2. leht 4-st
Postitatud: R Dets 26, 2008 8:32 pm
Postitas haier
no ma proovisin ka ilma 4 veota mülkaid,aga ikkagi ei ihka minna tundmatusse ilma esisillata:D
Postitatud: L Dets 27, 2008 11:04 am
Postitas haier
me nüüd siin kasutaja wilson´iga arutasime et ilma esisilla sisselülituseta peaks esimene kardaan ka vabalt ringi käima ilma et esimesed rattad ringi hakkaksid käima,aga mul käivad eisimesed rattad ringi kui keerata esimest kardaani ja 4 wd on välja lülitatud.Jääb mulje nagu oleksid hubid koguaeg lukustatud ja ei tule lukust lahti.ja kuna tegu on täis elektroonikaga siis kas võibolla ei lähe hubidest edasi vahekastile mingit õiget signaali et sisse lükata 4 vedu?või käib asi kuskilt mingi teise süsteemiga.?
Postitatud: L Dets 27, 2008 11:15 am
Postitas jr
haier kirjutas:me nüüd siin kasutaja wilson´iga arutasime et ilma esisilla sisselülituseta peaks esimene kardaan ka vabalt ringi käima ilma et esimesed rattad ringi hakkaksid käima,aga mul käivad eisimesed rattad ringi kui keerata esimest kardaani ja 4 wd on välja lülitatud.Jääb mulje nagu oleksid hubid koguaeg lukustatud ja ei tule lukust lahti.ja kuna tegu on täis elektroonikaga siis kas võibolla ei lähe hubidest edasi vahekastile mingit õiget signaali et sisse lükata 4 vedu?või käib asi kuskilt mingi teise süsteemiga.?
Variant A:
Vaakumvoolik on katki ja hube ei tõmmata seega maha. Ning seetõttu on pidevalt peal.
Variant B:
Vaakumklapp/solenoid on katki ja lekib. Hube ei tõmmata maha ja kuna solenoid ei lülitu ei saa ka vahekast signaali et võiks nelikveo sisse lülitada.
Variant C:
On ka mõlemad A ja B korraga või siis üks neist + vahekasti asendi andur õhtal.
Postitatud: L Dets 27, 2008 11:17 am
Postitas jr
kermo kirjutas:Aga kui mõni abs-i andur peetis ja kontroll sealmaal pooleli jääb?kas siis võib neliveost-aeglustist unistada?
Kui kiirusanduri impuls on suurem kui 0kmh, siis jah. Juhul kui ABS andurid on õhtal.
Postitatud: L Dets 27, 2008 11:31 am
Postitas jr
haier kirjutas:käisin nüüd siis auto all ja keerasin maha selle 4 veo lülitusmootori,sealt tuli välja hoob mida saab keerata ka manuaalselt,aga keerates seda kas 4wd low või lihtsalt 4wd asendisse siiski mitte midagi ei muutu ja minu arust ei tööta ka see mootor mis seda elektrooniliselt peaks pöörama.minu loogika ütleb,et asi peaks ju siiski töötama kui ma keeran 4 veo käsitsi sisse.või olen ma asjast valesti aru saanud???ja mis süsteemiga seal vahekastis sidur töötab,võibolla see tuksis?
Sa mootorile massi ikka andsid?
Sidur töötab magnetiga. Aktiveeritakse magnet, mis tõmmab kettad kokku ja omakorda võllid pöörlema ühel kiirusel. Siduri tarvis peab vahekasti jooksma eraldi üks või kaks juhet. Sinna voolu peale andes on kuulda klõpsatust. Ja isegi kui see perses on peab nelikvedu töötama. Lihtsalt sõidu ajal 4wd ei rakendu.
Kui sa isegi käsitsi võllist vahekasti 4wd peale pöörasid, siis peab nelikvedu rakenduma. No matter what. Kas esimene kardaan hakkas tagumisega koos ringi käima? Proovi mõlemas asendis 4HI ja 4LO. Kui sedasi esimest kardaani taha ei tule, kipub mõte minema vahekasti sisemuse poole. Esimest kardaani käitatakse ketiga. Kui aga kardaan ikkagi koos tagumisega samas tempos käima hakkab ja nelikvedu pole, siis kas ikka mõlemad esimesed rattad käivad koos kardaaniga ringi? Hoia üht ratast kinni ja keeruta teist ning sedasi mõlema rattaga. Kui nüüd sedasi üks ratas pöörleb vabalt on viga tõenäoliselt hubis, hullemal juhul veovõllis või difris.
Postitatud: L Dets 27, 2008 6:00 pm
Postitas haier
tulin nüüd siis just garaazist ja selgus see et HUB saab vajaliku surve et lukustada esisild aga ei saa seda vaakumit et maha tõmmata esisild.see selleks,vahekasti mootor ka töötab,aga siiski on seal sisemuses miskit mäda, sest keerates seda 4 wd või 4wd low käsitsi peale,ei muutu mitte midagi,ainuke vahe see et kui on salongist 2wd peal,siis koos pöörlevate tagumiste ratastega peab vahekast ka kaasa esimese silla kardaani,kui aga lülitada ntx sisse 4wd aut. siis seiskub esisilla kardaan ja kogu lugu.nii kui HUB lukustab esisilla kaob vahekastil jõud vedada kaasa esisilda.keerasin maha ka vahekasti andurid mis paistsid korras olevat ja ühest anduri august on näha ka ketti,mis on terve.asi hakkab kalduma siiski vahekasti siduri poole või mis?
Postitatud: P Dets 28, 2008 3:02 pm
Postitas haier
käisin siis järjekordselt auto all ja keerasin maha vahekasti,mis ise näed välja selline:
kui kast alt ära siis tõmbasin selle laiali ja seest tuli välja kohutav vaatepilt,kõik on täis vase puru ja kahtlased metalli tükid ka seal hulgas (üksikud).....
kogu asja probleem et nelikvedu ei töta on see,mingi mähis millest mina ei jaga mitte kui midagi,seega jään lootma teie abile,see korda saada või siis välja vahetada.
oskab keegi äkki seletada mis süsteemiga selline sidur üldse töötab,seal on see mähis ja siis igavene hunnik peenikesi sidurikettaid.ja mähise külge läheb üks juhe ka mis tuleb läbi vahekasti välisseina.
ja kasti kohta siin veel põhjalikum jutt kui minul.
http://www.explorerforum.com/forums//sh ... p?t=182071
Postitatud: P Dets 28, 2008 7:26 pm
Postitas jr
haier kirjutas:tulin nüüd siis just garaazist ja selgus see et HUB saab vajaliku surve et lukustada esisild aga ei saa seda vaakumit et maha tõmmata esisild.see selleks,vahekasti mootor ka töötab,aga siiski on seal sisemuses miskit mäda, sest keerates seda 4 wd või 4wd low käsitsi peale,ei muutu mitte midagi,ainuke vahe see et kui on salongist 2wd peal,siis koos pöörlevate tagumiste ratastega peab vahekast ka kaasa esimese silla kardaani,kui aga lülitada ntx sisse 4wd aut. siis seiskub esisilla kardaan ja kogu lugu.nii kui HUB lukustab esisilla kaob vahekastil jõud vedada kaasa esisilda.keerasin maha ka vahekasti andurid mis paistsid korras olevat ja ühest anduri august on näha ka ketti,mis on terve.asi hakkab kalduma siiski vahekasti siduri poole või mis?
Esiteks väike noomitus. Kasuta suurt algustähte ja hoia vahet peale koma või punkti. Sitt on lugeda.
Lihtsalt infoks - selline el.mootor on mul riiuli peal olemas. USA's taastatud.
Kuna selle ajastu Fordil on kõik asjad läbi aju pandud käima, siis mängib see vaakumsolenoidi mittetöötamine suurt rolli. Kui see ei tööta, ei lubata ka vahekastiga ühtegi toimingut teha. Vähemalt ma sain nii aru, et alarõhku sul hubidele peale ei tule.
2wd peal mittetoimiva vaakumsolenoidiga ei lastagi esimest kardaani vabaks.
>kui HUB lukustab esisilla kaob vahekastil jõud vedada kaasa esisilda.
Kas sellest võib siis järeldada, et poob esisilla difrist kinni ja perses on hoopis esimene differ?
Postitatud: P Dets 28, 2008 7:28 pm
Postitas jr
See mähis ongi see sidur.
Postitatud: P Dets 28, 2008 9:06 pm
Postitas haier
Palju tahad mähise eest? Ja see et, esisilda järgi ei jõudnud vedada oligi siduri viga.
Postitatud: P Dets 28, 2008 11:00 pm
Postitas haier
Nonii, tänu tähelepanelikule sõbrale leidsin siiski veel midagi mis on puudu vahekastist, nimelt 3 kuuli mis käivad kahe taldriku vahele.
kas teab keegi öelda nende läbimõõtu, et uued panna?

Postitatud: P Dets 28, 2008 11:37 pm
Postitas jr
Need kuulid vist on selle 4wd Auto jaoks.
Aga kuhu siis vanad kuulid said? Ei metallipuru, ei tükke ega midagi vahekastis.
Postitatud: E Dets 29, 2008 12:42 am
Postitas wilson
rääkis et kast pidavat metallipuru täis olema ja kuulidest ei haisugi

Postitatud: E Dets 29, 2008 2:15 am
Postitas jr
Nagu mina asjast aru saan, siis see Control Trac vahekast ei omagi mehaanilist lukustust esimese ja tagumise kardaani vahel. Lukustus käib ainult läbi sellesamase elektrisiduri. Mootor küll keerab kas 4HI või 4LO peale, aga esisilda sellega taha ei keerata. Esisilla lülitus jääb selle siduri peale.
Ütleks et sitt variant. Kui see sidur otsad annab, siis nelikvedu pole ja kui sidur ära kulub, hakkab läbi libisema.
Kui sa juba remondid, siis pane sinna BorgWarneri 1354 vahekast. Leiad selle vanemate Explorerite alt. Saad ise kangist ikkagi mehaaniliselt nelikveo sisse lülitada, või siis kui ka on el. mootoriga BW1354 lülitab mootor mehaaniliselt ka esisilla taha ehk kasti keskelt lukku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Control_Tr ... ol_Trac_II
Postitatud: E Dets 29, 2008 2:27 am
Postitas jr