kaupa vedada on teine asi.

GC ATVga töötaksin siis, kui koht oleks samas. Selle vedamine edasi-tagasi on jura tegevus. Peale selle tuleb tuua puud kuidagi ära, paari ruumi kaupa vedamine muutub juba üsna kalliks tegevuseks ja soov on ära jätta mitmekordne laadimine.

taxopets Kuna oled juba mitmes inimene, kes seda varianti pakub, siis panen ta paberile kirja.

Landy Magirused on suured autod, nendega on metsas jama seigelda. Peale selle on neil üks sild liiast, lisasild nõuab aga oma - eelkõige kummide näol, sest metsas liikumiseks peavad need olema mustriga.

Reix Gaz 52/53 on väärt ostmist ainult siis, kui sa saad odavalt heas korras auto. Metsas liikumiseks meie kliimavõõtmes peab arvestama, et võib olla kuiv, märg ja lumi. Enda 52ga sai 6 aastat puid tehtud, kuid iga aasta sai ka kinni oldud (mitmeid kordi otsisin traktorit küla pealt), või poole koorma kaupa veetud, sest sa lihtsalt ei saanud mingisugusest hangest läbi (vehi jälle labidaga, otsi oksi ja kasuta lumekette). Alati pidi arvestama, kust puid teha, niikui mingi väike kraav ette jäi pidid ringi sõitma (kändudest ja suurtest puujuurtest rääkimata). Puudub aeglusti ja kui sellega kord harjud, siis on ikka väga hea seda kangi tõmmata. Kaaluksin selle auto ostmist ainult siis, kui saad puud jätta talvel metsa ja minna kuiva pinnasega järgi, lumes ja märjas liikudes ei ole ta eriti pädev. Viimase miinusena metsas käimisel toon välja kabiini nina - olen nõus, et saab sõita küll, kuid kordades parem on sõita buldogkabiiniga.
Ühe aasta sai tehtud puid 63-ga ja pärast seda, kui tulin täiskoormaga üle põllu, kus oli 50 cm lund ma tagavedu ei taha. Mugavus maksab.
Mis puudutab ehituspoodi minekut, siis on asi natuke parem, kuid olen leidnud, et need vähesed korrad, mis minul on teda selle eesmärgi nimel vaja läinud ei kaalu metsas rassimist üle. Vastupidavusele ma suurt ette ei heida, kuid ikkagi näpud peavad seda autot tundma (kord pidin tulema metsas välja mees pudeliga bensu karbussi valades, sest karbuss ei tahtnud enam töötada) ja Lääne kvaliteeti seal kahjuks ei ole. Kui ise peaksin ostma paregu auto eterniidi ja muu kõvakattega teel toimuva veo jaoks auto ja see oleks 4x2, siis võtaksin mõne Mersu, VW või Mani. Need maksavad umbes samapalju, kui korralik GAZ, on diiselmootoriga ja nad on Saksa autod (saab sõita ka 90-ga).

fagott Olen sinuga 100% nõus, et see ümberladumine on nuhtlus. Minu eesmärk ongi see, et peale laduda ja maha laduda üks kord. 4x4 veokaga sõidan ma puu kõrvale (ei pea lohistama ega ekstra tükeldama) ja kaup peale. Panen kirja ka plusspunkti mogile, 66 tahavad üllatavalt palju raha.

tai Olen näinud ühte Gaz 51, millel oli 66 sild taga. Läks hästi, kuid oli siiski tagavedu. Nelikvedu on väga väga mugav, kui sellega harjud.

Jarel Varuosade kohta ma ei tea, pole väga sügavalt uurinud, kuid kahtlen, et neid siit väga saada on. Kindlasti maastikusuutlik, kuid see auto on suur, metsas liikudes loevad kõik mõõtmed ja tihtipeale on kõrgus väga ebameeldiv. Lisaks sellele olen aastatega õppinud selgeks selle, et laadida saab kõikidele kõrgustele, kuid madalamale on lihtsam laadida. See on väiksemate väga suur pluss, sest alguses võib neid puid upitada küll, kuid lõpuks kerkib ikka küsimus, et mida ma siin jauran.

GC 15 ruumi ei ole palju, kuid on minu silmis rumal teha liiga palju tööd. Palju ei ole alati paha, hoiab tervist ja nii edasi, kuid liiga palju ei taha ka teha. Minu metsad paraku tahavad saada 4x4 masinat.
Mis puudutab laadimist, siis kõikide koormate puhul tuleb kasutada mõistust-raskemad ikka allapoole, kergem kraam kõrgemale.
Vanade eestlaste tarkus puude juurs on väga suur. Olen nõus, et puud võiksid olla metsas, paraku on uute eestlaste hulgas olemas selliseid, kes sõidavad kõrvale ja laovad peale. Kahju.

lance Kastiga maasturid ja pikapid võtavad liiga vähe peale. Nendega oleks rohkem edasi-tagasi jebimist.

uputaja Ei nimetaks siin mehi nõrkadeks :wink:

Postitatud: K Dets 02, 2009 10:56 am
Postitas no fear
Nagu mina aru saan, siis kui sul on ATV on sul ka järelkäru ning minu nägemus asja kohta on järgmine:
On mul olemas GAZ 52 kallur mille üleval pidamine on tegelikult päris kulukas. Ma ei pea silmas kütusekulu aga kindlustus, ülevaatus ning tehniline korrashoid, eriti veel kui vead kaks korda vaid kütet linna siis sellise masina ülevalpidamise kulud on liig mis liig. Praegugi seisab see masin mul lihtsalt, sest käima ajamine on paras kulutus jälle, sest kindlustus ja ülevaatuse aeg läbi. Eelmisel aastal sai veel värvimine tehtud ning ported peale ehitatud. Peale panen antud autole 7,5 ruumi puid. Kui tegelesin vähesel määral kütte müügiga (siis kui see tasus) siis ei olnud probleemi aga nüüd enam mitte. Metsa selle autoga ei lähe.
Kui sul on olemas ATV ja järelkäru siis miks sa ei võiks endale vaadata näiteks mingit bussi neid on ka 4x4 veoskeemiga, kuhu saad ATV sisse lükata ja käru sappa. Lähed metsa äärde, ATV-le haagis sappa ja metsa. Manööverdamine hea. Tuled metsast välja ja ATV kuuti ning käru sappa ja linna tuld. Teine asi muidugi tõesti kastiga maastur, millega mina olen oma ATV-d transportinud 1,5 aastat. Sinna annab samuti haagis sappa panna ning iga kord ei peakski ATV-ga metsa minema vaid maastur ning haagis ja tood veel rohkem puid metsast kodu ära.
Terv.

Postitatud: K Dets 02, 2009 1:40 pm
Postitas Raitz
Ja jätkuvalt jään endale kindlaks, et kastiga maastur on sulle mõistlikuim lahendus, kui su tegevus piirdub nende kogustega, millest alguses kirjutasid. Kui sa tõstad ka oma koguse 20 ruumi peale, siis jättes välja peenutsemise teeb see hästi jämedalt 10 tm puitu. Mis teeb su kogu veetava kauba kaaluks hästi jämedalt mitte üle 8-9 tonni. Ehk siis umbes 3 gaz66 koormat. Kas selle pärast ikka tasub veokat ülal pidada? Kordi odavam on lasta see kellegil üks kord aastas ühe korraga ära tuua.

Edasi: kuna metsatöö pole ilmselt su igapäevatöö, siis oleks ca 2tm päevas küttepuid väga hea tulemus, reaalsus on see, et kui sa korjad puu siit, puu sealt, tükeldad need käideldavamaks kui 3m ja plaanid need ka samal päeval mingi auto kasti laduda, siis on ka 1 tm hea tulemus, mis teeb umbes 800-900 kg päevas, mis on just täpselt paras koorem tavakastikale. Kuna sa elasid metsast ~40km kaugusel, siis plaanid sa ilmselt oma päeva alustada ja lõpetada kodunt? Ehk nagunii pead selle maa maha sõitma. Milleks siis teha X tühisõitu mingi sõidukaga ja siis korra - kaks veokaga metsas käia, kui 2 asja on võimalik lahendada 1 hoobiga kasutades kastiga maasturit? Või sa plaanid iga päev veokaga metsa sõita ja siis sinna natuke kastinurka puid visata? Pole vist ka mõistlik....
Kui küttepuude ärist saaks su igapäeva leib, oleks asjad muidugi teisiti ja veokas õigustaks ennast igati, teed metsas puud valmis, lõhud ära, sõidad oma veokaga riida juurde, laod koorma peale, viid kliendile.
1 mees saeb metsas, teine veaks atv-ga välja, 3 ja 4-s tükeldavad - lõhuvad ja vot siis oleks veokas asjakohane kauba laiali veoks :)

Postitatud: K Dets 02, 2009 3:05 pm
Postitas al
Teeme ka ise enda talvepuud, kokku 3-4 majapidamist. Kust otsast ka ei vaata on odavam võõrast veoteenust kasutada. Päevaga teeb maks 7rm valmis, ise võiks ju haakega paar rm kaupa ära vedada, aga siiani oleme teenust kasutanud. Kokku ca 3-4 koorma pärast , paari päevaga ei hakka miskit tehnikat soetama.
Kui metsatöö põhitegevuseks saaks, siis mõtleks juba traktori+(tõstukiga) haagise soetamisele?
Metsas oleks traktorist palju abi, kokkuvedu, kehvadest kohtadest pikealt vedamine jms, pärast metsaserval mõõtu ja kasti. Isegi MTZ-ga kannatab selle paar tundi maanteel loksumist ära, lisaks saab muudel töödel, kasvõi lumelükkamiseks kasutada.
Juba väljapakutud variantidest ei ole palju muud valida, kui G66. Ifa oleks hea valik (Vahemetslane...), aga selle juppide jms saadavus võib peavalu kuubis olla.

Postitatud: K Dets 02, 2009 3:11 pm
Postitas Meesmetsast
no fear Sinu jutuga auto tasuvuse kohta nõus, see on kokkuvõttes uskumatult kallis ja sellepärast tahangi kaotada neid vaheetappe, et oleks auto, millega sõidad puu kõrvale ja asi tehtud.
ATV on selle töö jaoks äpu. Tal on küll jõudu, kuid puudub mass ja lisaks haagis, millega saab maanteel vedada puid ei ole metsas eriti pädev (topelthaagistega ei jaura) Samuti on mul eelmisest aastast kogemus, kus minu KingQuad lihtsalt rattaid ringi ajas lumes, kui tal sõiduauto haagis järgi oli - pulberlumi ja ei liigu, isegi siis, kui koorem väike. Haagisel puudub ka kliirens.

Raitz Jah, jutt umbes 3-4 koormast puudest on tõsi, nii olen arvestanud. Vaidlen maasturi koha pealt vastu. Eelkõige seetõttu, et mul ei oleks ka päriselt maastikusuutliku kastiga maasturiga mitte midagi teha. Need maksavad soetades rohkem, kui veokad, vajavad läbivuse parandamiseks lisainvesteeringut ja siis võtavad peale 3 korda vähem. Peale selle ei ole ma ka inimene, kes seda tööd päris esimest korda teeb, nii et maasturikasti täitmine küttepuudega ei võta tervet päeva. Kui ma elaksin seal juures, siis mul oleks asjad lihtsamad. Praegusel juhul pean ma arvestama, et kui lähen tööd tegema, siis on ka vaja aeg optimaalselt ära kulutada. Tõsi, saagida veoka koormat 1 korraga ei pruugi jõuda, pole mõtet end tappa. Esimese korra käin tavaautoga ja järgmisel korral juba veokaga. Mõlemal juhul alustan ja lõpetan kodust.
Kahjuks lisamehi pole eriti võtta. :P

al Panen sinu poolt hääle siis 66-le.

Lisan siia lõppu veel selle, et lasta kellelgi teisel metsast puid välja ja kohale vedada läheb kalliks, väga kalliks (ma olen paberil neid asju arvutanud ja kaalunud). Lisaks olen olukorras, kus lähim haagisega metsaveotraktor on 27 km kaugusel :lol: .

Postitatud: K Dets 02, 2009 3:19 pm
Postitas al
Aga tavalise kallutava portehaagisega? Need lihtsamad haaked maksavad vanaraua hinna. Meile on viimased kümmekond aastat sobinud, ehk saad hakkama? Harvenduse ja sanitaarraie puhul pead tõenäoselt haake metsaserva jätma. Kraavikaldaid ja sihte aga super teha. Langeta otse kasti kui tahad.

Postitatud: K Dets 02, 2009 3:36 pm
Postitas totu
Tundub et otsus on lõplik (ikkagi veoauto). Olen enne tavamaasturit kasutanud selleks 1T madelautot ja 10 kuupmeetrist furgooni. Madel oli liiga väheläbiv ja 10 kuupi valmis saagida läks keeruliseks. Praegune variant (maasturkaubik+ kerghaagis) tundub igati OK ja puudevarumine ei tundu enam mingi tõsise ettevõtmisena. Hommikul ilm sobiv, käru sappa, saag autosse ja metsa. Kui kodus lõhutud- laotud, uue koorma järgi. eks sõltub ka metsast, mul ei oleks veokaga teha midagi, lihtsalt mets liiga tihe. Kusjuures üks ots on ca. 75 km.