2. leht 3-st

Postitatud: P Mär 29, 2009 11:24 pm
Postitas insener007
Oot, aga kas asi pole mitte nii, et kui näit. Lätist 98 aasta UAZik kohale tirida - on tüübikinnitust vaja :evil:

Postitatud: E Mär 30, 2009 12:37 pm
Postitas kiire-lauri
peab see niva siis vastu ka ?All oleks mingid kehvemapoolsed rehvid ja vägahullu ei paneks ?Kas tõesti peab teda koguseg remontima ?

Postitatud: E Mär 30, 2009 12:49 pm
Postitas Landy
kiire-lauri kirjutas:peab see niva siis vastu ka ?All oleks mingid kehvemapoolsed rehvid ja vägahullu ei paneks ?Kas tõesti peab teda koguseg remontima ?
Palun ole eelmised positused tähelepanelikult ja hoolega läbi, Seal on KÕIK öeldud.

Postitatud: E Mär 30, 2009 3:48 pm
Postitas antsa911
Eks see Niva paras õnnetusehunnik ole jah, kuid samas on ka palju positiivset. Et päris hull ka nüüd asi ei ole nagu Landy kirjutab aga jah, ei ole see koosteklvaiteet ja kere vastupidavus mingit märkimist väärt.

Postitatud: E Mär 30, 2009 6:36 pm
Postitas kiire-lauri
aga antsa räägi sina kui niva värske omanik, mis muljed on?
Kas mingi patrol oleks olnud parem ost kui nad maksaks ühepalju ?

Postitatud: E Mär 30, 2009 7:03 pm
Postitas HrHunt

Postitatud: E Mär 30, 2009 7:48 pm
Postitas FlammablE
Tegelt see Niva ikka nii hull ka pole. Venemaal toodetud varuosade kvaliteet on ainult väga vilets, niiet tasub uurida alternatiive või otsida vene ajast jäänud juppe. Hardcore offroadiks ei sobi, aga niisama värsket õhku hingamas kõlbab küll käia. Plussiks on suht mugav vedrustus(võrreldes näiteks sukiga), kergus ja täitsa normaalne läbivus(millele seab piirid vastupidavus)
Kindlasti ei sobi neile, kes oma käsi õliseks teha ei oska/ei viitsi, mis osalt tingib ka laialt levinud halva maine. Arvestada tuleb sellega, et seda autot koostati lihtsale vene inimesele, kelle jaoks on natukene logisev ja kolisev auto normaalne. Seega igav ei hakka. Kui soov ikka vene auto ja vähegi tõsisem offroad, siis tuleb raami ja talasildadega masinaid vaadata(UAZikud näiteks).

Postitatud: E Mär 30, 2009 9:06 pm
Postitas HrHunt
Veebruari Za Rulemis on suisa eraldi õpetus kuidas tuvastada varuosapoes kas ostetav laager on praak või mitte. Ehk siis varuosade kvaliteet on viimasel ajal veelgi langenud.

Varuosad

Postitatud: E Mär 30, 2009 11:19 pm
Postitas Kalamees
Za ruljomis juba aastaid õpetab kuidas eristada Venemaal toodetud varuosad ja siis Hiinas järele tehtud osad. Eks see susisevate häälikute rohkus nats aitab, ehk hiinlased panevad tihti mingite tähtedega mööda. Aga jah nagu nad ise ütlevad kui auto uus poest osta ja juppideks teha ja defektsed jupid välja vahetada saab juba suht sõidetava masina.

Re: Varuosad

Postitatud: E Mär 30, 2009 11:54 pm
Postitas insener007
Kalamees kirjutas:Za ruljomis juba aastaid õpetab kuidas eristada Venemaal toodetud varuosad ja siis Hiinas järele tehtud osad.
Kumbad siis paremad on : vene või hiina ?
Lihtsalt huvi pärast küsin.

Postitatud: T Mär 31, 2009 11:17 am
Postitas Landy
Juppide hankimisle tasub lugeda;
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=15257
Seal ka viited sobivatel lääne osadele.

Tegelikult on võimlik nivale leida peale mõningast otsimist korrlikud lääne:
*rehvid-veljed
*õlid-filtrid
*laagrid
*puksid
*piduriosad
*siduri osad
*rooliotsad
*õlid-filtrid
*amortisaatorid
*generaatorid
*jne.

kuid siis kaob märgatav osa sellest "odavate varuosde" oreoolist.

Osadest

Postitatud: T Mär 31, 2009 11:49 am
Postitas Kalamees
Kummad paremad. Kahe otsaga asi. Reeglina hiinakad tea kus Hiinamaal järele tehtud ka pakend. Sama on ka vene tootjate kohta. Toodete koppijaid igas nurgas, juba 4-5 aastat tagasi korralikumate osade tootjad hakkasid halogramme oma pakenditele panema. Za ruljom on muideks ka ise üks suur varuosa müüja, midagi All makes sarnast. Tellib oma pakendisse osad ja müüb läbi ma kaupluste keti ja partnerite.
See Chevy-Niva müük lääne poole jäi ka toppama, koostekvaliteet ja vene juppide kvaliteet.
Sai 3 aastat tagasi otsitud veokat uut. Volvol garantii 300tkm v. 2-3 aastat, MAZ 50tkm v. 1 aasta.

Postitatud: T Mär 31, 2009 2:17 pm
Postitas antsa911
Ma olen alles 300 km sõitnud Nivaga, seega eriti muljeid veel nagu ei ole tekkinud. Originaalistmed on jubedad, selg hakkab valutama. Roostetab hullemini kui Opel keredetailid sigakallid (esitiivad 450,- tükk, ukseplekid 1500,- tk jne). Kui ei ole korralikke rehve jääb kinni igale poole, keskdiferentsiaali lukustusest ei ole vähimalgi määral abi, käigukangi ja lülituskangide osad loksuvad ja ei püsi ka peale tasakaalustamist sättimist kaua normaalsetena, vedrustus on suhteliselt kange (mul tõstetud +50mm). Jagaja kaan on korra saba andnud.

Masin on kerge ja siiani on kannatanud ka aeglustiga tugevamat karistamist gaasi mõttes. Kahju ei ole teda kriipida ega lõhkuda. Varuosi on palju saada.

Postitatud: T Mär 31, 2009 2:37 pm
Postitas Landy
Kuue aasta tagune arutelu Niva valimise teemadel:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=170
Lisaks minu Niva "blogi":
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=1647

Soovitan lugeda Reede 15.Apr.2005 peetud jutuajamist Kotakaga.
Toll polnud mõistus mulle veel rahakoti kudu pähe tulnud,
Nüüd tagant järgi mõeöldes oli tal õüigus, olkeks kohe pidnaud Lääne auto (Land Rover) võtma.

Postitatud: T Mär 31, 2009 3:20 pm
Postitas antsa911
Sekundeerin Landy arvamusele. Ostke maastur mis on maasturiks mõeldud :).